Lead Generation face diferenta dintre cheltuirea iresponsibila a unor bugete uriase si investirea inteligenta a unui buget de marketing rezonabil.

Fara lead-uri, afacerile B2B in special dar si cele B2C, esueaza. Lead-urile sunt oameni calificati sa cumpere dar se pot transforma si in ambasadori ai brand-ului tau, cu conditia sa iti joci rolul asa cum trebuie. La ce ma refer aici? Rolul tau este sa le pui la dispozitie materiale valoroase si utile care sa ii determine sa iti ofere datele de contact si sa cumpere, nu o data, nu de doua ori, ci in mod repetat.

In articolul de astazi, vei descoperi ce inseamna generarea de lead-uri si cum trebuie sa pui in practica strategiile pentru a te asigura ca ai o baza de potentiali clienti extinsa si mai multe sanse de conversie. Bonus, designerii nostri ti-au pregatit un infografic care rezuma principalele date pe care trebuie sa le stii despre lead generation.

1. Ce este un Lead?

Hai sa incepem cu inceputul. Un lead este o persoana deschisa la cumparare, un individ care isi exprima interesul intr-o anumita maniera asupra produselor sau serviciilor pe care le vinzi.

Cum se diferentiaza de un prospect sau un client? Sa zicem ca in loc sa vinzi online, vinzi rosii in piata. Un tip trece pe langa tine si tu intrebi “Domnu’, nu vrei niste rosii?”. Daca nu se opreste e ok, nu e interesat, poate a venit sa cumpere castraveti sau cartofi. Ei, daca se opreste si se uita la rosiile tale, devine lead. Daca intreaba “Cu cat dai rosiile?”, se transforma in prospect. Daca scoate portofelul, devine potential client. Evident, nu se transforma in client pana in momentul in care e cu plasa de rosii in mana si cu plata facuta.

2. Ce este Lead Generation?

Lead generation sau generarea de lead-uri este transformarea unui strain/necunoscut intr-o persoana deschise la cumparare, despre care am vorbit anterior.

Si nu doar atat. Generarea de lead-uri inseamna descoperirea canalelor potrivite prin care sa trezesti emotiile publicului tinta si sa prezinti brandul intr-un mod cat mai cald si atragator, astfel incat oamenii sa fie interesati sa iti lase datele de contact si sa cumpere de la tine, in repetate randuri.

3. Dar care sunt principalele componente ale unui sistem de generare lead-uri?

  • Funnel de vanzare

In primul si in primul rand, ai nevoie de un funnel de vanzari, o palnie prin care sa stabilesti ce etape parcurge vizitatorul in site-ul tau, de la stadiul de necunoscut, lead, potential, client si pana la client fidel. Acest funnel te ajuta sa creezi continut si materiale in concordanta cu obiectivele tale.

  • Landing page

Un landing este esential pentru ca experienta audientei tale sa ramane aceeasi pe tot parcursul interactiunii cu site-ul tau. Oamenii pot ajunge pe un landing dintr-un ad platit cu AdWords sau cu Facebook Ads, de pe postari pe Social Media, din mesajele trimise prin Email Marketing, accesarea unui link etc.

  • Formular

Un formular poate sa fie afisat in landing page, intr-un pop-up etc. Cea mai importanta regula in construirea unui formular este sa fie cat mai simplu, cu un numar limitat de campuri de completat (de exemplu, in prima faza, este suficient ca oamenii sa iti lase numele, prenumele, adresa de email si, optional, numarul de telefon).

  • Oferta

Oferta este data de continut sau de orice altceva pe care tu il pui la dispozitie si publicul il considera valoros: pe langa materialele mentionate mai sus, poate fi vorba de o perioada de proba, de un instrument, un discount etc.

  • Call-to-action

In lead generation, expresia, butonul si imaginea de call-to-action sunt fundamentale si trebuie sa il determine pe utilizator sa isi lase datele de contact in schimbul unui material folositor, valoros.

4. Ce strategie de Lead Generation ar trebui sa folosesti?

Generarea de lead-uri nu impune un buget mega exagerat. Ba din contra, te poate ajuta sa iti optimizezi rata de conversie si, mai mult, sa economisesti o parte din bugetul dedicat pentru promovare si marketing.

  • Creeaza continut util

In strategia de generare lead-uri axeaza-te in special pe continut si creeaza-l conform obiectivului de a oferi ceva valoros audientei, in schimbul informatiilor de contact. Pe langa lead-uri, castigi mai multa vizibilitate, te pozitionezi mai sus in Google, iti creezi o imagine de brand pozitiva si mentii atentia potentialilor si actualilor clienti.

  • Descopera locuri noi in care sa captezi lead-urile

Landing page-ul nu trebuie sa fie neaparat singurul loc in care captezi lead-urile. De exemplu, acestea pot veni datorita semnaturii tale din mail-uri, din pop-up (desi multa lume declara ca le uraste, surprinzator, de acolo vin multe lead-uri), din live chat, hellobar, chestionare, survey exit etc.

  • Follow-up dar nu neaparat cu vanzare

Dupa ce primesti informatiile de contact ale unui lead, nu trebuie neaparat sa ii trimiti un email in care sa iti prezinti catalogul de oferte sau sa incerci sa ii vinzi ceva. De exemplu, daca a descarcat un ghid sau a cerut o perioada de proba, ai putea sa ii trimiti mesaje cu articole de pe blog pe subiecte similare sau articole utile, care sa il invete cum sa foloseasca produsul tau etc.

  • Foloseste instrumente de marketing automation

La un moment dat, numarul de lead-uri va ajunge prea mare ca sa mai poata fi gestionat manual. Aici intervin instrumentele de marketing automation, utile pentru a intra in contact cu prospectii tai, a-i organiza pe segmente si a testa materialele trimise.

  • Testeaza cu A/B Testing

Fiecare modificare pe care o faci in site ar trebui mai intai testata cu instrumente automate, precum A/B Testing sau Multivariate Testing. Testeaza elementele landing-ului, vezi care sunt reactiile prospectilor tai si aplica variabila cu cele mai bune rezultate.

In articolul de astazi ai descoperit ce inseamna lead generation, de ce este atat de important si ce strategii si instrumente este recomandat sa folosesti in captarea de lead-uri.

In cele ce urmeaza, te invit sa analizezi infograficul SilkWeb pentru a intelege mai usor informatiile pe care ti le-am oferit mai sus. Nu uita sa te abonezi la blog pentru a primi pe email urmatoarele infografice si a afla mai multe ponturi pentru dezvoltarea eficienta a afacerii tale online.

lead generation infografic

Poti prelua acest infografic daca pricezezi sursa printr-un link. Exemplu: infografic realizat de SilkWeb – link spre: https://www.silkweb.ro/blog/lead-generation-tot-ce-trebuie-sa-stii/

Vrei sa aflii mai multe informatii utile pentru cresterea afacerii tale ?

Cosmin Daraban

Comments

comments