Pentru ca iti doresti un numar cat mai mare de vanzari din magazinul tau online, testezi diferite strategii de marketing atat in site, cat si off site, dar uiti sa analizezi de ce numarul clientilor nu creste cum vrei si mai ales unde se pierd acestia.

Stiu cat de mult iti place sa-ti urmaresti traficul din magazinul tau in Google Analytics, unde vrei sa vezi o continua crestere indiferent de sezon, de tipul de produse vandute si de strategia ta de marketing.

Mai stiu, si ti-am mai spus, ca tot acest trafic devine tot mai scump indiferent de sursa lui de provenienta: SEO, PPC sau social media (asta daca iti faci bine masuratorile), deci automat costul de vanzare / achizitie client creste in timp.

Urmarind rata de conversie care poate sa difere intre 0.5 – 2% sau chiar mai mult in cazul magazinelor cunoscute, poti face rapid un calcul care iti arata cum 98% din vizitatorii magazinului tau, il parasesc fara a face vreo achizitie. Da, stiu, e al naibii de enervant sa stii cum pleaca ei din magazinul tau dupa ce tu ai investit bugete considerabile sa-i aduci acolo. Practic poti spune „de ce mai intra daca nu cumpara ?

Ok, nimic nou pana aici pentru unii, dar incepe sa fie interesant pentru altii, corect ? 🙂

Vezi cum te ajuta Google Analytics Exit Pages

drop trafic

Ce sunt defapt exit pages sau paginile de iesire ?

  • exit pages sunt acele pagini dintr-un site, de unde oamenii parasesc site-ul tau.

Da, poti sa-mi spui ca lumea oricum paraseste orice site, deci daca il paraseste si al tau nu e cea mai mare problema. Aici iti dau dreptate, dar este important sa analizezi care sunt acele pagini care ii determina pe vizitatorii tai sa-ti paraseasca magazinul.

De exemplu, pagina de finalizare comanda sau thank you page de la cerere oferta, abonare la newsletter, descarcare ebook etc. sunt ok ca si exit pages, pentru ca atunci stii ca oamenii au dus la bun sfarsit o actiune dorita de tine, ei sunt fericiti, iar tu esti multumit.

Cand home page si paginile de categorie au o rata mare de exit, inseamna ca acolo lucrurile trebuie clar imbunatatite.

Transpus in offline iti poti imagina urmatorul scenariu: omul intra in magazinul tau, se uita rapid (scaneaza informatia / produsele), nu-i place ceea ce vede si pleaca sau mai departe analizeaza un raft / categorie de produse, ceva il nemultumeste si iese afara din magazin. Urmand probabil sa intre intr-un magazin concurent.

Cum gasesc paginile de iesire in Google Analytics ?

Pentru a vedea exit pages in contul tau de Analytics, in coloana din stanga din meniu, mergi la : Behavior -> Site Content -> Exit Pages.

exit pages google analytics

Cum pot sa imbunatatesc paginile de iesire ?

Practic optimizarea acestor pagini are legatura directa cu relevanta continutului afisat vizitatorilor si a butoanelor de call to action, dar poti analiza urmatoarele 7 aspecte:

  1. relevanta continutului si calitatea acestuia (texte corecte, descrieri comerciale si imagini mari, clare)
  2. verifica si repara problemele din site. Daca ai in site link-uri interne care nu functioneaza sau filtre care nu returneaza dinamic rezultate corecte, asta poate atrage un procent mare la exit rate.
  3. incurajeaza abonarea la newsletter
  4. ofera link-uri / trimiteri spre continut relevant. De exemplu, daca clientul tau viziteaza pagina unui produs din magazinul tau, iar acest produs nu este 100% pe placul lui, platforma trebuie sa-i afiseze produse similare care sa aiba caracteristicile cat mai apropiate de cel vizitat.
  5. incurajeaza-ti vizitatorii sa-ti urmareasca activitatea pe conturile de pe retelele sociale (asta daca crezi ca o sa ai o activitate corecta si constanta)
  6. compara diferentele de exit rate intre sursele de trafic si browsere
  7. imbunatateste performanta prin a/b testing

Daca in site ai setat un funnel pentru conversii, aici este foarte important sa urmaresti exit pages si practic poti imbunatati destul de rapid intregul proces, de cele mai multe ori este mai simplu decat in cazul magazinelor online.

funnel acces demo

Pentru o maxima transparenta, am facut iar publice informatii sensibile din silkweb.ro

Da, sunt foarte multe aspecte de care trebuie tinut cont si care trebuie mereu imbunatatite atunci cand vine vorba de comert online. O parte dintre proprietarii magazinelor online o fac, dar cea mai mare parte inca sunt doar la prima intrebarea „de ce nu merge ?

Ce mai pot face paginilor de iesire ?

Se spune ca daca nu esti client esti produs, deci incearca sa obtii informatii importante de la cei care iti parasesc site-ul. Poti face acest lucru folosind aplicatia Marketizator .

Foloseste Google Remarketing pentru a-i readuce in magazin pe cei care ti-au parasit site-ul in anumite momente ale stadiului de cumparare. Aici te poti ajuta mult cu listele de Remarketing din Google Analytics.

Tot secretul in cresterea numarului de vanzari, a numarului de clienti si retentia acestora sta in a optimiza intreg procesul pas cu pas.

Citeste despre:

Poti sa ne spui si tu cum vezi o imbunatatire a cresterii numarului de vanzari ?

Cosmin Daraban

Comments

comments