Stim ca la baza intregului proces de vanzare online, cuvintele cheie sunt cele esentiale, dar in Romania foarte putini sunt cei care trateaza cu suficienta seriozitate acest lucru. Fie ca vorbim despre servicii SEO, fie ca vorbim de publicitate prin Google AdWords, majoritatea clientilor vor sa fie listati in prima pozitie dupa cuvintele cheie „grele” (sunt acele cuvinte generaliste, care au titlu informativ si un numar mare de cautari, care pot generea un trafic mare, asupra carora 99% din concurenta se focuseaza, dar care nu genereaza cea mai mare rata de conversie).
Vezi interviul cu Matt Cutts : Oficial Despre Prima Pozitie In Google
Identificare problemei / nevoii. In functie de anotimp, perioada din an, luna sau zi, oamenii au diferinte nevoi / probleme, acestea putand fi repetitive sau de moment.
Sentimentul de nevoie pentru un anumit produs / serviciu da startul la cautare / informare. De regula in aceste cazuri utilizatorii apeleaza la cuvintele cheie generaliste, ajung pe mai multe site-uri care raspund corect sau mai putin asupra acelei nevoi, pe urma identifica tipul de produs dorit.
Exemplu : cuvantul cheie „pantofi” – datorita faptului ca este generalist, se adreseaza publicului larg, femei, barbati si copii, de diferite varste, cu diferite dorinte legate de material, culoare etc. va genera un trafic mare unui magazin online din aceasta nisa, dar nu si suficiente vanzari daca acesta nu acopera toate nevoile.
Un site corect construit trebuie sa inteleaga toate dorintele vizitatorilor, sa permita afisarea produselor respective dupa mai multe criterii de filtrare dorite de potentialii clienti.
Sfat: Marketing-ul unui magazin online trebuie sa poata identifica comportamentul unui vizitator in site aflat in acest stadiu de cautare / informare a unui produs si ii poate cere adresa de email sau un indemn de urmarire pe retelele sociale pentru a-l informa asupra unor viitoare oferte sau noi modele de produse aparute in site.
Cautarea De Alternative Si Preturi
Dupa ce clientul nostru a vazut mai multe modele de pantofi, el stie ca vine sezonul rece si are nevoie de „ghete de iarna” sau „ghete de iarna pentru barbati „. In acest proces vizitatorul stie ce vrea si cauta cele mai bune solutii din punct de vedere calitativ si financiar. Aici apar cautarile specifice formate din 2-4+ cuvinte cheie, acestea generand cea mai mare rata de conversie.
Sfat : stabileste cu atentie paginile pentru care vrei sa fi listat in topul rezultatelor motoarelor de cautare si da o valoare acelei pagini. In cazul de fata un magazin online, clar va genera mai multe vanzari daca pagina in care sunt afisate „ghete de iarna” sau „ghete de iarna pentru barbati” se afla in primele pozitii in Google. Aici te poti folosi si de cautarile specifice legate de un anumit brand de produse.
Vezi exemplu concret, legat de vizitele venite din Google pentru 2-4 cuvinte cheie, care genereaza vanzari rapid, datorita faptului ca acei clienti stiu ce vor, iar magazinul raspunde corect nevoilor acestora.
Procesul De Cumparare
De regula acesta se intampla dupa procesul de informare si analiza asupra produselor, timp in care clientul viziteaza si alte site-uri web, dovada fiind faptul ca traficul „returning” are cea mai mare rata de conversie. Magazinul tau trebuie sa-i faca pe utilizatori sa revina pe site pentru a finaliza cu o cumparare procesul inceput ;).
Retine : incearca sa intelegi intreg procesul de vanzare si realizeaza-ti o strategie corecta asupa cuvintelor cheie implementate in site, si pozitionarea acestora in motoarele de cautare. Este foarte important ca landing page-ul sitului tau sa dea un „raspuns pozitiv” nevoilor clientilor tai.
Daca in strategia ta de promovare online te folosesti atat de SEO cat si de AdWords, acum iti poti testa performanta cuvintelor tale destul de rapid in Google Analytics.
Citeste : Ce Este Si Cum Te Ajuta Google Analytics
Fii realist, daca ai un magazin nou cu un numar limitat de produse, nu lucrezi cu stocul tau, iar competitorii tai sunt bine pozitionati in piata cu un brand cunoscut, numar mare de produse la preturi accesibile, alege cuvintele cheie „long tail”. Targeteaza clientii care stiu ce vor si se afla intr-un anumit proces de cumparare a unui produs. Poate fi mai simplu si ceva mai ieftin ;).
E sexy ca site-ul tau sa fie locul 1 dupa cele mai competitive cuvinte cheie din domeniul tau, dar daca tu inca nu poti acoperi intreaga nevoie generata de acele cuvinte, cat de mult crezi ca le place asta vizitatorilor unui site ?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019