Recent, am dat peste un articol amuzant despre forta targetarii prin Facebook Ads.
Brian Swichkow, expert la AdWeek, povestea pe Reddit cum si-a pacalit colegul de camera cu ajutorul reclamelor pe Facebook, pana cand acesta a dat in paranoia, a ajuns sa creada ca este urmarit peste tot, incat, la un moment dat, a ajuns sa refuze pana si sa mai vorbeasca la telefon***.
Desi clientul tau nu trebuie dus chiar pana in acest stadiu, din toata povestea asta ar trebui sa retii cat de puternice pot fi reclamele Facebook daca ajung la persoana potrivita, cu mesajul potrivit, in momentul oportun.
Asadar, de ce sa nu afli despre cateva dintre cele mai puternice strategii de targetare direct de la noi? Astazi, din intreaga paleta de tactici de targetare posibile pe Facebook, vom discuta despre 5 strategii. Ti se va parea ridicol cat de bine functioneaza, cu minimum de efort din partea ta.
1. Folosirea mai multor optiuni de targetare
Incep cu acest tip de targetare tocmai deoarece pe baza acestuia a fost creat si experimentul lui Brian. Practic, el a vrut sa vada cat de aprofundat poti merge cu targetarea daca stii cat mai multe detalii despre publicul tinta.
Facebook iti pune la dispozitie o multime de optiuni de targetare iar in momentul in care ai abilitatea de a le folosi stratificat, una peste cealalta, ajungi la o audienta din ce in ce mai specifica.
In sectiunea de ajutor, Facebook nu recomanda folosirea prea multor optiuni, deoarece exista posibilitatea sa ajungi la o audienta mult prea specifica iar reclamele nu mai dau rezultate. Alegerea numarului de optiuni ramane totusi la latitudinea si scopul tau – dar daca vezi ca acul cadranului ajunge pe rosu, e recomandat sa extinzi audienta.
Nu uita, clientii tai nu trebuie sa ajunga pana in momentul in care le e frica sa intre pe Facebook, fiindca se simt spionati 🙂 .
Foloseste o combinatie de date demografice, comportamentale, geolocatie etc. pana ajungi la o audienta restransa.
Imagineaza-ti ca poti discuta ca si cum ati fi fata in fata, cu un client care se confrunta cu o anume problema iar tu ii poti oferi o solutie.
De exemplu, daca vinzi produse calmante pentru nou nascuti poti targeta parintii care au cumparat recent medicatie pentru colici. Le poti spune direct acelor parinti care au trecut prin nopti intregi de nesomn si griji ca ai o solutie pentru problema lor – nu ezita sa folosesti un limbaj emotionat in reclamele tale.
Intotdeauna gandeste-te la intentia, problema si modul de raspuns pe care il au clientii tai si foloseste optiunile de targetare combinat astfel incat sa le livrezi mesajul potrivit.
2. Audientele asemanatoare
Chiar daca nu ai inca o lista cu email-uri (despre care vom vorbi mai multe la punctul 5), ai posibilitatea de a-ti “oglindi” baza de fani de pe Facebook. Audientele asemanatoare iti permit sa te extinzi dincolo de raza ta de actiune propriu-zisa, catre profiluri specifice, pe care le gasesti prin crearea unei audiente care arata exact ca si publicul pe care il ai acum.
Exact, chiar daca nu ai o lista de email-uri sau o baza de fani foarte mare pe Facebook, poti folosi pixelul de tracking pentru a crea o audienta personalizata pe vizitatorii site-ului tau.
Odata ce setezi sursa, locatia si dimensiunea audientei, va dura intre 6 si 24 de ore pentru ca Facebook sa o creeze.

Citeste si: Cum Castigi Maximum De Conversii Cu Facebook Ads
3. Targetare in functie de comportamentul recent de cumparare
Din 2013 incepand, Facebook a realizat o multime de parteneriate cu brokeri de date precum Epsilon sau Acxiom. Practic, reteaua stie acum daca te vei casatori in curand, daca iei medicamente pentru chimioterapie, daca iti plac serialele SF sau cat timp petreci in Farmville.
Iar aceste date ofera publicitarilor o putere extraordinara, pentru a combina datele din propriile baze CRM cu alte date online si offline despre categoria de cumparator la care isi doresc sa ajunga. La fel si tu ai posibilitatea de a targeta in profunzime in functie de comportamentul recent de cumparare.
De exemplu, daca targetul tau e in fashion, poti sa mergi pana la cei care au cumparat recent imbracaminte intr-un anumit stil dar care sa detina statutul de trend setter.
In cadrul unei subcategorii poti vedea cate profiluri de utilizator poti targeta, in functie de date despre tranzactii offline multi sursa – oricat de incredibil ar parea, optiunile sunt nelimitate.

4. Tactici de targetare in functie de evenimentele din viata
Avem multe afaceri online care vand catre un public aflat in puncte critice ale vietii – acestea vand produse si servicii pentru evenimente majore cum ar fi nunta, mutatul intr-o noua casa, logodna, inmormantarea etc.
De exemplu, un studio foto isi poate oferi serviciile pentru o nunta sau un botez – iar publicul e constituit din cupluri logodite sau proaspat parinti. Sau o firma de mutari isi va optimiza reclamele pentru a ajunge la cei care si-au cumparat un apartament nou si au nevoie de ajutor cu mutatul.
Parametrii “evenimente din viata”, disponibil in panoul tau, iti permite astfel sa targetezi aceste categorii de oameni, intr-un interval de timp specific dupa ce a survenit schimbarea (job nou, casa noua, proaspat casatorit etc.)
5. Folosirea audientelor personalizate
Audientele personalizate reprezinta o functionalitate avansata care iti permite sa faci conexiunea intre Facebook si lista ta actuala de contacte.
Practic, ajungi cu mesaje targetate in fata clientilor tai sau a utilizatorilor aplicatiei tale (daca este cazul) prin intermediul retelei sociale pe care o folosesc, astfel ca poti sa cresti valoarea pe viata a clientului, fidelitatea lui pentru brandul tau si chiar frecventa de comanda.

Stii care e cel mai tare lucru la audientele personalizate? Pe de o parte reusesti sa cresti eficienta campaniei tale si pe de alta parte eviti sa irosesi bani pe click-uri inutile. De exemplu, pentru cazul in care vrei sa promovezi un produs si vrei sa excluzi categoria de clienti care a cumparat deja produsul respectiv.
Cum creezi o audienta personalizata? Incarcand pe Facebook lista cu numerele de telefon ale clientilor ori adresele de email, in format CSV sau TXT. De asemenea, poti crea acest tip de audiente pe baza vizitelor din site (sau a vizitelor dintr-o pagina specifica) ori a unei anume actiuni realizate in aplicatie / joc.
In functie de obiectivul tau, poti targeta sau exclude aceasta lista (ori doar o parte a listei).
De exemplu, targeteaza clienti specifici care ocupa un anume job, castiga X suma de bani pe an si locuiesc in judetul Y – daca vrei sa promovezi un produs mai scump, mai ieftin sau alta variabila a acestuia
Ori, alt exemplu, poti targeta oamenii care ti-au vizitat blogul, cu oferte pentru un produs / serviciu despre care au citit deja. Acesti oameni sunt deja familiari cu brandul tau, de ce sa nu incerci sa le vinzi prin intermediul unei combinatii de canale de comunicare?!
Citeste si: Cum Sa Folosesti Facebook Ads Pentru A Castiga O Lista Solida De Email
Poate stiai deja despre acest tactici de targetare cu Facebook Ads, poate nu le stiai. Ideea e ca nu strica sa le cunosti sau sa iti amintesti de ele si sa le folosesti in strategia ta. Porneste de la un obiectiv, stabileste mesajul campaniei tale de reclama si elementele vizuale si nu ezita sa faci experimente cu targetarea.
Desigur, daca nu ai experienta si ti-e teama ca vei irosi bani de unul singur doar pe greseli, poti apela la specialisti in Facebook Ads. La SilkWeb oferim servicii PPC cu Facebook realizate de o echipa completa de marketing – combinam experienta si cunostintele specialistilor de marketing, design, copywriting si analytics pentru ca strategia ta sa fie una castigatoare si, in acelasi timp, fara dureri de cap la capitolul buget 🙂 .
Esti curios de strategia pe care ti-o putem crea? Contacteaza-ne astazi si permite-ne sa te ajutam sa vinzi!
*** Da, stiu ca acum probabil esti curios de intreaga farsa asa ca iti las link-ul aici.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019
