Imagineaza-ti ca mergi la un o intalnire pe nevazute. Intri emotionat in restaurant si recunosti persoana cu care ai discutat de atatea ori dupa palaria pe care o poarta, asa cum ati convenit. E atractie imediata, nu va puteti lua ochii unul de la celalalt.

Masa este perfecta, discutia savuroasa, aflati totul incepand de la muzica preferata si pana la obiceiurile enervante ale rudelor sau chiar adoratia pentru pizza, pe care o impartasiti amandoi. Corect, o discutie tipica pentru o prima intalnire.

Totul pare minunat cand, deodata, te cere in casatorie!

Stop, stai putin, opreste-te aici. Ti se pare foarte ciudat, nu-i asa? Cred ca amandoi putem conveni ca, in cultura noastra, nu e normal ca lucrurile sa decurga asa.

Ce reactie ai avea daca ti-as spune ca foarte multi dintre proprietarii de site-uri (magazine online, bloggeri etc.) fac exact acelasi lucru cu email marketing?

Poate chiar si tie ti s-a intamplat sa te abonezi la un site de care esti interesat, intr-adevar, dar sa te trezesti imediat bombardat cu o avalansa de oferte peste oferte. Probabil te gandesti “stai putin, nu te cunosc, nu am incredere in tine, nici macar nu stiu ce pot face cu produsul tau. Nu vreau sa fac asta acum.”

Felicitari, tocmai ai fost cerut in casatorie la prima intalnire 🙂 .

Acum revenim la subiectul nostru de astazi, deoarece cu siguranta nu vrei sa fii tu la celalalt capat al email-ului. In articolul de fata, vei descoperi cat este de important sa cultivi increderea abonatului tau si cum sa il suprinzi placut, in procesul de pregatire pentru cumparare. Hai sa vedem despre ce e vorba.

De ce este nevoie sa castigi si sa intretii increderea cu ajutorul primelor email-uri

Un site, indiferent ca este de nota 10 sau mai putin, desi iti permite sa ai un cuvant de spus pe piata, are prea putine posibilitati sa te ajute sa creezi o relatie de incredere cu proaspatul abonat. Si asta deoarece un produs afisat sau o postare pe blog nu poate crea o conexiune. E ca un anunt public. Oamenii se simt la fel de apropiati de tine ca si de un afis lipit pe un panou.

Un email, pe de alta parte, este mult mai personal. E un inceput atunci cand, de bunavoie, persoana respectiva ti-a oferit adresa sa si cel care trebuie sa faca urmatoarea mutare, esti tu. Problema apare insa in momentul in care nu vrei sa faci pasi mici, ci ii doresti doar banii, imediat.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Omul de la celalalt capat al email-ului este la fel de om ca si tine. La fel cum te prinzi si tu ca ceva nu e in regula atunci cand primesti o oferta de vanzare de la un necunoscut, la fel se intampla si cu el.

Acestea fiind spuse, iti voi arata ce tip de email-uri ar trebui sa trimiti la inceput pentru a castiga increderea viitorului tau client si cum ar trebui sa le formulezi.

1. Email-ul de bun venit

Un email de bun venit este o oportunitate pentru tine sa:

  • Te prezinti pe tine si compania ta
  • Sa setezi anumite asteptari pentru ceea ce urmeaza sa se intample
  • Sa subliniezi beneficiile actiunii de a se abona
  • Sa il inviti sa faca micro-conversii: sa te urmareasca pe retelele de socializare, sa intre pe blogul de companie etc.
  • Sa deschizi o secventa – creezi senzatia de asteptare
  • Sa il inviti sa faca urmatoarea mutare

Aceste sunt elementele care nu au voie sa lipseasca din mail-ul tau. Haide sa le luam pe rand.

Prezentarile sunt pasul natural pe care il fac oricare doi oameni atunci cand interactioneaza pentru prima data. In momentul in care cunosti numele celeilalte persoane, aceasta nu mai este un strain ci poti stabili o conexiune, poti incepe sa cultivi increderea.

Din acest motiv, nu trimite email-ul de pe adresa companiei tale, admin sau noreplay. Pune la bataie numele, chipul si propria reputatie si spune-i destinatarului cine esti, cu ce te ocupi si de ce ii trimiti acest mesaj. De asemenea, nu ezita sa spui povestea firmei tale si datele cu care te mandresti.

In continuare, ii spui la ce sa se astepte din partea ta. Confirma-i faptul ca de astazi incepand va primi mesaje din partea ta si ce vor contine, la modul general. Acesta este un moment potrivit sa ii sugerezi, subtil, ca va primi si email-uri promotionale.

In timp ce ii spui cele de mai sus, arata-i beneficiile faptului ca a ales sa interactioneze cu tine. Nu astepta ca noul abonat sa uneasca singur punctele. Loveste-l din prima cu avantajele pe care i le oferi si insufla-i dorinta si senzatia de asteptare.

In email-urile viitoare cu siguranta ii vei cere abonatului sa faca mici actiuni: sa descarce un ghid, sa citeasca o postare pe blog sau sa cumpere un produs.

Ei, email-ul de bun venit este o ocazie perfecta sa ii incepi “antrenamentul”. Optiunile depind in mare masura de specificul afacerii tale dar si de ceea ce dispui. De exemplu, il poti invita sa te aprecieze sau sa te urmareasca pe platformele sociale, sa iti descarce aplicatia, sa intre intr-un grup pe Facebook sau LinkedIn etc.

Stii de ce serialele se termina intotdeauna in suspans? Deoarece creeaza tensiune iar aceasta la randul ei creeaza atentie. Creierul uman cauta instictiv concluzii iar daca iti lasi abonatul in asteptare, va fi atent sa iti citeasca si urmatorul email.

In acest context, poti afirma ca ai pregatit un bonus/surpriza ca si recompensa la abonare (un ghid, studiu de caz, studiu de piata etc.) care ii va oferi raspunsul la x intrebari. Invita-l sa astepte pe maine recompensa si sunt sanse mari sa ai rate de deschidere frumusele la urmatoarele email-uri.

La final, invita-ti abonatul sa reactioneze (engagement-ul te fereste de folderul spam). Spune-i sa te contacteze daca are anumite intrebari sau cerinte, arata-i ca esti disponibil si multumeste-i pentru decizia luata.

cratejoy bun venit

In email-ul tau de bun venit include si imagini sau chiar si un video reprezentativ si nu uita de semnatura.

Daca vrei sa citesti mai multe despre potentialul acesteia, vezi 10 Elemente Pe Care Sa Le Promovezi Prin Semnatura Din Email

2. Newsletter

Adevarul e ca prea putina lume isi doreste un alt newsletter in inbox. Poate pentru tine ultimele noutati legate de firma sunt cruciale insa iti garantez, abonatului tau nu ii pasa atata timp cat nu are nimic de castigat de pe urma lor. Asta inseamna ca daca te-ai mutat intr-un alt birou, ai un alt angajat sau co-fondatorul firmei s-a casatorit e dragut, pentru tine, poate. Insa pentru abonatii tai, important este ceea ce faci si cum le poti rezolva problemele.

Din acest motiv, ai mare nevoie sa iti diferentiezi newsletter-ele incepand de la subiect si pana la ora si ziua in cale alegi sa le trimiti. Sa le luam pe rand.

Subiectul oricarui email este vital, din moment ce face diferenta dintre mesajele deschise si cele care ajung la gunoi. Specialistii chiar recomanda sa te concentrezi in principal pe crearea subiectului, mai mult decat pe restul mesajului.

Ei, bunele practici ne dicteaza un subiect scurt, clar si care sa transmita ideea centrala a mesajului. Poti fi creativ insa ai grija sa nu depasesti limita: nu fa glume legate de religie, rasa ori alte subiecte cu caracter sensibil deoarece te poti trezi cu plangeri serioase si dezabonari instant.

In corpul newsletter-ului include logo-ul companiei (pentru recunoasterea de brand), fa o scurta introducere asupra ceea ce urmeaza sa citeasca, foloseste imagini sugestive si dispune textul cat mai lizibil si usor de inteles. Profita de spatiile albe, foloseste enumerari, bullets si nu uita de call-to-action – spune-i abonatului unde sa dea click.

De asemenea, foloseste un template responsive deoarece cu siguranta vrei ca email-ul tau sa fie citit, chiar daca abonatul il deschide pe telefonul mobil, din confortul propriului pat. Optimizeaza imaginile, foloseste ancore pentru link-uri si creeaza un mesaj cat mai estetic – oamenilor le plac lucrurile care arata bine.

Evident ca newsletter-ele tale ar trebui adaptate la factorul sezonalitate – de exemplu, daca se apropie sezonul sarbatorilor de iarna iti poti adapta logo-ul, template-ul si imaginile folosite pentru a fi pe aceeasi unda cu emotiile abonatilor.

PS: Ai grija la gramatica si ortografie – verifica textele si de trei ori daca este nevoie si cere ajutorul unui coleg. Nu vrei sa fii perceput ca neatent.

black friday pentruanimale

Citeste si: 10 Lucruri Care Iti Pot Ruina Newsletter-ul

3. Continut educational

La inceputul relatiei voastre, pentru a intretine increderea ofera o mana de ajutor abonatului tau. Asta inseamna ca ai oportunitatea de a-i povesti despre avantajele produselor tale, modul in care il poate ajuta, ii poate rezolva problemele sau intructiuni de utilizare a acestora.

Poti crea o serie de email-uri educationale: un ghid de folosire a unui produs, un ghid de incredere, in care sa arati beneficiile clientilor care iti aleg firma, informatii legate de garantia produselor, studii de caz asupra pietei tale, analiza comparativa asupra a 2 sau mai multe produse din catalogul tau etc. Limita e cerul in ceea ce priveste datele pe care sa le trimiti insa nu uita sa urmaresti profilul Buyer Persona, sa trimiti doar ceea ce esti sigur ca e interesant pentru abonat.

Aici te poate ajuta si perioada din an. Daca produsele tale se preteaza poti realiza ghiduri cu idei de cadou in preajma sarbatorilor importante, ghiduri cu produse must-have pentru anumite categorii de clienti (bazeaza-te pe datele demografice si interesele identificate la consumator).

Iar cand zic ghiduri, nu trebuie sa creezi un document cu 10-20 de pagini in care sa spui tot. E suficient sa creezi un articol de 1000 de cuvinte pe care sa il structurezi estetic.

Daca alegi sa faci o serie de materiale educationale, nu uita sa mentionezi in fiecare email ca urmeaza sa mai primeasca ceva. Astfel, sansele sa te astepte si sa ii mentii interesul treaz sunt la cote mari.

4. Email promotional

Email-urile tranzactionale se pot incadra in categoria soft sell sau hard sell. Deoarece sunteti la inceput, e recomandat sa mergi pe soft sell dupa o perioada de educare, sa revii la un email de educare si abia apoi hard sell. Evident, nu e neaparat necesar ca abonatul sa cumpere doar dupa hard sell sau invers, deoarece decizia de cumparare este influentata de o multime de alti factori.

Promoveaza-ti produsele prin beneficii iar pentru ca pastila sa fie mai dulce, poti face un discount sau sa ii oferi alte bonusuri: transport gratuit daca actioneaza in x ore/zile, puncte de fidelitate care acumulate se transforma in reducere de x%, acces la clubul tau exclusivist de clienti fideli care se bucura de mult mai multe beneficii, un cadou simbolic etc.

Indiferent de tipul de email pe care il trimiti, incearca sa construiesti o imagine solida de brand si nu iti fie teama sa iti afisezi personalitatea. Oamenii sunt mai apropiati de firmele care ii fac sa se simta respectati sau sa cultive un anumit stil de viata: vor sa fie rebeli, tineri, liberi, sensibili, puternici, vor sa fie placuti de catre ceilalti si apreciati. Adapteaza limbajul folosit pentru a promova un anumit stil si pastreaza-l – in timp, acesta va deveni marca ta.

Citeste si: 10 Tipuri De Email Pe Care Ar Trebui Sa Le Trimiti Clientilor

Tu cum te descurci? Esti prea grabit sa vezi o comanda finalizata sau ai rabdare sa obtii mai mult – increderea, banii si fidelitatea clientilor tai? In articolul de astazi ti-am aratat de ce este important sa construiesti o relatie de incredere de la inceput si sa faci fiecare pas spre vanzare, in mod natural.

Fii fara griji, email-ul ramane unul dintre cele mai eficiente canale de vanzare, cu 3800% ROI pozitiv, conform statisticilor.

Pune in aplicare sfaturile din articolul de azi, salveaza-l pentru a-ti fi mai usor sa il gasesti data viitoare iar daca de-abia acum ne-ai descoperit, te invit sa te abonezi – iti vom trimite regulat informatii de care ai nevoie pentru a-ti vedea afacerea inflorind sub ochii tai.

[slideshare id=69483052&doc=cumsafaciemailmarketing-161124073109]

Vrei sa inveti mai multe despre vanzarea prin email? Vezi inregistrarea video de la Academia de eCommerce despre cum sa faci email marketing.

Tu cum abordezi relatia cu un nou abonat? Ce crezi ca are acesta nevoie si ii poti oferi, pentru a-l tine aproape de compania ta? Hai sa discutam in sectiunea de comentarii – iar daca te putem ajuta, o facem cu placere.

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments