Aproximativ 4 minute timp de citire

Blogul sau blogging-ul nu trebuie sa mai fie o noutate pentru cei care au un business online, dar beneficiile lui sunt mai putin cunoscute si cu atat mai putin puse in practica de catre cei care le cunosc.

Articolul de azi vine in completarea unui post mai vechi legat de acest subiect si a fost scris cu scopul de a prezenta mai detaliat avantajele unui blog de companie. Intreg continutul unui site este extrem de important, iar adaugarea periodica de noi informatii putem spune ca azi este obligatorie.

Blogul de companie trebuie sa fie de forma: domeniu/blog , astfel intreg continutul postat aici face parte din acel site, iar un blog de forma : blog.domeniu nu aduce aceeasi valoare unui site in fata motoarelor de cautare, cel putin subdomeniile fiind tratate ca site separat de catre acestea.

Poate cel mai important beneficiu al acestui instrument este faptul ca promovarea inteligenta a produselor prin continutul de pe blog, te ajuta sa transformi simplii vizitatori in lead-uri si apoi in clienti/clienti fideli.

Sa vedem in continuare si alte beneficii ale unui blog de companie:

1) Trafic De Calitate

Presupunand ca intreg continutul postat in blogul firmei tale este unic si de calitate, cu siguranta va atrage un trafic bun asupra lui, implicit a intregului tau site. Daca folosesti si retelele sociale pentru promovarea afacerii tale, postand link-urile de la articole din blog, iesi din zona de spam adica nu “bombardezi” fanii tai numai cu oferte. Traficul de calitate inseamna mai multi oameni interesati de produsul tau si totodata mai multe vanzari.

2) SEO

Postarile din blogul tau trebuie sa fie relevante, strict cu subiectul nisei tale. Este foarte important sa nu-l confunzi cu un blog personal in care iti exprimi propriile idei mai mult sau mai putin etice fata de anumite firme sau persoane. Astfel fiecare articol postat poate genera mai mult trafic de timp “long tail”, acoperind si mai multe cautari din zona ta de activitate. Tot la beneficii SEO putem aminti si despre link-urile interne din site-ul tau. Cand te-ai hotarat sa scrii un articol pe blog este indicat sa faci un mic studiu pe cuvintele cheie legate de subiectul acelui post.

Sfat util : scrie pentru oameni, nu pentru motoarele de cautare.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

3) Socializare / Social Media

Am spus-o si in alte articole: practic socializarea incepe de la blog, pentru ca aici vizitatorii tai au optiunea de a interactiona cu tine prin comentarii la cele comunicate de tine. Tot in blog este indicat sa adaugi legaturile spre conturile tale din retelele sociale, iar informatiile tale de calitate sigur vor ajuta la cresterea comunitatii brandului tau.

4) Ajuta La Relatia Cu Clientii

Ai un produs sau un servicu pe care il vinzi? Explica asta clientilor tai prin articole educative, invata-i cum sa foloseasca produsul tau, da-le un motiv in plus sa revina pe site-ul tau. Spre exemplu clientii SilkWeb stiu ca platforma noastra are modulul de blog integrat, iar magazinele online create pe aceasta platforma “se pupa” bine cu acesta. Tot pentru clientii SilkWeb si viitorii clienti 😛 am scris despre avantajele platformei noastre in  aflarea cuvintelor cheie.

5) Umanizarea Brandului

Daca actualii tai clienti te cunosc, stiu ce si cum faci, este foarte important sa comunici aceste lucruri in mod cat mai transparent pentru ca cei care cauta noi colaboratori sa aiba incredere in tine. Scrie despre ce ai facut, despre viziunea companiei tale chiar si despre planurile tale de viitor. Azi, mai mult decat oricand clientul trebuie sa fie informat, iar de regula informatia este transmisa de la om la om.

6) Castiga Vizibilitate

Postarile din blog sigur aduc un plus de valoare firmei tale in ochii celor care le citesc. Scrie articole atat de bune incat cei care le citesc sa fie mandri ca la posteaza pe conturile lor din social media, acest lucru sigur te ajuta sa-ti cresti vizibilitatea in online.

7) Atrage Link-uri Spre Site-ul Tau

Mereu informatiile bune atarg priviri, sunt copiate, preluate si genereaza discutii. Acest lucru poate avea efecte pozitive si sa atraga link-uri naturale spre site-ul tau, chiar daca nu se intampla in urma a 2-5 postari. Tot ce trebuie sa faci in acest sens este sa muncesti mai mult decat altii.

8) Solutia Ideala Pentru PR

Se intampla ceva minunat in compania ta, ai lansat ceva nou, participi la un super eveniment din industrie ? Scrie pe blog despre aceste lucruri, pe urma distribuie acele link-uri. Utilizand toate canalele tale de comunicare acesta informatie poate ajunge la o masa mare de oameni.

9) Atrage Atentia Mass Media

Nu putine sunt cazurile din Romania cand informatiile bune din blog sunt preluate de ziarele online, agentiile de stiri sau chiar televiziuni (aici … rusinica…pentru cei care nu citeaza sursa)

10) Feedback

Avand activa optiunea de comentarii si dupa ce ai o comunitate activa in jurul brandului tau, poti afla / cere feedback legat de noul tau produs sau despre o noua idee.

Acestea sunt doar 10 motive pentru care trebuie sa ai un blog de companie. Pe viitor o sa adaugam si alte avantaje care le aduce un blog firmei tale, iar pentru a le afla tu primul trebuie doar sa ne urmaresti ;).

Tu cum folosesti blogul ? Care este frecventa ta de postari ?

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments