Genereaza Facebook vanzari ? Aceasta este intrebarea multor oameni de business, la care am incercat sa raspund in cadrul conferintei Digital Marketing Forum 2014, prin prezentarea cu acelasi nume.

Dupa cum probabil te-ai obisnuit in prezentare am adaugat fragmente din cateva studii de caz cu actiuni si rezultate obtinute pentru clientii din portofoliul SilkWEB. Stii ca eu mereu pun accent pe valoarea informatiei prezentate si nu-mi place sa lungesc discutiile fara sens.

In continuare ai sa vezi ce poti obtine daca iesi din zona ta de confort si faci lucrurile in cel mai corect mod, avand la baza o strategie de dezvoltare pe termen mai lung cu obiective clare si masurabile.

Oameni nu fani

In primul rand, trebuie sa fi constient ca utilizatorii Facebook sunt OAMENI, la fel ca tine cu interese si dorinte. Asadar modul de abordare trebuie sa fie mereu unul prietenos, uman si de respect.

Uita abordarile de genul „Trebuie sa ajung la 50.000 de fani, pe urma vad eu cum fac bani de pe ei„. O astfel de idee merge mana in mana cu urmatorul subiect legat de greselile de abordare.

Cand alegi sa te promovezi pe Facebook, trebuie sa fi constient ca inainte de vanzare, trebuie sa te prezinti, sa comunici ofertele prin educare, sa incerci sa creezi nevoia pentru produsele tale, pe urma sa le oferi un plus de valoare celor care iti sunt fani. Aici ma refer la partea de OFERTE pe care acestia le asteapta de regula de la fiecare brand.

Greseli in abordare

Cum trebuie sa postezi pe Facebook sau ce tip de informatie ? Daca nu esti un bar/cafenea, pet shop sau magazin pentru copii uita de postarile cu imagini cu pisici, cafele, caini si bebelusi.

Da, s-a facut o mare trecere de la pozele cu pisici la cele cu bebelusi pe Facebook. Ok, am inteles, bebelusii sunt draguti, atrag like-uri si comentarii, dar ce treaba au ei cu produsele / serviciile tale ? Ce vina au ei sa apara pe pagina ta ? Daca tu nu esti capabil sa faci ceva util si interesant, incerci sa te folosesti de ala micu ?

Afisam preturile in postarile de pe Facebook ? Aici depinde mult de tipul de produs pe care vrei sa-l vinzi si ce plus de valoare comerciala ai fata de concurenta. Poti afisa pretul pentru produsele mai ieftine, care se vand in masa, dar pentru produsele scumpe, acolo unde timpul de decizie pana a face o achizitie poate fi de + 30 de zile…evita afisarea pretului.

Aici trebuie sa duci vizitatorul in site, sa-i arati mai multe informatii, beneficii sau chiar sa-l inviti la o intalnire pentru un drive test de exemplu, in cazul vanzarilor de masini. Sa fim seriosi, cine din Romania cumpara o masina dupa ce vede cateva imagini si un pret ?

Educare inainte de vanzare

Atunci cand gandim un proces de vanzare, oare cum suna o abordare de genul: „Avem in showroom noul model de masina marca X cu urmatoarele optiuni….te invit la un drive test.” ? Sunt sigur ca oamenii de vanzari din industria auto pot imbunatati cele spuse de mine, dar ai inteles ideea de mai sus ? Educare nu vanzare, plus crearea nevoii pentru produs.

Atat noi in cadrul SilkWEB, cat si clientii nostri sau liderii din domeniul comertului online din Romania si nu numai, incearca sa obtina contacte din Facebook, gen adrese de email. Sunt sigur ca ai vazut cateva astfel de campanii / concursuri pentru abonare la newsletter, oare de ce o fac ? 🙂 Pentru ca atunci cand clientul te cunoaste si are incredere in tine, poate plati mai mult si mai usor pentru ceea ce doresti tu sa vinzi.

Integrarea corecta a unui site cu Facebook

Consider ca simpla prezenta a unui buton de like la produs sau un link pe icon-ul Facebook spre pagina de companie nu este suficienta pentru un magazin online.

Cand stii ca o mare parte din clientii tai sunt acolo, incearca sa le faci viata mai usoara macar atunci cand acestia vor sa cumpere de la tine sau sa interactioneze cu magazinul tau.

Ofera posibilitatea de a lasa comentarii / review cu Facebook, de asemenea si login direct pentru cei care au cont pe aceasta retea sociala. Astfel lucrurile se intampla mult mai rapid. In articolul legat de pagina de multumire a unui magazin online, ai vazut cum poti „profita” de cei activi pe retelele sociale prin implementarea butoanelor de social share.

Foloseste informatiile care deja le cunosti

Stii sau afli acum faptul ca Facebook reduce tot mai mult afisarile organice spre utilizatori a informatiilor postate pe paginile de companie. Deci chiar daca ai 50.000 de fani si postezi frecvent, niciodata acele postari nu vor ajunge la cei 50.000 de utilizatori care te urmaresc. Cam nasol, nu-i asa ?

Nu uita ca Facebook este o companie care, la fel ca si tine, vrea sa faca bani din toata treaba asta. Ei te pot ajuta sa ajungi la cei 50.000 de fani ai tai, carora le poti face vanzari, folosind serviciile Facebook Ads.

Acum poti sa vezi mai mult cum te ajuta demograficele din Google Analytics.

Promoveaza ce ii atrage pe vizitatorii magazinului tau

De regula banii de care tu ai nevoie pentru a-ti acoperii cheltuielile si a fi pe profit vin de la clienti, in nici un caz de la echipa sau prieteni. Toate actiunile pe care tu le faci trebuie sa fie concentrate asupra clientilor tai si mai departe asupra preferintelor acestora.

Stii ce tip de produse sau categorii merita sa promovezi pe Facebook ? Cu ajutoul MintMetrics – aplicatie dezvoltata de noi, putem analiza interactiunea utilizatorilor din Facebook, dar si a altor retele sociale cu paginile de produs a unui magazin online sau al oricarui alt tip de site.

Astfel se poate identifica mai rapid ce produs / categorie de produse merita promovare pe retelele sociale. Vrei sa vezi ce rezultate poate avea  ? Testeaza !

Masoara rezultatele financiare

Dincolo de numarul de vizualizari al unei postari, a numarului de like-uri primite, a numarului de comentarii, de share este vorba de BANI. Pentru asta suntem aici, despre asta se discuta si asta doresti sa obtii si tu.

vanzari facebook

Poti sa citesti cate articole vrei sau sa analizezi cele mai noi infografice legate de cea mai buna perioada de postare, orele de maxim impact asupra acestora etc., poti analiza si concurenta, dar cel mai important lucru pe care trebuie sa te focusezi este „gradina ta”. Pentru ca la tine aici se intampla lucrurile, aici trebuie sa le optimizezi, de aici faci bani. Urmareste toate aceste informatii din activitatea ta, dar si efectul financiar al acestora. Tot MintMetrics te poate ajuta enorm in acest sens 😉 .

Concluzia legata de Facebook si comertul online

Da, aceasta retea sociala poate avea un impact mare asupra vanzarilor online, daca lucrurile sunt bine facute si masurate in mod continuu pentru a fi imbunatatite. Gandind o strategie care are Facebook ca punct important in intreg procesul de vanzare, vei obtine rezultate bune.

Bonus

Daca articolul de azi a fost lipsit de imagini concrete, este tocmai motivul pentru care am lasat spre vizualizare intreaga prezentare la sfarsit.

A face postari pe conturile tale de social media, destinate business-ului tau este cel mai simplu lucru, dar treburile se complica atunci cand apar comentarii sau intrebari legate de preturi sau alte detalii despre produsele tale, sa nu mai vorbim de comentarii negative.

Da, stiu, asta implica timp si efort, in plus trebuie sa reactionezi la timp intr-un mod cat se poate de profesional.

Din analizele facute de mine, in Romania sunt foarte putine branduri cu o gestiune corecta a paginilor de companie si mai departe tot ce tine de crearea de continut de calitate pentru vizitatori si promovarea acestuia.

Citeste alte 3 articole interesante:

  1. Impactul culorilor in reclamele din Facebook Ads – (studiu de caz)
  2. De ce nu vinzi orice pe Facebook ?
  3. Cum te identifici tu in social media ?

Cosmin Daraban

Comments

comments