Te gandesti sa faci SEO pentru imagini? Foarte bine!
Azi, imaginile spun mai mult decat 1.000 de cuvinte.
Factorul vizual a prins un avant incredibil de mare in ultima perioada, dovada fiind cresterea foarte mare a utlizatorilor pentru aplicatiile mobile si retelele sociale Instagram, Pinterest etc.
Mai mult decat atat, imaginile constituie singurul mod prin care utilizatorul poate descoperi toate detaliile unui produs pe care il vinzi sau poate rezuma o parte din continutul de pe blog, transformandu-se intr-un punct de reper pentru ochiul uman.
Prin urmare, daca doresti sa obtii mai mult trafic si mai multi clienti/abonati, iti recomand sa faci SEO pentru imaginile pe care le incarci in magazinul/blogul tau.
Astazi iti voi prezenta un articol complet cu cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand iti optimizezi imaginile.
Prima parte a articolului se refera la importanta optimizarii imaginilor dintr-un magazin online, iar ce-a de-a doua, la optimizarea imaginilor dintr-un blog.
Apoi vei descoperi cum sa faci SEO pentru imagini, concret, si de unde sa le obtii, daca nu poti sa le realizezi chiar tu.
De ce sa iti optimizezi imaginile din magazinul online?
Imaginile joaca un rol important in cresterea volumului de trafic in site.
Acestea sunt indexate de catre Google, iar la o simpla cautare in motorul Google Images, exista sanse ca imaginile tale sa fie afisate, directionand utilizatorul in site.
In al doilea rand, optimizarea imaginilor presupune imagini calitative, clare, alese cu atentie.
Prin urmare, acestea ajuta la asigurarea unei experiente placute a utilizatorilor in site-ul tau (usability). Tot in aceeasi directie, imaginile optimizate contribuie la accelerarea vitezei de incarcare, atat a pozelor, cat si a website-ului, in ansamblu.
In al treilea rand, chiar daca imaginile nu se incarca, nu sunt afisate din varii motive ori nu pot fi vazute de unii utilizatori, acestia tot isi pot da seama despre ce este vorba in fotografia respectiva.
De ce sa iti optimizezi imaginile din blog?
Probabil ai mai fost sfatuit pana acum sa adaugi continut vizual postarilor pe care le faci pe blog.
Este un sfat bun, avand in vedere faptul ca postarile cu elementele vizuale au cu 40 de ori mai multe sanse sa fie distribuite pe Social Media (continutul vizual castiga mai mult de 94% din vizualizari).
Social Media si blogging-ul sunt, cel putin veri apropiati, daca nu chiar frati buni.
Traficul din motoarele de cautare este mai greu de obtinut cand esti un blogger incepator.
Asadar, pe primul plan ar trebui sa pozitionezi Social Media, platforma care ofera utilizatorilor acces mai rapid in blog.
Si, care sunt cele mai distribuite elemente pe Facebook, de exemplu? Imaginile.
Citeste si: Dimensiunile Corecte Ale Imaginilor din Facebook
Adaugarea imaginilor in postari creste volumul de social sharing, dar si timpul petrecut de cititori pe pagina. Motivul e simplu: imaginile transforma un continut stufos intr-unul usor de consumat, dar si usor de distribuit.
Un alt argument pentru importanta imaginilor in blog este dat de faptul ca iti este mult mai usor, cateodata, sa convingi oamenii cu o fotografie, decat cu un text super tehnic. De exemplu, daca vrei sa prezinti statistici sau o multime de numere, un grafic/infografic va fi mai usor de consumat de catre cititori.
De asemenea, imaginile iti ajuta blogul din punct de vedere SEO.
Daca fotografiile tale rankeaza in Google Images, utilizatorii sunt directionati spre blog. Pentru unele cautari specifice, este posibil ca Google sa afiseze imagini chiar in rezultatele organice. Astfel, ai o oportunitate in plus de a obtine trafic in blog.
Imagini stock vs imagini reale
Ideea cu imaginile standard este ca pot fi folosite de o multime de alte persoane sau companii, printre care posibil sa se numere si competitorii tai.
Hai sa-ti dau un exemplu. Undeva prin 1996, o anume Jennifer Anderson a postat o poza stock la putin timp dupa absolvire. In acele vremuri, companiile se abonau la serviciile unor firme ce ofereau poze standard, pe care le primeau pe un CD-ROM.
Problema era ca aceste companii nu aveau cum sa verifice cine altcineva mai folosea fotografia, iar licenta acesteia nu era exclusiva – asadar, o putea folosi oricine, in orice scopuri.
sursa: blog.ideeinc.com
In scurt timp, Jennifer a devenit chipul fiecarei studente, in aproape toate campaniile de marketing desfasurate. Dintre acestea, cea mai celebra este campania “Back-to-School”, desfasurata de concurentii PC Dell&Gateway, care au folosit toti aceeasi imagine in materialele promotionale.
sursa: blog.ideeinc.com
In timp ce povestea lui Jennifer Anderson este cumva comica, exista si cateva conotatii negative pentru branduri, daca folosesc aceleasi poze standard, pentru a reprezenta un concept similar.
Oamenii isi amintesc elementele vizuale mai mult timp si, in consecinta, isi amintesc si de brandurile care le-au oferit o anumita experienta atunci cand au folosit imaginea respectiva.
Problema apare cand e vorba de experiente negative. Daca imaginea standard pe care o folosesti este aceeasi cu cea utilizata in alt site, unde a avut parte de o experienta neplacuta, la nivel subconstient, utilizatorul isi va proiecta amintirea negativa si frustrarea asupra imaginii, pierzandu-si increderea in tine.
Evident, nu afirm ca toate imaginile standard ar fi de evitat. Si oricum, problema nu sunt imaginile, ci site-urile care le folosesc gresit sau induc utilizatorului frustrare si alte emotii negative.
Imaginile standard pot fi modalitati rapide si eficiente prin care sa iti comunici opiniile, dar trebuie sa fii atent la urmatoarele lucruri:
- vezi cine altcineva le mai foloseste (in special competitorii)
- alege sa ai exclusivitate asupra folosirii imaginii respective (Rights Managed License)
- editeaza-o, astfel incat sa ai o imagine relevanta pentru continutul tau
Sfatul meu este, totusi, sa realizezi chiar tu fotografia (de produs, infografic, caricaturi, desene etc.). Fie apelezi la un fotograf sau o firma specializata pentru a le realiza, daca dispui de bugetul necesar, fie le creezi chiar tu, cu un aparat foto sau un smartphone. Pana la urma tu stii cel mai bine cum ar trebui sa arate imaginea respectiva.
Bonus, e mai bine si pentru Google sa postezi imagini noi, originale. Motorul de cautare iti va indexa imaginile rapid si il va directiona pe utilizator in site-ul tau.
Care sunt alternativele daca nu folosesti imagini?
In cazul in care nu doresti sa folosesti imagini, exista o multime de variante la care poti apela.
In primul rand, poti sa alegi un video. Acesta poate fi original, creat chiar de catre tine sau angajatii/colegii tai, sau un videoclip preluat de pe YouTube, Vimeo, cu includere/“embed” in site.
Un video are avantajul ca prezinta produsul in profunzime, cu toate detaliile si unghiurile acestuia, procesul de fabricare a produsului sau modul de folosire etc. Prin urmare, reprezinta un element multimedia mult mai complet, pentru utilizatorii tai.
In al doilea rand, te poti orienta spre o prezentare, SlideShare cu includere/”embed” in site.
Daca vrei sa faci o prezentare Power Point a companiei tale, de ce sa nu o folosesti in persuadarea utilizatorilor? Foloseste imagini sugestive astfel incat sa realizezi un material reprezentativ si util, care sa iti ilustreze munca in fata clientilor.
Citeste si: Video Marketing Sau Cum Ignori Un Instrument Care Iti Creste Vanzarile
Cum alegi imaginile pe care le incarci in site-ul tau?
1. Relevanta
La fel ca textul descrierii/articolului din site-ul/blogul tau, imaginea aferenta trebuie sa fie relevanta.
De exemplu, nu are niciun sens sa urci o fotografie cu o gaina pentru un articol in care scrii despre pasari protejate de lege, cum ar fi cocosul de munte. Sau, alt exemplu, daca ai un site de nisa, iar publicul tinta are cunostinte avansate despre ceea ce scrii, nu folosi imagini pentru incepatori.
Ideal ar fi ca imaginea selectata sa rezume continutul textual, reprezentand vizual ceea ce doresti sa transmiti utilizatorului.
2. Calitate
Imaginea pe care o urci in site trebuie sa fie de calitate buna, clara, perfect lizibila.
In acest fel asiguri elementul de usability, iar utilizatorul are o experienta placuta in site. Acest tip de imagine creste sansele ca utilizatorul sa distribuie materialul pe retelele sociale, determinand reactii pozitive.
In consecinta, aceste reactii directioneaza si alti potentiali clienti/abonati in site-ul tau.
Stii cum se spune “Content is king”. La fel stau lucrurile si in cazul imaginilor. Continutul acestora trebuie sa fie unul calitativ, care sa il determine pe utilizator sa realizeze o anumita actiune, favorabila pentru tine.
Gandeste-te doar, si tu ai tendinta sa distribui pe Facebook un site cu imagini de calitate (de exemplu, fotografiile anului, selectate de National Geographic), in timp ce o poza de calitate inferioara nu te va influenta suficient la nivelul emotiilor, astfel incat sa te motiveze sa o distribui.
3. Numarul de imagini
Daca ai un magazin online, este necesar sa ai mai multe fotografii de produs, nu doar una.
De ce? Simplu, clientul are nevoie sa cunoasca toate detaliile si unghiurile produsului, sa vada cum functioneaza sau cum a fost fabricat produsul, care sunt dimensiunile acestuia etc.
Intr-un magazin online, clientul are o singura posibilitate sa interactioneze cu produsul – la nivel vizual. Experienta pe care o asiguri trebuie sa fie suficient de completa, astfel incat sa inlocuiasca nevoia de a-l atinge, a-l proba etc.
Pentru un blog, ai nevoie de mai multe fotografii daca faci o recenzie de produs sau scrii un text lung, documentat. Daca faci un editorial, este suficient sa introduci o fotografie cu autorul si, eventual, o imagine reprezentativa pentru articol.
In schimb, daca participi la un eveniment si scrii despre el, alege ori o imagine cu cadru larg care surprinde persoanele prezente la eveniment, ori poti sa adaugi mai multe imagini care sa ilustreze stadiile de desfasurare ale acestuia.
Din nou, cand alegi numarul de imagini pe care sa le introduci in pagina de produs/articol, gandeste-te, in primul rand, la relevanta acestora. Daca ai 15 fotografii relevante, adauga-le. Daca tu consideri ca este suficienta o imagine (repet, in cazul blogului) pentru a sublinia ideea principala a articolului, alege o singura imagine.
4. Continut duplicat
Prin continut duplicat ma refer la pozele standard, pe care le ceri producatorului sau le cumperi de pe site-uri cu poze stock.
Aceasta problema, a continutului vizual duplicat, este intalnita in special in cazul magazinelor online si a website-urilor de stiri.
Site-uri concurente isi ilustreaza produsele si articolele cu ajutorul aceleiasi imagini. Aceleasi articole de imbracaminte apar pe acelasi manechin, in doua site-uri concurente. Aceeasi coperta de carte apare in sute de librarii.
Acest fenomen nu te ajuta sa rankezi mai sus in Google sau sa te diferentiezi si sa fii mai bun decat competitorul tau. Iti recomand sa realizezi chiar tu (sau o persoana specializata) fotografiile de produs/imaginile din articol, pentru a oferi continut original, atat vizitatorilor tai, cat si botilor Google.
A, si daca decupezi o imagine de pe Google (de exemplu, dintr-un cadru mai larg, tai decorul si lasi doar fata unei persoane), motorul de cautare nu considera ca are de-a face cu o imagine noua/continut unic.
Citeste si: Pagina De Produs A Unui Magazin Online
Cum faci SEO pentru imagini in site-ul tau?
1. Tipul de fisier ales
Ai la dispozitie 3 tipuri principale de fisier pentru imaginile tale: JPG (uneori si JPEG), GIF si PNG.
- JPEG (sau .jpg) este un tip de fisier care a devenit de facto standardul imaginilor de pe internet. Acestea pot sa fie comprimate destul de mult, rezultand imagini de calitate cu dimensiuni mici. Foloseste formatul pentru fete umane / animale.
- GIF este o imagine cu o calitate mult mai slaba decat JPG si este folosita pentru imaginile simple cum sunt cele decorative sau icon-urile. De asemenea, este cunoscut pentru faptul ca suporta animatii. Din punct de vedere al optimizarii, GIF este util de folosit pentru imagini simple pe pagina web (acolo unde ai nevoie de mai putine culori), dar nu este recomandat pentru fotografiile complexe, mari etc.
- Imaginile PNG au devenit tot mai populare, ca o alternativa pentru GIFs: suporta mult mai multe culori si nu se degradeaza in timp la salvari multiple. Cu toate acestea, comparativ cu JPG, dimensiunea fisierului poate fi mult prea mare. Foloseste formatul pentru obiecte / design.
Atat pentru site-urile eCommerce cat si pentru bloguri recomand folosirea formatului JPG, in cazul fotografiilor si formatul PNG, in cazul graficelor de dimensiuni mari.
2. Dimensiunea imaginilor
Cand vine vorba de imaginile web, sigur vrei sa gasesti echilibrul potrivit intre dimensiunea fisierului si rezolutie.
Cu cat rezolutia este mai inalta, cu atat imaginea va arata mai bine, DAR dimensiunea fisierului va fi prea mare. In acest caz, dimensiunea prea mare poate creste timpul de incarcare a paginii,lucru ce afecteaza experienta utilizatorului in site dar si pozitia ocupata in Google.
Poate nu ti se pare mult dar, cateva secunde in plus la viteza de incarcare a site-ului, te pot costa conversii (vanzari, abonati etc.). Potrivit Kissmetrics, cei mai multi vizitatori asteapta aproximativ 5 secunde pe dispozitivele mobile, inainte de a parasi site-ul.
Pe de alta parte, daca maresti o imagine slaba calitativ, va arata incetosata sau pixelata.
Asadar, cum realizezi echilibrul dorit?
Mai intai, este important sa intelegi care sunt diferentele intre dimensiunea fisierului, dimensiunea imaginii si rezolutie:
- Dimensiunea fisierului: numarul de bytes ocupati de fisier pe computer. Dimensiunea fisierului este principalul factor pentru care viteza de incarcare a site-ului scade. De exemplu, un fisier de 15 MB (megabyte) este urias, in timp ce un fisier de 125KB (kilobytes) este mult mai rezonabil. Daca dimensiunea fisierului este foarte mare, e un semnal ca ori dimensiunea imaginii e prea mare, ori rezolutia prea inalta.
- Dimensiunea imaginii: valoarea inaltimii si latimii imaginii, in pixeli.
- Rezolutie: masura a claritatii si a gradului de detaliere a unei imagini digitale. De exemplu, cand un program de design are optiunea “save to web”, se refera la salvarea fisierului cu o rezolutie joasa, web-friendly.
Acum ca stii care sunt diferitele moduri de a descrie dimensiunea unei imagini, tine minte urmatoarele lucruri:
- imaginile mari sau imaginile de fundal full-screen nu ar trebui sa aiba mai mult de 1MB
- cele mai multe fisiere grafice de dimensiuni mici pot sa fie de 300 KB sau mai putin
- poti sa reduci dimensiunile unei imagini, dar nu poti sa faci dintr-o imagine mica, una mare. Ma rog, poti, dar imaginea va iesi pixelata si incetosata.
Ce faci cand dimensiunea fisierului ales are peste 1MB?
- Redimensioneaza imaginea. Daca fotografia ta este mai mare de 5000 pixeli, redu dimensiunea la 1200 pixeli sau chiar mai putin. Ai grija sa pastrezi aceleasi proportii pentru a nu distorsiona imaginea.
- Redu rezolutia. Foloseste programe precum:
- Canva
- Pic Resize
- Gimp
- Pixlr
- PicMonkey
- Photoshop
Plugin bloguri
De retinut! Este absolut necesar sa redimensionezi imaginile daca dimensiunea originala a acestora este prea mare. Nu uita ca site-ul tau trebuie sa se incarce in mai putin de 4 secunde pentru ca utilizatorii sa aiba o experienta placuta si sa converteasca.
- https://wordpress.org/plugins/shortpixel-image-optimiser/
- https://wordpress.org/plugins/tiny-compress-images/
- https://wordpress.org/plugins/optimus/
- https://wordpress.org/plugins/pixtulate-responsive-images/
3. Denumirea imaginii
Atunci cand faci tu fotografiile, aparatul foto sau telefonul denumeste automat imaginile. De exemplu, IMG005.jpg sau DSC03459.jpg. In acest caz trebuie sa schimbi numele astfel incat sa contina cuvinte cheie relevante.
De ce? Deoarece atunci cand botii motoarelor de cautare iti indexeaza website-ul, acestia citesc denumirea fisierului tip imagine pentru a determina despre ce este vorba in imagine si a-l putea returna la cautarea pe cuvintele cheie identificate. IMG005.jpg nu e prea descriptiv, astfel ca aici pierzi o oportunitate SEO importanta.
Ponturi:
- pastreaza denumirea cat mai scurta. De exemplu: cum-optimizezi-seo-imagini-magazin-online-blog ASA NU, optimizare-seo-imagini ASA DA.
- evita cuvintele inutile cum ar fi adjective, conjunctii sau alti termeni de care te poti lipsi.
- ca separator utilizeaza “-” si evita alte tipuri de separatori cum ar fi “_”, “.”, “l”%20” (spatiu) etc.
- evita folosirea literelor de tipar. Foloseste litere mici.
- alege denumiri descriptive si cuvinte cheie care sa rezume ideea principala a imaginii
- pentru a ranka la nivel local daca ai un site cu public local, mentioneaza denumirea orasului/regiunii tinta
4. Titlul imaginii
Desi atributul Title nu este luat in considerare de catre motoarele de cautare, acesta ajuta la usability (apare la mouseover pe imagine), oferind informatii suplimentare vizitatorilor.
5. Alternative Text
Atributul Alt-text are rolul de a-i spune utilizatorului despre ce este vorba in fotografie, in cazul in care aceasta nu se incarca (din diferite motive). Mai mult, ajuta si robotii motoarelor de cautare sa inteleaga mai bine cum trebuie pozitionata fotografia respectiva, in concordanta cu tema imaginii.
Ponturi:
- descrie, in cateva cuvinte, despre ce este vorba in imagine
- introdu cel mult 140 de caractere (litere, cifre, semne de punctuatie)
- introdu cuvintele cheie dorite pentru a ranka in Google
- in primul rand, completeaza acest atribut pentru utilizatori si gandeste-te la ce cuvinte cheie s-ar gandi pentru a cauta aceasta imagine
- daca ai un site nisat, introdu detalii tehnice, relevante pentru nisa ta sau denumirea orasului/zonei geografice in care vrei sa rankezi
6. Textul alaturat imaginii
Dupa ce incarci imaginea, ar fi indicat sa adaugi un text acesteia (caption), astfel incat utilizatorii care cauta fotografia in Google, sa stie la ce se uita. Aceasta actiune confera site-ului un aer profesional si te ajuta sa pastrezi vizitatorii pe pagina, scazand rata de respingere (bounce rate).
Nu toti cei care dau peste fotografia ta in Google Images iti cauta site-ul/blogul. Poate vor doar sa descarce imaginea.
Important este sa considere imaginea relevanta pentru cautare si sa decida sa navigheze pe site-ul tau, in loc sa descarce poza si atat. Furnizeaza-le continut interesant si adauga un text care sa ii intrige si sa ii convinga ca merita sa ramana in site, in loc sa il paraseasca.
7. Miniaturile
Miniaturile sunt folosite in deosebi de site-urile eCommerce. Acestea ofera clientilor posibilitatea de a scana rapid pagina de categorie, pentru a selecta produsul dorit din lista.
Miniaturile prezinta o multime de avantaje, dar pot fi, in acelasi timp, un adevarat ucigas al vitezei de incarcare a paginii.
Practic, thumbnails sunt prezentate intr-un punct critic al funnel-ului de vanzari, iar daca il tin pe utilizator in loc, prin viteza redusa de incarcare, ei bine, il pot determina sa paraseasca site-ul.
Pentru a evita aceasta pierdere, ai grija ca dimensiunea fisierului pentru minatura sa fie cat mai mica posibil.
De asemenea, variaza atributul Alt-text folosit, pentru a nu duplica textul folosit pentru versiunea mai mare din pagina de produs. Te asigur, nu vrei ca Google sa iti indexeze miniatura in locul imaginii principale a produsului.
Pentru a descoperi care este numarul potrivit de imagini pe pagina, dar si numarul de miniaturi folosite in pagina de categorie, foloseste A/B Testing sau chestionare, cerand parerea vizitatorilor tai.
Citeste si: Cum Sa Pregatesti Fotografiile De Produs Pentru Magazinul Tau Online
Despre imaginile luate de pe internet
Trebuie sa stii ca nu poti lua orice imagine de pe internet si sa o postezi fara sursa sau fara sa ceri aprobare, in articolele tale sau in magazinul online. Majoritatea imaginilor gasite online sunt protejate de drepturi de autor, putine sunt cele gratuite pentru care nu trebuie sa mentionezi nici macar sursa.
Cel putin din spirit de solidaritate (nici tie nu ti-ar placea ca cineva sa iti “fure” continutul original si sa si-l insuseasca), daca gasesti o imagine pe internet, iti recomand sa citezi macar sursa sau chiar sa ii ceri autorului acordul pentru a folosi poza respectiva.
Noi, la Gomag, avem doua modalitati prin care obtinem pozele publicate pe blogul nostru: fie le cream noi (facem poze sau imaginile sunt create de designeri profesionisti), fie le descarcam de pe site-uri cu imagini sub licenta Creative Commons CC0.
Iar daca e vorba de imagini de pe alte site-uri, mentionam sursa acestora sub fotografiile respective.
Asadar, in cele ce urmeaza, voi mentiona 10 site-uri cu fotografii gratuite, care pot fi folosite atat in scopuri personale, cat si in scopuri comerciale, cu o rezolutie care te lasa sa le adaptezi la diverse tipuri de continut.
1. Pixabay
Este un site cu peste 560.000 de imagini si resurse vizuale: poze, ilustratii, video-uri si vectori. Acestea sunt eliberate sub licenta Creative Commons CC0, fara drepturi de autor, iar atribuirea nu este necesara.
2. Unsplash
Cred ca descrierea “free (do whatever you want) high-resolution photos” iti raspunde la intrebarea privitoare la gratuitatea pozelor. Poti modifica, distribui, copia si folosi fotografiile gratuit, in orice scop, fara a cere permisiune sau a atribui drepturi de autor.
3. Gratisography
Un stoc de poze sub licenta (CC0). Cunoscut, in special, pentru fotografiile amuzante pe care le furnizeaza.
4. Picjumbo
Bogat in filtre de cautare, creat de designerul si fotograful Viktor Hanacek in 2013, cu peste 3 milioane de descarcari pana in ziua de azi. Pozele sunt gratuite, fara drepturi de autor si pot fi folosite in scop personal sau comercial.
5. Life of Pix
Fotografii profesionale, fara restrictii de copyright. Site-ul este actualizat saptamanal.
6. Travel Coffee Book
Un site cu poze incarcate de calatorii de pe tot globul, sub licenta (CC0). Ai oportunitatea sa le folosesti fara a cere permisiunea sau a atribui fotografiile.
7. Designer Pics
Ai la dispozitie numeroase categorii dupa care sa cauti fotografia dorita. Imagini de calitate, desi numarul acestora este limitat. Se afla sub licenta (CC0).
8. Realistic Shots
Imagini de calitate, sub licenta (CC0). Esti liber sa le folosesti in scop personal sau comercial, fara atribuire.
9. Snapwire
Ai la dispozitie categorii numeroase dupa care sa cauti fotografia dorita. La fiecare 7 zile se adauga 7 poze noi. Imaginile sunt, ai ghicit, sub licenta (CC0).
10. IM Free
Colectie de resurse pentru web design, sub licenta (CC0). Le poti folosi in scop personal sau comercial, fara atribuire.
Dupa cum poti observa, exista colectii de fotografii gratuite, printre care cu siguranta vei descoperi si imaginea de care ai nevoie, fara a incalca drepturile de autor ale creatorilor. Respecta si munca celor din jur pentru ca nici tie nu ti-ar conveni ca articolele pe care stai si zile intregi sa iti fie copiate si asumate de altii.
La finalul zilei, calitatea site-ului si pozitia pe care rankezi in Google nu tine cont de parerea ta. Acestea depind de intregul pachet pe care il ai de oferit. Pe langa optimizarea SEO a site-ului tau, fa SEO pentru imagini urmand ponturile si informatiile pe care ti le-am dat mai sus.
Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum
Acum, daca stii ca ai imagini in magazinul tau online/blog care nu sunt optimizate, fa ajustarile necesare si vei vedea ca in scurt timp vei obtine rezultate mult mai bune pentru munca depusa, vizibile in conversiile efectuate de clienti in site si pozitii favorabile in Google.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019