Stii ca prin intermediul cuvintelor cheie, oamenii isi exprima interesul / dorinta fata de produsele / serviciile tale. Azi o sa-ti vorbesc de performanta cuvintelor cheie dincolo de click, de prima pozitie in Google, de numarul de vizite generat si alte informatii care dau bine la prima vedere.
Da, fie ca vorbim de SEO sau Google AdWords, tot cuvintele cheie sunt cele care ne dau cel mai mare stres, bataie de cap si frustrari. Mai departe am sa prezint cateva informatii generale despre performanta cuvintelor inainte de click, acele date care de cele mai multe ori incanta clientii.
Ce Masuram Si Imbunatatim Inainte De Click
Mda, lupta suprema se da continuu pentru prima pozitie in Google, daca se poate pentru toate cuvintele prezente, dar si pentru cele lipsa dintr-un site. Da, sunt cazuri in care se doreste o buna pozitionare pentru cuvinte care nu se regasesc in site, pentru ca multi inca nu pun destul accent pe optimizarea on site.
Da, a fi locul 1 in Google pentru multe cuvinte cheie poate fi un lucru foarte bun la prima vedere, dar asta nu inseamna totul. La prima vedere asta vezi si tinzi sa te compari fata de concurenta.
Legand contul de Google Analytics cu cel de Webmaster Tool, putem obtine inca cateva informatii extrem de importante si anume: numarul de impresii, clici, pozitia medie a cuvintelor cheie si foarte important rata de click – CTR.
Daca pozitia cuvintelor in Google o poti imbunatati prin anumite artificii de tip SEO, pentru restul metricilor care trebuie optimizati este nevoie de ceva mai multa munca de analize si teste.
E destul de interesant sa vezi cum ai cuvinte cheie bine pozitionate, dar totusi nu iei destul trafic, pentru ca ai un CTR scazut, asa ca incearca sa vezi ce rezultate vad clientii tai in Google pentru respectiva interogare si optimizeaza-ti textele pentru a creste CTR-ul. Cel mai rapid poti rezolva asta cu un test in Google AdWords. Astfel gasesti rapid cea mai buna solutie si investitia chiar merita.
Cei care ruleaza campanii de Google AdWords in cont pot sa vada alti cativa metrici importanti cum sunt :
- CTR – rata de click a utilizatorilor pe anuntul tau afisat pentru interogarea unui cuvant cheie. Testand mai multe reclame text, pentru aceleasi cuvinte poti imbunatati rapid performanta CTR-ului.
- Quality Score – care este determinat de CTR, relevanta cuvantului fata de ad group si landing page. Un bun QS te poate asigura ca vizitatorii tai ajunsi pe o anumite pagina au o experienta placuta si gasesc informatiile promise in acel anunt text.
- Average CPC – suma media platita pentru 1 click
- Average Position – indica pozitia anuntului tau, in comparatie cu pozitia ocupata de anunturile concurentilor tai.
Practic acesti metrici pot fi imbunatatiti din cont si din site, optimizand landing page-ul, ruland campanii bine targetate cu teste in mod continuu si ajustand CPC-ul.
Pentru a imbunatati costul per conversie eu zic ca trebuie o analiza mult mai amanuntita, care presupune urmarirea actiunilor post click din site.
Masuratori Si Imbunatatiri Post Click
Stiu ca totul e bine si frumos cand ai trafic mare, pozitii bune in Google atat pentru rezultatele organice, cat si pe cele platite, dar totusi nu esti multumit de vanzari.
Ei bine, ce se intampla in gradina ta numai tu poti stii si imbunatati. Am mai spus : azi foarte multa lumea iti poate trimite trafic spre site, dar ce se intampla pe urma cu acesta conteaza mai mult.
Nici in basme cred ca nu mai exista urmatorul scenariu : omul cauta produsul, ajunge in site, il vede si il cumpara. Deci pana la conversie e cale lunga si am mai vorbit despre asta in : Traseul Vizitatorilor Pana La Stadiul De Client
Revenind la subiect, pana la stadiul de conversie este important de masurat interactiunea vizitatorilor tai si mai precis : numarul de vizite generat de un cuvant cheie, numarul de pagini vizitate de catre utilizatori, durata medie petrecuta in site, bounce rate, procentul de vizitatori noi vs cei reveniti.
Mereu trebuie sa aplici ceea ce stii si sa imbunatatesti informatiile care deja le ai / cunosti.
Am intalnit N cazuri in care cuvinte cheie care genereaza un trafic considerabil nu au un succes deosebit intr-un site, iar motivele sunt multiple si in mare depind de usability si branding.
Clar un site prost facut, aglomerat cu prea multa sau prea putina informatie nu ofera vizitatorilor placerea de a naviga prin el si de a petrece mai mult timp aici, motiv pentru care poate avea un bounce rate mare.
Este extrem de important ca vizitatorii ajunsi in pagina ta sa interactioneze cat mai mult timp cu produsele si informatiile prezentate, astfel intentiile lui de a-ti deveni client pot sa creasca. Da, aici este vorba de usability care te poate ajuta.
Probleme de branding ?! Exact, am intalnit cazuri in care la un magazin online nou, corect facut din toate punctele de vedere (zic eu) performanta traficului generat de anumite cuvinte cheie era extrem de diferita fata de un magazin mai vechi din acelasi domeniu.
Aici lumea ajunsa in paginile de produse scumpe petrecea foarte putin timp si nu vizita alte pagini, precum se intampla in cazul celor ajunsi in paginile de produse mai ieftine. Semn ca inca acel magazin nu avea un trust destul de mare pentru acea gama de produse pentru noii vizitatori. Am spus noii vizitatori pentru ca cei readusi aici prin remarketing au petrecut deja mai mult timp in site, vizitand un numar mai mare de pagini.
Ce poti sa faci in acest caz ? Sa testezi :), eu sugerez focus pe long tail keywords, crearea de continut pentru acestea si analize de comportamente.
Stiu ca in tot ceea ce faci te intereseaza conversiile, iar daca totul merge bine acestea apar si numarul acestora cresc. Astfel cresc si datele pe care tu le ai in legatura cu vanzarile, deci poti optimiza din ce in ce mai mult intreg procesul.
Rezumat : e important ca magazinul tau sa aiba un trafic mare generat de cuvinte cheie, dar pune in balanta si investitiile tale pentru a atrage acest trafic cu performanta acestuia, lucru pe care-l poti masura relativ usor in Google Analytics.
Focuseaza-te pe cuvintele care au cea mai mare rata de conversie, dar si cel mai mare grad de interactiune cu site-ul tau ( numar de pagini vizitate, timp petrecut in site, bounce rate mic).
E irelevant sa fi locul 1 dupa iPhone 5, Apple Mac Book Pro si alte cuvinte care au legatura cu produsele scumpe. De regula clientii acestor produse cunosc piata, vanzatorii si cerceteaza destul demult inainte de a face o achizitie.
In prima faza poti incearca sa oferi informatii pentru acest tip de produse, e ceva mai ieftin si poti castiga trafic de tip long tail keywords. Unui utilizator odata educat ii poti creste sansele de a-ti deveni client. Incearca !
Citeste despre :
- Cuvintele Cheie In Procesul De Vanzare
- Campanii Google AdWords In B2B
- Afla Cuvintele Cheie De La / Pentru Clientii Tai
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019
Confirmări/Notificări