In articolele anterioare de pe acest blog am amintit de mai multe ori despre Google Analytics cand am discutat despre rapoarte, masuratori, conversii etc. Pentru ca pe viitor urmeaza sa dezbatem tot mai mult acest subiect azi facem o prezentare generalista, pe intelesul tuturor despe acest tool de masurare a informatiilor legate de un site.
Ce Stim Despre Google Analytics ?
Stim ca este o aplicatie oferita gratuit de catre Google care monitorizeaza aproape intreaga activitate dintr-o pagina web. In mod obisnuit majoritatea proprietarilor de pagini web utilizeaza acest tool pentru a vedea traficul general din pagina respectiva, timpul mediu petrecut de vizitatori in site, numarul de pagini vizitate, sursele de trafic (organic si referinte), plus cuvintele cheie care au generat traficul organic.
Cum Ne Ajuta Google Analytics ?
Interpretarea informatiilor afisate in cont, ne arata calitatea traficului si a surselor care il genereaza. GA este un must have pentru a monitoriza orice tip de campanie asupra unui web site. Fie ca vorbim de campanii SEO sau Google AdWords aici putem analiza performanta cuvintelor targetate, urmad a lua decizii asupra bunului mers al acestora. Mentionam faptul ca in cazul cuvintelor cheie, cel mai important factor de urmarit este conversia, iar pe urma se poate analiza timpul petrecut in site de cei care au ajuns pe site dupa aceste kw, numarul de pagini vizitate si bounce rate.
Legat de importanta cuvintelor cheie pentru un site poti citi : cuvintele cheie negative pentru Google AdWords si cuvinte cheie de la si pentru clientii tai .
Exemple de conversii care pot fi urmarite:
- vanzarile generate, in cazul magazinelor online;
- complectarea formularelor de cerere oferta, rezervari si contact;
- abonarea la newsletter;
- comentariile pe blog;
- descarcarea de fisiere;
Analizand in atentie rapoartele din Google Analytics, ajungi la concluzia faptului ca nu cantitatea, adica numarul de vizite din site, este cea mai importanta ci calitatea acestora.
De exemplu timpul petrecut de un vizitator pe un landing page (daca este prea mic) ne poate trage semne de alarma legate de prezentarea informatiilor din acea pagina, design-ul web, calitatea continutului etc. Tot legat de timpul petrecut pe site, analizand mai multe rapoarte am observat ca utilizatorii veniti din Facebook (din pagina de companie), petrec mai mult timp pe un site, pentru ca acestia cunosc firma si aloca mai mult timp navigarii dupa noi produse sau informatii.
Este important ca orice decizie legata de modificarea unui site sa fie luata in urma interpretarii rezultatelor si nu dupa ipotezele date de colegi sau propria persoana.
La fel daca ai o afacere locala, aici poti sa vezi cati vizitatorii ai din orasul tau sau din ce zona geografica ai mai multe conversii (vinzi mai mult).
Vezi o scurta prezentare a contului de Analytics.
Urmarind blogul nostru o sa aflii mai multe informatii legate de datele din Google Analytics si modul de interpretare al acestora.
Mentionam ca toate datele legate despre utilizatorii sitului tau si comportamentul acestora sunt stocate pe serverele Google.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019