Stii sentimentul acela cand spui ceva relevant si toata lumea te asculta? Oamenii vor sa afle mai multe, iti pun intrebari, sunt foarte interesati de ceea ce spui pentru ca le-ai satisfacut o nevoie sau o asteptare. Iar tu, daca esti relevant, te faci remarcat!

La fel stau lucrurile si in Google Adwords. Anunturile relevante, care intampina asteptarile celor ce cauta anumite produse sau servicii pe internet, vor fi mult mai accesate si vor avea un impact mult mai mare decat cele care nu o fac.

De ce trebuie ca totul sa fie relevant in Adwords?

Dupa cum am zis mai sus, anunturile relevante vor aduce mai mult trafic de calitate pe site-ul tau, persoane care au cautat produsele sau serviciile pe care le oferi si care sunt la un pas de a deveni clientii tai. Dar, relevanta nu este importanta doar pentru ei, ci si pentru Google. Motorul de cautare vrea sa afiseze anunturi pentru ca in felul acesta face bani. Cu toate acestea, daca Google ar afisa anunturi slab calitative, nepotrivite pentru cautarile userilor, deci irelevante, multi nu ar mai folosi motorul de cautare pentru a cauta ceea ce au nevoie.

relevanta google adwords

Asadar, intreg acest sistem de cautare functioneaza datorita relevantei. Google are utilizatori multi si face bani din reclama de calitate, userii primesc exact informatia pe care o cautau iar advertiserii ajung la cei care isi exprima interesul pentru ceea ce ei ofera.

Mai mult decat atat, daca depui efort in crearea unor campanii relevante, Google te rasplateste cu un Quality Score mare, metric care influenteaza chiar si costul pe click platit. Cu cat scorul de calitate este mai mare, cu atat costul pe click va fi mai mic.

Quality Score-ul: premiul pentru relevanta

Quality Score-ul sau Scorul de calitate se observa in campanii la nivelul cuvantului cheie. Fiecare cuvant va primi o nota intre 1 si 10 pentru relevanta pe care o are pentru anuntul caruia ii corespunde.

Scorul de calitate se calculeaza in functie de 3 factori principali:

scor de calitate adwords

  • relevanta cuvintelor cheie fata de anunturi: acestea trebuie sa se regaseasca pe cat posibil in anunturile text
  • rata de click (CTR): procentul de persoane care au dat click pe anunt fata de numarul total al afisarilor. De exemplu, daca unul dintre cuvintele targetate a generat 100 de afisari ale anuntului, iar 5 persoane au dat click pe el, rata de click este de 5%. Un CTR mare indica faptul ca cei care au cautat pe google au gasit in anuntul tau ceea ce cautau. Google considera o rata de click mica procentul de 1,5%.
  • experienta utilizatorului pe landing page – calculata in functie de trei factori principali: continutul relevant si original, transparenta si usurinta in navigare.

Ce poti face pentru a creste Quality Score-ul in Google AdWords ?

Daca scorul de calitate creste, odata cu el creste si relevanta anunturilor pe Google, obtii o rata de click mai mare, mai multi vizitatori interesati de ce oferi, o pozitie mai buna a anunturilor si implicit un ROI mai bun…toate datorita imbunatatirii relevantei in Adwords.

google adwords

5 Motive sa folosesti Google AdWords


Concurenta ta vinde mai mult online? Afla ce si cum trebuie sa faci pentru a vinde mai multor clienti.

Descarca ghidul

Unde poti lucra:

  • imparte campaniile tematic – regrupeaza-le astfel incat fiecare cuvant sa fie relevant grupului din care face parte.

Daca, de exemplu, vinzi scaune din lemn si din plastic, creeaza cate un grup specific pentru fiecare tip de scaun. Cand vine vorba de regrupare, mereu se poate face ceva. Trebuie doar sa gasesti un element comun intre cateva cuvinte si ai reusit!

Tot la capitolul regrupare poti sa transformi un Ad group intr-o campanie, pentru a avea mai mult control asupra setarilor si a bugetului.

  • Adauga cuvinte negative in fiecare Ad group. Acestea sunt expresii care nu vrei sa atraga anunturile tale, deoarece ar afecta relevanta lor. De exemplu, vinzi triciclete pentru copii iar multa lume cauta expresia “triciclete second hand”. Avand in vedere faptul ca produsele tale sunt noi si probabil mai scumpe decat se asteapta utilizatorul, sunt sanse mici sa cumpere. Asadar, expresia “second hand” poate fi adaugata ca si cuvant negativ, avand un efect benefic asupra ratei de click.

Citeste despre: Cuvintele cheie Negative in Google Adwords

  • Adauga extensii anunturilor tale – acestea sunt extra informatii pe care le poti adauga gratuit anuntului. Pot fi sitelinks – link-uri catre alte pagini din site, call extensions – un numar de telefon care poate sa fie sunat direct daca utilizatorul cauta de pe mobil, callout – beneficii extra pe care le oferi etc. Aceste extensii imbunatatesc rata de click si implicit scorul de calitate.
  • Optimizeaza anunturile astfel incat sa contina mai multe cuvinte cheie performante. Pune cuvantul cheie in titlu si din nou in descriere, iar daca nu e prea mult si in Display URL. Urmareste ce boost ii da aceasta actiune scorului de calitate al acelui cuvant.
  • Condu vizitatorii pe pagina pe care asteapta sa o vada. Daca o persoana cauta esarfe si ajunge pe o pagina cu accesorii pentru fete, s-ar putea sa plece din momentul in care ajunge pe site. Dar daca primul ecran vizual va contine produsul dorit, cu siguranta va mai ramane pe site si poate va converti.

Pe landing page trebuie sa se afle continut relevant cu anuntul si cu cuvintele din grup, continut important pentru Google, dar si pentru vizitatorii site-ului tau.

Acestea sunt lucrurile pe care le poti imbunatati pentru a avea campanii mai relevante in Google Adwords. Iar prin relevanta nu obtii doar o nota buna din partea Google, ci te faci remarcat acolo unde se afla clientii tai.

In imaginea de mai jos gasesti un exemplu de regrupare efectuat de noi pentru unul din clientii nostri. Am ales sa regrupam o campanie ce continea un singur Ad Group, in mai multe grupuri de anunturi relevante.

optimizare campanie adwords

Am cautat elemente comune intre cuvintele grupului initial si le-am impartit tematic in 4 grupuri de anunturi. Aceasta simpla regrupare a dus la urmatoarele rezultate:

(cifre obtinute in 15 zile inainte si dupa regrupare)

  • un cost pe click mai redus: inainte era 0.08 EUR iar acum a ajuns la o medie de 0.05 EUR
  • rata de click a fost imbunatatita de la 5.41% la 7.32%
  • pozitia medie a reclamelor a urcat de la 4.1 la 3.8
  • numarul total al afisarilor si al click-urilor a crescut considerabil, aproape dublandu-se
  • s-au inregistrat mai multe conversii dupa regrupare

Toate acestea pentru ca punem accent pe RELEVANTA in structurarea conturilor, a campaniilor, si a grupurilor de anunturi.

Asadar, daca esti in proces de optimizare a campaniilor Adwords, fii atent la relevanta! Toate subdiviziunile contului tau: campanii, ad group-uri, anunturi, cuvinte cheie trebuie sa fie legate intre ele intr-un mod cat mai logic.

Alte articole care te-ar putea interesa:

Claudia

Claudia

De 3 ani in SilkWeb, urmaresc performanta in campaniile PPC, implementez ultimele noutati din domeniu si ma asigur de reusita lor.
Claudia

Comments

comments