Stiu ca-ti doresti sa afli rapid si usor cum sa vinzi mai mult online, cum sa-ti cresti numarul de clienti sau cum sa vinzi cele mai scumpe produse cu investitii minime, dar toate acestea tin de macro conversii, iar azi o sa-ti vorbesc despre micro conversii si despre pasii de dinaintea actiunii principale – vanzarea online.

Daca citesti acest blog stii cand am spus cat de mult s-a schimbat azi procesul de cumparare online si intreg comportamentul clientilor tai. Azi vizitatorii magazinului tau se afla intr-un anumit stadiu al ciclului de cumparare : constientizare, scop si achizitie.

ciclu de cumparare

Este foarte important ca tu sa-i oferi o experienta maxim de placuta noului tau client care se afla in oricare dintre aceste stagii. Toate aceste lucruri se intampla cand ai un site corect construit si te implici la maxim in popularea acestuia cu informatii.

Probabil tu, cel care citesti acum acest articol ai un magazin online, ai ajuns aici pentru a te informa despre cum poti sa-ti cresti performantele acestuia. Foarte bine! Sper sa gasesti tot ce ai nevoie aici. Dar oare clientii tai gasesc in magazinul tau toate informatiile despre produsele pe care vor sa le cumpere de la tine ? Sunt aceste informatii corect prezentate, intr-un mod unic, pe intelesul tuturor ? Procesul de trecere de la un pas la altul in ciclul de cumparare este simplu si corect ?

Optimizarea De Conversii

A devenit un subiect la moda pentru foarte multi, dar personal cred ca aici este vorba mai mult de optimizarea de micro conversii, practic acestea stau la baza fericirii tale ca si proprietar de magazin online – generarea de vanzari.

Micro Conversii In E-Commerce

Cred ca azi nimeni nu mai cumpara un produs fara sa se informeze la maxim despre el, de la specificatii tehnice, la mod de utilizare, garantie, review, pretul, modalitati de cumparare si plata, returul produsului etc.

top conversion paths

Castiga primii clienti in 30 de zile

Pentru asta am realizat un plan de actiune unic in Romania, care cuprinde 7 elemente esentiale pentru afacerea ta online. Peste 100 de clienti l-au implementat deja. Vrei si tu?

plan actiune

Deci timpul petrecut in site, numarul de pagini vizitate, vizitarea anumitor pagini din site ( pagina de produspagina despre noi, garantia produselor si alte informatii de incredere ) intra in zona de micro conversii. Tot aici se poate aminti de interactiunea vizitatorilor tai cu prezenta ta in social media ( sa-ti dea Like la pagina ta de Facebook, follow la contul de Twitter, etc. ) chiar sa foloseasca optiunile de social media share.

Alte exemple de micro conversii mai importante care duc clientii tai in zona de macro conversie sunt : abonarea la newsletter si adaugarea produsului in cos.

Cum poti optimiza aceste micro conversii ? 

Foarte simplu, daca magazinul tau are aceste informatii le vedere, clientul tau ajunge la produsul dorit dintr-un numar redus de pasi ( clici ), design-ul magazinului tau transmite actiunile pe care doresti sa le faca vizitatorii tai in site, practic problema ta nu mai este atat de mare, e important doar sa faci masuratorile corect, sa interpretezi datele si sa optimizezi unde crezi ca ai nevoie.

1) Incearca sa-ti readuci vizitatorii in site ( majoritatea vanzarilor se declanseaza dupa a 2-a vizita ). Cele mai simple solutii sunt remarketing si newsletter, dar poti si din postarile de pe pagina din Facebook.

2) Incurajeaza-i sa viziteze mai multe pagini din magazinul tau. Poti face acest lucru din afisarea produselor. Tu cand mergi la cumparaturi, achzitionezi primul produs vazut si testat? Nu cred, sigur te mai uiti la cateva produse asemanatoare din aceeasi categorie, asa ca ofera aceasta experienta si celor care iti viziteaza produsele din magazinul tau.

produse similare

produse similare

In functie de profilul clientilor tai, le poti face afisari in functie de brand sau range de pret pentru alte produse.

3) Foloseste corect optiunile de social share – ai foarte mult de castigat atunci cand utilizatorii tai pot distribui produsele tale si sunt magazine online la care lumea interactioneaza destul de mult din acest punct de vedere.

socila media share

socila media share

4) Colecteaza inteligent informatiile celor interesati de produsele tale, dar momentan nu sunt in stadiu de a-ti deveni client, se poate intampla asta intr-un timp relativ scurt.  Afla Cum Si De ce Sa-ti Cresti Listele De Abonati La Email !

5) Investeste in cei care au adaugat produsele tale in cos si nu au finalizat achizitia. Practic acestia sunt cei mai valorosi vizitatori ai tai, exceptand pe cei care deja iti sunt clienti.

Focus pe recuperare cos !!!

6) Scrie pe blog – vizitatorii care ajung in magazinul tau prin intermediul articolelor tale, isi petrec mai mult timp in site si viziteaza un numar mai mare de pagini. Urmeaza un articol strict pe acest subiect.

Da, sunt multe elemente si aspecte care trebuie monitorizate si imbunatatite pentru a creste vanzarile unui magazin online si poti vedea cum fiecare particica are rolul ei si practic contribuie considerabil in tot acest proces.

Fa totul pas cu pas, identifica problemele mari din anumite zone si incearca sa le rezolvi. Dupa ce crezi ca totul este ok, intra in A-B testing, unde poti incerca si masura impactul diferitelor mesaje, elemente si culori pentru a vedea care dintre ele te ajuta mai mult.

Pe viitor, promit sa adauga si alte articole educative pe acest subiect. Tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter sau sa folosesti optiunile de social share daca crezi ca acest articol ti-a fost de folos.

Citeste si :

Afla Traseul Unui Vizitator Pana La Stadiul De Client

Despre Goals In Google Analytics

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments