Probabil o parte dintre voi stiti faptul ca Google, in Septembrie 2014 a „inceput iar curatenia” printre site-uri cu un update la Google Panda. Daca in ultima perioada ai avut o scadere drastica de trafic si nu stii ce s-a intamplat, posibil ca Google Panda 4.1 sa fie unul dintre raspunsuri.

Google Panda penalizeaza acele site-uri care au un continut „toxic”, creat doar pentru motoarele de cautare, mai concret pentru a generea trafic din acestea. In majoritatea cazurilor acest continut este preluat din alte surse sau generat de utilizatori UGC si prelucrat in site pentru a manipula optimizarea acestuia si a castiga pozitii bune in Google.

In luna Octombrie a acestui an, am avut ocazia de a vedea aceste efecte si in Romania, la un nou proiect, primit ca o provocare in acest sens. Obiectivul era clar: identificarea problemelor si rezolvarea acestora.

Cum am aflat de penalizarea Google Panda ?

google panda web

Analizand contul de Google Analytics si Google Webmaster Tools, am vazut rapid o scadere masiva a traficului organic. Urmarind continuu noutatile din domeniu legate de schimbarile de algoritm (pe moz.com poti sa vezi istoricul schimbarilor de algoritm) si cunoscand faptul ca in acea perioada, dar si inainte, nu au fost actiuni de promovare directa, raspunsul a venit imediat : Google Panda 4.1

De mentionat este faptul ca aceste penalizari au efect si pe cautarile de pe mobile, dupa cum poti sa vezi in urmatoarea imagine:

google panda mobile

Alte surse legate de penalizarea Google Panda 4.0

http://www.searchenginejournal.com/new-panda-update-rolling-google-takes-another-stand-thin-content/116947/

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

https://www.seroundtable.com/october-2014-google-webmaster-report-19252.html

http://blog.searchmetrics.com/us/2014/11/18/panda-iterations-and-algorithm-behaviors-you-need-to-know/

http://marketingland.com/panda-4-1-changes-content-performance-strategy-103850

Ce s-a intamplat mai exact ?

Acest site – un ziar online local, avea o parte de continut generat de utilizatori, mai exact o sectiune de anunturi, destul de bine ascunsa de utilizatori, dar nu si de Google, care genera foarte mult trafic organic. Mai mult decat atat, avea peste 70.000 de tag-uri adaugate fortat pentru a genera link-uri, pagini si continut.

indexari google

Dupa cum am mai spus, toate aceste „smecherii” au o durata de viata din ce in ce mai scurta. Detectarea acestora se face din ce in ce mai rapid, in ciuda faptului ca „eu stiu”, „am mai facut si a functionat”, „Google e prost eu sunt destept” si multe alte afirmatii de la expertii de 2 lei.

Citeste despre: SEO – cuvantul magin in marketing-ul din Romania

Ai vazut, totul este doar o chestiune de timp cand vine vorba de penalizarea unui site pentru tactici de manipulare a rezultatelor. Daca Panda a fost lansat acum mai bine de 3 ani, perioada in care o parte din site-uri inca au rezistat, numarul acestora scade de la un update la altul :).

Cum am rezolvat penalizarea Google Panda 4.1 in 3 pasi ?

  • Pentru ca din punctul meu de vedere, totul incepe de la o corecta optimizarea a unui site si teoretic tu aici poti sa ai maxim control, am inceput sa facem vizibila partea de anunturi din site, cu un link sus, direct spre acestea.
  • In continuare, fiind vorba de un ziar online, s-au facut mai multe articole relevante pentru diferitele categorii de anunturi, pentru a le promova, astfel s-a asigurat si o legatura buna interna de link-uri (internal links). Practic s-a povestit cititorilor acestui ziar atat despre existenta acelei categorii din site, cat si despre posibilitatea de a posta anunturi, dar si anunturi relavante.
  • Primul lucru in acest sens l-a reprezentat curatenia de tag-uri, acestea fiind eliminate din baza de date.

Momentan penalizarile de la Google afecteaza cautarile pentru continutul text:

google panda image

Dupa cum poti sa vezi in aceasta imagine, acest site penalizat pentru continut, continua sa primeasca trafic organic (care este in crestere) pentru cautarile legate de imagini. Da.. in mare parte imaginile folosite au fost autentice. Vezi inca un avantaj major legat de buna optimizare a unui site.

Despre optimizarea imaginilor, utilizara acestora in continutul unui site si efectul acestora am sa-ti povestesc mai multe intr-un viitor articol, dedicat strict acestui subiect.

De retinut:

  • acorda o maxima importanta optimizarii interne a unui site
  • evita sa mai citesti articole vechi de SEO sau scrise dupa ureche de care cei cu o experienta tehnica = 0
  • evita aplicarea „smecheriilor” aflate sau invatate de la astfel de persoane
  • focus pe client – analizeaza fiecare pagina care primeste trafic organic, vezi ce elemente gaseste acolo cel care ajunge si daca acestea te ajuta, pot duce la o indeplinire a obiectivelor tale
  • azi SEO = UX + creare de continut. Stiu ca-ti poate parea greu, dar acestea sunt regulile. Vezi unde ajungi daca iti faci regulile tale sau le urmezi pe cele mai simple si invechite ale altora !

Citeste si aceste 3 articole interesante despre SEO si penalizarile de la Google:

  1. SEO dupa actualizarea de algoritm Google Panda 4.0
  2. Penguin 2.0 – lupta pentru SEO spam continua – studiu de caz
  3. Promovarea prin SEO dupa penalizarile de la Google

Cosmin Daraban

Comments

comments