Ei bine, avem mai multe motive, primul ar fi cel mai simplu:

Ai ales sa faci marketing pentru ca stii sau ai aflat ca totul este masurabil. Stim ca orice date sau cifre avem le putem imbunatati. Cum? Avem un istoric pe campaniile noastre de marketing, urmarim datele, vedem ce este bine ce este mai putin bine, ce ne aduce rezultate ok, care canal, care campanii ce se vinde mai bine si marim acolo unde trebuie. Cu cat marim? Cu 10 %, 20, 50 sau 100%, pana la cat putem mari campaniile noastre? Pana la infinit, daca oricat adaugam la bugetul nostru aduce clienti, facem vanzari e normal, practic campaniile noastre sunt sustinute de clienti, sunt sustinute de castigul generat in urma vanzarilor de la clienti.

Un alt motiv pentru care e bine sau e important sa marim campaniile il constituie dinamica pietei.: sunt competitorii care au intrat pe piata si practic vor sa iti ia din masa ta de clienti, investesc un buget mai mare decat tine pentru a lua pozitiile pe care probabil le ocupi tu momentan in Google, sau afisarile din Facebook, sau orice altceva, fac exact ceea ce ai facut tu la inceput : ai vazut cine este in fata, cine raspunde la cuvinele tale cheie, asta vor sa faca si ei. Daca sunt mai nervosi, adica au un buget mai mare, sunt mai agresivi, vor sa faca lucrurile mai rapid, s-ar putea sa aiba de la inceput un buget mai mare decat tine, motiv pentru care trebuie sa analizezi ce se intampla si sa iti cresti bugetul pe masura dinamicii pietei. Tot dinamica pietei face ca si costul pe click sa fie din ce in ce mai mare. Daca avem 10 jucatori care se joaca sau liciteaza in jurul a unui cuvant cheie sau a unui grup de cuvinte avem un cost pe click de 0,10-0,15 centi, este un exemplu. Daca avem 100 de jucatori care se lupta pentru aceleasi cuvinte cheie, pentru aceleasi cautari in Google si pentru aceeasi clienti, costul va fi de 25, 30 sau de 40 de ori mai mare, ajungand in timp pana la costuri de 50 de centi, un dolar, doi sau trei. Am vazut campanii care au inceput cu 0,5 centi pe click si dupa 3 ani au ajuns la 1 dolar si 10 centi. Asta se intampla in timp : preturile cresc.

Un alt motiv ar fi clientul: clientul meu, clientul tau, care este tot mai dificil, tot mai dezvoltat, cauta tot mai multe solutii, sau cauta pareri despre produsul tau, despre solutia mea, despre orice altceva in diferite locuri. Cauta pe Google, cauta pe Facebook, pe grupuri, se uita pe YouTube, motiv pentru care trebuie sa ai o campanie de marketing 360, pentru a fi in permanenta alaturi de el. Plus, noile optiuni pe care le ofera Google si Facebook, in noile retele sociale a inceput sa prinda destul de mult Instagram , unde putem promova produse prin intermediul Facebook, fiind un nou canal in care merita sa investim mai ales in zona de fashion, deci e important sa fim acolo. YouTube, al doilea motor de cautare din lume detinut de Google este foarte vizualizat in Romania si reprezinta un alt motiv pentru care trebuie sa fim acolo, oamenii se uita pe YouTube, cauta pareri, cauta lucruri cum se fac, este un canal care transmite foarte multa incredere clientilor pentru ceea ce faci tu.

Important este sa stii ca investind acelasi buget dupa o jumatate de an dupa 8 luni, 12 luni lucurile pot fi maxim liniare, nu o sa mai fie in crestere si pentru asta nu e nimeni vinovat, nici agentia ta, nici omul tau de marketing nu sunt cunostintele tale. E faptul ca lucrurile sunt dinamice si tu trebuie sa investesti mai mult daca vrei sa vinzi mai mult, daca vrei sa ai clienti mai multi .

Retine: un client, cu costul de achizitie oricat ar fi acesta se reduce la minim daca tu reusesti sa ii faci vanzari repetitive: un client din sistemul tau iti poate aduce bani inca 2 3 ani de aici incolo . Practic nu trebuie sa te uiti ca ai avut o achizitie de 5, 10, 15 dolari neaparat pe un client, sau cat ai investit la inceput, pentru ca ti-ai facut o baza de clienti sau o baza de adrese de e-mail la care tu poti sa vinzi in mod repetitiv.

Cosmin Daraban

Comments

comments