Aproximativ 8 minute timp de citire

Zeci de mii de oameni iti viziteaza site-ul in fiecare luna, insa pe partea de vanzari suferi. Din atatia vizitatori care ajung in magazinul tau online, abia cativa cumpara ceva. De ce? e probabil intrebarea la care te gandesti.

eCommerce-ul este un fenomen complex, iar drumul de la trafic la vanzare este la fel de complex, implicand mai multi factori pe parcurs, fiecare cu impactul sau. In 10 ani de Silkweb am invatat multe despre modurile in care ne putem ajuta clientii sa ajunga la vanzari, oferim nu doar SEO, dar servicii de online marketing complete.  Stim ca pentru a face o conversie trebuie sa stii tot ce poti despre traseul unui vizitator in site-ul tau.

Citeste si : Afla Traseul Unui Vizitator Din Site Pana La Stadiul De Client

tipuri de trafic

Ce tip de trafic domina intr-un magazin online ?

Cele mai importante tipuri de trafic sunt : traficul organic, natural, traficul din social media si traficul platit. In functie de nisa procentul variaza, pe fashion sau imbracaminte, partea de social iti poate aduce un trafic considerabil, dupa cum poti vedea in imaginea de mai sus.

Traficul organic este cel mai important (indiferent de nisa) iar cand vorbim de trafic organic vorbim de SEO, vizitatorii te gasesc prin cautari naturale si independente pe anumite cuvinte cheie. Daca ai trafic organic inseamna ca rankezi, dar daca ai trafic si nu ai vanzari, inseamna ca nu rankezi pe ce trebuie, ai mari probleme in site sau ai probleme de business, nu esti destul de competitiv la preturi etc.

E agentia SEO de vina?

Vina ar merge natural la cei ce se ocupa de SEO, insa pentru a ajunge de la trafic la vanzari, clientul si agentia trebuie sa colaboreze si in lipsa unei expresii mai bune sa fie pe aceeasi “pagina”. Agentia SEO poate cauta cele mai bune cuvinte cheie, poate lucra si iti poate optimiza magazinul online pentru aceste cuvinte, dar ai si tu un cuvant de spus. Iti cunosti business-ul mai bine decat noi, iar noi cunoastem procesul mai bine ca tine, iar gasirea locului de mijloc nu este usor. In cele din urma pentru client conteaza doar vanzarea, iar noi incercam mereu sa cream strategii pentru acest lucru.

Dincolo de optimizare si rankare conteaza foarte mult pentru vanzare si landing-ul in care ajunge vizitatorul dintr-o anumita cautare. Daca landing-ul este nepotrivit, adica nu ii ofera ce a cautat, va iesi imediat din site. Landingurile trebuie sa fie cat mai specifice cautarii, in pagina in care acel vizitator intra, el trebuie sa gaseasca ce are nevoie. Daca il fortezi sa se mai plimbe in site, ai sanse mari sa il pierzi, nu doar ca si vizitator dar si caposibila conversie.

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

“Clientul are mereu dreptate”

Un moment dificil e cel in care clientul vrea o anumita strategie si tu stii ca acea strategie nu va aduce rezultatele dorite. Trebuie sa explici, sa convingi si sa oferi incredere pentru a face ce e mai bine pentru client. Daca clientul vrea optimizare pe un singur cuvant pentru un impact mai mare, trebuie sa ii explici ca lucrurile nu functioneaza asa.

Analizezi concurenta, analizezi piata, cauti cuvinte cheie long tail, specifice, cu intent to buy si iti concentrezi toate eforturile pe ele.

Oamenii fac cautari, SEO are legatura directa cu cuvinte cheie. Acestea nu sunt neaparat unul si acelasi lucru. Cautarea depinde de comportamentul uman, poate contine mai multe cuvinte, deseori chiar si greseli gramaticale, pe cand cuvintele cheie folosite (si cel mai frecvent DICTATE de client) in SEO sunt clare, curate si axate strict pe produs sau serviciu. SEO se face pentru utilizator, astfel cuvintele alese trebuie sa reprezinte un spectru cat mai mare de cautari.

cautari generale - biciclete scott

O cautare de genul acesta aduce foarte mult trafic, e bazata pe un cuvant cheie general, pentru care poti ranka usor daca ai un magazin de profil. Iti va aduce vanzari? Poate, daca ai toata gama de biciclete din lume (pentru a multimi pe toata lumea). Cuvintele cheie ne spun enorm de multe despre cel ce cauta, cu cat sunt mai specifice cu atat aflam mai multe. Daca cineva cauta “biciclete” stim ca persoana respectiva este interesata de biciclete. Dar, de care biciclete? De femei, de barbati? De oras, off road? Biciclete de o anumita marca? Biciclete verzi, maro, rosii? Pana in ce buget ? Nu stim.

cautari long tail - biciclete scott vanzare

Aceasta cautare pe de alta parte aduce mai putine rezultate, si mai putin trafic, insa aduce o persoana pe site care este mult mai ”usor” de convertit din vizitator in cumparator. Ne ofera mai multe de informatii despre produsul pe care il doreste, inclusiv informatii despre intentia de a cumpara.

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa abandonam complet cuvintele generale, insa optimizarea si eforturile SEO pe cuvintele cheie long tail, va ajuta si la rankarea pe cuvintele cheie de baza, generale, dar nu si invers. Optimizarea pe “biciclete Scott” va aduce trafic si din cautari cu acest termen cheie cat si din cautari pe termenul simplu “biciclete”. Putem sa aducem 100 de persoane in magazin dupa cautarea “biciclete” si sa nu facem nicio vanzare, pentru ca acele persoane nu sunt inca in etapa de cumparare, sau putem sa aducem 10 persoane dupa cautarea “biciclete Scott”, 10 persoane cu un potential mult mai mare spre conversie si sa facem o vanzare.

Traficul mare nu se traduce in vanzari mari.

Social media, traficul uitat

Multi oameni uita de social media si de impactul ei in eCommerce, in construirea unui brand si a unei audiente fidele. Traficul din social conteaza enorm la vanzari, deoarece toti aceia care iti viziteaza site-ul din social au deja un interes fata de tine, fie iti urmaresc pagina de Facebook, te urmaresc pe Twitter, Google+ etc. fie au vazut o postarea de-a ta la un prieten. Pe langa traficul in sine, prin social media consolidezi o audienta, o cresti, o educi, pentru a o transforma in viitori clienti si nu numai, prin social media poti sa ii faci pe altii sa te promoveze, din propria initiativa, incepand cu un share la o postare care poate ajunge virala.

Sunt Campaniile Google AdWords de vina?

Daca ai un trafic sustinut cu ajutorul Adwords si vanzarile tot nu se intampla, atunci problema este mult mai mare. Daca platesti pentru fiecare click, fiecare click trebuie sa conteze. Povestea se repeta si aici, nu trebuie sa uitam ca e-commerce-ul se invarte si functioneaza datorita cautarilor de produse si servicii prin intermediul cuvintelor. Trebuie sa tintesti cuvintele cheie potrivite categoriei produselor pe care vrei sa le vinzi, sa elimini cuvintele negative si sa desfasori campanii exacte. PPC-ul este o stiinta, iar pentru rezultate ai nevoie de “oameni de stiinta”, de specialisti PPC care sa desfasoare campanii potrivite pentru tine, pentru trafic specific si cu potential mare de conversie.

Campaniile AdWords trebuie sa fie mereu relevante si specifice. Citeste mai multe despre acest lucru in acest articol: Relevanta in Campaniile Google Adwords.

Experienta utilizatorului in site / magazin

Un factor foarte important pentru convertirea unei vizite intr-o vanzare este experienta utilizatorului. In acelasi timp este un element asupra caruia nu ai control in procesul de marketing. Modul in care a fost creat magazinul online, modul cum arata, si cum functioneaza sunt elemente marcante, dar care nu pot fi schimbate usor, repede si fara un anumit buget. Daca experienta pe care o are un vizitator pe site-ul tau il lasa rece, nu doar ca nu va mai cumpara ceva, dar nici nu va mai reveni. Un magazin trebuie sa inspire incredere, si sa te ajute sa gasesti rapid ce doresti, oferindu-ti in acelasi timp toate informatiile de care ai nevoie. Retine, vanzarea se bazeaza pe emotie !

Pretul, factorul de decizie in aproape orice achizitie

Poate cel mai important factor, dar si cel mai sensibil este pretul. Inainte de a face o achizitie majoritatea consumatorilor verifica mai multe magazin online, se uita la mai multe caracteristici, dar in cele din urma pretul inclina balanta intr-o directie sau in alta. Daca rankezi mai bine ca si competitorul, dar ai preturi mai mari ca si el nu inseamna ca vei avea si vanzari mai mari. Fiecare consumator in parte cauta oferta cea mai buna, iar chiar daca vei fi cu cateva pozitii mai sus in cautarile realizate pe termenii de interes, preturile ridicate te pot trage usor in jos la capitolul vanzari.

Factori cu impact mare aici sunt si serviciile pe care le oferi ca si magazin online. Daca oferi mai multe modalitati de plata, daca ai un serviciu bun de retur al produselor, daca ai un call center profesionist, daca oferi optiunea deschiderii pachetului la livrare etc, aceste servicii, fiecare in parte ofera ceva clientului, sunt lucruri importante, care in unele cazuri pot compensa un pret putin mai mare.

Fiecare client care are incredere in noi si in serviciile pe care le oferim doreste un singur lucru: o crestere a vanzarilor. Cel mai bun mijloc de a vinde este prin convertirea traficului organic, prin cautari naturale. Sa nu uitam insa si de social, prin Facebook poti vinde, si sunt multe magazine online de nisa, in turism, in fashion care au vanzari substantiale prin Facebook. Prezenta sociala este o investitie care merita.

Convertirea traficulului organic ramane insa cel mai eficient mod din punct de vedere monetar, pentru majoritatea niselor.

Ca sa ajungi de la trafic la vanzari trebuie sa ai incredere in cei ce iti dau sfaturi in domeniu, trebuie sa comunici si sa colaborezi, si trebuie sa fii si realist. Daca piata este aglomerata pe o anumita nisa si concurenta investeste in SEO si in Adwords nu te poti astepta sa ii depasesti cu un buget mai mic. Investitia ta conteaza la fel de mult ca si eforturile noastre. Te putem ajuta usor sa ai trafic, dar de la trafic la vanzari e nevoie de timp, munca sustinuta, si colaborare intre client si agentie. De ce nu vand? e o intrebare foarte comuna, una care nu are un raspuns unic, ci mai multe raspunsuri variate in functie de situatie.

Citeste si : 5 Pasi in Drumul Continutului Catre Client

Comments

comments