Pentru ca oamenii, cumpara de la oameni produse si servicii dezvoltate de oameni, acestea la randul lor trebuie sa fie promovate tot de oameni. Stii si tu ca gradul de incredere fata de un brand, produs, serviciu creste atunci cand acesta iti este recomandat sau citesti cateva reviews scrise de oameni pentru el.
Azi trebuie sa afli cat de important este ca brandul tau sa fie promovat prin intermediul campaniilor de pe bloguri. Pentru a fi mai explicit, aici ma refer la faptul ca despre compania ta, produsele sau serviciile pe care tu le vinzi trebuie sa apara informatii si pe alte bloguri, inafara de blogul tau de companie.
De Ce Sa Fac Campanii Pe Bloguri ?
Pentru ca pur si simplu trebuie, pentru ca azi pentru o parte din competitorii tai acest lucru a devenit normal, iar blogosfera a devenit un canal importat in mixul lor de marketing.
Pentru ca blogurile (nu agregatoarele de informatii) sunt scrise de oameni si citite in primul rand tot de oameni, iar despre faptul ca te ajuta in Google si despre cum mai afla despre tine cei care stau mult pe retelele sociale iti explic mai jos ;).
Da, in Romania sunt bloguri multe, o parte dintre ele chiar foarte bune fie ca sunt generaliste fie ca sunt nisate. Pentru a oferi informatii cat mai actualizate am sa-ti arat imagini cu statistici preluate din zelist.ro – platforma romaneasca care se ocupa cu monitorizarea blogosferei.

starea blogosferei
Obiectivele Si Avantajele Unei Campanii Pe Bloguri
Obiectivele pe care vrei sa le atingi cu o astfel de campanie, sunt automat transformate in avantaje pentru tine. Prin simplu fapt ca un blogger scrie pe blogul lui despre brandul tau, acest lucru ajuta la cresterea acestuia. Faptul ca numele campaniei tale este asociat cu diferite produse sau servicii pe care le vinzi, iti poate spori gradul de incredere in fata noilor tai clienti.
Acest gen de campanii il recomand eu magazinelor online de tip start up. Practic recomand imprietenirea ta ca brand cu internetul.
Dupa o activitate mai intensa online, prezenta activa pe mai multe medii de comunicare si promovare, dupa ce ai facut 2-3 campanii pe bloguri de tip informare / educare, poti incerca promovarea noilor oferte si produse. Asta daca experientele tale anterioare cu acest gen de promovare au fost placute.
SEO – faptul ca totul trebuie sa se intample natural, ca un blogger scrie despre tine in modul lui, cand are el chef si pune link cum vrea, iti poate asigura legatura ta buna cu internetul.
Castiga Vizibilitate In Social Media
Fiind mai tehnici cred ca 99% dintre bloggeri au conturi pe Twitter, iar cei mai cunoscuti din blogosfera au un numar mare de followers, si numarul celor care au un Fan Page special pentru blog vad ca este in crestere. In general un blog incearca sa formeze o comunitate activa in jurul lui. Astfel un articol bun scris despre brandul tau si postat pe toate conturile de social media ale unui blogger, te ajuta la cresterea vizibilitatii in social media.

analiza campanie sm share
Vezi cum printr-un simplu, Like, Share, Tweet, +1 un articol poate ajunge la alte zeci chiar sute de persoane intr-un timp scurt de la postarea acestuia ? Pe urma in timp acesta poate fi citit de utilizatorii veniti din Google prin intermediul cuvintelor cheie relevante produselor vandute de tine sau pentru cautari specifice brandului tau.
Analizand o astfel de campanie, poti sa vezi efectul social media asupra unui blog, dat de comunitatea din jurulu lui. Per total, campania analizata a generat 430 de shares & tweets. Pentru a obtine aceste date am folosit aplicatia noastra aflata momentan in versiunea beta, dar poti cere si tu acces la MintMetrics.
Peste tot exista bloggeri. Fie ca ai un business pe plan national, fie ca ai unul pe plan local este important sa ai o relatie buna cu acestia, sa faci evenimente la care sa-i inviti, sa faci campanii in care sa-i implici si pe urma sa masori corect toata activitatea pe care o fac ei pentru tine.
Ai mare grija la strategia pentru noua ta campanie, stabilirea obiectivelor si modul de abordare a bloggerilor. Tot ce ti-am spus mai sus este doar partea frumoasa a lucrurilor, pentru a vedea si cealalta fata a blogosferei, in care blogerii scriu gratuit despre tine si activitatea ta, fa lucrurile exact asa cum vrei si evita sa faci campanii pe bloguri, dar asigura-te ca poti sa suporti consecintele.
Continutul din bloguri este atat de important incat si Google a introdus in urma cu mai multi ani blog-ul in filtrare pe cautari din care mai fac parte siturile de stiri, forumurile de discutii, clipurile de pe YouTube.

cautare in blog
Pentru o strategie buna in prima ta campanie pe bloguri, in care sa stabilesi obiective realiste pentru nivelul businnes-ului tau, acceseaza cu incredere pagina de servicii social media.
Citeste despre:
- 10 Motive Pentru A Folosi Blogul De Companie
- Promovare Prin SEO Sau Social Media
- Despre Campaniile De Email Marketing
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019