Studiile au aratat faptul ca oamenii fac cumparaturi pe baza de emotii, mai putin pe gandirea logica. In continuare ai sa vezi cum te poti folosi de aceasta informatie si cum noi implementam acest lucru in design-ul magazinelor din portofoliu.

Faptul ca Amazon a dat startul in e-commerce si a revolutionat acest fenomen prin implementarea diferitelor tehnologii si functii in magazinul online, este o dovada clara ca lucrurile bune, facute la timp, atrag rezultate pe masura.

Noi, la SilkWEB, prin serviciile de web design vrem sa demonstram ca toate aceste tehnologii si functionalitati pot fi adaptate cu succes si chiar pot fi imbunatatite pentru orice magazin online, indiferent de marimea lui.

Articolul de azi poate fi luat drept continuare a celui legat de pagina de produs a unui magazin online.

Vrei o demonstratie a impactului pe care il au emotiile in vanzari, fie ele online sau offline ? Raspunde-ti singur la urmatoarele 3 intrebari:

  1. De ce cresc vanzarile de Black Friday ?
  2. De ce se cumpara mai mult in preajma sarbatorilor de iarna ? (cadouri)
  3. De ce se cumpara mai mult cu ocazia Valentine’s Day ?

Sau incerc eu sa-ti raspund:

Crezi ca este o cerere de consum naturala mai mare pentru produsele care se vand de Black Friday ? Ei bine, raspunsul este clar NU, dar oamenii cumpara pe baza emotiilor date de preturi care sunt mai mici sau mai bine marketate in acea perioada. Da, atunci se fac cumparaturi doar de dragul evenimentului, chiar daca clientii, pe moment nu au nevoie de acele produse.

Cadourile pe care le cumperi celor dragi cu ocazia sarbatorilor de iarna sau a diferitelor sarbatori comerciale importante, sunt o necesitate pentru ei, sau le cumperi doar de dragul de a face cadouri / surprize celor dragi ? De ce nu faci acest lucru si in timpul anului ?

Asa este, noi oamenii suntem condusi de emotii, ne place sa facem ceva, sa urmam un trend, sa cream si sa traim emotii.

Ai vazut, sunt doar 2 raspunsuri zic eu logice, a faptului ca emotiile au un impact maxim asupra vanzarilor. Dar cum putem utiliza acest lucru in online si ce am facut pentru clientii SilkWEB, ai sa vezi in continuare.

Cumparam produsele pe care le dorim

Asadar vrem ca odata plasata comanda pentru produsul dorit, acesta sa ne ajunga imediat (asta e o problema momentan pentru firmele de curierat). Din design-ul magazinului tau online, in special in pagina de produs, ii poti transmite clientului aceasta informatie, intr-un mod care poate influenta decizia de cumparare.

Exemplu: Daca ai produsele in stoc si logistica iti este bine pusa la punct, o comanda plasata azi pana la o anumita ora, poate ajunge in urmatoarea zi clientului. Prezinta acest lucru. In urmatoarea imagine vezi cum am transmis noi acest lucru:

pagina produs marimi

Am marcat faptul ca este la reducere prin doua semne imagine plus text, iar dupa afisarea pretului de achizitie si a celui de transport, pe baza unui algoritm intern, in functie de zile, ore si partea de logistica, informam potentialul client despre momentul in care acesta poate intra in posesia produsului dorit.

Clientii iubesc ofertele, cadourile, noutatile si reducerile, elemente care azi au devenit un factor important pentru magazinul tau online, asta daca iti doresti o crestere a numarului de vanzari si clienti noi.

Limitarea de timp

Este un alt factor important care poate ajuta la cresterea vanzarilor unui magazin online. Daca ofertele tale de pret pentru anumite produse sunt de scurta durata, arata acest lucru intr-un mod inteligent.

Prezenta unui cronometru, care sa afiseze timpul ramas pentru respectiva promotie, poate da senzatia de „scarcity”, care poate grabi decizia clientului de a cumpara respectivele produse. Aminteste-ti de Black Friday, mentionat mai sus, unde nebunia cumparaturilor este marcata chiar de aceasta limitare de timp care este de 12-24 h, sau 7 zile…

pagina produs elf

Da, sunt actiuni pe care le poti face ocazional pentru clientii tai, mai ales atunci cand ai in plan sa-ti cresti baza de date de clienti.

Un alt exemplu il vezi in imaginea de mai jos unde am utilizat un counter in cosul de cumparaturi pentru a „grabi” procesul de achizite prin scarcity.

cos quickmobile

Alt exemplu de scarcity poti sa vezi in urmatoarea imagine, unde am afisat stocul limitat pentru produsele din oferta.

pagina produs energicshops

Respecta-ti clientii

Acestia trebuie sa se simta speciali odata ajunsi in magazinul tau, iar la final trebuie sa fie mandri despre faptul ca au cumparat produsele de la tine.

Multumeste-le si utilizeaza dovezile sociale (social proof). Testele interne au arat rezultate mai mult decat multumitoare asupra vanzarilor dupa implementarea acestor functionalitati.

top bumbi

Focusul tau trebuie sa ramana intotdeauna pe multumirea si incantarea clientilor, pe crearea de continut si oferirea de experiente unice in site. Acestea sunt lucrurile care atrag dupa sine si cresterea numarului de clienti / vanzari.

scarcity marimi

Practic implicarea ta activa asupra magazinului poate ajuta sau nu cresterea vanzarilor, prin utilizarea imaginilor de calitate, a descrierilor, prin realizarea de prezentari video si multe altele care au impact direct asupra clientilor. Acestea sunt subiecte pentru noile articole din blog.

Documentarea de produs, probabil pentru multi nu este un lucru atat de interesant precum SEO, AdWords, Social Media sau Google Analytics, dar are un efect mai important decat acestea pe termen lung si 100% le poti face singur fara a avea riscuri de a atrage penalizari de la Google sau de a cheltui bugete aiurea pe campanii masurate gresit.

Cum poti masura efectele imediate ale documentarii de produs ?

Prin intemediul Google Analytics, unde trebuie sa vezi cresteri de timp petrecut in site de catre vizitatorii tai si scaderi de bounce rate, iar in timp ai sa observi si cresteri de trafic si vanzari.

Cand vorbim de vanzari trebuie sa stii ca totul tine de munca, implicare si masurare, nu de „smecherii” si generare de trafic.

La final multumim iar clientilor din portofoliu, care au mereu incredere in noi si rabdare pentru implementare :).

Tu cum starnesti interesul vizitatorilor magazinului tau ? Ce elemente din site ai vrea sa imbunatatesti ?

Citeste si urmatoarele 3 articole:

  1. Marketing in e-Commerce – focus pe client – prezentare video + ppt
  2. Vezi cum folosim AIDA in e-Commerce
  3. Castiga increderea clientilor cu pagina de multumire

Cosmin Daraban

Comments

comments