Emailul, ca mijloc de comunicare, este unul relativ nou, avand o vechime mai mica de 20 de ani ca serviciu free si disponibil publicului larg. Cu totii folosim e-mailul, fie ca vrem, fie ca nu. Este o unealta de care avem nevoie, iar acest lucru inseamna ca este un mijloc foarte bun de a face marketing. Depindem de mediul online si il folosim din ce in ce mai mult, iar in online nu putem functiona fara cel putin o adresa de e-mail.

Emailul nu este doar o unealta, un tool folosit, este o parte importanta a vietii noastre, multi oameni isi verifica e-mailul o data sau de mai multe ori pe zi, iar odata cu expansiunea smartphone-urilor e-mail-ul a devenit instant. Cand primesti un e-mail poti sa il citesti si sa raspunzi imediat. Pentru marketing acest lucru inseamna oportunitate. Relatia stransa pe care multi oameni o au cu inbox-ul lor reprezinta un avantaj mare pentru marketing ca practica. Toti clientii tai folosesc e-mailul, acest lucru este o certitudine, asa ca de ce sa nu profiti de acest mijloc simplu ca sa comunici cu ei?

Fiecare mijloc de comunicare pe care il folosim, este un mijloc prin care se poate face marketing. Email marketing-ul este un avantaj mare pentru e-Commerce, deoarece este un mod relativ low cost de a atinge un grup foarte mare de indivizi. Pentru a face email marketing nu ai nevoie de foarte multe resurse, o lista de e-mailuri, un serviciu potrivit si cat mai multe cunostinte despre oamenii cu care comunici. Cu cat stii mai multe despre ei cu atat mesajul tau poate fi mai targetat, cu cat mesajul este mai targetat, cu atat ai mai mari sanse sa ajungi la o conversie. Pana la urma despre asta e vorba, despre conversie si vanzare, iar prin e-mail marketing poti sa vinzi. Dar sa revenim la subiectul acestui articol.

Citeste despre campaniile de email marketing !

Exista multe motive pentru care merita sa folosesti e-mail marketingul, este o unealta de comunicare ce se aplica la orice nisa, insa in acest articol iti voi prezenta doar 5 motive pertinente pentru care merita sa incerci e-mail marketing pentru business-ul tau.

1 Public Disponibil

Conteaza nu doar cum comunici ci si cui comunici, iar publicul disponibil pentru e-mail marketing este urias. Exista peste 4 miliarde de conturi de e-mail active. Ti se pare mult? Chiar e, sunt de 3 ori mai multe conturi de e-mail decat conturi de Facebook si Twitter impreuna! Audienta disponibila este masiva, poti atinge o multime de oameni, cu mesaje targetate, in momentele alese de tine. Toti clientii tai folosesc e-mailul, asa ca de ce sa nu comunici cu ei si prin acest mijloc?

2 Relatia cu clientii

E-mailul este personal, este al tau, inboxul acela este spatiul tau personal, unde primesti mesaje de la prieteni, de la partenerii de afaceri, eventual de la clienti, sau newslettere diverse. Fiecare e-mail in parte este un pas spre o relatie mai stransa cu persoana, cu site-ul sau cu business-ul respectiv. Relatia cu clientii trebuie sa fie una caracterizata de incredere reciproca. Prin e-mailurile pe care le trimiti clientii tai te cunosc mai bine, iti cunosc serviciile, produsele, mesajul, misiunea, scopul si nu numai. Cu cat esti mai apropiat de clientii tai cu atat acestia vor avea o loialitate mai mare fata de tine si de ce oferi tu. Prin e-mail marketing ajungi mai aproape de clientii tai.

3 Targetare

Orice mesaj, orice mijloc de comunicare trebuie sa aiba un target, o tinta bine cunoscuta. Poti sa trimiti un mesaj general la 100 de persoane, fara efect sau poti sa trimiti 3 mesaje la grupuri mai mici, segmentate, personalizate, targetate. Fiecare client are anumite nevoi, preferinte si caracteristici, iar mesajele tale si modul in care comunici trebuie sa ia in considerare acest lucru. In e-mail marketing poti segmenta usor audienta in functie de anumite criterii  – trimiti mesajul potrivit la oamenii potriviti si ajungi mai repede la o vanzare. Daca ai un magazin care vinde articole sport, poti sa creezi mesaje speciale pentru cei care vor biciclete, incaltaminte de alergat, costume de inot etc. Daca oferi, vinzi si inchiriezi masini poti sa ai un mesaj pentru cei ce doresc sa cumpere si un alt mesaj pentru cei ce doresc sa inchirieze. Targetarea inseamna conversii mai usoare.

4 Personalizare

In aceeasi idee poti sa personalizezi fiecare e-mail, fiecare mesaj sau newsletter pentru audienta ta. Poti sa fii personal, direct si sa construiesti o relatie mai buna cu clientii tai. Oferi o experienta unica pentru fiecare client sau segment de clienti. Raspunzi astfel direct nevoilor lor, cu o solutie personalizata, cresti sansele de conversie considerabil. Cand primesti un e-mail personalizat potrivit pentru tine sau pentru preferintele tale ai imediat o legatura mai puternica cu cel ce ti-a trimis e-mailul.

5 Vanzare

Punctul cel mai important l-am lasat la final. E-mail marketingul te ajuta sa vinzi, este cel mai puternic mod de comunicare in e-Commerce. Despre importanta traficului targetat am mai vorbit si in articole anterioare.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Citeste : SEO Inseamna Trafic, Insa Pentru Vanzari Mai Ai Nevoie De Ceva

Cu cat vizitatorii ce vin pe site-ul tau sunt mai interesati cu atat poti sa ii convertesti mai usor. o persoana care iti ofera adresa de e-mail are de la bun inceput un interes pentru produsele si serviciile tale. Daca ii aduni cat mai multe informatii, poti sa creezi un profil pentru un segment de clienti, iar pe baza acelui profil sa trimiti mereu mesaje potrivite, de impact care duc la vanzari.

Vanzarile tale in online depind mult de eforturile tale pe plan de marketing, iar in online ai o multime de optiuni, fiecare in parte ofera ceva publicului tau tinta, intr-un anumit fel. E-mail marketingul o sa iti aduca numai beneficii daca face parte din “arsenalul” tau de marketing online.

De ce sa folosim e-mail marketing?

Deoarece clientii si potentialii nostri clienti folosesc intr-o majoritate covarsitoare acest mijloc de promovare, peste 90% din oameni isi verifica e-mailul cel putin odata pe zi, iar peste 70% din ei prefera e-mail marketing-ul ca mijloc de marketing. De ce? Pentru ca un e-mail ramane la tine, il ai la tine in inbox, poti sa il citesti si sa il vezi cand doresti tu, pe cand un anunt online undeva pe o pagina, il vezi, treci mai departe si nu te intorci sa il regasesti chiar daca te-ar putea interesa. E-mail marketing-ul este practic, ieftin si usor, prin aceste campanii putem crea relatii puternice cu clientii nostri, si putem gasi noi clienti. Trebuie sa folosim e-mail marketing-ul  pentru ca e-mailul este mobil, global si ofera rezultate ce pot fi usor masurate. Trebuie sa il folosim pentru ca functioneaza si poate avea un impact mare asupra business-ului nostru.

Citeste : Cum si de ce sa iti cresti listele de abonati la email

Vrei sa inveti mai multe despre email marketing? Daca raspunsul tau este DA, vizioneaza aici inregistrarea video de la Academia de eCommerce despre cum sa faci email marketing si afla noile strategii de vanzare prin email.

Comments

comments