Concurenta din orice domeniu de pe internet face ca serviciul de publicitate Google AdWords sa devina indispensabil din strategia de promovare / marketing pentru orice firma. Am spus prima data promovare pentru ca majoritatea celor care folosesc acest serviciu pentru prima data aleg sa-si promoveze magazinul online / pagina firmei in pagina motorului de cautare google.ro .

Pentru cei care inca nu stiu, prin acest serviciu reclamele / anunturile tale devin vizibile in rezultatele afisate de motorul de cautare, iar o campanie corect setata si optimizata te ajuta sa-ti faci o strategie de marketing mult mai buna. Avand in vedere faptul ca aici reclamele tale sunt declansate doar la cuvintele cheie alese de tine, foarte rapid poti testa daca produsele / serviciile oferite de tine se vand sau nu, daca pagina ta de produs este corect realizata din punct de vedere al uzabilitatii, care cuvinte au o rata buna de conversie, poti totodata sa alegi aceste cuvinte pentru campania ta SEO.

Ce fac cuvintele cheie negative in campaniile Google AdWords ?

Te ruineaza 🙂 . Dupa cum sunt si numite aceste cuvinte iti fac rau din urmatoarele motive :

1) practic iti „manaca” rapid bani din bugetul campaniei (primesti clici / vizite pentru cuvinte care nu te ajuta)

2) vei obtine o rata mica si scumpa de conversie

3) iti scade scorul de calitate (despre care o sa scriem mai incolo)

4) asociere negativa a brandului tau fata de anumite cuvinte.

Studiu de caz pentru cuvintele cheie negative :

La un magazin online care vinde telefoane mobile se incepe o campanie pentru promovarea unui nou model aparut, de exemplu iPhone 4S. Utilizand google adwords key tools putem obtine o lista de cuvinte cheie pe care in mod normal o folosim in campani de PPC.

Analizand lista de cuvinte cheie date de Google si cunoscand faptul ca magazinul clientului nostru vinde telefoanele noi fara abonament, nefiind un operator de telefonie mobila, am inceput segmentarea cuvintelor din lista. Prin eliminarea cuvintelor negative, au ramas doar cele de maxim interes pentru campania noastra, iar lista celor eliminate am introdus-o in sectiunea „special” alocata acestor tipuri de cuvinte.

adaugare cuvinte cheie negative

In general in lista cuvintelor cheie negative folosite la magazinele online se recomanda si  introducerea urmatoarelor cuvinte / expresii : gratis, ieftin, okazii, second hand, service, schimb etc. astfel eliminam click-urile venite in urma declansarii anuntului pentru aceste cuvinte care sigur nu au sa genereze o conversie. Nici un utilizator nu are intentia de cumparare a unui iPhone 4 cand in interogarile lui foloseste si acestea cuvinte.

Cuvintele cheie negative iti strica imaginea brandului

Daca tu vinzi un super produs, nu cred ca cei care cauta in google „probleme nume produs”, „service nume produs” sa vada reclama ta pentru acel produs, pentru ca ai sanse foarte mari ca acele persoana sa te asocieze pe tine ca brand cu faptul ca vinzi produse cu probleme.

Sau o agentie de turism, sigur nu vrea sa isi afiseze reclamele pentru cuvinte cheie gen: accident aviatic, avalansa in munti, vapor scufundat…

Cum folosim Google Analytics pentru eliminarea cuvintelor negative ?

Pentru un magazin online cu istoric in cautari, ne putem folosi de informatiile din Google Analytics astfel : se identifica cuvintele cheie targetate, dupa care se elimina cele cu un bonce rate foarte mare si cele pentru care timpul petrecut in site este foarte scurt, dupa care se adauga in lista de cuvinte negative din campanie.

Optimizarea periodica a campaniilor Google AdWords te ajuta sa elimini si alte alstfel de cuvinte care pot sa apara si sa declanseze aparatia reclamelor tale.

Tu cum adaugi cuvinte cheie negative in lista ta ?

Cosmin Daraban

Comments

comments