Ok, verbul “a fura” este probabil putin prea mult si pare neetic insa, sa fim seriosi, daca unii dintre clientii tai te-au ales pe tine in detrimentul firmelor concurente, e clar ca nu iti doresti sa ramana fideli acestora. Sa recunoastem, tu esti bucuros cand atragi clientii concurentei si la fel, si firmele concurente sunt fericite cand reusesc sa iti fure clientii.

Cand targetezi clientii concurentei, ai certitudinea ca acestia sunt interesati de produsele sau serviciile pe care le comercializezi, astfel ca sansele sa converteasca sunt foarte mari.

Ei, clientii au multe optiuni. Pot sa ajunga in magazinul tau pentru a converti sau se pot opri la concurenta. Online, clientii au chiar mai multe optiuni decat offline. Este suficient sa scrie ce produse isi doresc in Google, sub forma unor cuvinte cheie, iar motorul de cautare le va returna sute sau mii de rezultate cu optiuni despre care nici macar nu aveau habar.

Asadar, cum iau clientii decizia de cumparare si ce ii face sa se opreasca in site-ul tau, nu in cel al competitiei? Sau cum ii poti convinge sa te aleaga pe tine si sa plece de la competitori?

In articolul de astazi vei descoperi cateva ponturi eficiente care te invata cum sa furi clienti de la concurenta si sa iti maximizezi rata de conversie, atragand un public tinta interesat de ceea ce vinzi.

Daca ai intreba clientul ce l-a determinat sa cumpere o anumita pereche de jeansi dintr-o anumita locatie, iti va oferi motivul constient, rational si emotional: confort, pret, marime, selectie, satisfactie etc.

Asadar, primul lucru pe care trebuie sa il faci atunci cand vrei sa furi clienti de la concurenta este sa te intrebi daca produsele sau serviciile tale raspund acestor nevoi si dorinte ale clientului.

Cea mai buna strategie, incepe prin intelegerea motivatiilor din spatele deciziei de cumpare si imbunatatirea constanta a produselor si serviciilor pe care le oferi, pentru a te diferentia de concurenta.

Si acum, haide sa le luam pe rand.

Cum “furi” trafic de la concurentii tai?

Mai intai, trebuie sa stii cine sunt competitorii tai si pe ce cuvinte cheie rankeaza. In acest scop, te poti folosi de o multime de instrumente pe care le gasesti online: SEMrush, MOZ, Ahrefs, MajesticSEO, MintMetrics (un instrument SilkWeb) etc.

Analizeaza-ti concurenta din punct de vedere al cuvintelor cheie folosite, numar estimat de cautari si backlink-uri. Daca instrumentul ales iti permite sa exporti datele, nu ezita sa iti faci un document sau un tabel cu toate datele pentru a le tine o evidenta si a stii cum si cand sa le folosesti in strategia ta de marketing.

In continuare, incepe sa iti optimizezi site-ul, sa creezi continut pe baza celor mai performante cuvinte cheie si promoveaza-l agresiv (discutam si mai jos despre acest subiect). Nu e niciun folos sa creezi un continut extraordinar daca lumea nici nu stie ca l-ai publicat.

In ceea ce priveste sursele de backlink-uri, vezi care sunt sursele competitorilor tai. Daca, de exemplu, link-ul vine dintr-un guest post pe un blog cu autoritate, trimite un email proprietarului pentru a deveni si partenerul tau. Daca link-ul vine dintr-un comentariu intr-o comunitate interesata de produsele sau serviciile pe care le vinzi, interactioneaza cu grupul respectiv si doar in situatia in care link-ul spre site-ul tau este relevant, il poti posta. Ai mare grija sa nu faci spam!

Citeste si: Tu Stii Ce Face Concurenta Ta?

Foloseste inteligent Google AdWords

Daca firmele concurente au un buget mai mare pentru campaniile PPC, nu trebuie sa lupti direct cu acestia pentru acelasi trafic. De ce? Deoarece esti in pericol sa faci investitii masive, cu un ROI mult prea scazut.

Pe de alta parte, exista optiuni mai subtile prin care sa atragi clientii, fara a cheltui in nestire.

1. Liciteaza pe numele de brand al competitorilor tai

Probabil publicul pe care il targetezi stie deja numele de brand ale competitorilor tai insa e foarte posibil sa nu isi aminteasca URL-ul exact. Cand acestia nu mai acceseaza direct URL-ul ci cauta anumite cuvinte cheie in Google, AdWords iti ofera oportunitatea de a-i directiona spre site-ul tau.

Ideea e ca foarte putine companii obisnuiesc sa liciteze pe propriile nume de brand, concentrandu-se exclusiv asupra categoriilor si produselor pe care le vand.

Mare atentie insa! Licitarea pe numele de brand al competitorilor are atat avantaje (nu e nevoie de un buget prea mare, castigi recunoastere de brand, audienta interesata) cat si dezavantaje.

Practic, cand folosesti aceasta tactica, incepi un razboi; e ca si cum ai trimite o invitatie catre concurenta sa foloseasca aceeasi strategie (te va costa mai mult sa licitezi pe propriul nume) si este foarte posibil sa obtii o rata de click-through scazuta, care iti va afecta scorul de calitate.

Tocmai de aceea, nu este recomandat sa licitezi pe brandul concurentei daca esti la inceput cu AdWords si cu gestionarea contului tau. Daca o faci, ai grija sa licitezi pe firmele cu care esti intr-adevar in competitie si in detrimentul carora simti ca oferi mai multe beneficii: preturi mai bune, oferta mai completa, servicii suplimentare etc.

adwords-competitie

2. Foloseste optiunea de programare a reclamelor

Campaniile PPC sunt programate automat sa apara la intervale de 15 minute in diferite momente ale zilei. Evident, poti sa faci anumite ajustari de afisare in functie de publicul tinta sau diferite alte elemente.

Poti sa fii mai inteligent decat competitia daca reusesti sa identifici intervalul programat de afisare a reclamelor. In acest scop, ruleaza cateva teste pe parcursul zilei, la interval de 15 minute pentru a vedea daca firmele concurente folosesc optiunea de programare. Afla cand nu liciteaza, pentru a licita tu.

3. Ofera mai multa valoare in landing page

Daca ne-ai citit pana acum blogul, cu siguranta stii ca nu iti recomandam sa lansezi nicio campanie de marketing fara un landing page dedicat. Acesta e un pont foarte eficient, mai ales ca stim cu totii cate firme fac greseala de a-si trimite potentialii clienti pe pagina de home, in loc de o pagina dedicata, cu sanse mult mai mari de conversie.

Chiar daca firmele concurente folosesc landing page-uri, ii poti depasi in momentul in care iti optimizezi landing-ul, din punct de vedere SEO, al continutului, imagini, numarul campurilor din formular, design-ul acestuia si oferta.

Descopera mai multe despre optimizarea unui landing page citind articolul Anatomia Unui Landing Page Care Vinde [Infografic].

Targeteaza fanii concurentei cu Facebook Ads

Pana in 2014, Facebook iti permitea sa targetezi direct fanii concurentei dupa ID-ul acestora, insa aceasta tactica este acum interzisa de platforma si poate duce la suspendarea contului tau (practic, foloseai date confidentiale, pe care nu le-ai obtinut cu acordul oamenilor respectivi).

Insa targetarea fanilor concurentei se poate face si prin alte metode. Pentru a fura clienti de la concurenta foloseste-te de campurile “Tintire detaliata” si “Interese”, atunci cand creezi o reclama cu Facebook Ads.

Aici te poti juca facand combinatii de cuvinte cheie ce crezi ca iti reprezinta concurenta. Incepe prin adaugarea adresei lor web si vezi ce obtii. Daca Facebook dispune de date legate de aceste adrese, iti va afisa un numar aproximativ de persoane pe care le poti targeta cu reclama ta.

Daca nu, incearca sa obtii rezultate cu numele de brand, numele produselor sau serviciilor pe care le vand etc. Ai grija, insa, sa nu introduci cuvinte cheie cu mai multe sensuri, deoarece te poti trezi cheltuind bani inutil, pentru a targeta o audienta gresita.

Ideea aici e ca targetarea fanilor concurentei pe baza interesului nu este o formula exacta. Cum iti dai seama daca audienta selectata este cea a competitiei? O metoda utila este sa cauti numele competitorilor si sa vezi daca numarul fanilor paginii este apropiat de numarul returnat la selectarea audientei. Si nu te speria daca cele doua nu sunt exact la fel, e suficient sa fie apropiate.

Ca si exemplu, vezi mai jos o captura de ecran cu numarul de fani (like-uri) al paginii Selgros Romania.

selgros facebook

Poti observa ca audienta returnata in setarea reclamei este un numar apropiat de numarul de fani ai paginii.

selgros audienta

Extra Pont!

Daca nu vrei sa folosesti Facebook Ads, te poti folosi de targetarea organica a postarilor pe care platforma ti-o pune la dispozitie. Cand faci urmatoarea postare pe pagina de Facebook a afacerii tale online, activeaza optiunea de targetare organica (din Settings) si scrie la “Interese” adresa web a concurentilor tai sau alte cuvinte cheie care i-ar putea reprezenta. Poti sa targetezi chiar si fanii interesati de Amazon.com sau eMAG 😉

Citeste si: De Ce Concurenta Ta Castiga Mai Multi Bani Cu Google AdWords

Pune accentul pe continut

Content marketing-ul are o multime de avantaje, desi este atat de subestimat. Cand creezi descrieri complete/optimizate pentru produsele tale, te asiguri ca clientii au acces la toate informatiile de care au nevoie pentru a lua decizia de cumpare, in timp ce iti cresti si pozitia in Google pe cuvintele cheie folosite.

Cand scrii regulat articole pe blogul de companie, te asiguri ca oamenii au un motiv intemeiat pentru a reveni si a afla noi informatii ce contribuie la parcurgerea mai usoara a funnel-ului de conversie. In plus, daca faci continut evergreen, ai ocazia sa il folosesti prin rotatie o perioada indelungata de timp, pentru a avea activitate pe paginile de social media, in strategia de email marketing (newslettere, email-uri tranzactionale etc.).

In principiu, sfatul meu este sa acorzi o mai mare atentie blogului si sa publici regulat articole capabile sa capteze interesul: tutoriale, articole de timpul “how to”, pro si contra, liste etc. Apoi, un impact foarte puternic il au elementele vizuale: foloseste imagini personalizate (evita imaginile stock) si permite clientilor sa arunce o privire in spatele business-ului tau, pentru a se simti implicati.

O alta tactica avantajoasa este crearea de infografice. Poti sa le realizezi chiar si de unul singur, folosind programe dedicate de editare foto. Infograficele au un efect puternic asupra oamenilor, trezindu-le interesul pentru continutul tau, plus ca este foarte posibil sa fie preluate pe alte site-uri si bloguri, daca stii cum sa le promovezi (contribuie la strategia de link building).

Nu uita sa iti optimizezi continutul, indiferent de forma: text, imagine, video etc. Foloseste cuvinte cheie relevante, in metas-uri, alt tags si descrierea imaginilor, ai grija la dimensiunile fotografiilor si aminteste-ti sa apelezi la emotiile oamenilor, pentru a determina conversia.

Si promoveaza-l cat mai mult: pe Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest, YouTube, in newslettere, pe paginile si site-urile partenerilor tai, in secventele de email, Google AdWords, Facebook Ads etc.

Suport clienti si satisfacerea clientilor nemultumiti

In general, oamenii raman fideli unei afaceri daca sunt in totalitate multumiti de produsele si serviciile de care se bucura. Ori din comoditate, da. Insa, la fel cum nimeni nu e perfect, si competitia ta mai da cu bata in balta.

Clientii nesatisfacuti sau care intampina probleme in site-ul concurentei sunt un segment de public pe care il poti convinge mai usor sa iti dea o sansa. Insa, pentru a-i atrage te poti folosi de tacticile pe care ti le-am recomandat pana acum si trebuie sa iti pregatesti bine personalul de suport clienti.

Raspunde la intrebarile clientilor tai, ofera-le o mana de ajutor exact atunci cand au nevoie (implementeaza live chat in site-ul tau) si foloseste-te de informatiile pe care le aduni de la acestia, pentru a crea un program de fidelizare personalizat.

Pune mare accent pe fidelizarea clientilor, altfel acestia te vor baga in aceeasi oala cu firmele concurente de la care i-ai “furat” si vor pleca. Doar exista o multime de alte optiuni pe net. Fii tu singura si cea mai buna optiune pentru clientii tai si determina-i sa se intoarca in mod repetat, pana ajung sa se transforme in ambasadori de brand.

Cum poti sa iti fidelizezi clientii cat mai eficient? Vezi articolul Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor si pune sfaturile in aplicare pentru o rata de conversie mai mare.

In articolul de astazi ai descoperit principalele tactici care iti permit sa “furi” clienti de la concurenta ta. Desi termenul pare neetic, te asigur ca toate ponturile pe care le-ai primit aici sunt etice si morale. Trebuie doar sa le aplici corect si atunci nu te afli in pericol sa pornesti un razboi cu concurenta sau sa fii penalizat de Google.

Nu stii cum sa pui corect sfaturile in practica? Ai nevoie de o mana de ajutor pentru a-ti creste business-ul si a-ti depasi competitia? Vezi planul nostru de actiune, ce include 7 strategii esentiale de marketing si lasa-ne sa iti dezvoltam afacerea deasupra concurentei, pe primele locuri in piata de eCommerce si in mintea clientilor tai.

Cosmin Daraban

Comments

comments