Pentru ca numarul telefoanelor inteligente (smartphones) este in crestere, pretul acestora fiind tot mai accesibil, cu siguranta majoritatea dintre acestea intra in piata cu o conexiune la internet, iar studiile arata ca utilizatorii incep sa faca tot mai mult si achizitii prin intermediul acestora. In articolele trecute am vorbit despre aportul telefoanelor mobile in vanzare prin simplu fapt ca lumea cauta informatii instat din marile magazine, cauta informatii locale etc.

Folosind informatii date de Google si cateva exemple din portofoliu nostru, azi am sa-ti prezint cateva informatii concrete pe care le poti analiza si care iti pot trezi interesul de a-ti pregati magazinul pentru dispozitivele mobile, in special telefoanele mobile.

dispozitive utilizate romania

sursa http://www.consumerbarometer.com/

Traficul pe telefoanele mobile

Practic totul incepe de la trafic. Pentru a vinde ai nevoie de vizite in site, iar pentru a avea vanzari prin intermediul telefoanelor mobile, cu siguranta ai nevoie ca utilizatorii acestora sa ajunga in magazinul tau.

Atunci cand facem un studiu de indentificare a cuvintelor cheie pentru campaniile Google AdWords sau pentru optimizarea unui site, vedem si numarul de cautari pentru respectivele cuvinte cheie de pe telefoanele mobile. Vezi aceasta informatiie in urmatoarea imagine:

adwords cautari mobile

Mergand mai departe, analizand traficul organic a unui magazin online din portofoliu, putem identifica imediat impactul si potentialul utilizatorilor telefoanelor mobile asupra traficului generat:

cautari mobile organic

Se poate observa o usoara crestere in ultimele 3 luni si cu ochiul liber. Aceste informatii sunt disponibile in contul tau de Google Webmaster Tools. Aici poti analiza evolutia pe ultimele 3 luni, daca observi si cu o crestere, iar magazinul tau inca nu este adaptat la piata (daca inca nu ai o varinta de mobile sau responsive design), ar fi bine sa actionezi rapid in aceasta directie.

Stim ca si retelele sociale contribuie destul de mult la traficul unui magazin online, ba chiar si la vanzari. In continuare am sa-ti arat aportul Facebook asupra traficului si vanzarilor generate prin intemediul telefoanele mobile asupra unui magazin online.

surse trafic mobile

Analizele interne ne-au aratat aportul Facebook asupra cresterii traficului pe mobile, motivul fiind destul de simplu. Majoritatea utilizatorilor de smartphone cu internet stau pe Facebook, iar cum magazinele online investesc in promovarea lor aici, acesti utilizatori acceseaza link-urile, generand astfel trafic de pe mobile.

Demograficele clientilor prin mobile

In caz ca nu cunoastem destul de bine demograficele clientilor, interpretand corect datale din contul tau de Google Analytics, acum iti poti creiona o idee si mai buna despre acestia si obiceiurile lor din comportamente.

Foarte util in acest sens mi se pare urmatorul raport, prin care practic vezi varsta clientilor tai care cumpara prin intermediul telefoanelor mobile, dar poti sa vezi si sex-ul acestora. Acum cu siguranta stii cum sa iti pregatesti campaniile de marketing 😉

Inca mai crezi ca doar tinerii „butoneaza toata ziua telefoanele” si avand in vedere statutul social, nu au un venit suficient pentru a face cumparaturi online ? Analizeaza urmatorul raport si gandeste-te ca toate aceste cifre sunt intr-o continua si rapida crestere.

varsta clienti mobile

Citeste: Castiga mai multi clienti folosind demograficele din Google Analytics.

Stiu, in Romania inca se vorbeste destul de putin despre cumparaturile de pe mobile, dar acestea se intampla, motiv pentru care noi, la SilkWEB acum oferim varianta de responsive design pentru noile proiecte.

Intr-un viitor articol am sa prezint mai multe informatii despre comportamentul utilizatorilor telefoanelor mobile pe un magazin online si cum putem optimiza experienta acestora. Acum am sa-ti prezint o imagine de scroll map:

scroll map mobile

Acesta este doar primul articol dintr-o lunga serie care urmeaza sa trateze subiectul mobile commerce in Romania.

In continuare poti viziona un interviu cu Dan Vartopeanu, realizat de Raluca Georgescu in cadrul GPeC Summit 2014.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y9sQXeaeVGg[/youtube]

In continuare iti recomand sa te grabesti cu inscrierea la GPeC Summit 2014 pentru a afla multe informatii utile din domeniu ecommerce.

Tu cum stai cu numarul comenzilor de pe telefoanele mobile ? Dar cu traficul generat de utilizatorii acestora ?

Citeste si urmatoarele 3 articole:

  1. Afla traseul unui vizitator din site pana in stadiul de client
  2. Aportul Facebook asupra vanzarilor
  3. Vezi legatura dintre web design si afacerea ta

Cosmin Daraban

Comments

comments