Strategia de licitare in contul de Google AdWords este critica pentru succesul reclamelor tale platite. Daca stii cum sa licitezi corect, ai mari sanse sa economisesti din bugetul pe care l-ai stabilit initial si sa obtii rezultate mai bune.

Insa strategiile de licitare difera in functie de obiectivul pe care il ai in minte.

Prin urmare, in articolul de astazi iti voi arata cum sa licitezi eficient in contul de Google AdWords, luand in calcul diferite exemple de obiective pe care le-ai putea urmari. Cu siguranta iti vei regasi cel putin un obiectiv in lista de mai jos, si tot ce iti mai ramane de facut este sa aplici ponturile, crescand traficul si numarul de conversii.

1. Vreau sa obtin un numar maxim de clici pentru bugetul meu zilnic

adwords automatic bidding

Acest obiectiv e cam inselator, pentru ca nu trebuie sa uiti niciodata: conversiile sunt pe primul loc. Indiferent de cati clici obtii pe un ad, daca acestia nu duc la o conversie, cheltui degeaba. Da, metricile arata fenomenal in ceea ce priveste rata de click, insa nu vinzi nimic. Si daca nu vinzi, nu castigi niciun ban.

Daca totusi te incapatanezi sa urmaresti rata de click – sa obtii cat ma multi clici in baza bugetului tau zilnic, alege AdWords Automatic Bidding.

Aceasta optiune permite Google sa afiseze cat mai mult anunturile automat atunci cand costul per click este scazut, astfel incat obtii cat mai multi clici pentru bugetul disponibil.

Repet, ai foarte mare grija cu aceasta strategie de licitare. Avand in vedere costul per click redus, este foarte posibil ca acesti clici sa nu fie relevanti pentru site-ul tau si sa cheltui degeaba tot bugetul.

Automatic Bidding functioneaza la nivel de campanie, insa daca vrei sa o aplici la nivel de grup de anunturi sau cuvinte cheie mai bine foloseste Maximize Clicks, o strategie de licitare flexibila. In acest caz, bugetul pe care il aloci este separat de bugetul zilnic normal. Daca o folosesti, fii pregatit sa investesti atat bugetul normal cat si o alta suma, in functie de cat esti dispus sa cheltui pentru un numar maxim de clici pe cuvintele cheie selectate.

Maximize Clicks iti permite sa programezi afisarea anunturilor, insa se va ocupa singur de ajustarile aduse sumei licitate.

2. Am o afacere locala si vreau sa folosesc AdWords pentru a trimite oamenii in magazinul fizic

Daca ai un magazin fizic pe langa site sau pur si simplu faci o campanie locala pentru a directiona oamenii in magazin, iti recomand sa faci ajustari ale sumelor licitate pentru locatii.

Crescand suma licitata pentru locatiile dorite, te asiguri ca reclamele tale sunt mai vizibile pentru utilizatorii din ariile selectate. De exemplu, daca ai un magazin de bijuterii in Bucuresti poti sa targetezi capitala, insa daca locatia ta fizica e in sectorul 1 poti sa cresti suma licitata pentru potentialii clienti care locuiesc in aceasta zona, pentru a-i determina sa ajunga in magazin.

Pentru a ajusta suma pe locatie mergi in Keywords and Targeting→Locations, selecteaza una sau mai multe locatii si, in dreptul casutei “Bid adjustments” introdu o valoare intre -90% si +900%.

De exemplu, daca selectezi -90%, suma licitata va scadea pana la 10%, in timp ce +900% o creste de 10 ori.

Atentie! Nu folosi orbeste acest tip de ajustare. Inainte de a face ajustarea pe locatie, ai grija sa calculezi suma totala pe care esti dispus sa o licitezi. Aici te poti folosi si de sugestiile din Keyword Planner pentru fiecare cuvant cheie in parte.

cuvinte cheie bucuresti

Citeste si: AdWords: “Toata Lumea Intre 18 si 65 de ani” Nu Este Publicul Tau Tinta

3. Vreau sa obtin vanzari repetate catre clienti, sa cumpere de mai multe ori de la mine

 

Daca iti doresti vanzari repetate, ai nevoie de liste de remarketing AdWords pentru anunturile afisate in reteaua de cautare (Remarketing lists for search ads – RLSAs).

Stiu ca suna destul de complicat, dar poti citi despre cum sa le folosesti aici.

Aceasta optiune iti permite sa setezi anumite ajustari pentru sumele licitate in functie de comportamentul anterior al utilizatorului in site. De exemplu, daca clientul a cumparat anterior un aparat foto din site-ul tau, poti sa cresti suma licitata pentru acel utilizator, in cadrul altei campanii, ce promoveaza accesorii pentru aparatul respectiv, cum ar fi obiective, blitz-uri externe, genti, lentile, trepiede etc.

Ei, in cazul in care utilizatorul ce a convertit deja in site-ul tau cauta pe Google “blitz exterior aparat foto x” (marca de aparat cumparata de la tine), reclamele din campania ta pentru accesoriile respective vor aparea mai sus in rezultatele returnate.

In mod normal, avand in vedere faptul ca utilizatorul a interactionat deja cu tine, exista mai multe sanse sa iti selecteze reclama si sa converteasca iar pentru produsul complementar, de care are nevoie.

4. Vreau cat mai multe conversii posibil

Daca vrei sa obtii cat mai multe conversii posibil si, in acelasi timp, sa ai un anumit control asupra sumei licitate, iti recomand Enhanced CPC.

Aceasta optiune permite serviciului AdWords sa faca experimente pe toate sumele licitate in functie de probabilitatea ca, clicii obtinuti sa determine o conversie. Aceasta probabilitate se calculeaza prin analizarea datelor asupra conversiilor anterioare, asadar, cu cat ai mai multe date despre conversiile pana in momentul activarii Enhanced CPC, cu atat setarea este mai precisa.

Citeste si: De Ce Concurenta Ta Castiga Mai Multi Bani Cu Google AdWords

5. Am un cost per conversie maxim pe care vreau sa il ating – CPA

cost per actiune cpa

Daca vrei sa atingi un cost per conversie maxim sau sa il depasesti (daca si competitorii forteaza asta), foloseste strategia Target CPA. Practic, AdWords se foloseste de costul per achizitie targetat pe care l-ai setat licitand automat, pentru ca tu sa obtii cat mai multe conversii. In acest caz, unele conversii pot avea un cost de achizitie mai mare sau mai mic decat cel setat.

Cum functioneaza? De fapt, si aceasta optiune se foloseste de istoricul conversiilor obtinute pana acum pentru a optimiza suma licitata. Din acest motiv, ai nevoie de minim 15 conversii in ultimele 30 de zile pentru a putea activa aceasta strategie. Iti recomand, totusi, sa nu o activezi decat daca ai un numar mai mare de conversii. Cu cat exista mai multe date in istoricul tau, cu atat strategia va functiona mai bine.

Ai grija cand setezi CPA-ul: daca acesta este prea mic, AdWords nu iti va mai afisa deloc anunturile deoarece acest cost nu poate fi atins, pur si simplu. Sfatul meu este sa verifici regulat modul in care AdWords experimenteaza cu sumele liciteaza, deoarece este posibil sa le reduca foarte mult in perioadele in care nu obtii foarte multe conversii.

De exemplu, daca ai o florarie online (depinzi foarte mult de sezonalitate), obtii foarte multe conversii in februarie si martie (Valentine’s Day si 1-8 martie). In luna urmatoare, rata de conversie revine la normal insa AdWords scade foarte mult suma licitata deoarece se bazeaza pe statisticile din istoric si considera ca ai mai putine conversii decat in mod normal.

Cand folosesti Target CPA, daca nu setezi sumele licitate pentru mobil si nu le programezi la -100%, AdWords le va ajusta singur.

6. Vreau sa fiu primul in pagina cu rezultate platite la Google

primul in rezultate

La fel ca si rata de click, si prima pozitie in rezultatele platite din Google poate fi inselatoare. Si asta deoarece, prima pozitie nu inseamna automat eficienta ci se poate transforma intr-o cheltuiala masiva fara niciun rost. Daca iti doresti primul loc din vanitate, chiar te rog sa te mai gandesti.

Din cate am observat la SilkWeb, prima pozitie platita nu inseamna automat si o rata de conversie extraordinara. Dimpotriva, oamenii au tendinta sa dea click pe primul rezultat returnat de Google fara a gandi prea mult. Daca primesti zilnic sute de clici din partea unor persoane neinteresate de oferta ta, nu castigi nimic ci pierzi o gramada de bani.

Iti recomand sa testezi mai intai diferite pozitii in pagina cu rezultate si abia apoi sa decizi care pozitie este mai avantajoasa pentru tine.

Pentru a te asigura ca reclamele tale sunt afisate de regula pe o anumita pozitie, foloseste Target Search Page Location. Cu aceasta, poti alege sa aplici pozitia doar anumitor cuvinte cheie sau grupuri de anunturi.

Daca alegi sa targetezi topul primelor rezultate afisate la cautare, sumele licitate se vor baza pe sumele estimate de AdWords pentru acest top, estimari ce iti iau in considerare scorul de calitate dar si alti multi factori (si nu sunt neaparat precisi). Prin urmare, te-ai putea trezi ca platesti mai mult decat este necesar.

Vestea buna este ca poti alege sa licitezi doar jumatate din suma licitata (in cazul in care estimarea ti se pare exagerat de mare) si poti sa setezi o limita maxima pentru costul per click astfel incat sa nu creasca prea mult.

7. Vreau doar sa am o rata decenta de recuperare a investitiei in reclame platite

Aceasta strategie este probabil cea mai potrivita, daca reusesti sa intelegi ca atingerea costului per conversie nu este suficient pentru a te asigura ca faci bani. Poti sa ai cel mai bun cost per conversie din lume dar daca fiecare conversie nu iti aduce suficient venit ca sa-si justifice investitia, ai o mare problema.

Daca folosesti Target return on ad spend (ROAS) poti sa te asiguri ca reusesti sa castigi destul venit in urma investitiei in reclame platite. Pentru a activa aceasta actiune e nevoie sa aplici o valoare pentru fiecare conversie din site. De exemplu, ai nevoie de eCommerce conversion tracking (aplica dinamic o valoare in functie de valoarea cosului de produse) sau trebuie sa setezi o valoare aferenta celorlalte conversii (sa zicem, daca utilizatorul da click pe “cere oferta”, valoarea actiunii este de 30 RON).

In acest caz, AdWords seteaza suma licitata pentru un CPC maxim, asigurandu-se ca ai o rata decenta de recuperare a investitiei la fiecare reclama.

Citeste si: Cum Sa Optimizezi Campanii Google AdWords Cu Buget Mic

Evident, exista si alte strategii de licitare: Manual CPC (si ai control total asupra sumei licitate) sau poti folosi AdWords Keyword Planner pentru a descoperi sume estimate pentru fiecare cuvant cheie in parte, in functie de locatie si limba etc.

Ideea e ca in articolul de astazi ti-am aratat 7 metode diferite de a stabili o strategie de licitare in Google AdWords, in cazul in care nu ai suficienta experienta cu acest serviciu. Am legat fiecare strategie de cate un obiectiv in parte, incepand de la targetarea unui public local si pana la garantarea unei rate decente de recuperare a investitiei.

Daca vrei sa te ocupi singur de strategia de Google AdWords, trebuie sa te asiguri ca o faci inteligent, luand in calcul strategia si rezultatele competitorilor, alegand cuvintele cheie profitabile, setand corect anunturile si grupurile de anunturi, targetand audienta potrivita, testand campaniile etc.

Cosmin Daraban

Comments

comments