Search Engine Land zicea prin 2014 ca 85% dintre consumatori citesc pana la 10 recenzii despre un business inainte de a simti ca pot avea incredere in acesta. Acum gandeste-te la tine cand vrei sa achizitionezi un produs sau sa folosesti un serviciu nou – il cauti imediat in Google, apoi Facebook, rasfoiesti articole vechi, cauti si cel mai mic indiciu care iti poate da unda verde la cumparare.
De cealalta parte, mai nou, foarte multa lume petrece timp pe grupuri din Facebook dar si alte retele de socializare cautand acul in carul cu fan. Aici regasim multe persoane care pun aceeasi intrebare in mai multe parti si din pacate oamenii, nefiind in cunostinta de cauza, aleg sa raspunda acestor intrebari si sa isi spuna o parere subiectiva sau, de multe ori, sa se abata de la subiect. De cele mai multe ori „gura lumii” este un factor decisiv in alegerea unui produs / serviciu, dar cat de corecta poate fi decizia celor care se bazeaza pe comentariile nefondate sau cele de la eventuali competitori ai unui produs sau serviciu despre care un potential client a cerut o parere ?
Intr-un business de succes, o singura chestiune e mai tare decat afacerea in sine – puterea opiniei clientilor. Mai mult de atat, daca esti online, acest WOM (word of mouth) este aproape in totalitate factorul decizional in realizarea unei conversii.
Mesajul primit de la client se insamanteaza in solul foarte fertil al afacerii tale ce naste apoi zeci de alte opinii care, ce sa vezi, sunt toate de o seama. O persoana va fi mereu mai influentata sa achizitioneze sau nu un produs/serviciu pe baza experientei altor persoane care deja au cumparat.
Intrebarea este una. Cand ai multumit cel putin o persoana, si stii asta deoarece feedback-ul pozitiv a venit printr-un mesaj privat imediat, cum te asiguri ca ai multumit clientul atat de mult incat sa iti aprecieze businessul public? Mai mult de atat, cum obtii aceste testimoniale la sigur, fara a fi nevoit sa le soliciti?
-
Retentia clientilor
Este o actiune cruciala pentru un business care doreste sa isi fidelizeze clientii pe termen lung. Incepe personalizarea experientei clientilor tai inca de la prima vizita revenita in site, pe baza canalului de trafic de provenienta. Seteaza campanii de remarketing. Testeaza elemente precum modificarea pretului, setarea unor promotii, trimite mesaje automate si asigura-te ca acel client a fost cu adevarat multumit de produsul tau.
Aceste elemente asigura un avant clientilor tai inapoi in site. Acestia vor fi curiosi sa petreaca mai mult timp rasfoind categoriile, se vor abona intr-un final la newsletter si vor face chiar si o a doua comanda. Abia dupa acesti pasi te poti alege cu acel testimonial mult asteptat.
-
Plaseaza sondaje in site
Sondajele reprezinta un element care ajuta in optimizarea ratei de conversie. Printr-un sondaj inserat in site, la incarcare sau la intentia de parasire, captezi pareri sincere, directe si la foc automat direct de la utilizatori sau vizitatori. Tine minte ca un testimonial valoros nu vine neaparat de la un client. E foarte posibil ca, daca ai un business valoros, sa ai foarte multi “privitori din umbra” care iti apreciaza suita de oferte si modalitatea de a o promova, iar acestia sa fie tocmai cei care decid sa isi faca publice parerile.
-
Testimonialele neintentionate
De obicei primele pareri ale urmaritorilor unui business vin din social media – acolo unde poti purta acel scut invizibil, esti oarecum invincibil si poti profita de numarul mare de followeri si comentarii printre care sa iti strecori si tu opiniile. De multe ori se intampla ca unii sa o faca de dragul de a fi chiar ei cei ce vor fi mai apoi apreciati. Cand stii ca zace in tine un comentariu lung demn de apreciere, un super compliment la adresa cuiva, iti doresti sa fie vazut. Acestea se pot transforma ulterior in testimoniale valoroase, daca ambele parti sunt de acord.
-
Ofera ceva in schimb
Stii acele mailuri pe care le primesti la 3-4 zile dupa ce ai efectuat o comanda la un magazin cunoscut? “Salut, Dan! Multumim ca ai ales sa cumperi de la noi. Iata 5% la urmatoarea ta comanda! Te asteptam inapoi cat de curand.”
Procentul celor ce realizeaza o a doua comanda dupa acest tip de follow up este foarte ridicat – in general, in lume. Acum imagineaza-ti urmatoarele: cand crezi ca e mai hotarat un client sa iti ofere un testimonial pozitiv, daca nu acum, dupa ce i-ai multumit personal, i-ai rostit numele, l-ai invitat sa mai comande o data si i-ai oferit si un discount?
Citeste si: De Ce Marketing Automation E Atat De Scump
5. Solicita testimoniale video
Folosirea continutului video in strategia de marketing a unui business a fost la inceput o optiune. Acum este o piesa necesara; cu atat mai mult cu cat un testimonial video la tine in site poate propulsa potentialul client direct in cosul de cumparaturi sau in pagina de contact. Puterea testimonialelor video este nu numai ca arata de la cine provin aceastea, ci si ca ofera o legatura emotionala cu povestea persoanei. Auzi faptele si poti vedea autenticitatea si emotia.
Florin Neag de la Bewater, in cel mai recent studiu de caz, vorbeste despre cum afacerea lui a crescut incepand cu lansarea pe platforma de magazine online GoMag. Ne-a transmis faptul ca din 2015 avem un aport serios in businessul sau si ca un mare procent de crestere se datoreaza noua. Vezi interviul integral aici.
Acum ca ai colectat toate aceste recenzii minunate, vrei sa le adaugi imediat in site, intr-o pagina precum pagina “Despre noi” care se adreseaza direct potentialor clienti, astfel incat acestia sa poata vedea ce lucruri minunate ai realizat pentru altii. Obtine permisiunea in scris a persoanei care a scris recenzia si specifica pentru ce urmeaza sa o folosesti.
Daca acum pe masura ce citesti articolul iti amintesti ca ai un mail vechi de multumire de la un client pe care nu l-ai apreciat atunci, e timpul sa il pui in lumina si sa creezi cu ajutorul acestuia un apel emotional de branding care te va ajuta sa transmiti mesajul principal.
In cazul in care lucrurile stau invers, chiar daca ai implementat un proces bine pus la punct de capturare a recenziilor, va dura ceva timp pana sa ai o masa solida de feedback pozitiv. Nu te descuraja. Apeleaza chiar la solicitarea acestor testimoniale in cazul in care stii sigur ca mentii colaborari de succes alaturi de clienti care pana in momentul de fata au avut doar cuvinte de lauda. Reaminteste clientilor ca esti cel care ar aprecia si valorifica feedback-ul lor, unul cat mai sincer. Transmite-le ca vocea lor e importanta pentru tine.
Noi cat de bine ne cunoastem? Daca esti cititor fidel si abonat la noutatile SilkWeb, testeaza si serviciile noastre de marketing si lasa-ne sa iti crestem businessul.
- Vizite noi vs. vizite recurente in site – pe care ne concentram? - februarie 25, 2019
- Profilul clientului ideal – de ce il creezi la inceput de drum - august 8, 2018
- Strategia de a redistribui continutul din blog - ianuarie 31, 2018