Prin remarketing poti afisa mesaje generaliste sau personalizate utilizatorilor care au ajuns in site-ul tau sau in diferite sectiuni ale acestuia. Pentru ca de regula prima vizita este doar pentru informare, procesul de vanzare in multe cazuri este destul de lung, iar utilizand campaniile de remarketing poti grabi acest proces.
Statisticile arata ca peste 98% din vizitatorii unui magazin online, il parasesc fara a efectua o conversie.
Remarketing-ul, este o tehnologie utilizata si de alte retele de publicitate diferite de Google. Remarketing-ul este disponibil si pe Facebook sau poti utiliza diferite aplicatii pentru campanii de RTB (real time bidding). In continuare ai cateva exemple de astfel de site-uri:
- http://www.perfectaudience.com/
- http://www.adroll.com/
- https://retargeter.com/
- https://www.rtbhouse.com/
- http://www.etarget.ro/
Ce sunt campaniile de Remarketing ?
In general, cand vorbim despre campanii de remarketing, in prima faza ne gandim la campanii de tip display. Astfel cei care ti-au vizitat odata magazinul si ajung sa navigheze pe alte site-uri (portaluri, ziare online, blog-uri etc) pot sa vada bannere cu mesaje si imagini care trebuie sa aiba rolul de a-l aduce inapoi in site pentru a continua si finaliza comanda.
Mai nou Google permite remarketing si in rezultatele motorului de cautare. (remarketing for search)
Citeste : 5 Motive pentru care sa utilizezi Google AdWords Display Network
1) Cum Setam o Campanie de Remarketing ?
Pentru ca acest tip de campanii, practic ii „urmaresc” pe cei care ti-au vizitat magazinul / site-ul, inainte de a incepe o astfel de campanie, trebuie sa te asiguri ca ai prezentat public vizitatorilor tai informatii privind politica de cookie si termenii si conditiile. Practic, acum este obligatoriu sa afisezi astfel de informatii, sa le explici vizitatorilor tai despre faptul ca utilizezi cookie de la Google si Facebook pentru afisarea unor reclame cat mai relevante pentru ei.
2) Stabilirea obiectivelor unei campanii de markering
Analizand informatii despre traficul tau si vanzarile generate, ai vazut ca lucrurile pot fi imbunatatite si te-ai hotarat acum sa incepi o campanie de remarketing, pentru a-i aduce inapoi pe o parte din cei care ti-au vizitat site-ul.
Scopul tau trebuie sa fie precis: VANZAREA. In functie de nisa, finalizarea unei comenzi poate fi un proces din mai multi pasi, care se poate desfasura pe o perioada mai lunga de timp.
Odata identificati pasii necesari de la vizita la comanda, iti este mult mai simplu sa-ti stabilesti clar obiectivele campaniei tale de remarketing.
Citeste despre: Micro si macro conversii in ecommerce si Despre goals in Google Analytics
Obiectivele unei campanii de remarketing pot fi si de awareness, abonare newsletter, adaugare produs in cos, recuperare cos, cross selling, up selling.
In continuare, mai trebuie doar sa-ti stabilesti bugetele pe care vrei sa le aloci acestor campanii.
3) Setari Necesare Pentru Remarketing pe Google
Am spus, pentru a incepe astfel de campanii, avem nevoie de informatii legate de vizitatorii magazinului tau. Ce pagini au vizitat, de unde au venit (surse de trafic), cat timp au petrecut, ce varsta au, din ce oras sunt etc.
Acum intram putin in partea tehnica. Prin Google ai doua optiuni pentru crearea listelor de remarketing:
- codul de remarketing din contul de Google AdWords

- crearea listelor in Google Analytics (aici conditia este sa fie legate aceste doua conturi, iar codul de Analytics din site-ul tau sa fie cel corect)

Pentru ca au intentii si comportamente diferite, se afla in anumite stadii de cumparare sau au diferite bugete, vizitatorii tai trebuie tratati diferit. Aici ma refer la mesajul transmis prin bannerele afisate, dar si la landing-urile setate pentru campanii.
Spre exemplu: daca faci o campanie pe bloguri, care in mod normal trebuie sa-ti trimita si trafic, poti afisa bannere cu mesaje diferite acelor vizitatori pentru a continua mesajul din campanie.
Poti si trebuie sa tratezi diferit o campanie de pe Facebook care ruleaza doar pentru fanii tai cu una care ruleaza pentru cei care inca nu iti sunt fani.
Daca stii ca ai produse destinate anumitor criterii demografice legate de varsta si sex, include-i in listele tale doar pe acestia.
Cand vine vorba de remarketing prin Google Analytics exemplele pot continua, aici avand posibilitatea de a crea peste 200 de scenarii pentru targetare.
Vezi aici un studiu de caz prezentat de Google legat de performanta unei campanii de Remarketing cu Google Analytics : https://www.thinkwithgoogle.com/case-studies/watchfinder-increases-roi-by-remarketing-with-google-analytics.html
4) Setarea Campaniilor de Remarketing pe Facebook
„Urmarirea” pe Facebook, a celor care ti-au vizitat magazinul sau diferite sectiuni din acesta, este posibila cu ajutorul Pixel Code – codul de remarketing din Facebook.
Practic acest cod il poti obtine accesand sectiunea Ads Manager din contul tau de Facebook -> Audiences, link direct: https://www.facebook.com/ads/audience_manager/
Precum in exemplele amintite mai sus, si aici poti face diferite liste in functie de paginile vizitate si poti targeta demografic mult mai bine utilizatorii. Stim ca Facebook sta mult mai bine la acest capitol decat Google.
Vezi un mic exemplu pentru crearea unei liste de remarketing in Facebook si obtinerea codului Pixel Code in urmatoarea imagine gif:
Din pacate, aici nu poti seta liste avansate in functie de comportament, precum in cazul listelor din Google Analytics.
In strategia ta de marketing, poti sa obtii rezultate incredibil de bune printr-un mix intre aceste doua medii de comunicare.
Spre exemplu, pe Facebook poti incepe o campanie de remarketing pentru cresterea numarului de fani, astfel ai garantia ca cei care iti dau like paginii tale, deja te cunosc, dupa care cu un alt mesaj cu abordare diferita dintr-o noua campanie, poti desfasura o campanie doar celor care ti-au vizitat anumite categorii sau produse din site, dar care iti sunt si fani.
Practic, acum sansele ca aceasta campanie sa genereze vanzari cresc. Intr-un articol din 2012 am aratat cum fanii unui brand sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult pentru produsele vandute de acesta, pentru simplu fapt ca il cunosc si au incredere.
Daca ai un magazin online, poti sa-ti creezi o lista pentru campania de recuperare cos, unde pui conditia ca cei din lista sa fi ajuns in pagina de finalizare comanda, dar nu si la cea de multumire – thank you page.
5) Cross Selling & Up Selling Prin Remarketing
Pana acum am vazut ca ai sansa sa vinzi mai rapid si mai usor celor care deja te cunosc, iti sunt fani sau au interactionat de mai multe ori cu magazinul tau online. Este un lucru normal, inainte de o achizitie, clientul vrea sa aiba incredere in tine. Urmand pasii de mai sus, acum cred ca iti este mult mai usor sa trasmiti acest sentiment vizitatorilor tai, urmand ca acestia sa-ti devina clienti.
Acum, dupa ce ai reusit sa faci prima vanzare unui client, prin campanii de remarketing bine setate, poti creste valoarea acelui client, prin prezentarea diferitelor oferte relevante cu produsele deja achizitionate.
Exemple utile: daca clientul tau a cumparat un laptop sau un telefon, ii poti afisa acestuia reclame cu accesorii, geanta, folii de protectie, solutii de curatat ecranul etc.
In zona de fashion iti poti creste vanzarile destul de usor cu conditia de a-ti cunoaste bine clientul si produsele. In functie de sex, marime, culoare si categoria produsului, poti face sugestii pentru alte produse, exemplu: daca clientul tau si-a cumparat o bluza de iarna, acestuia ii poti afisa ofertele tale pentru geci sau ghete.
Este mult mai usor si mai ieftin sa vinzi produse clientilor existenti.
Campaniile de remarketing nu sunt o noutate nici in Romania, dar in 2015 numarul acestora va creste cosiderabil. Tot mai multe magazine online afla despre ajutorul acestora in cresterea vanzarilor si tot mai multe agentii de marketing propun clientilor astfel de campanii.
Din punct de vedere tehnic, la prima vedere, setarile pot fi destul de complicate, dar odata intelese si rezolvate, singura provocare ramane creativitatea.
Mesajele trebuie transmise diferit pe Google fata de Facebook. Abordarea se face diferit in functie de produs, de politica de pret, de stadiul de interes a utilizatorului tinta etc.
Si aici trebuie sa monitorizezi continuu performanta campaniilor, este indicat sa pornesti mereu doua sau mai multe campanii pentru a vedea efectul unui AB test.
Citeste si urmatoarele 3 articole interesante:
- Ghidul AdWords pentru a genera mai multe vanzari
- Afla traseul unui vizitator pana la stadiul de client
- Impactul culorilor in reclamele din Facebook Ads
Tu cum folosesti campaniile de remarketing ? Poti da si alte idei cititorilor nostri ?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019
foarte interesant articolul, mai ales punctul 5. cu upsell-ul