Marketing automation sau prin traducere automatizarea de marketing, se refera practic la o platforma care simplifica, automatizeaza si masoara actiunile de marketing si fluxul de lucru. Aceasta iti permite sa fii mult mai eficient, sa obtii mai multa performanta, sa-ti cresti veniturile si sa ai un departament de marketing mult mai puternic.

Practic prin marketing automation, trebuie sa intelegi ca este vorba de ceva mai mult decat o aplicatie care trimite email-uri si colecteaza contacte de la potentiali clienti.

Pentru ca este o metoda de marketing relativ noua si complexa, in Romania sunt foarte putine companii care utilizeaza acest tip de tehnologie. Chiar daca in unele cazuri, costurile lunare pot fi destul de mari, exista aplicatii la preturi decente si pentru piata noastra.

In cele mai multe cazuri, daca o aplicatie, o actiune facuta bine sau un modul facut la un site aduce un ROI bun, pretul conteaza mai putin, sau cel putin asa ar trebui sa fie. Pentru ca aici vorbim de marketing si de procese complexe care te vor ajuta sa vinzi mai mult si mai rapid.

Ce face defapt o aplicatie de marketing automation ?

  • te ajuta sa iti maresti baza de date cu contacte pentru noii clienti
  • email marketing
  • creare landing pages (pagini dedicate pentru fiecare actiune de marketing)
  • segmentare
  • automatizare procese de marketing
  • personalizare de continut din site
  • personalizare de email
  • analiza intentie de cumparare pentru contactele colectate
  • conectare la CRM
  • te ajuta sa vinzi mai mult clientilor actuali
  • te ajuta sa monetizezi la maxim campaniile de marketing prin continut
  • optimizeaza procesul de vanzare
  • creste rata de conversie

De ce merita ca firmele mici si medii sa utilizeze aplicatii de marketing automation ?


Pentru reducerea de timp si costuri cu departamentul de marketing. Stim ca nu toate firmele isi permit un departament de marketing sau un om bun de marketing pentru lucrurile interne. Mai stim ca decizia de cumparare de catre clientul final este tot mai lunga si complicata de la an la an. Asadar, analiza comportamentului de cumparare din fiecare nisa poate deveni un proces destul de complicat pentru multi oameni de marketing. Dar, odata „descifrat” acest lucru, se pot crea procese automate pentru fiecare pas pe care il face, sau trebuie sa-l faca utilizatorul din site-ul tau, pana ca acesta sa iti devina client.

Da, implementarea acestor solutii pot necesita cunostinte destul de avansate si din punct de vedere tehnic.

setare conditii automatizari

Scapa de radarul concurentilor

Daca pana acum ai impresia sau chiar se intampla ca cei din nisa ta, competitorii tai sa iti copieze actiunile de marketing, acum lucrurile se schimba total. Niciodata un concurent nu va avea si nici nu va putea reproduce foarte usor, comportamentul unui client. Iar daca vorbim de automatizari de marketing si personalizari de continut in functie de comportamente, putem spune ca avem campanii de marketing unice pentru clientii nostri.

Cateva aplicatii de marketing automation recomandate:

5 Motive Pentru Care sa Folosesti Marketing Automation

Imbunatateste comunicarea intre departamentele de marketing si vanzari

O comunicare buna intre aceste doua departamente este cu certitudine obligatorie. Acum echipa de vanzari poate primi cele mai bune contacte pentru a trece la procesul de vanzare. Datorita procesului de analiza contacte, din aceste aplicatii se pot extrage contactele cu cea mai mare intentie de cumparare de compania ta.

Personalizeaza mesajele din campaniile tale de marketing

Aici este vorba de ceva mai mult decat simpla adaugare de nume intr-un email trimis. Pentru ca azi, marketingul se face pe mai multe canale, unde intentiile si comportamentele clientilor sunt diferite si mesajele trebuie sa fie astfel concepute si trimise. Astfel poti spune ca oarecum…”vorbesti pe limba clientului tau”. La un volum mare de contacte, nici o aplicatie CRM nu este suficienta pentru a obtine performantele dorite. (Da, sunt aplicatii CRM cu functia de marketing automation integrata)

Vezi gradul de interes al viitorilor tai clienti pentru produsele / serviciile tale

analiza vizite

Stim ca procesul de vanzare se intampla in mai multi pasi, este nevoie de mai multe vizite si chiar de anumite pagini vizitate. Clientul tau sigur va analiza mai multe pagini dintr-un site pana sa te sune sau pana sa trimita o cerere de oferta. Dintre sectiunile importante putem aminti:

  • pagina despre noi
  • pagina de contact
  • portofoliu – in cazul firmelor care ofera servicii B2B
  • pagina de intrebari frecvente sau retur produse in cazul magazinelor online

In functie de paginile vizitate si actiunile inteprinse aici, poti aloca un punctaj pentru fiecare, iar cand suma punctelor adunate de respectivul contact, se apropie de 10 sau 100… cand ai stabilit tu pentru punctul de a ajunge client, il poti conctacta sau ii poti trimite o super oferta intr-un mesaj personalizat.

Citeste si: Afla traseul unui vizitator pana la stadiul de client

Cunoaste persoana din spatele adresei de email

conturi social media

Anumite aplicatii avansate de marketing automation, iti pot afisa si link-urile spre conturile de social media ale celor din baza ta de date. Acum decizia de a te conecta pe retelele sociale cu un potential client si de a avansa procesul de cunoastere si vanzare este in mainile tale.

Exploateaza la maxim intreg continutul creat de tine

In mod normal, fiecare bucata de continut creat pentru audienta ta trebuie sa aiba un obiectiv bine stabilit. Fie ca este vorba de un articol din blog, un video, un infografic sau un ebook, toate acestea pot face parte din procesele stabilite in fluxul automat. Acum poti utiliza si continutul mai vechi, daca acesta este de calitate, tot acum poti sa vezi cat de important este acest continut pentru a genera noi vanzari.

Si exemplele pot continua. Ideea acestui articol a fost una de informare si educare in acest sens.

Noi, la SilkWeb avem deja cateva proiecte pilot implementate cu succes unor clienti din industria imobiliare, turism, electro si papetarie.

sursa imagine: tartanmarketing.com

Tu ai implementate solutii automatizate in procesele tale de marketing ? Cum crezi ca te-ar ajuta aceste aplicatii ?

Cosmin Daraban

Comments

comments