Aproximativ 5 minute timp de citire

Aceasta este dilema multor proprietari de afaceri atunci cand vine vorba de investitii in publicitate prin Google AdWords. Desi, de regula, aici se desfasoara campanii de tip PPC (cost per click) la inceput scepticismul isi spune cuvantul.

Analizand intreg procesul de vanzare online pentru mai multe magazine online, dar si pagini de prezentare, am observat ca in majoritatea cazurilor Google AdWords, “da startul vanzarilor“. Da, reclamele afisate in rezultatele motorului de cautare au un aport foarte mare in acest proces, acesta fiind unul dintre motivele pentru care o strategie corecta de promovare trebuie sa aiba inclus si acest canal, cu un buget corect.

Cati bani trebuie sa investim in campaniile Google AdWords ?

Sunt multi cei care cauta informatii de genul: ce buget trebuie sa alocam lunar pentru AdWords ? Cati bani trebuie zilnic pentru aceste campanii de promovare ?

Fiind vorba de PPC (cost per click / sau per vizita) bugetul unei astfel de campanii trebuie calculat in functie de numarul de vizitatori pe care vrei sa-i aduci pe site, numarul de cuvinte cheie pentru care doresti ca reclama ta sa fie afisata si costul pe click platit spre Google.

Mergand mai departe cu strategia pentru promovare, ajungi la previziuni legate de trafic si vanzari, care in mod normal se calculeaza in % (procente). Asadar, acum se vede clar faptul ca, in primul rand, avem nevoie de vizite pentru a genera vanzari si a trage concluzii pentru rapoarte.

100 – este numarul minim la care te poti raporta in astfel de cazuri, desi in majoritatea cazurilor este un numar prea mic pentru a trage cele mai corecte concluzii.

Rata de conversie, rata de abandon, procentul vizitelor noi, a vizitatorilor reveniti in site, abonarea la newsletter, totul se raporteaza la 100 de vizite.

Acum, cand stii ca in majoritatea cazurilor pentru a genera o vanzare este nevoie de minim 100 de vizitatori pe site, cand mai stii ca vrei un numar de X vanzari / zi / luna, ai mai stabilit cuvintele cheie de baza pentru campania ta, cunosti CPC-ul maxim pentru fiecare, poti calcula imediat bugetul minim necesar pentru campaniile de publicitate prin Google AdWords.

Analizeaza intreg procesul de vanzare

Mai sus am amintit de faptul ca Google AdWords poate da startul vanzarilor sau poate incheia procesul, asta depinde de la caz la caz, dar poti afla mai exact in contul tau de Google Analytics la multi channel funnels.

Poti sa citesti mai multe informatii pe acest subiect in articolul: Afla traseul unui vizitator din site, pana la stadiul de client.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Timpul – este un alt factor important in procesul de vanzare atat online, cat si offline. De la prima vizita, pana la vizita care se incheie cu o vanzare, respectivul utilizator mai cauta oferte, analizeaza preturi, comparatoare, site-uri concurente, citeste articole si probabil analizeaza discutii pe forum-uri.

Tot in contul tau de Google Analytics, poti sa vezi aceste informatii legate de perioada de timp in care se fac vanzarile in cazul tau.

time lag google analytics

Analizand aceste informatii, vezi inca o data de cat timp ai nevoie pentru a trage anumite concluzii legate de performanta campaniilor tale de Google AdWords.

Concurenta este tot mai mare, mediile de informare pentru clienti sunt tot mai multe, sunt motive destul de bune care te forteaza practic sa fi prezent peste tot in mod continuu, alaturi de clientul tau, inca din primul lui pas spre intentia de cumparare a unui produs pe care tu il oferi, dar si dupa ce s-a intamplat acest lucru.

Tehnologia de azi iti permite acest lucru, totul depinde de tine…si inca ceva, posibil ca o parte din competitorii tai deja fac acest lucru sau sunt pe punctul de a incepe.

Cum poti optimiza costurile in Google AdWords ?

Cand ne gandim la optimizarea / reducerea costurilor pentru orice tip de campanii, trebuie sa ne gandim in primul rand la optimizarea costului pe achizitie client. Optimizarea costurilor nu inseamna reducerea bugetului per canal, per campanie, per click. Si aici se poate spune ca este vorba de un intreg proces.

10 elemente de care poti sa tii cont atunci cand iti optimizezi campaniile AdWords

search terms google adwords

  1. targetare locala vs nationala (local e mai ieftin + ai sanse mai mari de vanzari)
  2. utilizare de extensii (site links, adresa fizica & numar de telefon)
  3. rularea reclamelor pe intervale orare (cand ai magazinul deschis, cand ai om la suport, cand raspunzi la telefon)
  4. rulare campanii remarketing pentru recuperare cos
  5. rulare campanii pe YouTube, daca clientii tai sa informeaza si acolo
  6. adaugare cuvinte cheie negative la nivel de campanie sau grup
  7. analiza cuvinte cheie care au declansat reclamele tale, dar nu sunt ok pentru tine si trebuie sa le treci la negative
  8. utilizare cuvinte cheie long tail
  9. A/B testing la reclame
  10. optimizare landing page

Citeste mai multe informatii in Ghidul Google AdWords pentru a genera mai multe vanzari.

Poti optimiza corect campaniile tale atunci cand faci masuratorile in mod corect. Inainte de a incepe o campanie asigura-te ca ai corect setat codul de Google Analtylics, codul de Google AdWords Conversion Traking si codul de Remarketing si fa legatura intre contul de AdWords cu Analytics.

analytics linked adwords

Vezi cum practic totul este legat de comportamentul clientului, masurarea informatiilor obtinute pe baza traficului din site, interpretarea acestora si stabilirea deciziilor tale.

Daca din analiza ta, ai observat ca la tine, in urma campaniilor Google AdWords, lumea se aboneaza mai mult la newsletter decat cumpara, atunci construieste campania in acest sens si focuseaza-te pe urma pe campaniile de email marketing pentru a finaliza vanzarea spre cei care s-au abonat.

In mare, lucrurile difera de la caz la caz, reteta succesului a disparut si cel mai important lucru este sa-ti descoperi propria reteta pe care sa o imbunatatesti in mod continuu.

Pentru ca cineva sa-ti spuna cat mai exact de cati bani ai nevoie pentru a investi in publicitatea prin AdWords, ai vazut ca este nevoie de mai multe informatii si ca totul trebuie raportat la numarul de vizite nu la bani in mod direct.

Citeste si urmatoarele 3 articole interesante:

  1. Cuvintele chei in procesul de vanzare
  2. Campanii Google AdWords in B2B
  3. Cuvintele cheie negative in Google AdWords

Tu cum iti calculezi bugetul necesar pentru campaniile tale de marketing online ?

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments