Cand vine vorba de ziua indragostitilor, oamenii de obicei se clasifica in doua categorii: cei care sarbatoresc si cei care nu. In cazul in care oamenii nu sarbatoresc, motivele pot varia: trendul nu este pe placul lor, nu sunt implicati intr-o relatie momentan sau pur si simplu nu vor sa investeasca in acest sens. Ca si agentie de eCommerce, noi gandim altfel.

Avem sentimentul ca „ceva lipseste” daca nu ne dorim ca in fiecare an, cu fiecare ocazie, sa surprindem audienta cu campanii de marketing de succes, cu pachete personalizate si cu cel mai indraznet continut. Pe data de 14 februarie, noi ne transformam intr-un cupidon al marketingului online!

Perioada ideala pentru a demara astfel de campanii si de a incepe un brain-storming impreuna cu echipa este inca de la inceputul lunii. Timpul este scurt, ziua nu are mai mult de 24 ore si cumva, pe undeva, simti ca nu poti sa tii pasul. Daca te uiti peste statisticile din anii anteriori realizezi ca trebuie sa fii si tu „acolo” in acest an.

Statistici

Conform unui studiu realizat de ResearchRomania.ro, anul trecut, 71% dintre romani au afirmat ca vor sarbatori aceasta ocazie si vor achizitiona cadouri de Valentine’s Day. Din totalul de romani participanti, surprinzator, majoritatea celor care au confirmat ca o vor face sunt barbati, in procent de 80%!

statistici valentines day romania

Cu ce te ajuta acestete statistici? Ce afli nou?

O informatie de folos este faptul ca barbatii cheltuie mai mult, iar target-ul tau si toate actiunile demarate trebuie sa fie indreptate spre acestia. Trimite e-mail-uri personalizate, ruleaza campanii nisate pentru ei, potriveste mesajele si textele astfel incat sa raspunda exact masa de oameni care te intereseaza.

Tendinte

Ai fi tentat sa crezi ca de Valentine’s day campaniile au succes doar in randul afacerilor care permit o targetare speciala cu aceasta ocazie. Consideri ca daca nu activezi in domenii precum florarii, cofetarii, bijuterii & stuff nu va achizitiona nimeni de la stand-ul tau. In online, oamenii gandesc mai amplu. Orizonturile se largesc iar sfera de produse achizitionate poate varia de la un balon cu „Te iubesc mult” la un set de prosoape de baie Designer Collection by Yves Delorme din 2013. Afla cum sa te mulezi pe cererea clientului daca ti se pare ca nisa ta nu iti prea permite acest lucru.

targetare valentines day

Se poate merge foarte bine pe mesaje. Daca ne gandim la nisa Electro & IT, cu siguranta nu multi sunt cei care observa ceva romantic la un PC de gaming sau cei care isi imagineaza ca un produs electrocasnic poate produce fluturasi in stomac. Insa cu mesajul potrivit targetat pe audienta potrivita, vine si conversia! Exemple:

  • TV – “Arata-i ca iti pasa. Nu va certati pe telecomanda chiar si de ziua indragostitilor. Mai cumpara un TV!”
  • Smartwatch – “Daca ea nu mizeaza pe punctualitate, mizeaza tu pe un smartwatch. O va face in locul ei.”
  • Supermarket online – “Scoate-o la cina romantica in propria bucatarie. Gateste-i pastele preferate!”
  • Mommy & Baby – “9 luni pare un timp lung, insa nu e. Orice cuplu fericit care asteapta un al 3-lea suflet cauta deja carucioare!”
  • Servicii curatatorie – “Pete de ruj, de vin sau de trandafiri? No more, baby.”
  • Servicii veterinare – “Orice suflet poate fi sufletul tau pereche. Programeaza o consultatie azi pentru catelul tau iubit!”

Daca poti sa adaugi in afacerea ta putina culoare si inimioare, indiferent de nisa, lumea va stii ca esti acolo. Un domeniu e limitat daca il consideri tu limitat. Gandeste-te ca in istoria Valentine’s Day se numara campanii pentru produse precum ketchup, corpuri de iluminat, paine, absorbante si servicii precum organizatii pentru ajutorul varstnicilor. Cat de simpatic !?

Marketing

Familiarizandu-te cu statisticile despre vanzari, analizand tendintele si selectand exact grupul-tinta, e timpul sa iti indrepti atentia spre campaniile propriu-zise. Ce merge in online si ce nu?

  1. Axeaza-te pe email marketing.

Mergi cu mesajul acolo unde este citit. Newsletterele au oricum o rata buna de deschidere iar e-mailul este in general un canal care converteste bine in continuare, iar aceste lucruri se intampla cu atat mai mult de ziua indragostitilor, atunci cand oamenii sunt in cautare de oferte si promotii la produsele sau serviciile preferate.

Foloseste tonuri diferite in email-urile pentru barbati fata de cele pentru femei. Aminteste barbatilor de stresul din magazinele fizice care se instaleaza acum, in perioada lunii februarie. Fa asta atat in subiectele newsletterelor cat si in corpul de text. Creeaza un sentiment de urgenta si de stres, prezinta beneficiile de a obtine produsul dorit chiar acum. Foloseste mesaje cu design atractiv, emotional, iar pentru barbati poti sa mergi si pe texte cu tenta amuzanta. Depinde mult de nisa.

Nu uita ca femeile, oricat de dure vor sa para, adora romantismul. Creeaza un mesaj de newsletter atat de bun incat sa il preia orice barbat care vrea sa isi surprinda iubita si nu doar sa iti achizitioneze produsul sau serviciul.

email marketing valentines day

Mai departe, nu ignora faptul ca multi dintre abonatii tai vor fi acolo doar datorita acestei ocazii (ceea ce nu e gresit, atata timp cat nu se vor dezabona dupa). Mentine-i interesati de afacerea ta si de ofertele disponibile chiar si dupa ce campania de Valentine’s Day s-a incheiat!

Citeste si: Cum Sa Iti Impresionezi Cei Mai Noi Abonati

  1. Nu ignora design-ul.

Fie ca alegi sa iti reimprospatezi logo-ul cu aceasta ocazie, sa creezi imagini contextuale pentru newslettere, un cover nou al paginii din social media, bannere si pop-up-uri pentru site, fii acolo! Putine sunt ocaziile din an in care conteaza doar vizualul si in care poti sa mergi cu incredere pe aceasta varianta cu riscul de a ignora alte bune practici.

Da frau liber imaginatiei si culorilor. Nu ar strica nici sa fii putin amuzant in aceasta abordare. Poti chiar sa mergi pe continut usor sarcastic daca gama ta de produse se adreseaza persoanelor care nu sunt implicate in relatii. De obicei femeile singure adora ca impreuna cu prietenele lor sa faca haz de aceasta zi a indragostitilor. Daca ajungi la ele cu imaginea potrivita, s-ar putea sa te vezi etichetat in retelele sociale, in mod pozitiv, bineinteles.

  1. Recompense si beneficii

Cei mai multi proprietari de magazine online aleg sa ofere mici beneficii celor care au achizitionat un produs/serviciu datorita campaniilor pregatite pentru diferite ocazii. Incepe prin a asigura transportul pana in 13 februarie (sau chiar in data de 14 daca serviciile/produsele oferite de tine constau in flori sau produse alimentare) pentru orice comanda plasata inainte de data “x”; doar tine cont ca promisiunea trebuie dusa pana la capat. Garanteaza-le asta clientilor numai in cazul in care ai convenit impreuna cu serviciul de curierat folosit ca sarcinile se pot indeplini fara probleme.

Scoate in evidenta micile detalii pe care le poti oferi gratuit la orice comanda: lucruri precum ambalarea cadoului, adaugarea unui mesaj dragut la colet pentru persoana iubita, inserarea a cate un trandafir pentru fiecare comanda. Marcheaza-le diferentiat in cosul de cumparaturi sau chiar in pagina de produs/landing page pentru a fii sigur ca ajunge la audienta fara neclaritati. Alegand sa le oferi pur si simplu, da, este un gest la fel de simpatic; insa diferenta este ca va lipsi aprecierea din partea clientior. In caz contrar, te poti alege si cu un testimonial dragut!

Ofera un cod de reducere valabil in perioada campaniei (ex: VDAY2017) pe care sa il oferi numai unui grup bine segmentat de potentiali clienti. Ofera-l ca avantaj pentru abonarea la newsletter. Creeaza un mesaj dragut in acest sens, plaseaza-l intr-un pop-up sau hello bar bine evidentiat pe site, iar lista ta de abonati va creste.

recompense valentines day

  1. Facebook Ads – targeteaza cuplurile

Facebook Ads permite targetarea userilor in functie de statutul relatiei. Poti selecta ca mesajul tau sa ajunga doar la persoanele de anumit sex, la persoanele aflate intr-o relatie, logodite sau chiar casatorite. Singura paranteza ar fi sa nu te bazezi in totalitate pe acest sistem deoarece stii ca multi useri aleg sa nu faca public acel statut.

Poti sa mergi mai in nucleu de atat si sa targetezi userii aflati in relatii la distanta, daca serviciul sau produsul tau s-ar mula mai bine pe nevoile lor. Poate fi o ocazie excelenta sa oferi vouchere, flori, cadouri personalizate.

Iata ca sarbatoarea iubirii preluata si de romani vine cu beneficii in campaniile de marketing si vizeaza comertul online intr-o mare masura. Cu siguranta poate fi marcata cu rosu pe calendarul anual al ocaziilor importante in care, ca si magazin online, este vital sa intri in randul celor care sustin campanii si se diferentiaza de concurenta.

Pana la urma, orice antreprenor trebuie sa perceapa Valentine’s Day ca o sarbatoare comerciala, in care sa genereze vanzari considerabile si sa ajunga la rata de conversie dorita. Tine cont de bunele practici si apeleaza la servicii de marketing online care sunt acolo sa te ajute, sa iti pregateasca campania si sa se dedice. Nu uita ca poti sa ne contactezi pentru o oferta personalizata de Valentine’s Day!

Comments

comments