Aproximativ 5 minute timp de citire

AIDA este unul dintre cele mai cunoscute modele de comunicare in marketing-ul pentru vanzari. Tradus, acronimul AIDA vine de la Atentie, Interes, Dorinta si Actiune, iar azi am sa-ti prezint mai multe informatii si sfaturi practice despre acest model, care sigur te poate ajuta la cresterea numarului de vanzari.

Practic putem spune ca intreg funnel-ul de vanzari are la baza modelul AIDA. Pornind de la mediul si modul de promovare a diferitelor produse, la prezentarea acestora in magazinul tau, la colectarea datelor despre potentialii clienti, finalizand cu generarea vanzarii si mai nou cu retentia clientilor.

Cum atragem ATENTIA pentru produsele noastre ?

Aici raspunsul simplu ar fi, prin promovare, marketing online…pentru ca tot suntem in zona :). Dar stii si tu ca atunci cand ramai in zona ta de confort si incerci doar sa copiezi anumite elemente si tehnici folosite de altii, lucrurile nu merg chiar cum te-ai astepta.

Revenind la subiect, azi cel mai bine poti atrage atentia pentru produsele tale, promovandu-le direct spre masa de potentiali clienti. Azi in online iti este cel mai simplu sa faci acest lucru folosindu-te de Google si Facebook, pe urma si alte retele sociale mai nisate sau diferite comunitati, acolo unde este cazul.

Atunci cand te promovezi prin SEO si AdWords pe cautari, practic prin afisarile din motorul de cautare magazinul tau raspunde cautarilor generate de potentialii clienti care sunt in diferite stagii de cumparare (descoperire de produs, comparare de oferte sau cumparare), dar despre asta am mai discutat in trecut in articolul : vezi traseul unui vizitator pana la stadiul de client.

Promovarea prin Google AdWords GDN si Facebook Ads, iti permite sa ajungi targetat la potentialii clienti cu mesaje vizuale – prin bannere. Cand spun targetat, ma refer la faptul ca poti segmenta publicul la care doresti sa ajungi, in functie de datele demografice si interese.

market target

Azi este destul de interesant faptul ca poti afla informatii despre obiceiuri de cumparare pe anumite nise, de la cei care fac publice astfel de studii. Practic cu ceva mai multa munca de cercetare, interpretare de date si planificare, poti trece la actiune destul de rapid.

Rezumat: atrage ATENTIA pentru produsele tale doar acolo unde sunt potentialii tai clienti si foloseste toate aplicatiile de care ai nevoie in acest sens.

[Curs video] Content Marketing 

Vinde De 10X Mai Simplu - Descarca ghidul gratuit

Cum declansezi INTERESUL pentru produsele tale ?

Aici, in online, lucrurile sunt mult mai usoare, prin simplu fapt ca o mare parte din cei ajunsi in magazinul tau online practic au un grad de interes pentru produsele tale, iar daca vrei sa-i declansezi DORINTA, pe urma VANZARE, depinde foarte mult de tine si gradul tau de implicare.

Masurand corect comportamentul vizitatorilor tai in site, poti defini anumite liste de vizitatori cu un grad avansat de interes pentru produsele tale, ba mai mult decat atat, de la unii le poti obtine si adresa de email.

Citeste: Cum si de ce sa-ti crezi listele de abonati la newsletter !

Folosind remarketing si email marketing poti interactiona imediat cu cei care au un grad de interes crescut pentru produsele tale.

Cum ii faci pe clienti sa isi DOREASCA produsele tale ?

Aici un rol important il are design-ul magazinului tau si pagina de produs. Trebuie sa stii ca un client iti cumpara produsul pentru a-si rezolva o problema sau pentru a-si acoperi o nevoie, nu pentru a te face pe tine ca vanzator un om mai fericit.

Imaginile de produs, descrierile comerciale si cele tehnice au un rol mult mai important decat crezi tu la prima vedere.

Ce imagini folosim in detaliul unui produs ?

Alaturi de imagini cu produsul din mai multe unghiuri, este indicat sa avem si alte tipuri de poze comerciale si neaparat cu oameni, pentru ca acestia sunt cei care iti cumpara si utilizeaza produsul. Aici este vorba si de personas, vizitatorul trebuie sa se identifice cu produsul, mai exact sa se regaseasca in imaginea personajului care apare in imaginea cu produsul.

Descrierile tehnice si descrierile comerciale

Treaba cu copy-paste la descrierile tehnice pur si simplu nu mai are valoare. Clientii cumpara produsele pentru ceea ce fac ele, nu pentru ceea ce sunt, ei le folosesc in anumite scopuri.

Exemplu: noul procersor A6 si ercanul retina de la noul iPhone 5s nu-i spune prea multe unui client mai putin tehnic. Dar cand acesta citeste in descriere ca noul procesor A7 este mult mai puternic si ii da posibilitatea de a naviga mai rapid prin telefon, aplicatiile se deschid instant, iar noul ecran permite o vizualizare mai clara a imaginilor si per general a intregii informatii din telefon, lucrurile se schimba.

iphone chip

Cum poti grabi ACTIUNEA / VANZAREA unui produs ?

Ultimul A din AIDA se refera la actiune, mai exact la a genera vanzarea produsului. Ei bine, folosind toti pasii de mai sus, lucrurile se pot simplifica pentru cei care inteleg fenomentul.

Automatizarile din platformele de e-commerce, email marketing-ul si remaketing-ul te ajuta in acest sens.

Astfel, odata construite si populate listele de abonati la newsletter, se poate trimite un email cu un voucher de reducere valabil o perioada scurta de timp pentru achizitionarea anumitor produse.

Cand segementezi corect informatiile oferite de vizitatori si esti mereu aproape de ei, sansele tale iti cresc atunci cand e vorba de a le genera vanzari si de a-i transforma in clienti loiali.

Aici e important sa ai un landing page curat, cu butoane de call to action clare, prin care omul sa inteleaga rapid dorinta ta, aceea de a cumpara de la tine acel produs 🙂

Rezumat: cred ca acum ideea este destul de clara, azi procesul de vanzare dureaza mai mult, concurenta este tot mai activa, clientii mai informati. Totul depinde de gradul tau de implicare, in care proces doresti sa te implici mai mult, ce strategii de marketing vrei sa folosesti si in ce momente.

  1. Atentie
  2. Interes
  3. Dorinta
  4. Actiune

Acestia sunt doar o parte din pasii care trebuie urmati, dar poti afla si mai multe in viitor daca te abonezi la newsletter-ul SilkWEB.

Citeste despre:

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 300 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments