Multi dintre cei activi in mediul online au auzit de penalizarile mari date de Google in ultimii 2 ani, iar o parte dintre voi probabil ati simtit pe propria piele ce inseamna asta pentru un business. In articolul de azi am sa vorbesc mai mult despre ce sa faci dupa ce ai fost penalizat sau ce sa faci in continuare din punct de vedere SEO pentru a evita penalizarile de la Google.
Ce site-uri a penalizat Google?
Cunoscand faptul ca Google vrea continut de calitate, iar multa lume a ignorat acest lucru, algoritmul cunoscut cu numele de Panda, a penalizat formele de continut, acele site-uri care au preluat continut automat din alte surse sau au generat continut doar pentru motoarele de cautare.
Urmatorul update de algoritm cunoscut sub numele de Penguin a penalizat acele site-uri asupra carora s-a facut SEO spam. Daca, dupa continutul unui site, un factor important il constituie backlink-urile, putini au inteles corect acest lucru, iar acea vorba romaneasca s-a aratat a fi enervant de adevarata „ce e prea mult strica„.
Aici au avut de suferit site-urile pentru care in general s-a facut SEO dupa ureche, urmand vechile strategii/(smecherii), citite si auzite prin diferite colturi ale internetului, dar si cele care au primit garantii de buna pozitionare de la furnizorii de servicii intr-un timp relativ scurt.
Prietene… daca ai un site nou, care echivaleaza cu noua ta firma, cum ai vrea, prin ce minune ca in mod organic si etic din toate punctele de vedere, acesta sa ajunga in fata celor cu o oarecare vechime ? Vrei neaparat asta ? Incearca Google AdWords sau suporta consecintele.
Ce facem dupa penalizarea de la Google ?
Raspunsul rapid este: MUNCIM, uitam smecheriile si investim in experienta viitorului client, nu doar in buna pozitionare pe Google cu orice pret. Aminteste-ti ce inseamna acronimul SEO – search engine optimization – optimizare pentru motoarele de cautare, lucru care trebuie sa te duca in primul rand la optimizarea propriului site, acolo unde detii controlul maxim al lucrurilor, acolo unde ajunge un vizitator pe care poti sa-l transformi in client daca lucrurile stau bine.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y8s6Y4mx9Vw[/youtube]
Tine cont de principalii factori de optimizare on site:
- meta title
- meta descriere
- headlines – utilizarea de H1-H6 pentru titluri si subtitluri din site
- continut
- densitatea cuvintelor cheie si utilizarea de sinonime
- optimizarea imaginilor din site
- optiuni de social media shares
Atentie la promovare, mai exact la campaniile de backlink-uri. Site-urile care au scapat de penalizarea data de Penguin folosind Google Disavow Tool, trebuie sa dea atentie urmatoarelor 8 sfaturi:
- nu mai folosesti metodele clasice si simple pentru a obtine link-uri spre pagina ta
- nu mai duci link-uri din domeniile deja raportate spre Google
- nu cumperi link-uri
- nu pui multe link-uri pe cuvinte cheie targetate
- incearca sa duci link-uri din site-uri relevante cu ale tale din punct de vedere al continutului
- verifica daca acele site-uri mai fac trimitere spre multe alte site-uri ale concurentilor tai, iar daca raspunsul este da, mai gandeste-te, posibil sa fie vazut de Google ca un site care vinde link-uri, iar viitorul nu o sa-ti sune bine
- promoveaza continutul de calitate
- acorda o atentie ridicata factorilor sociali
Partea buna este ca azi, folosind aplicatii profesionale de analiza SEO si cunoscand fenomenul, poti interpreta datele corect si lua masuri unde si cand este cazul.
In acest exemplu este evidentiat profilul de link-uri al unui site penalizat de Google, iar daca te uiti atent poti observa cum si acesta aplicatie „observa problemele” si atentioneaza o posibila penalizare. Oare motorul de cautare cum il vede ? 🙂
Factorii sociali par sa aiba o influenta tot mai mare in ultima perioada, un lucru destul de normal, practic fiind intr-o oarecare directa legatura cu interactiunea utilizatorilor asupra continutului. Mai exact, este dovada clara a faptului ca un continut bun atrage atentia, este distribuit pe retelele sociale, primeste comentarii si chiar genereaza vanzari, dar despre asta intr-un nou articol ;).
Monitorizeaza-ti site-ul in permanenta
Ai vazut cu factorii externi, mai exact promovarea de tip spam poate genera penalizari pentru site-ul tau, ei bine acest lucru o stie si concurenta care „poate da o mana de ajutor” in acest sens.
Recomandarea mea este sa ai mereu sub observatie evolutia numarului de link-uri spre pagina ta, iar daca lucrurile nu par a fi naturale (daca numarul acestora creste alarmant) analizeaza atent fenomenul, sursa lor, calitatea etc.
Clientii SilkWEB pot urmari aceasta evolutie in contul MintMetrics pus la dispozitie pentru monitorizarea rezultatelor SEO, iar update-ul se face saptamanal dupa cum se vede si in imaginea de mai sus.
Ca un rezumat al celor povestite azi :
- trateaza continutul din site cu maxima seriozitate
- genereaza continut de calitate (text, imagini, video, audio)
- promoveaza-te pe site-uri cat mai de calitate, acolo unde competitorii tai nu sunt
- monitorizeaza-ti munca si analizeaza rezultatele
Citeste despre:
- SEO – legatura ta cu internetul
- SEO pentru utilizatorii tai si link-uri de call to action
- Abonamentele lunare si preturile in SEO
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019
Din pacate Google Disavow Tool nu este suficient de inteligent, am bagat majoritatea link-urilor in lista de disavow si dupa 8 luni nici un efect
Cred ca ar trebui sa scoti acest continut din articole:
” nu cumperi linkuri”, nu exista asa ceva…ar fi corect sa nu cumperi linkuri de pe site-uri:
– care nu sunt de pe nisa ta;
– nu sunt autoritare;
– folosesc tehnici de black hat seo;
– au foarte multe reclame;
– fac redirecturi catre alte site-uri;
– trimit linkuri catre site-uri care promoveaza spam-ul sau care nu sunt agreate de Google (ex. poker, jocuri de noroc, XXX, metode imbogatire rapide, farmacii online etc);
– care au adaugate putine articole;
– care adauga articole cu foarte putine cuvinte;
– cu continut care nu este distribuit pe retelele de socializare;
– site-uri care nu sunt updatate frecvent.
Posibil sa mai vada link-uri cu probleme, 100%. E destul de multa munca pentru a scoate un site din penalizare.