Aproximativ 8 minute timp de citire

Primavara e (aproape) aici.

Stii ce inseamna asta? Inseamna ca e momentul sa incepi pregatirile pentru campaniile tale de primavara si Pasti.

Pe langa efectele secundare precum explozia de flori, senzatia brusca de euforie sau alergiile de sezon, acest anotimp e un context potrivit pentru campanii de marketing orientate spre vanzare – nu uitam faptul ca sezonalitatea determina varfuri in profit si vanzari, pentru diverse industrii, atat online cat si offline.

sursa: Tenor

Pentru ca Pastele e imediat dupa colt (ai mai putin de o luna la dispozitie), astazi iti voi da cateva sfaturi si idei pentru campanii de marketing eficiente in mai multe industrii, de la IT-electro, pana la handmade si calatorii.

Articolul e, practic, o dezvoltare a unui material pe care l-am pregatit luna trecuta pentru StartupCafe (vei gasi link-ul putin mai jos).

Esti pregatit? Hai sa incepem.

Elemente must-have cand pregatesti campania de Pasti

Inainte sa te gandesti la crearea propriu-zisa a materialelor, iti recomand sa faci planul de bataie, in care notezi instrumentele si tacticile de care ai nevoie pentru mixul de marketing pe care il vei implementa.

landing page pasti m&s

Mai jos ti-am pregatit o lista (deschisa, o completezi cu ideile tale) cu elementele must-have pentru campania ta de Pasti:

[Curs video] Content Marketing 

Vinde De 10X Mai Simplu - Descarca ghidul gratuit

  • Alege produsele vedeta pe care le vei organiza apoi in landing page-ul campaniei (cu ocazia asta poti pregati si cateva seturi / cos de produse)
  • Creeaza un landing page specific si fa-l cat mai vizibil; ori il setezi ca homepage pe perioada campaniei, ori creezi o categorie noua pentru acest eveniment – daca magazinul tau vinde cu Gomag, ai nativ in platforma un tool de creare si optimizare a landing page-ului.
  • Pregateste campania de email marketing – mail-uri de anuntare a campaniei, secventa de mail-uri pentru vanzare, remindere in ultima saptamana, mail-urile de follow up dupa achizitie si cerere testimoniale
  • Fa curat in baza cu adrese de email – segmenteaza lista si elimina abonatii inactivi
  • Planifica seturile de reclame cu Google AdWords si Facebook Ads – alege un mesaj principal, foloseste imagini sau video-uri relevante si fa remarketing pe vizitatorii de la inceputul anului si pana acum.
  • Seteaza regulile de reducere, vouchere, cupoane din timp si stabileste termenul de valabilitate al acestora. Ai grija sa anunti clar durata campaniei si foloseste date limita pentru a impulsiona cumparaturile.
  • Fa-ti un plan pentru postarile pe Facebook si alte canale Social Media; urmareste atent si competitia, sa vezi ce mesaje transmite
  • Creeaza continut in avans pentru blogul tau si foloseste butonul de cumparaturi Gomag pentru a vinde direct cititorilor (poti folosi acest continut pentru postari, newslettere, magnet de lead-uri etc.)
  • Pregateste strategia de recuperare a cosurilor abandonate, atat pe mail cat si prin reclame
  • Incearca sa setezi totul din timp, cu marketing automation, pentru a economisi timp si energie
  • Pregateste-ti oamenii pe suport si prelungeste programul de asistenta a clientilor
  • Daca ai vechime cu magazinul / site-ul tau, vezi datele din anii anteriori in Analytics sau alte programe de monitorizare pe care le folosesti si vezi de ce au fost interesati oamenii. Tine cont de aceste date in pregatirea campaniei.

In plus, poti organiza un concurs, poti gandi o strategie de gamification, un eveniment, o lansare de produs, un ghid cu idei pe post de lead magnet etc. Depinde de creativitatea, timpul si bugetul de care dispui.

Buun, acum hai sa trecem la sfaturile pentru diverse industrii, pe care ti le-am promis mai sus.

Tips & tricks de Pasti pentru nisa IT-electro

  • Din moment ce preturile in aceasta nisa sunt, uzual, mai mari, obiceiurile de cautare si cumparare difera fata de nisa fashion sau beauty, de exemplu. Majoritatea clientilor vor cauta produsele dorite in motoarele de cautare – asadar ai grija la partea de SEO (pentru care trebuie sa muncesti cu mult timp inainte de Pasti)
  • Construieste-ti o palnie de vanzari si materiale de marketing diferite pentru fiecare etapa a acesteia, in functie de nevoile clientilor:

 

  • Unii s-ar putea sa intre pe site doar de curiozitate – momeste-i cu reclame si video-uri despre produsele tale, modul de functionare si cum ii ajuta aceste produse
  • Unii s-ar putea sa vrea sa cumpere ceva dar nu chiar acum – grabeste-i sa profite de un anumit beneficiu urgent – transport gratuit, gift card, voucher, garantie extinsa
  • Unii au nevoie imediata de produs – da-le vouchere, transport gratuit, tutoriale, comparatii intre produse, prezentari de produs

 

  • Creeaza articole pe blog in care le arati cum pot folosi produsele tale pentru sarbatoarea Pastilor si promoveaza-le apoi in newslettere si postari in Social Media
  • Fa o campanie speciala de Pasti pentru clientii care au cumparat cel putin odata de pe site-ul tau – ofera-le un gift card VIP, promoveaza oferte pentru produse aditionale la ceea ce au cumparat initial
  • Fa remarketing pentru oamenii care te-au vizitat dar nu au cumparat intr-un interval de 1-3 luni inainte de Pasti (incearca sa ii retargetezi cu produsele pe care le-au vizualizat)

poastare facebook one-it pasti

Tips & tricks de Pasti pentru nisa Jucarii & Produse pentru copii

  • Poti pregati o mini-revista cu povesti pentru copii de Pasti (in care sunt implicate jucariile tale), in format pdf, pe post de magnet de lead-uri (o poti printa de asemenea si sa o introduci in coletele clientilor)
  • Creeaza articole pe blog cu sugestii de cadouri pentru cei mici sau, daca vinzi alte produse in afara de jucarii, sugestii de produse care ajuta parintii sa isi protejeze / distreze / invete copiii
  • Castiga loialitatea clientilor cu cadouri surpriza in colet: o jucarie-mascota a magazinului tau, ceva dulce, un bilet de multumire personalizat etc.
  • Promoveaza-te intens pe Facebook cu imagini care surprind ideea de familie. Incearca sa fii autentic, toti stim ca a fi parinte nu inseamna doar “roz” (ex. perlele celor mici, casa dezordonata si plina de jucarii, situatii amuzante in care copiii o iau razna din nimic etc.)
  • Creeaza cutii cu mai multe produse pentru copii pe post de cos de Pasti (combina jucarii cu hainute, babetica, rame foto, prosoape, paturica – in functie de ceea ce vinzi) si promoveaza-le pe Facebook, Instagram si prin bannere pe site

kndm concurs pe facebook

Citeste si: Cum Faci O Campanie De Paste Pentru Afacerea Ta

Tips & tricks de Pasti pentru nisa Handmade

Tipurile de produse handmade pe care, poate, le vinzi sunt extrem de diverse, asadar nu iti voi da sfaturi specifice (de la bijuterii si accesorii pana la sapun, decoratiuni, agende, imbracaminte, mobila, gastronomie etc.). Dar iti voi oferi cateva sfaturi generale:

  • Diferentiaza-ti produsele pe baza principalului tau beneficiu: acela ca e facut cu mana ta, cu atentie, folosind un tip de material deosebit, ca sunt unicat si asa mai departe.
  • Nu te concentra sa ii explici in detaliu clientului prin ce tehnica a fost creat produsul tau sau alte functionalitati ci proiecteaza-i in minte o senzatie, o anumita stare pe care o va avea in momentul in care foloseste / poarta produsul
  • Foloseste cu incredere Facebook si Instagram pentru a te promova, inclusiv reclamele platite pe aceste platforme
  • Fa remarketing cu reclame carusel, GIF-uri etc.
  • Fa upsell & cross-selling la produsele cumparate oferind beneficii in plus (ca obtine setul complet de produse, ca dupa o anumita valoare a cosului are transport gratuit etc.)
  • Mergi la targuri si evenimente din aceasta perioada si promoveaza-ti prezenta acolo cu ajutorul online-ului (eveniment pe Facebook, mail-uri, reclame, articole pe blog)

postare facebook grannymade primavara

Tips & tricks de Pasti pentru nisa Auto & Moto (inclusiv service)

  • Segmenteaza-ti lista cu adrese de email (criterii demografice) si trimite oferte diferite pentru pregatirea masinii in acest sezon + sfaturi astfel incat masina sa nu le dea batai de cap de Pasti (sau anunti ca e momentul sa isi schimbe cauciucurile pentru ca temperaturile cresc)
  • Ofera vouchere si carduri cadou pentru clientii fideli, valabile pana inainte de Pasti
  • Daca ai un site de prezentare pentru service-ul tau / o pagina de Facebook, foloseste Facebook Ads si reclame PPC pentru a targeta oamenii din locatia ta cu oferta de Pasti
  • Cand se incalzeste vremea, incepe si sezonul moto (martie-aprilie) – fa oferte de produse si servicii pentru motociclistii care se pregatesc de deschiderea sezonului
  • Creeaza articole sau postari amuzante cu idei de cadouri de Pasti pentru pasionatii de masini / motociclete

postare facebook auutohut oferta de pasti

Tips & tricks de Pasti pentru nisa Calatorii & Agentie de turism

  • Pregateste newslettere si articole cu idei unde sa petreaca mini-vacanta de Pasti
  • Stii vorba aceea “nu vinde bilete de calatorie, vinde apusuri de soare” – axeaza-ti continutul pe beneficii si invita oamenii sa isi imagineze cum se vor simti in destinatia promovata de tine
  • Segmenteaza-ti lista cu adrese de email obtinute pana acum si fa oferte diferite pentru fiecare segment (cei care pleaca in vacanta cu copiii au nevoi diferite fata de cupluri sau grupuri de prieteni)
  • Orienteaza-ti sugestiile de calatorie pe un mesaj sau altul (ori traditii de Pasti pentru calatoriile in diverse destinatii din tara ori evadare de la rutina in city-break si destinatii din strainatate)

oferta blue air primavara

Daca esti in cautarea unor idei de campanii pentru Fashion & Beauty, cadouri, Home & Deco iti recomand articolul Pregătirea campaniei de Paști în online pe industrii. Cum te promovezi dacă vinzi fashion, cosmetice, cadouri sau home&deco.

Iti recomand sa monitorizezi atent campania pe parcurs dar si dupa ce s-a finalizat, sa faci follow up pentru a continua vanzarile si dupa sarbatori si sa incerci sa pui cat mai multe pe pilot automat, cu tool-uri de marketing automation.

Ai vrea sfaturi si pentru alte tipuri de industrii? Lasa-mi un comentariu, spune-mi despre ce e vorba si voi actualiza articolul pentru a te ajuta sa vinzi mai mult de Pasti.

Iar daca ai nevoie de o mana priceputa (sau mai multe) sa iti controleze strategia de marketing si sa iti aduca rezultatele pe care le doresti, profita de experienta echipei noastre. Iti oferim mixul de marketing de care ai nevoie, cu maxim potential, in Planul de Actiune – vezi despre ce e vorba si alege pachetul potrivit pentru tine.

Spor la conversii!

PS. Daca ti-a placut articolul si vrei sa fii mereu la curent cu ultimele strategii si noutati din eCommerce si marketing online, aboneaza-te la blogul SilkWeb (primesti un ghid de bun venit din partea noastra 🙂 ).

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 300 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments