Te-ai gandit vreodata ce ai de pierdut daca nu folosesti email marketing?

Ok, poate investesti timp, bani si efort in SEO, Facebook sau canalele PPC. Si e foarte bine daca faci asta. Dar toate strategiile pe care ti le-am insirat anterior depind de o terta parte.

Acolo nu tu esti in control. Google si Facebook au propriile reguli, algoritmi diferiti si, cand ti-e lumea mai draga, te-ai putea trezi cu reclame eliminate sau atacuri din partea competitorilor – si atunci va trebui sa investesti si mai mult pentru a reveni la normal.

Lista ta de email depinde, insa, doar de tine si de clientii tai. Faptul ca aici le poti spune mult mai personal despre tine si despre modurile in care ii ajuti, iti confera mai mult control.

Despre asta e vorba.

Asadar, in continuare iti voi explica de ce este important sa iti optimizezi strategia de trimitere a newsletterelor pe termen lung si iti voi da cateva sfaturi despre cum si ce sa faci pentru a obtine cele mai bune rezultate in email marketing.

Sa incepem cu audienta, pentru ca e important sa ajungi sa o cunosti.

Cunoaste-ti cu adevarat audienta

Daca vrei rezultate cat mai bune in campaniile de email, trebuie sa ajungi sa iti cunosti foarte bine publicul si lista.

Cum? Asta se poate, cu adevarat, doar in timp, pentru ca trebuie sa colectezi emailuri, apoi sa testezi diferite mesaje si tipuri de continut, sa segmentezi listele – pana cand ajungi sa afli exact care este audienta ta.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Tocmai de aceea vorbim de o strategie pe termen lung.

evolutia audientei

 

Analizeaza performanta campaniilor tale de-a lungul timpului

Am luat in considerare cateva date pe ultimii 2 ani de email marketing la SilkWeb, pentru ca nu prea am gasit statistici clare la nivel de Romania.

Asadar, am studiat datele noastre din Analytics pentru cateva zeci de clienti, am analizat performanta campaniilor atat in Analytics cat si in aplicatia cu care trimitem cel mai des newslettere, MailChimp.

Buuun. Din acestea reiese ca, in ceea ce priveste rata de conversie, canalul email marketing ocupa primele 2 locuri in majoritatea cazurilor, dintre toate canalele de marketing principale (organic, paid, refferal, direct, social, email si display).

 

raport analytics email

 

Ratele de conversie sunt undeva intre 0,5% si pot merge chiar si pana la 24% dar, in cele mai multe cazuri, valorile sunt sub 10%. Aici conteaza mult notorietatea unui brand, frecventa de comunicare cu baza de date, tipul de produse promovare, brand-ul acestora, pretul etc.

Sa vedem un caz concret:

In cazul clientului nostru, numeprotejatdecontract.ro, intr-o perioada de aproximativ 2 ani, din peste 13.000 utilizatori care au ajuns in magazin prin intermediul canalului de email, au fost generate in total peste 4.000 de tranzactii. Ceea ce suna destul de bine, nu-i asa?

Numarul de sesiuni a fost de aproximativ 49.000, ceea ce inseamna ca avem o rata de conversie de aprox. 8.5%.

Imbunatateste rata de conversie

Si, pentru ca intotdeauna este loc de mai bine, poti lucra la strategia ta de trimitere a newsletterelor pentru a imbunatati aceasta rata de conversie

Urmarind datele, am ajuns la concluzia ca email marketingul are un potential foarte mare (da, stiu, pot parea putin subiectiv din moment ce sunt un email marketer dar iti vorbesc pe baza datelor).

Atunci cand e practicat corect, el poate aduce venituri substantiale pe termen lung. Si pentru ca are potential, merita sa optimizezi si sa faci din cand in cand mici imbunatatiri, pentru a stoarce si mai mult din puterea email marketingului.

Trebuie sa monitorizezi ratele de deschidere si in special cea de click pentru ca, pana la urma, vrei ca oamenii sa ajunga in site sau pe un landing, prin butonul de call to action din newsletter.

rata deschidere si click

 

Citeste si: Top Greseli In Email-urile Tale Care Iti Scad Rata De Click

In campaniile de email marketing, trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:

Continutul emailului – Trebuie sa fie cat mai revelant

  • Subiect

Subiectul este primul vazut de cel care primeste un email.

In subiect foloseste texte scurte, care sa faca apel la anumite emotii. De exemplu, sa alimenteze curiozitatea sau frica de a pierde ceva, sa stimuleze sentimentul de castig personal sau sa prezinte o dovada / un rezultat pe care clientul doreste sa il obtina la randul lui. Nu uita si de un call to action la finalul textului!

  • Copy

Mesajul din email trebuie sa fie si el scurt, clar si relevant, sa nu dezvaluie toate detaliile, astfel incat sa stimuleze vizitatorul sa intre in site sau pe landing (de preferat). Continutul relevant te ajuta sa eviti dezabonarile si mareste rata de click.

Dupa logo, in newsletter urmeaza un titlu, ca o continuare a mesajului prezentat in subiectul emailului si apoi un text pe post de descriere a produselor ce urmeaza sa fie afisate mai jos saau un mic preview al articolului catre care se face trimitere.

  • Imagini

Emailul pe care il trimiti trebuie sa aiba neaparat un copy de calitate, imagini sugestive, un call to action, clar evidentiat.

Construieste un newsletter cu background alb si poti sa ai chiar si o versiune fara imagini pentru cei care nu pot vedea imaginile, dintr-un motiv sau altul. Un background alb si spatii albe afisate strategic intre elementele newsletter-ului asigura lizibilitate iar email-ul va fi usor de scanat.

  • Call to action

Urgenteaza chemarea la actiune si foloseste FOMO (fear of missing out). Evidentiaza clar butonul de call to action fata de celelalte elemente din newsletter, pentru a incuraja click-urile. Citeste si acest articol: https://www.gomag.ro/blog/emotii-care-vand-fomo/

Vrei cat mai multe click-uri pe call to action? Atunci urgenteaza actiunea folosind mesaje de tipul “Cumpara acum”, “Vezi acum produsul”, “Profita acum!”, “Profita doar acum!”, “Ia-l chiar azi!” etc.

 

exemplu macheta newsletter

  • Culori

Tot pentru urgentare poti folosi culori precum rosu si galben (insa depinde mult de fundal). Iti recomand ca butonul de call to action sa fie de aceeasi culoare cu butonul de cumparare din site dar poti, de exemplu, sa folosesti rosu si un fundal galben pentru pretul produsului, ca in exemplul din imaginea de mai jos:

pret redus si buton call to action

Citeste mai multe despre impactul culorilor in acest articol: Impactul Culorilor In Reclamele Din Facebook Ads

A/B Test

  • Trebuie sa faci lucrurile sistematic – fa-ti o lista cu toate ideile pe care le ai si foloseste AB testing pentru a verifica eficienta lor. Vezi care dintre emailuri aduce rezultate mai bune: testeaza diferite template-uri, diferite poze si diferite culori pentru elementele de continut.
  • Trebuie evitate greselile – linkuri care nu functioneaza sau informatii eronate in newslettere.
  • Tine minte: in campaniile de email marketing, chiar si cea mai mica schimbare pe care o faci in designul emailurilor poate avea un impact urias, pozitiv sau negativ, de aceea testeaza intotdeauna cand ai o idee noua si sa vezi care e impactul.

Optimizarea pentru dispozitive mobile

Evident ca e importanta, avand in vedere ca, dupa ultimele statistici la nivel mondial, peste 77% dintre utilizatori isi verifica emailul pe telefonul mobil. Testeaza pentru diferite dispozitive mobile; emailul tau trebuie sa se vada la fel de bine pe toate device-urile, inclusiv pe tableta.

Timp optim de trimitere

Din statisticile pe care le avem in MailChimp pentru clientii nostri, am ajuns la concluzia ca marti dimineata este cel mai oportun moment pentru trimitere, dar este in regula sa trimitem si joia sau chiar miercurea, pentru ca atunci se obtin cele mai mari rate de deschidere si click.

Vineri, lumea e setata pe starea de weekend, iar luni efectele sfarsitului de saptamana inca se fac simtite.

Dar nu imi lua vorbele ca litera de lege.

Testeaza intotdeauna pe business-ul tau, pe nisa ta. Vezi in practica in ce ore si zile ai cele mai mari rate de deschidere si click, apoi foloseste-le in concordanta pentru a obtine ceea ce iti doresti.

Citeste si: 8 Metode Eficiente De Captare Leaduri Prin Pop-up

Curatarea si segmentarea listelor

In industria noastra, avem o vorba: rezultatele tale in email marketing vor fi atat de bune pe cat de buna este lista pe care ai colectat-o – ceea ce e adevarat.

Asa ca, unul din pasii cruciali in optimizarea strategiei tale de email marketing pe termen lung e curatarea listelor de abonatii inactivi, cei care nu deschid emailurile.

Aplicatiile de email iti permit sa faci asta usor: trebuie sa construiesti un segment nou cu cei care nu ti-au deschis, de exemplu, emailurile in ultimul an, dupa care ii stergi din lista.

segmentare abonati inactivi

 

Degeaba ai 10.000 de abonati daca 5.000 dintre ei nu ti-au deschis nici un email in ultimul an. Renunta la ei si fa loc pentru abonati noi.

Pur si simplu n-are rost sa tii acele adrese in lista pentru ca ele costa bani – mai bine le inlocuiesti cu altele care au potential sa converteasca si sa iti aduca bani. Curata lista de abonatii inactivi si scoate maximum de eficienta din ea.

Pentru ca, stii cum e, mai multi abonati nu inseamna neaparat mai multe conversii. Calitatea lor e cea care dicteaza daca merita sau nu sa ramane pe lista ta.

Multumesc ca m-ai urmarit pana aici 🙂 .

Sfatul meu? Aplica ceea ce ai invatat din aceasta prezentare si vezi ce rezultate ai, apoi repeta lucrurile care au dat rezultate bune.

Nu folosi niciodata liste cumparate sau alte liste decat cele construite de tine si echipa ta printr-un funnel, in mod natural – de anul acesta, s-ar putea sa patesti ceva si mai rau decat sa iti enervezi posibilii clienti.

Segmenteaza listele in functie de locatie si alte criterii importante pentru business-ul tau.

Si, in final, nu uita sa fii personal. Oamenii au incredere in oameni, nu in firme sau branduri. Vorbeste-le ca si cum ai face-o fata in fata si vei vedea ca puterea umanitatii, a dovezii sociale si a autoritatii iti va duce vanzarile pe culmi – prin email marketing.

Spor la conversii si email-uri cat mai profitabile!

 

Comments

comments