Aproximativ 8 minute timp de citire

Tu stii cine sunt clientii SoLoMo si cum sa adopti strategii de marketing care se adreseaza acestui tip de utilizatori?

Desi suna ca un fel de mancare super exotic pe care ti-e frica sa-l comanzi daca nu l-ai vazut in farfuria altuia inainte, SoLoMo este, de fapt, un acronim pentru Social, Local si Mobile si pentru modul in care se aplica noilor media si tehnologii.

De fapt, acestea sunt cele trei caracteristici definitorii pentru consumatorii din ziua de azi: se lasa influentati de experienta si povestile prietenilor si a cunoscutilor de pe Social Media, cumpara local din magazinele fizice in timp ce nu spun nu nici magazinelor online si sunt din ce in ce mai dependenti de gadget-uri si tehnologie mobila.

Bineinteles, nu e ca si cum aceste trei elemente de marketing ar fi ceva nou pe piata. Insa combinate, in mediul in care traim astazi, revolutioneaza marketing-ul digital. Astazi vei descoperi pe ce date se bazeaza trendul SoLoMo si ce strategie de marketing sa adopti pentru a raspunde asa cum trebuie noii tipologii de clienti.

Inainte sa afli care este importanta si relevanta acestui concept pentru strategia ta de marketing, iti voi spune cate ceva despre cele 3 elemente componente ale acestuia: Social, Local si Mobile.

Social

Desi platformele sociale sunt rareori ultimul punct principal de contact ce duce la finalizarea unei comenzi, au rolul de a asista procesul de achizitie, multumita influentei puternice din partea prietenilor si a cunoscutilor prezenti in retea.

Conform Socialnomics, 93% dintre deciziile de cumparare ale clientilor sunt influentate de Social Media si 90% de recomandarile persoanelor in care au incredere.

social media

sursa: Pixabay.com

Local

Cautarile se orienteaza spre rezultate locale

Conform Search Engine Watch, 50% dintre cautarile pe mobil sunt realizate in speranta descoperii unor rezultate locale iar 61% dintre aceste cautari duc la o achizitie. De asemenea, comScore Networks and TMP Directional Marketing ne spune ca 69% dintre utilizatori au mai multe sanse sa cumpere de la o afacere locala, daca a listat informatii relevante pe paginile de Social Media.

Mobile

Din punctul de vedere al comertului, cresterea si expansiunea tehnologiei mobile are multiple implicatii:

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

  • Vouchere – cumparatorii isi folosesc telefonul mobil pentru a utiliza vouchere si cupoane in anumite magazine fizice, descoperite prima data online
  • Reclama platita – Facebook afiseaza acum 73% dintre reclamele platite doar pe telefoane mobile iar costul reclamelor pe mobil a ajuns sa reprezinte 49% din bugetele existente de digital advertising
  • Vanzari – comScore afirma ca 4 din 5 cautari pe mobil se finalizeaza cu o achizitie, adeseori in decurs de cateva ore de la cautare.
  • Mai multa vizibilitate la nivel local – din moment ce utilizatorii nu mai sunt legati de calculator pentru a face cautari si a folosi internetul, au acces la un flux continuu de noutati, in functie de locatia in care se afla
  • Accesorii – specialistii afirma ca gadget-urile precum Apple Watch sau Samsung Galaxy Gear vor avea un impact puternic asupra cautarilor si achizitiilor locale, luand in calcul confortul si facilitatea utilizarii acestora.

Citeste si: Comertul Online Pe Telefoanele Mobile Este In Crestere

Marketing pentru clientii SoLoMo

Mai jos, iti voi prezenta 8 aspecte legate de site-ul tau eCommerce la care trebuie neaparat sa lucrezi pentru a ajunge la clientii SoLoMo:

1. Optimizeaza-ti site-ul pentru mobile

Iti recomand design-ul responsive, pentru ca site-ul tau sa se adapteze la orice tip de dispozitiv folosit de catre potentialul client pentru a-ti accesa site-ul. Conform State of Digital Marketing, pe locul doi dupa PC, cel mai popular dispozitiv folosit pentru a cauta informatii online este telefonul mobil, cu o rata de 80% in timp ce, potrivit BI Intelligence, pana in 2020, mobile eCommerce va constitui 47% din piata de comert online, ceea ce inseamna 248 miliarde de dolari in vanzari.

Nu te-am convins? Afla ca 40% dintre potentialii clienti se orienteaza spre competitori, atunci cand site-ul accesat prima data nu le-a oferit o experienta placuta pe mobil.

cautari locale

sursa: Pixabay.com

2. Verifica viteza de incarcare a site-ului tau

Viteza slaba de incarcare a site-ului tau iti afecteaza rata de conversie si vanzarile. Fiecare secunda conteaza mai ales ca 64% dintre utilizatori se asteapta ca site-ul tau sa se incarce complet in 3 secunde sau mai putin. Iar daca au de asteptat mai mult timp, mai ales daca sunt pe mobil, vor pleca. Si atunci sa nu te miri de ce le merge atat de bine concurentilor tai.

Pentru a verifica viteza de incarcare a site-ului tau, iti recomand Google PageSpeed Insights. Vezi care este rezultatul si profita de sugestiile oferite pe pagina pentru a-ti imbunatati viteza si timpul de incarcare.

3. Asigura-te ca informatiile NAP afisate in site si in afara site-ului sunt corecte

Informatiile NAP sunt numele, adresa si numarul de telefon al afacerii tale, cunoscute si sub denumirea de citatii. Altfel spus, sunt exact datele pe care se bazeaza potentialii clienti locali pentru a ajunge la afacerea ta. Asigura-te ca sunt corecte atat in cadrul site-ului tau cat si off-site, deoarece sigur nu vrei sa iti trimiti clientii spre o locatie gresita.

Un motiv in plus pentru care sa le acorzi atentie este faptul ca Google le considera un element important pentru a-ti pozitiona site-ul mai sus la cautarile locale. Iti recomand sa adaugi NAP-ul ca text HTML in site, pentru a fi indexate mai rapid de Google.

4. Listeaza-ti afacerea pe Google My Business

Google My Business iti completeaza site-ul eCommerce oferindu-i o identitate publica si o prezenta relevanta pe Google. Practic, informatiile pe care le listezi aici vor aparea pe Google Search, Maps si Google+.

google my business

sursa: captura de ecran google.com/business

5. Foloseste Facebook Local Business

Facebook este o retea sociala eficienta pentru business-urile locale, mai ales de cand a introdus optiunea Graph Search. Iar cele mai multe cautari au caracter local: oamenii cauta magazine, restaurante, anunturi, servicii si produse din apropierea orasului in care locuiesc sau din alte orase de care sunt interesati.

Maximizeaza impactul paginii, folosind hashtag-uri cu un caracter local si ai mare grija la descrierea paginii; include corect numele business-ului, adresa, metode de contact cum ar fi telefon si email, programul de functionare etc.

6. Optimizeaza continutul din site in jurul cuvintelor cheie cu specific local

O alta tactica de Local SEO pentru afacerea ta: creeaza o baza de cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta online, cuvinte short-tail si long-tail dar mai ales cuvinte cheie cu specific local. Aici poti introduce, de exemplu, numele orasului in care activezi.

Foloseste cuvintele cheie relevante in continutul din site-ul tau: URL-uri, title tag, meta description, tag-urile imaginilor si in articolele postate pe blogul magazinului. Insa ai mare grija – foloseste aceste cuvinte cat mai natural in text si pastreaza o proportie la fel de naturala, altfel este posibil sa atragi o penalizare usturatoare din partea Google.

Citeste si: Despre Local SEO – Sfaturi practice pentru afacerile locale

7. Foloseste Schema Markup in site-ul tau

Schema Markup este un fragment de cod pe care il plasezi in site-ul tau pentru a ajuta spiderii motoarelor de cautare sa returneze rezultate relevante utilizatorilor. Acest cod arata motoarelor nu doar ce spun informatiile din site-ul tai ci si ce inseamna. De exemplu, sa zicem ca numele Ion Popescu apare intr-un articol. Motorul de cautare il vede si returneaza rezultate pentru “Ion Popescu”.

Insa daca plasezi Schema Markup pe Ion Popescu, tocmai ii spui motorului ca numele respectiv este autorul articolului si nu doar un cuvant oarecare.  

Plaseaza fragmentul de cod in site-ul tau sau, daca nu stii cum, apeleaza la ajutor specializat pentru ca site-ul tau sa fie pozitionat mai sus la cautari relevante.

8. Afiseaza testimoniale in site, mai ales in paginile de produs

Din moment ce ai aflat ca influenta prietenilor si a cunoscutilor este extrem de puternica pe Social Media asupra potentialilor tai clienti, tine cont de faptul ca trebuie sa ai testimoniale si recenzii pozitive atat in site-ul tau, cat si pe paginile retelelor de social.

Acestea functioneaza ca si certificate de incredere pentru utilizatori, mai ales daca sunt insotite de fotografia si numele real al persoanei care atesta faptul ca produsele tale sunt calitative, serviciile multumitoare iar site-ul e real si sigur.

Multi afirma ca SoLoMo reprezinta viitorul marketing-ului online si al eCommerce-ului. Altii, insa, nu ii dau prea mari sanse si considera ca este doar un trend trecator.

Cert e ca, la ritmul in care evolueaza tehnologia si se schimba comportamentul de cumparare al clientilor, cel putin Social Media si Mobile Commerce sunt instrumente cat se poate de critice. In ceea ce priveste eCommerce la nivel local, daca in strainatate vedem o pondere mai mare la nivelul cumparaturilor online, in Romania lucrurile sunt, inca, in proces de dezvoltare si, intr-adevar, cei mai multi clienti prefera sa cumpere din magazine locale sau showroom-uri.

Iti recomand sa urmezi sfaturile din articolul de astazi pentru a raspunde corespunzator clientilor SoLoMo si vei avea doar de castigat: conversii, vanzari, clienti si incredere.

Vrei sa stii cum te ajutam noi la SilkWeb sa raspunzi clientilor SoLoMo? Vezi gama noastra de servicii de marketing integrat si contacteaza-ne daca vrei sa iti transformam afacerea intr-un nume important pe piata de eCommerce din Romania.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments