In articolul de astazi ti-am pregatit cateva sfaturi esentiale care te vor ajuta sa obtii mai mult reach organic pe pagina de Facebook a business-ului tau online.

Aceste sfaturi iti vor fi cu atat mai de folos cu cat, recent, reprezentantii Facebook au anuntat o schimbare cu efecte negative pentru paginile de business. Practic, platforma favorizeaza din ce in ce mai mult postarile de pe profilurile personale ale prietenilor, scazand mult procentul de reach organic obtinut de paginile publicatiilor, a brandurilor si a business-urilor in general.

Lupta pentru reach organic in news feed-ul audientei este din ce in ce mai acerba. Daca prin 2012 aveai sanse sa ajungi aici chiar si cu postari comerciale, competitivitatea a crescut foarte mult si munca pe care trebuie sa o faci este mult mai grea.

1. Descopera mixul potrivit de continut pentru audienta ta

Probabil ai citit pana acum si alte articole despre tipul potrivit de continut pentru pagina ta de Facebook. Idee e ca daca acesta nu este atragator, oamenii nu vor da niciun click, nu vor interactiona cu nicio postare.

Tocmai de aceea este important sa alegi mixul potrivit de continut si sa il postezi in ordinea corecta. Cu cat postarile tale sunt mai variate si mai interesante, cu atat oamenii vor face mai mult buzz in jurul lor. Facebook interpreteaza aceasta interactiune ca un semnal ca oamenii vor sa vada mai mult din continutul respectiv.

Rezultatul? Postarile tale au o durata de viata mai lunga, fiind afisate mai frecvent in news feed iar reach-ul organic este mai mare. Combina imagini, video-uri, articole de pe blog de tipul how-to, tutoriale, pro si contra, liste etc.

2. Foloseste-te de Facebook Insights la maximum

E foarte important sa testezi continutul pe care il postezi pe pagina de Facebook, pentru a identifica reactiile utilizatorilor tai. Din acelasi motiv, ar trebui sa tii un ochi pe Facebook Insights si sa verifici schimbarile in comportamentul audientei.

Si daca tot o faci, nu e suficient doar sa vezi datele. Foloseste-le, invata din informatiile prezentate pentru a lua decizii de crestere a interactiunii pe pagina.

La fel ca si alte strategii de marketing, bazeaza-ti strategia de Social Media marketing pe datele si reactiile reale ale utilizatorilor tai, nu pe presupuneri. Odata ce incepi sa construiesti continut aliniat la preferintele si nevoile audientei, aceasta va incepe sa il consume cu placere si va reveni pentru mai mult.

3. Pune accentul pe visual marketing

 

Si nu vorbesc aici doar despre postatul de imagini, ci si despre personalizarea elementelor vizuale in acord cu mesajul de brand si povestea afacerii tale:

  • Creeaza imagini cu citate ale brandului tau
  • Extrage ponturi si sfaturi din articolele de pe blogul tau si creeaza imagini in jurul acestora
  • Personalizeaza imaginile folosind logo-ul afacerii tale sau alte elemente vizuale caracteristicepostari-facebook-silkweb
  • Posteaza poze cu echipa din spatele afacerii tale si permite oamenilor sa vada ce se afla in spatele cortinei
  • Creeaza senzatia de anticipare si apeleaza la emotii, postand elemente vizuale cu pregatirea produselor sau serviciilor tale

4. Recicleaza continutul evergreen

Continutul evergreen este continutul valabil pe termen lung. Informatiile prezentate in acesta nu se invechesc ci sunt valoroase oricand. Chiar daca la momentul crearii continutului respectiv l-ai postat o data pe pagina de Facebook, este important sa il mai postezi dupa ce trece o perioada, deoarece va ajunge la o audienta mult mai extinsa.

Recomandarea mea este sa iti faci o lista cu articole si continut evergreen de 10-15 postari, pe care sa le publici prin rotatie la diferite intervale de timp. Ai grija insa sa nu fie postate la aceleasi ore sau zile; diversifica momentele alese, pentru a te asigura ca ajunge la toate segmentele de public disponibile.

Citeste si: Noi Schimbari Facebook: Cum Va fi Afectata Pagina Ta

5. Alege strategic timpul potrivit de postare

Exista o multime de pareri cu privire la timpul potrivit de postare pe Facebook. Nu e ok sa te iei doar dupa bunele practici ci, precum ti-am recomandat mai sus, verifica rapoartele Facebook Insights pentru a descoperi timpii in care oamenii interactioneaza cel mai mult cu postarile tale.

Vezi daca e mai bine sa postezi intre 6:00 si 15:00 ziua, atunci cand majoritatea utilizatorilor sunt activi ori intre 3:00 si 6:00 dimineata, cand concurenta ta doarme. Insa repet, nu lua bunele practici ca si litera de lege ci testeaza, pentru a descoperi timpii potriviti pentru afacerea ta.

6. Planifica-ti continutul din timp

interactiune-facebookk-ore-zile

Daca audienta isi pierde interesul asupra paginii tale, nu mai ai nicio sansa sa obtii mai mult reach organic. Aceasta este o realitate destul de greu de inghitit, mai ales daca depui efort sau investesti bani pentru a crea constant continut de calitate.

Acesta e si motivul pentru care ar trebui sa iti planifici continutul cu mult timp inainte. Daca ai un plan si creezi continut in avans, ai mai mult timp sa te implici in comunicarea cu publicul tau tinta si, foarte important, sa iti cresti business-ul.

Ia in considerare toate tipurile de format pentru continutul tau: continut din propriul site sau blog, continut de pe alte site-uri relevante si utile pentru utilizatorii tai, imagini cu elemente legate de brandul tau, imagini amuzante, video-uri Facebook Live etc. Secretul este sa programezi continut in formate diferite pentru a mentine interesul fiecarui segment din audienta ta.

7. Munceste pentru a deveni un expert pe nisa ta

Cu siguranta, fiecare dintre noi are macar o pagina de Facebook pe care o consulta atunci cand are nevoie de raspunsuri la anumite intrebari.

Ar fi ideal ca pagina ta de Facebook sa joace acest rol si pentru fanii si urmaritorii tai. Insa pentru a ajunge un expert, o sursa de informatii si raspunsuri, trebuie sa muncesti din greu si sa iti construiesti aceasta reputatie, sustinuta de dovezi solide.

Hai sa vedem si trei pasi pe care sa ii parcurgi incepand de acum, pentru a te perfectiona si a ajunge un expert:

  • Gandeste-te la problemele cu care se confrunta utilizatorii tai. Incearca sa vii cu solutii fiabile pentru aceste probleme constant si te asigur ca vor reveni sa interactioneze pe pagina ta.
  • Distribuie continut creat de altii. Realizand aceasta actiune, demonstrezi publicului ca pui accentul mai degraba pe nevoile lui si incerci sa ii oferi solutii, chiar daca acestea nu il trimite spre site-ul tau.
  • Dezvaluie-ti secretele. Ofera-le oamenilor un motiv unic pentru care sa te placa si sa ramana interesati de pagina ta. Spune-le care sunt ponturile tale, care sunt secretele din spatele produselor/serviciilor pe care le comercializezi si personalizeaza comunicarea.

8. Testeaza frecventa postarilor

frecventa-postari-facebook

In general, publicatiile au si peste 20 de postari pe zi. E mult, foarte mult, si inevitabil o parte din continut ajunge sa nu mai fie consumat.

Insa daca ai o afacere online, nu e cazul sa postezi nici pe departe atat de des. Uite cateva sfaturi eficiente care te vor ajuta de acum incolo:

  • Evita sa postezi de mai mult de 2-3 ori pe zi. Cand bombardezi audienta cu mai multe postari, aceasta este coplesita si nu va consuma tot continutul.
  • Exceptia de la regula, daca ai o afacere cu public international, e chiar indicat sa faci mai multe postari, la diferite intervale orare, pentru a te asigura ca sunt vazute in orice colt al lumii.
  • Intotdeauna, dar intotdeauna, posteaza continut de calitate. Fie ca educi audienta, fie ca o distrezi sau o inspiri, este important sa oferi valoare prin continutul tau.
  • Mergi la sigur si testeaza frecventa de postare. Doar datele paginii tale de Facebook iti pot arata daca strategia ta este buna sau nu.

9. Activeaza targetarea organica a postarilor tale

Stiai ca poti targeta chiar si postarile simple gratuit, fara a folosi Facebook Ads? Platforma iti pune la dispozitie o optiune extrem de utila prin care poti tinti doar un anumit segment de audienta.

Pentru a o activa, mergi la SettingsGeneralNews Feed Audience and Visibility for Posts. In editorul de mesaje de pe pagina (atunci cand faci urmatoarea postare) iti va aparea un nou buton. Da click pe acesta si iti va aparea un pop-up in care poti selecta interesele si datele demografice ale utilizatorilor targetati: interese (introdu cuvinte cheie sau chiar si numele altor pagini), varsta, sex, locatie, limba, situatie amoroasa, nivel de studii. Cand folosesti optiunea de targetare, postarile tale vor aparea doar in news feed-ul persoanelor targetate insa pe pagina ta vor fi vizibile pentru toata lumea.

Atentie! Postarea ta trebuie sa targeteze cel putin 20 de persoane. Asadar, daca pana acum ai doar cateva sute de fani este posibil sa nu te incadrezi in aceasta limita.

Tot aici poti restrictiona postarile pentru anumite categorii de public.

10. Atrage interesul audientei tale adresand intrebari

Publicul tau va fi cu atat mai dispus sa interactioneze cu tine si pagina ta daca le ceri chiar tu sa faca aceasta actiune. Cere-le sa isi exprime opinia asupra anumitor subiecte si, pentru a usura comunicarea, adreseaza intrebari.

Aici ai grija, incearca sa tii sub control discutia pentru ca este foarte posibil ca aceasta sa degenereze intr-un conflict, injurii sau atacuri fie la adresa ta, fie intre fanii paginii tale. Evita subiectele sensibile care ar putea genera efecte negative, cum ar fi cele despre politica, religie, rasism, discriminare, prejudecati etc.

Citeste si: Emoji Marketing: Google Pentru Intentie, Social Media Pentru Emotii

In articolul de astazi ai descoperit 10 ponturi eficiente care te ajuta sa obtii mai mult reach organic pentru postarile de pe pagina ta de Facebook. Acestea sunt secrete pe care le aplicam si noi la SilkWeb pentru a obtine rezultate mai bune pentru clientii nostri.

Aplica ponturile din articol, evita sa faci prea multe postari comerciale si nu uita ca Facebook este locul in care educi, distrezi si inspiri oamenii. Incearca sa ii atragi prin aceasta strategie in site-ul tau si vei avea mai multe sanse sa obtii conversiile dorite.

Nu ai timp sa te ocupi de strategia ta de Social Media Marketing? Nu e nicio problema. La SilkWeb am creat un plan de actiune complet, ce include 7 strategii esentiale de digital marketing care iti asigura rate valoroase de conversie pe toate canalele disponibile.

Vrei sa profiti de planul nostru de actiune? Contacteaza-ne si lasa-ne sa iti crestem afacerea spre primele pozitii din piata de eCommerce.

Cosmin Daraban

Comments

comments