Miercuri, 29 iunie, reprezentantii Facebook au anuntat o schimbare importanta in prioritizarea continutului afisat in News Feed, schimbare cu potentiale efecte negative asupra paginilor de business si a paginilor de media.

Facebook a inceput sa favorizeze postarile distribuite de prieteni si familie, in detrimentul postarilor de pe paginile brandurilor si a publicatiilor. Ce inseamna asta pentru tine? Daca nu iei masuri, vei avea din ce in ce mai putin sanse sa obtii vizibilitate naturala pentru postarile afacerii tale online.

Adevarul este ca News Feed-ul Facebook este unul dintre cele mai puternice fluxuri media din intreaga lume. De asemenea, este unul dintre principalele surse de informare pentru peste 1.5 miliarde de utilizatori la nivel global. Pana acum, modul in care functioneaza algoritmul Facebook a fost invaluit in mister.

Nu mai e cazul. Miercuri, Facebook ne-a relevat tuturor care este setul de valori dupa care se ghideaza in prioritizarea continutului in News Feed, dintre care vezi mai jos cele trei valori principale care influenteaza afisarea postarilor:

  • Postarile distribuite de prietenii si familia ta au capatat o greutate mai mare, fiind afisate cel mai sus in News Feed. Conform Lars Backstrom, “Facebook a fost construit pe ideea de a conecta oamenii cu prietenii si familia. Acesta este inca principiul dupa care se ghideaza News Feed-ul, chiar si astazi”.
  • News Feed-ul ar trebui sa fie informativ. Cu alte cuvinte, oamenii isi doresc sa invete, sa afle noi lucruri, fie ca este vorba de opinii politice sau ultima barfa din lumea celebritatilor. Facebook considera acest principiu cel de-a doilea factor important in prioritizarea continutului din News Feed.
  • News Feed-ul ar trebui sa fie distractiv. Din moment ce oamenilor le plac lucruri si continuturi diferite, Facebook incearca sa personalizeze experienta fiecarui utilizator, urmarind postarile cu care interactioneaza mai des. Altfel spus, Facebook incearca sa prevada ce vrei sa vezi si sa inveti si iti va afisa un continut asemanator urmatoarea data cand te conectezi.

De ce face Facebook aceste schimbari chiar acum?

De-a lungul timpului, Facebook a incurajat publicatiile de media sa se bazeze din ce in ce mai mult pe paginile de social, in scopul dispersarii informatiei in cadrul audientelor targetate. Lista de valori si misiunea Facebook anuntata acum are rolul de a explica proprietarilor de branduri si publicatii de ce, in foarte scurt timp, postarile lor nu vor mai avea aceeasi vizibilitate organica.

De asemenea, anuntul vine la scurt timp dupa ce Facebook a fost acuzat printr-un raport Gizmodo ca ascunde stirile legate politica, mai exact de viziunea conservativa in sectiunea de Top Trending. Facebook a negat agresiv acuzatiile, alegand ulterior sa dezvaluie modul in care se bazeaza pe doua parti, una umana si una algoritmica, pentru a selecta postarile pe care fiecare individ in parte doreste sa le vada mai des in News Feed.

Cum iti afecteaza aceste schimbari Facebook afacerea online?

facebook post reach

Chiar si reprezentantii Facebook afirma ca acest update are potentialul de a cauza o scadere de trafic pentru anumite pagini. Insa, paginile capabile sa creeze interactivitate la postarile publicate, incurajand si determinand fanii sa comenteze si sa le distribuie, isi vor pastra vizibilitatea, impactul update-ului fiind mult mai scazut.

In primul rand, trebuie sa constientizezi faptul postarile facute la nimereala nu au niciun efect, ba din contra iti pot arunca business-ul intr-un con de umbra.

De acum inainte, trebuie sa te concentrezi pentru a crea postari si continut calitativ, cu potential de a deveni viral si de a fi distribuit cat mai mult in randul fanilor tai. Natural, in momentul in care acestia le distribuie pe profilurile personale, vor fi prioritizate in News Feed-ul prietenilor si a familiei lor, lucru ce iti ofera vizibilitate organica inestimabila.

Insa postarile virale, cele care sunt distribuite natural de audienta ta, depind foarte mult de nisa in care activezi, de modul de abordare si, in special, de dorintele, nevoile si asteptarile fanilor. In crearea continutului, tine cont si de cele doua principii ale platformei de social: postarile tale trebuie sa informeze si / sau sa distreze fanii.

Stiu ca aceste tipuri de postari impun investitii de timp, creativitate, specialisti Social Media capabili din start sa realizeze astfel de continut, insa daca nu faci toate aceste investitii, te vei trezi ca pierzi fani, vizibilitate si trafic.

In al doilea rand, tinand cont de ultimul update dar si de vizibilitatea organica scazuta pe care Facebook o acorda deja paginilor, iti recomand sa te orientezi spre serviciul de reclama platita al platformei, Facebook Ads.

Poate crezi ca acesta costa prea mult. Gresit.

Ce parere ai avea daca ti-as spune ca investind un buget minim (si chiar vorbesc serios) te poti asigura ca postarile si reclamele tale ajung la intreaga audienta pe care o targetezi? Ce parere ai avea daca ti-as spune ca Facebook Ads aduce una dintre cele mai mari rate de recuperare a investitiei din totalul tacticilor de digital marketing? De aceasta realitatea ne-am convins si noi dupa ce am gestionat o multime de bugete pentru clientii nostri.

De ce ar trebui sa incepi sa folosesti masiv Facebook Ads?

  • Pentru ca poti sa castigi maxima vizibilitate pentru pagina, postarile, continutul si site-ul tau
  • Pentru ca, daca iti faci o strategie eficienta din timp, te vei diferentia de reclamele firmelor concurente, atragand mai multi fani si clienti in site
  • Pentru ca Facebook Ads te lasa sa investesti ce buget doresti, cat de mic, oferindu-ti rezultate concrete
  • Pentru ca iti permite sa targetezi exact audienta potrivita, interesata de afacerea ta, in amanunt: in functie de criterii demografice, geografice, interese, interactiunea cu site-ul etc. Ce rezulta de aici? Deoarece reclamele tale ajung la persoanele potrivite, obtii un ROI maximal, la costuri minime.
  • Pentru ca poti crea reclame reprezentative in functie de obiectivul tau specific.
  • Pentru ca, in sine, reclamele pe Facebook se bazeaza intr-o proportie majoritara pe imagini si continut vizual. Iar acesta are cel mai mare impact asupra audientei tale.

Vrei sa afli mai multe despre Facebook Ads? Citeste Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Facebook Ads [Infografic]

In articolul de astazi ai descoperit cea mai noua schimbare facuta de Facebook asupra News Feed, care sunt principalele valori dupa care se ghideaza algoritmul Facebook pentru a prioritiza continutul afisat, de ce au avut loc aceste schimbari chiar acum, cum va fi afectata pagina ta si ce strategii trebuie sa adopti pentru a-ti proteja afacerea.

Chiar daca, in curand, este foarte posibil sa vezi o scadere de trafic si vizibilitate pentru postarile tale, iti recomand sa urmezi sfaturile din acest articol. Sunt cele mai potrivite strategii pentru a te asigura ca pagina ta de Facebook are in continuare succes sau primeste un boost, depasind concurenta.

De asemenea, ia in considerare Facebook Ads pentru a fi 100% sigur ca postarile tale sunt afisate exact in fata publicului targetat si aliniaza reclamele obiectivelor de business, pentru un ROI maximal si cresterea volumului de trafic si conversii in site-ul tau.

In cazul in care nu ai timp pentru a te ocupa eficient de strategia de Social Media si Facebook Ads a afacerii tale, imi face placere sa te anunt ca am creat un plan de actiune complet, pentru a veni in intampinarea nevoilor tale. Nu risca sa irosesti toata munca pe care ai depus-o pana acum in promovarea afacerii tale online.

Alege planul de actiune SilkWeb potrivit pentru obiectivele si nevoile business-ului tau. Vezi care sunt beneficiile pe care le castigi si hai sa discutam despre cum iti vom oferi libertatea de a-ti creste afacerea accelerat.

Cosmin Daraban

Comments

comments