Managementul campaniilor si a conturilor Google AdWords pentru afaceri, de diferite dimensiuni, reprezinta un subiect destul de sensibil de discutat, din mai multe motive.
In primul rand, sunt clientii patiti, care au avut experiente neplacute cu alte agentii in ceea ce priveste accesul la propriul cont de AdWords, rezultatele si bugetul investit. Ca urmare, cand a avut loc separarea de agentie au pierdut toate datele din campaniile finalizate (cuvinte cheie negative, rate de conversie in functie de locatie, criterii demografice si sezon, exemple de ad copy etc.).
In al doilea rand, sunt cei neincrezatori, care sunt ferm convinsi ca agentiile sunt construite exclusiv cu scopul de a cheltui bugete imense, cu rezultate putine sau care fac diverse “smecherii”.
In al treilea rand, sunt cei care afirma ca isi pot coordona singuri contul si campaniile de AdWords si nu au nevoie de asistenta, in afara de cea oferita de Google. Nu contest, exista proprietari de afaceri care au cunostinte avansate in domeniu, astfel incat pot sa managerieze campanii reusite cu AdWords, dar de cele mai multe ori si acestia apeleaza la specialisti intr-un final.
Jobul de PPC Specialist necesita un nivel ridicat de calificare tehnica si lingvistica si cere cativa ani de exercitiu pentru a ajunge cel putin la un nivel satisfacator.
Si, pentru a lamuri de la inceput aspectul privitor la asistenta Google, da, ai parte de ajutor DAR la inceput, cat timp inveti notiunile de baza si poti sa duci o campanie. Daca ai o afacere mica sau in curs de dezvoltare, cu bugete limitate, echipa de suport Google nu iti va repeta la nesfarsit cum, ce, cand si de ce sa realizezi o campanie AdWords.
Iti pot oferi si un secret din bransa. Reprezentantii Google iti ofera ponturi performante si iti construiesc campanii de anunturi eficiente deoarece scopul lor este sa te convinga ca merita sa investesti din ce in ce mai mult si mai des in AdWords, daca vrei sa ai rezultate. Problema apare in momentul in care ramai singur sa administrezi campaniile iar, daca nu ai cunostintele necesare, sigur o dai in bara.
De ce sa lasi agentia sa-ti administreze contul AdWords?
Cand ai o afacere de mici dimensiuni si esti incepator, esti predispus sa faci aceleasi erori pe care le fac toti incepatorii. Pentru a evita cheltuieli inutile, pierderi de timp si alte resurse si pentru a investi inteligent, sfatul meu cat si al specialistilor din domeniu este sa lasi munca administrarii contului tau de Google AdWords pe seama unei agentii competente.
Multe afaceri incepatoare se confrunta cu provocari distincte la nivel de buget, site-urile sunt (uneori) neoptimizate si nu inteleg pe deplin rolul si modul de functionare al acest sistem de promovare online.
Atunci cand cedezi responsabilitatea pentru campaniile PPC unei agentii, ai oportunitatea sa te axezi pe alte strategii de marketing, pe care le intelegi si le stapanesti deja. De exemplu, poti sa creezi descrieri unice de produs, reprezentative pentru afacerea ta (tu esti cel care iti cunosti afacerea cel mai bine si in cele mai mici detalii). Practic, rezolvi un element din strategia de optimizare atat pentru AdWords cat si pentru SEO.
In acest timp, expertii PPC ai agentiei cu, care lucrezi, iti investesc bugetul strict pe campaniile si instrumentele care dau cele mai bune rezultate posibile. Tot tu esti cel care controleaza bugetul cu diferenta ca, in acest fel, este investit mult mai eficient.
Cand apelezi la o echipa certificata, posibilitatea de eroare sau nereusita scade drastic deoarece specialistii stiu cum sa evite cele mai comune greseli in AdWords, atat pe nisa ta cat si la nivelul industriei, in general.
Stiu ca cea mai grea parte este cea in care trebuie sa ai incredere intr-o entitate complet straina, cu care impartasesti informatii confidentiale: date de acces, conturi, bugete, rezultatele propriei afaceri etc. Dar consider ca prin comunicare, transparenta si implicare in proportie de 100%, agentia si clientul pot realiza un parteneriat reciproc avantajos, pe termen lung.
La SilkWeb, fiind o agentie partenera Google si avand in echipa experti certificati in AdWords, administram inteligent conturi de Google AdWords, de la mici spre medii, in baza unor bugete cuprinse intre aproximativ 1500 si +10.000 RON.
Citeste si: Tu Stii Care Sunt Cele Mai Frecvente Greseli In AdWords?
Cum sa alegi agentia potrivita pentru administrarea contului de Google AdWords
Alegerea agentiei potrivite pentru administrarea contului tau de Google AdWords este mai usor de zis, decat de facut. Prima regula este sa nu accepti orice firma ci, mai bine, sa-ti faci temele dinainte. Orienteaza-te dupa urmatoarele intrebari pentru a descoperi o agentie de incredere care iti poate oferi servicii PPC de calitate, personalizate pe specificul afacerii tale.
1. Echipa pe seama careia iti lasi contul a invatat AdWords pe proprii bani?
Sa nu ai incredere intr-o agentie care iti promite cele mai cele servicii AdWords si PPC, dar care nu a rulat o campanie proprie, pentru promovarea firmei. Altfel inveti cand banii tai sunt la mijloc, ai mai multa grija la strategiile si tacticile folosite. Altfel doare cand faci greseli – uiti mai greu lectia invatata.
Cand cauti o agentie pentru a-ti administra contul si campaniile AdWords, cere o dovada ca a rulat campanii de succes pentru propria firma. Experienta bate orice diploma sau certificat: daca de-a lungul timpului au creat campanii performante, cu rezultatele dorite de catre clienti, mai mult ca sigur sunt capabili sa repete fenomenul pentru afacerea ta.
2. Agentia este intr-adevar o agentie sau un singur om se ocupa de tot?
Cand o singura persoana din toata agentia se ocupa de crearea, lansarea, intretinerea, dezvoltarea, evaluarea si raportarea campaniilor tale, exista sanse ca aceasta sa nu poata detine controlul complet. Sau se intampla sa isi ia concediu. Sau poate se imbolnaveste.
Exista si exemple de specialisti in AdWords capabili sa duca mai multe campanii si conturi o data, cu succes. Dar, la fel ca si ceilalti oameni, un specialist in AdWords are anumite nevoi: timp de repaos, vacante, concedii, intamplari neprevazute etc.
3. Ce servicii ofera agentia?
Chiar daca agentia ofera si alte servicii cum ar fi SEO, web design, social media marketing etc., este important ca specialistul PPC sa se ocupe exclusiv de acest serviciu. Si intr-adevar sa fie specialist PPC, nu doar o persoane care are impresia ca stie ceva despre Google AdWords.
4. Cum ai auzit de agentie?
Cele mai bune circumstante in care sa auzi de o agentie potrivita pentru administrarea contului tau de Google AdWords sunt:
- Lucrezi deja cu agentia pe alte servicii de marketing
- Un coleg de incredere ti-a recomandat serviciile agentiei
- L-ai auzit pe managerul sau CEO al companiei vorbind la un eveniment important din industrie
- Continutul web creat de agentie ti-a atras atentia si le-ai castigat increderea.
De asemenea, ai grija sa cauti pareri si referinte de la alti clienti ai agentiei. Daca o agentie iti trimite un email fara ca tu sa iti fi dat in prealabil adresa sau datele personale, nu trebuie sa ii acorzi certificatul de incredere pentru a-ti administra contul AdWords.
5. A lucrat agentia si cu alti clienti din nisa ta?
In cazul in care nisa ta este mai putin aglomerata, posibil ca agentia sa nu aiba contact pana in acest moment cu o astfel de afacere. Prin urmare, nu e chiar un capat de lume.
Totusi, ar fi indicat ca agentia sa aiba o experienta initiala in industria in care activezi, deoarece va stii cum sa administreze mai relevant campaniile de promovare folosite.
6. Cum isi raporteaza rezultatele?
E esential ca datele privitoare la campaniile tale, bugetul investit si rezultatele reale ale campaniilor sa iti fie raportate periodic. Agentia trebuie sa stie cum sa conecteze conturile de AdWords si Google Analytics si sa iti prezinte rezultatele din AdWords in contextul celorlalte tipuri de trafic.
Tot in aceeasi directie, este nevoie sa cunosti ciclul de raportare al agentiei: saptamanal, lunar, bianual si anual sau oricand este nevoie.
7. Cine va lucra, mai precis, cu contul tau?
Odata ce relatia profesionala a inceput, contul tau va fi administrat de unul sau mai multi experti PPC. Nu-ti fie teama sa ceri informatii despre persoanele care lucreaza fizic cu contul tau. Vorbeste la telefon cu acestea sau poti chiar sa le intalnesti fata in fata.
8. Este agentia certificata?
Agentia ar trebui sa aiba cel putin experti certificati in AdWords si sa faca parte din programul Google Parteneri. Daca nu are certificarile Google, mai mult ca sigur ai de-a face cu amatori.
De obicei, profesionistii stiu cum sa analizeze specificul afacerii tale, competitorii, obiectivele de marketing si bugetul disponibil pentru ca, in functie de toate aceste elemente, sa creeze o campanie personalizata strict pentru firma ta. Astfel, economisesti timp, bani si energie comparativ cu situatia in care tu te ocupi de unul singur de crearea si rularea campaniilor PPC.
Expertii AdWords au calitatea de a fi transparenti deoarece stiu ca orice data falsificata influenteaza negativ performanta campaniilor si, in timp, duce la pierderea impactului tipului de campanie folosit asupra utilizatorilor. De asemenea, daca incalca termenii si conditiile Google, le va fi retrasa certificarea si statutul. Prin urmare, nu trebuie sa ai grija costurilor ascunse sau a unor rezultate distorsionate.
Cultura organizationala a agentiei SilkWeb sau de ce avem un perete plin cu diplome
9. Cum te simti discutand cu reprezentantii agentiei?
Nu trebuie sa te amuzi pe seama acestei intrebari. PPC-ul nu este o stiinta exacta, cum nici alegerea agentiei potrivite nu se bazeaza exclusiv pe date studiate la rece. Este important sa existe o relatie comunicationala deschisa intre tine si agentie si sa te simti bine atunci cand discuti cu reprezentantii acesteia.
Agentia potrivita va discuta cu tine atata timp cat este necesar, va avea un bun simt al afacerilor, va comunica pe intelesul tau, evitand jargonul acolo unde poate fi evitat, iti va explica termenii, iti va pune la dispozitie materiale educative prin care sa intelegi strategia folosita (ghiduri, articole pe blog), va intelege specificul si publicul tinta al afacerii tale si va avea un bagaj complet de cunostinte si experienta pentru folosirea eficienta a Google AdWords.
Citeste si: Infografic: 5 Pasi Pentru Campanii de Succes in Google Adwords
Daca raspunsul la primele 8 intrebari de mai sus a fost unul pozitiv si simti ca poti sa ai o relatie profesionala deschisa cu agentia aleasa, probabil ai descoperit castigatorul.
In acest articol ai descoperit care sunt motivele pentru care este recomandat sa lasi administrarea contului de Google AdWords pe seama unei agentii specializate si care sunt modalitatile prin care sa descoperi agentia potrivita pentru tine. Tine cont de aceste sfaturi pentru a-ti eficientiza strategia de dezvoltare a afacerii si concentreaza-ti eforturile pe ceea ce stapanesti deja.
Nu uita sa te abonezi la blog pentru a fi la curent cu recomandari pertinente si noutati din sfera eCommerce si, daca ai vreo nelamurire, nu ezita sa te exprimi in sectiunea de comentarii de mai jos. Spor la conversii!
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019