Pagina de produs sau pagina de detaliu a unui magazin online, este o zona extrem de importanta in interactiunea clientului tau cu magazinul.
Daca Apple, Amazon, Zappos etc. sunt mereu date exemple pozitive in eCommerce, azi vezi ca si in Romania exista magazine online realizate corect din punct de vedere tehnic.
Incredere Inainte De Toate
Una din principalele probleme din eCommerce o constituie increderea clientilor fata de magazinele online pe care ajung. Aceasta frica dispare in timp ce brandul tau este tot mai cunoscut in randul consumatorilor, de regula dupa mai multi ani de activitate, prezenta si comunicare activa in online.
Fiind vorba de comert, tu vinzi produsul, iar clientul tau il plateste, iar cand e vorba de bani lucrurile se complica. Legal si moral trebuie sa oferi o garantie celui care iti cumpara produsul. Recomand comunicarea elementelor tale de siguranta si garantie intr-o zona cat mai vizibila din site.
Numele Produsului
Clientul aflat pe aceasta pagina trebuie sa vada clar numele produsului respectiv. Fonturile trebuie sa fie mai mari decat restul textelor din site, boldat si lipsit de elemente care pot deranja buna vedere a acestuia.
Din punct de vedere SEO se recomanda ca titlul de produs sa fie insotit de atributul H1, sa se regaseasca atat in meta title, cat si in meta description, acestea fiind informatii afisate de Google in rezultate utilizatorilor care cauta acel produs.
- Citeste despre SEO – legatura ta cu internetul
Imaginea De Produs
Comertul clasic dar si cel online se bazeaza mult pe experienta vizuala a clientului fata de produsul dorit. In eCommerce pozele vand, asadar foloseste imagini clare, luminoase, „vii”, la o rezolutie cat mai buna astfel incat cei care iti vizioneaza produsele sa poata observa fiecare detaliu care il intereseaza.
Functia de zoom este obligatorie cand este vorba de afisarea imaginilor. Aplica aceasta functie cand clientul tau da click pe poza, nu doar pe un anumit icon sau link special.
In prezentarea produselor se recomanda afisarea mai multor imagini de produs, acesta trebuie prezentat din toate unghiurile. Clientul tau trebuie sa-si faca o imagine clara asupra a ceea ce cumpara, iar afisarea detaliilor poate face diferenta intre tine si un competitor.
Optimizeaza numele imaginilor, aceste fisiere trebuie sa aiba numele produsului, plus title si alt. Mare grija si la dimensiunile imaginilor, pagina magazinului tau trebuie sa se incarce rapid.
Poti folosi prezentari 360 de grade si prezentari video. Mereu recomand generarea de continut unic, propriu brandului tau. Insa daca timpul si cunostintele sunt factori care te impiedica sa faci acest lucru, poti utiliza prezentarile de produs si reclamele postate de producatori pe YouTube.
Descrieri Comerciale Si Descrieri Tehnice
Demonstreaza ca esti un bun vanzator, ca iti cunosti cel mai bine marfa, ca stii totul despre acel produs. In descrierea comerciala trebuie sa-ti convingi vizitatorii sa-ti devina clienti, iar lipsa acestor tipuri de informatii cu siguranta au efecte mai putin placute asupra vanzarilor tale.
Descrierile tehnice trebuie sa fie clare si pentru persoanele atehnice, pentru ca numarul acestor tipuri de clienti este mult mai mare decat al celor cunoscatori, mai ales in domeniul IT&C. Aici poti foarte simplu sa povestesti despre acele performante. Ofera informatii cat mai clare pentru ca vizitatorii tai sa nu fie nevoiti sa-ti paraseasca magazinul pentru a cauta in alte parte informatii despre acel produs.
Sfat: nu te rezuma doar la prezentarile luate de la producatori, afiseaza texte scrise corect gramatical si doar in limba romana. Adaugand un plus valoare informatiei, castigi in fata clientului, dar si in fata motoarelor de cautare.
Afisare Pret Si Butonul De Call To Action
Ca si in cazul afisarii numelui produsului, si pretul acestuia trebuie afisat cat mai clar in pagina. Clientul trebuie sa vada rapid cat trebuie sa-ti plateasca pentru acel produs, inclusiv transportul sau alte eventuale taxe.
Alte informatii legate de pretul produsului (pretul vechi, discount etc.) se vor prezenta intr-un mod in care sa nu „deranjeze” vederea clientului.
Afiseaza starea stocului si timpul de livrare pentru produsele tale.
Butonul de adauga in cos, se afiseaza mereu sub informatiile legate de pret si disponibilitate. Clientul trebuie sa fie „asigurat” atunci cand decide sa-ti cumpere produsul. Culoarea acestui buton de call to action trebuie sa se regaseasca in logo-ul magazinului si trebuie evitata folosirea acesteia si in alte zone din magazin in afara de cele destinate vanzarii. Intr-un viitor articol o sa afli mai multe despre pagina de finalizare comanda.
Iconurile sugestive prezente in design-ul acestui buton ajuta mult in buna lor observare de catre clientul tau.
Vinzi produse scumpe si oferi optiunea de achizitie in rate? Afiseaza acest lucru !
Comentarii / Reviews / Feedback Clienti
Comentariile afisate in pagina de produs constituie un factor mare de incredere pentru clientii tai, pentru ca sunt / trebuie sa fie postate de catre cei care deja au o experienta cu acel produs.
In magazinul tau trebuie sa afisezi optiunea de postare review la produse indiferent de natura lor, pozitive sau negative.
Acorda o atentie sporita acestei zone, din experienta am vazut cum aici utilizatorii pun intrebari legate de produse – se produce o prima interactiune intre tine ca magazin si clienti. Raspunde rapid acestor intrebari si ai sansa sa-ti castigi increderea in randul vizitatorilor, ba chiar sa-i transformi mai rapid in clienti.
Clientii tai nu vin inapoi in magazin sa-si exprime multumirea fata de produsele cumparate de aici? Sa stii ca e un lucru normal dar… tu le-ai cerut acest lucru? Ai facut un mail de follow-up in acest sens? Daca da, ce rata de succes are?
Instrumente De Marketing
Cine mai cumpara azi primul produs vazut intr-un magazin? Azi clientii compara produsele, preturile, se informeaza despre ele si depinde mult in ce stadiu de cumparare se afla.
- Citeste despre traseul unui vizitator pana la stadiul de client.
Ofera posibilitatea de a ajunge rapid la un alt produs apropiat cu cel vazut, posibilitate de comparare, arata ce accesorii ii se potrivesc + afiseaza produse complementare sau ce servicii mai oferi. Aici poti incerca si utilizarea functiei wishlist, desi in Romania nu este inca utilizata atat de mult.
- Citeste despre anul optimizarii pentru social media.
Live Chat
Te ajuta in interactiunea cu vizitatorii magazinului.
Mare grija la gestionarea acestui chat. Navigarea pe internet poate fi un moment destul de intim pentru orice om, deci lasa-i lui decizia de a te contacta sau nu prin chat. Tu cum te simti cand intri intr-un magazin, iar dupa ce faci 3 pasi cineva te intreaba de sanatate? Da, poti spune ca e de bun simt sa intrebi clientul intr-un mod politicos, dar nu uita ca el navigheaza in magazinul tau pentru produse, nu pentru a sta la discutii.
Concluzia finala: acorda un maxim de atentie paginii de produs din magazinul tau online. O buna prezentare a acesteia iti asigura o legatura buna intre tine si clientii tai.
Mai poti citi despre :
Sau vezi infografic pe GoMag despre 16 elemente esentiale pentru pagina de produs.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019