Aproximativ 6 minute timp de citire

Despre importanta continutului pentru un magazin online am discutat cu mai multe ocazii: la scoala de vara GPeC am prezentat Impactul continutului asupra traficului in eCommerce, pe blog subiectul a fost dezbatut in mai multe articole, din care iti prezint doar 10 Motive de a Folosi Blogul de Companie iar la TeComm vom prezenta “Cum sa-ti cresti vanzarile cu ajutorul contintului“. Oriunde avem ocazia, si in orice forma – live, video si text – vorbim despre importanta continutului de calitate in eCommerce.

Cu toate acestea, in articolul de fata nu vom mai dezbate impactul pe care il are acest continut asupra clientilor sau a potentialilor tai clienti, ci vom vorbi despre tipurile de continut care conteaza, care pot transforma vizitatorii, dar si clientii de ocazie in clienti fideli.  Degeaba iti umpli blogul magazinului cu texte in care iti lauzi produsele, si tot degeaba folosesti acelasi gen de abordare in fiecare text. Pentru ca clientii tai sa iti citeasca cu adevarat articolele si sa se aboneze la newsletter si pentru ca blogul magazinului tau sa fie vazut drept o sursa interesanta si educativa de informatie, va trebui sa creezi texte si materiale unice.

Articolele de pe blogul tau trebuie sa fie originale, adica informatia pe care o oferi prin intermediul blogului sa se gaseasca numai si numai la tine. Si totusi, originalitatea nu mai este de ajuns! Astazi trebuie sa oferi informatii intr-un mod cat mai creativ. Trebuie sa te joci cu cuvintele si sa gasesti abordari perfecte pentru clientii tai si domeniul in care activezi. Trebuie sa iesi din rutina, sa lansezi provocari, sa starnesti comentarii si in acelasi timp sa pastrezi acea nota personala, care caracterizeaza blogul magazinului.

Idei si sfaturi utile pentru continutul blogului unui magazin online

Un blog care aduce mereu informatii noi, care nu vorbeste numai despre produsele magazinului si care NU PLICTISESTE va fi un blog unde clientii vor reveni pentru educare, un blog ale carui articole vor fi apreciate si comentate in social media. Pentru a ajunge acolo e nevoie de munca multa, de talent la scris si de abilitatea de a te detasa de tehnicile de vanzare. Noi iti dam cateva idei in randurile de mai jos, cateva tipuri de articole atractive pentru clientii tai:

  • Sondajul de opinie – o tehnica prin care vrei sa interactionezi cu clientul tau. Acesta trebuie sa contina o introducere in subiect si o lista scurta cu intrebari despre preferintele clientilor. Oamenilor le place sa isi spuna parerea, asa ca de ce nu le-o ceri? In felul acesta vei obtine niste informatii valoroase despre clientii tai si vei putea imbunatatii relatia magazinului cu ei. Ti-e frica de comentariile negative? Daca le administrezi corect vei fi apreciat pentru corectitudinea si transparenta de care vei da dovada – deci vei transforma ceva neplacut, intr-un plus.

google analytics survey

  • Lista cu sfaturi utile sau bune practici – la urma urmei, tu esti expertul. Daca crezi cu desavarsire in produsele sau serviciile tale, vei putea sa explici cu usurinta cum sa fie folosite sau de ce au oamenii nevoie de ele. Cu toate acestea, nu targeta informatia oferita numai pentru clientii tai actuali si potentialii clienti. Ofera informatii pentru un public cat mai larg: inovatii si lucruri de interes din domeniul magazinului tau, asteptari si predictii referitoare la preturile producatorilor, recomandari de produse si servicii conexe etc. In felul acesta blogul magazinului nu este “egocentric”, ci vrea sa ajute oamenii in cautare de informatie. Iar o persoana care a gasit exact ce vrea, fara sa simta ca i s-au varat pe gat tot felul de articole, va reveni pe blog si eventual in magazin pentru achizitii. Tine minte – blogul nu trebuie sa vanda!

  • Seria de articole – o astfel de metoda este perfecta pentru cresterea engagementului clientilor cu blogul magazinului tau online. Dar, informatia pe care o oferi trebuie sa fie de interes major, pentru ca publicul sa o astepte ca si pe stirile de seara. Totusi, este exclus senzationalul; el apartine emisiunilor de scandal. Tu poti sa oferi curiozitati, interviuri, statistici de pe tot globul, analize pe diverse produse etc. La sfarsitul articolului, nu uita sa dai un pont despre articolul urmator din serie. 🙂

  • Infograficele – pe multi clienti i-ai pierdut daca le oferi informatii in tabele, procente si cifre. Statisticile nu sunt pentru toti! De aceea, astazi poti sa oferi informatii exacte prin intermediul unor infografice – instrumente vizuale care transmit informatii complexe repede si clar. In plus, daca sunt realizate corect, ele pot deveni virale in timp scurt, fiind usor de share-uit si promovat.

    ghid email marketing
    Solutia la care ai visat este aici

    Inscrie-te pentru a castiga

    Secretele vanzarilor prin email marketing

    tranzactii carduri visa

Vezi aici infograficul E-commerce Romania 2013

  • Pro si contra – un tip de articol care va multumi toti cititorii. Nu lauzi, nu ataci, ci oferi o informatie obiectiva care ramane sa fie procesata de catre cititor. Este cea mai buna metoda pentru a oferi transparenta in legatura cu produsele sau serviciile pe care le oferi.

  • Articole prin care cititorul sa isi identifice o nevoie – un text prin care cititorul sa inteleaga la ce ii va folosi produsul sau serviciul tau. Daca acesta se va identifica in textul tau si va excalama la sfarsit “Exact de asta aveam nevoie”, l-ai cucerit. Si totusi, cu astfel de articole esti la un pas de a deveni prea comercial sau prea personal.

  •  Texte care surprind – daca cititorul se astepta sa gaseasca altceva in articolul tau si va fi surprins in mod placut, cu siguranta va tine minte magazinul tau. Spre exemplu, scrie un articol cu negatie in titlu, in genul “De ce sa NU ai incredere intr-un agent imobiliar”, iar in cuprinsul articolului sa spulberi orice mit legat de preconceptiile pe care multi dintre noi le avem.

 si nu in ultimul rand…

  • Continutul video – o forma de raspandire a informatiei tot mai apreciata de catre publicul larg. Aceste videoclipuri nu trebuie sa fie neaparat sub forma tutorialelor; Sunt psihologi care ofera sedinte terapeutice scurte pentru publicul larg printr-un video care inregistreaza multe vizualizari si sunt intens distribuite; webinariile sunt si ele niste instrumente utile prin care sa dovedesti ca esti expert in domeniul tau, inregistrarile unor prezentari, la fel, iar de testimoniale de la clienti in format video sa nu mai vorbim. Continutul video este un instrument puternic prin care poti sa educi publicul tinta.

Acestea sunt doar cateva metode prin care vei putea sa iti aduci blogul magazinului in atentia publicului. Fiecare presupune sa schimbi ceva in modul de abordare si in structurarea textului – acest lucru nu trebuie sa se intample mereu, ci atunci cand simti ca s-a instalat rutina: primesti like-uri si share-uri de la aceiasi cititori, probabil putini la numar, nu generezi comentarii, nu creste traficul pe site prin promovarea articolelor. In aceste cazuri, articolele in genul celor enumerate mai sus vor aduce o nota proaspata si diferita in blogul tau. Cu toate acestea, ceea ce trebuie sa aiba in comun toate articolele pe care le scrii pe blogul magazinului tau online este caracterul lor informativ. In fond, clientii acceseaza articolul pentru informatie; iar abordarea inedita isi propune sa ii faca sa revina.

P.S. Pentru acest articol am folosit tehnica Lista cu sfaturi utile 🙂 Pune si tu in practica macar una dintre metodele enumerate mai sus, promoveaza rezultatul si analizeaza impactul!

Citeste si urmatoarele 3 articole interesante:

  1. Cuvintele Cheie In Procesul De Optimizare Si Vanzare
  2. Despre Local SEO – Sfaturi Practice Pentru Afacerile Locale
  3. Atentie La Copyright, Google Sterge Rezultatele Din Cautari
Claudia

Claudia

De 4 ani in SilkWeb, urmaresc performanta in campaniile PPC, implementez ultimele noutati din domeniu si ma asigur de reusita lor.
Claudia

Comments

comments