Pentru ca stim cat de mult conteaza brand-ul pentru un magazin online si mai stim ca mai nou Google nu vede cu ochi la fel de buni domeniile EMD (exact mach domain – domeniile formate din cuvinte cheie), odata cu implementarea noului design pe noua noastra platforma pentru un magazin online de articole sportive, s-a hotarat trecerea acestuia pe un alt domeniu.
Pregatirea Noului Site
Multi webmasteri isi doresc ca noul site sa fie cat mai rapid indexat in Google, pentru a prinde vechime si un trust cat mai mare pentru motorul de cautare. De aceasta data noi am blocat indexarea noului site, pentru a evita conflictele de continut duplicat.
Blocarea botului de la Google a fost facuta din fisierul robots.txt, iar efectele sunt vizibile in acesta imagine.
Avand cunostinta de cauza despre lipsa paginilor indexate din Google, clar acest magazin nu are nici o pozitie in SERPS, dar pentru ca ne place sa demonstram acest lucru, avem atasata o poza cu verificarea unor cuvinte cheie luate din site la prima vedere.
Articol recomandat: Cuvintele Cheie In Procesul De Vanzare
Lucru Efectiv In Site
In prima faza pe noul magazin au fost importate toate produsele deja existente pe magazinul vechi, dupa care acesta a fost populat cu noi produse.
Cunoscand importanta continutului dintr-un site, in aceasta perioada s-au adus imbunatatiri majore la descrierile produselor importante, dar si la cele noi adaugate. Totodata pe blogul magazinului au fost create o serie de articole interesante si relevante cu tipul de produse vandute.
Aici mai trebuie sa amintim despre optimizarea paginilor / categoriilor magazinului si luarea masurilor de evitare a paginilor cu continut duplicat.
Marea Schimbare : Redirectul Magazinului
Dupa ce din fisierul .htaccess s-a facut redirect cu 301 de la vechile link-uri de categorii si produse spre cele din noul magazin, din cpanel am facut redirect la domeniu.
Schimbari au fost facute si in contul de Google Analytics, unde s-a modificat adresa domeniului, dar si in contul de Webmaster Tools unde a fost schimbata adresa.
Cei care inca nu stiu foarte multe despre Google Analytics, pot citi aici 2 articole.
Dupa ce schimbare domeniului a fost facuta, noul site „a fost trimis” spre Google la indexare.
Blocarea botului de la Google pentru indexarea unui site poate avea efecte pana la 48 de ore dupa eliminarea acestuia, dovada o vedem in faptul ca la prima tentativa de submit sitemap.xml am primit avertizarea de eroare, mai precis vedem ca robots.txt inca restrictioneaza accestul la site.
In urmatoarea zi lucrurile stau ceva mai bine :), pentru ca deja Google poate accesa noul site, iar acum sitemap-ul xml este preluat, dupa cum se vede in aceste imagini:
La Final Totul E Bine
Imediat dupa ce magazinul a permis accesul botilor, au aparut si primele pagini indexate in motorul de cautare.
Acum lucrurile stau ok, cum este si normal noul site apare in SERPS dupa anumite cuvinte cheie (cele analizate in prima faza pentru exemplul de azi).
Cei interesati pot citi si alte articole interesante din cateoria SEO a blogului nostru.
De retinut: cand faci redirect spre un site nou trebuie sa fi foarte atent la aspectele mentionate mai sus in acest articol si sa nu lasi prea mult timp sa treaca intre pasii care trebuie sa-i faci.
Daca sunt alte idei despre modul de a face redirect spre un nou domeniu de site sau magazin online, acestea pot fi exprimate prin comentarii.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019