Conform contractului, la sfarsitul fiecarei luni si al fiecarui an, echipa SilkWeb realizeaza rapoarte detaliate pentru clienti, care cuprind strategiile si tacticile de marketing digital folosite, rezultatele acestora, statistici si grafice concludente dar si sugestii pentru a obtine rezultate din ce in ce mai bune.
In functie de tipul colaborarii – unii clienti aleg pachetele de marketing integrat, altii se orienteaza spre un serviciu/servicii individuale, rapoartele cuprind informatii complete despre rezultatele SEO, Google AdWords, Facebook Ads, Social Media si Email Marketing.
Ce este un raport de marketing?
Un raport este un document in care mentionam toate rezultatele obtinute in urma eforturilor depuse pentru promovarea produselor sau serviciilor pe care le vinzi, conform obiectivelor si tacticilor pe care le-am stabilit de la inceput in planul de marketing.
Acest raport este util atat pentru tine, ca si client al nostru, cat si pentru noi. Din informatiile prezentate vezi cum a fost utilizat bugetul investit, care sunt instrumentele ce dau cele mai bune rezultate si care sunt zonele in care se inregistreaza pierderi.
Pentru ca da, marketingul nu este o stiinta exacta ci, in functie de specificul afacerii tale si reactia audientei, este posibil ca unele strategii sa nu ofere rezultate extraordinare sau, cel putin, nu foarte repede.
Pe noi, ca si agentie, rapoartele ne ajuta sa vedem ce impact au avut tacticile implementate, astfel incat sa optimizam campaniile pentru a indeplini obiectivele stabilite impreuna.
Stim ca rapoartele nu sunt documente prin care sa ne prezentam mai frumosi si mai minunati ci sunt o metoda prin care sa fim transparenti si sa iti demonstram ca poti sa ai incredere in noi.
Tocmai de aceea, acestea cuprind atat aspecte pozitive cat si aspecte negative, dar si solutii prin care pierderile vor fi recuperate.
Ce cuprinde un raport de marketing SilkWeb?
Mai jos, voi detalia toate componentele unui raport de marketing complet. De retinut faptul ca nu le vei regasi pe toate in rapoartele pe care ti le trimitem, daca nu ne ocupam de intreaga strategie de marketing a afacerii tale.
Nu exista doua rapoarte la fel, pentru ca nu exista doi clienti care sa fie la fel. Intotdeauna personalizam rapoartele in functie de obiectivele clientilor si de munca pe care am depus-o pentru ei. De exemplu, nu are niciun sens sa includem metrici de email marketing in fiecare raport deoarece nu toti clientii cer servicii de email marketing.
1. Informatii generale despre activitatea din ultima luna
Fiecare raport incepe, bineinteles, cu mentionarea intervalului de timp pentru care vor fi prezentate rezultatele si sugestiile prezentate. Astfel, iti va fi mai usor sa faci comparatia cu rezultatele din luna anterioara.
Tot in introducere, se mentioneaza un scurt rezumat al eforturilor de promovare realizate in intervalul de timp specificat, conform planului de marketing fixat la inceputul colaborarii noastre.
De exemplu, acest rezumat poate cuprinde tacticile de SEO (numar de articole scrise, evolutia pozitiilor pentru cuvintele cheie stabilite, surse de trafic etc.), campaniile de AdWords (modul de gestionare a contului, rezultatele anunturilor platite etc.), impactul email-urilor trimise, managementul paginilor de Social Media si altele.
2. SEO: evolutia cuvintelor cheie si backlink-uri
De obicei, la partea de SEO, incepem cu mentionarea articolelor scrise in luna respectiva, atat off-site cat si pe blogul afacerii tale. Urmeaza cel mai important aspect – evolutia cuvintelor cheie.
Pentru ca este important sa cunosti pozitia pe care rankezi in functie de diferite cuvinte cheie, afacerea ta are un cont in MintMetrics, instrumentul pe care l-am dezvoltat special pentru afacerile eCommerce.
Cu ajutorul acestui tool, monitorizam evolutia site-ului din punct de vedere SEO, pozitiile cuvintelor cheie in pagina cu rezultate in comparatie cu pozitiile concurentilor tai, impactul paginilor de Social Media (Facebook, Google+, Twitter, Pinterest, LinkedIn) etc.
Aici ai la dispozitie capturi din MintMetrics cu pozitiile si evolutia cuvintelor cheie folosite dar si explicatii, pentru a intelege de ce acestea au crescut sau nu. De exemplu, poate un set de cuvinte cheie a evoluat foarte mult deoarece eforturile SEO pe luna respectiva s-au concentrat pe ele.
Tot la partea de SEO, iti este prezentat profilul de backlink-uri (link-uri dinspre alte site-uri spre site-ul tau). Acestea contribuie la cresterea vizibilitatii afacerii tale si reprezinta, de fapt, legaturile tale cu internetul. Backlink-urile create etic si corect sunt un semnal pozitiv pentru botii motoarelor de cautare, ce ii determina sa te considere relevant pentru utilizatori si, in final, sa te pozitioneze mai sus in rezultate.
Grafic, iti putem reprezenta backlink-urile in mai multe moduri. Fie iti aratam profilul acestora, in care sa vezi concret legaturile de tip do-follow si no-follow dintre nuclee (domeniul tau si alte domenii/pagini), fie iti prezentam o diagrama lineara care ilustreaza evolutia numarului de domenii si pagini care fac referire la site-ul tau.
3. Surse de trafic
Datele provin din Google Analytics, unul dintre cele mai stabile sisteme de monitorizare existente pe piata. Este util deoarece ne permite sa comparam eforturile depuse pentru luna selectata cu ceea ce s-a intamplat in acest interval de timp, anul anterior, de exemplu.
In raport, vei descoperi informatii detaliate despre toate sursele de trafic prin care utilizatorii ajung in site-ul tau.
Traficul poate sa fie organic/natural (care vine din cautari), trafic platit (prin campaniile de Google AdWords), trafic direct (prin scrierea adresei URL in browser sau din bookmark), trafic social (Social Media) si trafic din referinte (generat din alte site-uri).
Pentru fiecare tip de trafic ai date aditionale, cum ar fi numarul de sesiuni, numarul de utilizatori noi, rata de respingere, numarul de pagini deschise pe sesiune, durata medie a sesiunilor, rata de conversie in functie de obiective si valoare obiectivului.
Exista o mentiune speciala pentru traficul din referinte, unde iti sunt prezentate concret principalele site-uri din care provine traficul respectiv, printre care se numara si site-urile pe care sunt publicate articolele realizate pentru afacerea ta. Astfel poti vedea ce impact au asupra publicului tinta si cati utilizatori noi aduc in site, pentru a converti.
Tot aici, sunt mentionate vanzarile datorate eforturilor de promovare pe care le-am depus pentru afacerea ta. Vei observa modul in care au evoluat acestea comparativ cu luna anterioara sau cu acelasi interval de timp din anul precedent si ce tip de trafic a generat vanzarile.
Toate graficele sunt insotite de note explicative, care te vor ajuta sa intelegi mai usor cum am contribuit la cresterea traficului, a vizibilitatii si a vanzarilor tale.
Citeste si: Rolul Clientului In Relatia Sa Cu Agentia SEO
4. Performanta site-ului
Este important sa stii cat de bine se comporta site-ul tau si cum raspunde asteptarilor potentialilor clienti. In acest scop, ai nevoie sa stii cat de performant este website-ul. Noi iti prezentam situatia prin prisma autoritatii domeniului tau, numarul de link-uri externe, Moz Rank, timpul de necesar pentru incarcare si viteza de incarcare a paginilor.
De retinut este ca Google favorizeaza site-urile cu o viteza cat mai rapida de incarcare, deoarece pentru motorul de cautare este esential ca utilizatorii sa aiba o experienta cat mai placuta pe paginile tale.
5. Google AdWords: campanii si top performers
Google AdWords este instrumentul care te ajuta sa obtii pozitii privilegiate in motorul de cautare. Avantajul este ca obtii rezultatele dorite mult mai rapid decat prin SEO dar problema e ca iti mentii pozitia doar atat timp cat platesti.
In raportul nostru, includem toate datele pe care trebuie sa le cunosti referitoare le gestionarea si impactul campaniilor AdWords pe care le realizam pentru afacerea ta. Si aici ai o scurta introducere care rezuma activitatea in cont si tacticile folosite in intervalul de timp dat.
Apoi, vezi cum stai la capitolul metrici: numarul de afisari (impressions) si evolutia acestuia comparativ cu luna anterioara, numarul de clici, costul mediu per click si rata de click (CTR) a anunturilor.
De asemenea, iti aratam care sunt campaniile pe care le-am desfasurat pentru tine si informatii despre eficienta fiecareia in parte: afisari, click-uri, CTR, costul si numarul de click-uri care au dus la conversii.
Mentionam si cuvintele cheie folosite, eficienta acestora si anunturile concrete care au fost realizate in perioada data.
Fiecare tabel sau grafic din raport este insotit de note explicative, pentru ca tu sa intelegi mai usor ce impact au campaniile tale si cat de eficiente sunt acestea. Incercam, pe cat posibil, sa evitam jargonul si termenii tehnici, pentru ca textul sa fie cat mai simplu de consumat.
6. Facebook Ads: campanii si impact
Daca ai ales servicii de Facebook Ads pentru afacerea ta, in raport iti vom prezenta modul in care gestionam campaniile de anunturi. Aici poti sa vezi ce impact au acestea asupra audientei selectate, ce rezultate ofera si poti vedea concret anunturile.
Fiecare tabel sau imagine este insotita de note explicative in care afli mai multe detalii despre cum se desfasoara campaniile tale si modul in care sunt optimizate.Tot aici aducem sugestii pentru imbunatatirea rezultatelor.
7. Social Media: pagina afacerii tale si promovarea de articole
In aceasta categorie intra atat activitatea desfasurata pe paginile de social ale afacerii tale cat si promovarea articolelor pentru SEO in grupuri si pe pagini relevante.
In primul rand, iti este prezentat numarul de referinte zilnice din Facebook – numarul de vizitatori care au ajuns in site de pe pagina de Facebook a afacerii tale. Astfel, poti sa vezi cat de profitabila este existenta paginii respective si cum contribuie la o vizibilitate sporita pentru produsele sau serviciile tale.
Tot aici vezi care este numarul de fani ai paginii, numarul de like-uri, rata de engagement, numarul de sesiuni si reach-ul fiecarei postari. Iti este prezentat si un tabel cu postarile realizate in ultima luna, pentru a observa impactul asupra audientei si interactivitatea din jurul postarilor.
Acestea pot fi atat postari informative cat si postari comerciale, fiecare cu obiectivul sau: fie sa mentina vie atentia si interesul audientei, fie pentru a o determina sa intre in site si sa iti cumpere produsele/serviciile.
Referitor la promovarea articolelor, ai la dispozitie capturi de ecran in care sunt vizibile grupurile si paginile in care s-a realizat promovarea dar si reactiile publicului: like-uri, reactions, comentarii si distribuiri.
8. Strategie si rezultate Email Marketing
In Email Marketing intra newsletter-ele si impactul acestora asupra clientilor si potentialilor tai clienti. Iti prezentam numarul de utilizatori din numarul total de abonati, care au deschis email-ul din partea ta (rata de deschidere), numarul de abonati care au dat click pe link-urile din email (rata de click-through), numarul de persoane care s-au dezabonat si numarul celor care raportat email-ul ca spam.
Mai mult, iti prezentam rezultatele din Google Analytics care atesta numarul de tranzactii realizate de catre cei care au deschis email-urile pe care le-am trimis dar si informatii aditionale despre utilizatorii care convertesc cum ar fi, de exemplu, funnel-ul pe care l-a urmat in site-ul tau.
Citeste si: De Ce Sa Lasi Agentia Sa Iti Administreze Contul De Google AdWords
Raportele sunt structurate intuitiv si fiecare are un cuprins, astfel ca poti sa ajungi la orice informatie dorita, rapid si usor.
Referitor la perioada de timp monitorizata si consemnata in rapoarte, cele mai eficiente sunt cele lunare, pe langa raportul anual care surprinde intreaga activitate comparata cu cea din anul precedent. De ce? Pentru ca tehnicile de promovare si optimizare isi demonstreaza eficienta in timp. Cu cat raportul este realizat pentru un interval mai mare, cu atat rezultatele sunt mai concludente.
Stim cat de importante sunt aceste rapoarte pentru ca business-ul tau sa creasca si sa castige cat mai mult profit. Tocmai de aceea, cand realizam rapoartele ne axam pe metricii importanti, care demonstreaza impactul eforturilor de marketing si aduc rezultate fiabile.
Acestea te ajuta sa stii in orice moment care este statusul business-ului in online si care sunt directiile pe care te poti orienta pentru a avea succes si a face performanta.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019