Pentru proprietarii de afaceri online, ceasul parca ticaie mult mai repede. Cu siguranta si tu ai avut zile in care ti-ai propus sa faci anumite task-uri importante insa, peste zi, ai fost prins cu tot felul de treburi – raspunsul la email-uri, verificarea constanta a paginilor de Social Media, crearea de imagini si continut – iar in final, ai descoperit ca nu ai apucat sa rezolvi nici jumatate din ce ti-ai propus.

Stiu ca ti-ar placea sa fii implicat in tot ceea ce tine de business-ul tau, pentru ca asa ai senzatia ca poti scadea riscurile si esti in control. Insa am o veste neplacuta pentru tine: nu dispui de timpul necesar pentru a face chiar totul de unul singur. Normal, sunt task-uri de care trebuie sa te ocupi doar tu insa sfatul meu este sa dai o sansa posibilitatii de a externaliza alte task-uri, catre asistenti virtuali sau oameni ce au mai multa experienta si care iti pot creste productivitatea.

In articolul de astazi discutam despre 10 task-uri de marketing pe care sa le externalizezi chiar acum, pentru a castiga mai mult timp, a cheltui mai putine resurse si a creste eficienta in scopul optimizarii afacerii tale online.

Cursuri de ecommerce si marketing online gasesti in https://academia.gomag.ro/

Ce beneficii ai daca externalizezi?

  • Diminuarea costurilor

Unul dintre cele mai importante si cele mai vizibile beneficii este diminuarea costurilor, legate atat de resurse financiare cat si alte resurse: timp, efort, energie, angajati etc.  Atunci cand te ocupi singur de tot ceea ce este legat de business-ul tau, inclusiv marketing, este evident ca nu dispui de timpul necesar pentru a face lucrurile asa cum trebuie. Iar daca vrei sa iti faci o echipa interna care sa se ocupe de task-urile de marketing, trebuie sa stii de la inceput ca aceasta te va costa mai mult decat angajarea unei agentii externe.

  • Cresterea productivitatii

Cand externalizezi catre o agentie specializata, aceasta pune la bataie ani de experienta si oameni certificati, capabili sa iti ofere rezultatele dorite cat mai rapid si punand in aplicare secrete si ponturi la care tu, ca si incepator, inca nu ai acces. Aceasta stare de fapt duce la cresterea eficientei si a productivitatii si iti permite sa te axezi pe ce este mai important pentru tine: cresterea business-ului tau.

  • Timp pentru a te concentra pe obiective

Dupa cum spuneam si la punctul anterior, externalizarea iti ofera rezervele de timp si energie de care ai nevoie pentru a te concentra strict pe principalele obiective ale business-ului tau. Te poti concentra pe cresterea brandului, imbunatatirea produselor sau a serviciilor oferite, crearea de parteneriate avantajoase etc.

Evident, exista si riscuri atunci cand externalizezi, la fel cum exista riscuri cu privire la orice. Pentru a le evita si a avea un anumit grad de control documenteaza-te bine de la inceput si vezi daca freelancer-ul sau agentia externa la care vrei sa apelezi este capabila sa iti livreze rezultatele promise.

Revenind la oile noastre, mai jos, descoperi 10 task-uri de marketing pe care sa le externalizezi catre specialisti certificati, astfel incat sa obtii mai mult, investind mai putin.

1. Campanii Pay-per-click

Google Ads este unul dintre cele mai eficiente instrumente care te ajuta sa atragi vizitatori noi in site, sa iti cresti vanzarile, sa primesti mai multe comenzi telefonice si sa iti convingi clientii ca merita sa se intoarca in repetate randuri pentru a converti.

Chiar si daca ai experienta necesara pentru a te ocupa in intregime de campaniile tale PPC, stii care sunt scurtaturile si care este strategia completa, e nevoie de foarte mult timp doar pentru a te ocupa de simple task-uri legate de campaniile PPC. Iar daca esti incepator cu Google Ads sau Facebook Ads, sfatul meu e sa nu mai investesti timpul de care, inevitabil, ai nevoie facand greseli ci sa lasi acest task pe mana specialistilor.

Care sunt principalele avantaje pe care le castigi?

  • Economisesti bugetul pentru Google Ads si Facebook Ads

Specialistii PPC stiu cum sa seteze, monitorizeze si ajusteze campaniile de care se ocupa, astfel ca minimalizeaza, intotdeauna, costurile. Sa nu crezi ca este suficient sa setezi campania si apoi treaba ta se termina. E nevoie de timp, efort si cunostinte temeinice pentru a face fata experimentelor pe care Google le face cu acest tool.

  • Monitorizare zilnica

Diversificarea cuvintelor cheie, gestionarea sumelor licitate si crearea continutului pentru reclame sunt task-uri zilnice. Pentru a fi castigator la capitolul productivitate ai nevoie de un angajat, sau mai bine zis, angajati care sa faca in permanenta munca de analizare, gestionare si optimizare a actiunilor PPC.

  • Specialisti PPC certificati

Specialistii PPC acorda atentie constant imbunatatirii cunostintelor lor si au suficienta experienta pentru a crea campanii eficiente, cu buget minim. Ei, daca vrei sa ai o echipa interna care se ocupa de campaniile PPC tine cont ca ai o multime de costuri suplimentare: salarii, echipament, asigurari, taxe, concedii platite, timp pentru training-uri etc. Insa atunci cand angajezi o agentie specializata, aceasta a investit deja timp si bani in specializarea angajatilor sai.

2. Social Media Marketing

Trenduri Social Media - Trenduri pentru Facebook in 2020

Motivul de baza pentru care ar trebui sa fii prezent si activ pe platformele de social este ca majoritatea potentialilor tai clienti se afla aici. Insa canalele sociale nu trebuie sa fie tratate ca si propriul site; aici trebuie, mai degraba, sa iti educi si inspiri audienta pentru a o atrage in site. Iata de ce ar trebuie sa externalizezi task-urile de social media marketing:

  • Consultanti cu experienta si flux de lucru

Social Media nu inseamna doar Facebook si nu inseamna doar postarea unei simple imagini pe pagina ta. Social Media Marketing inseamna procese complexe in spatele cortinei, analiza si monitorizare, teste, bune practici si o multime de retele, fiecare cu regulile si secretele aferente ce duc la succes. Consultantii externi, fie individuali fie facand parte dintr-o agentie, cunosc deja aceste lucruri si si-au format un flux de lucru eficient, pe baza experientei si a testelor realizate pana acum.

  • Instrumente si platforme

Specialistii Social Media Marketing stiu deja care sunt instrumentele si platformele care le usureaza munca si sunt capabili sa creeze mesaje unitare de-a lungul tuturor canalelor folosite, astfel incat sa asigure o experienta placuta pentru utilizatorii tai.

  • Costuri reduse

Daca decizi sa externalizezi task-urile de Social Media Marketing catre specialisti, sumele de bani investite se reduc deoarece acestia se folosesc de secrete si experienta acumulata de-a lungul anilor pentru a obtine rezultate cat mai bune, la costuri cat mai mici.

Citeste si: Oamenii din spatele paginilor din social media

3. Marketing Research

Analizarea si cercetarea pietei tinta si a oportunitatilor de marketing este o treaba complexa si care cere timp. Aceasta este vitala pentru a determina nevoile si dorintele audientei, statutul concurentei si pietele cu potential pe care te poti lansa.

Daca ai subestimat pana acum importanta analizarii pietei si a posibilitatilor de marketing, e timpul sa apelezi la oameni specializati care iti vor oferi toate informatiile de care ai nevoie, fara sa mai investesti timpul si asa limitat de care dispui. Ai nevoie de marketing research deoarece:

  • Vei reduce potentialele riscuri in momentul in care vrei sa introduci un nou produs sau serviciu pe piata
  • Vei identifica oportunitatile si vei reduce problemele legate de produse, servicii, competitie, reactiile oamenilor etc.
  • Vei identifica rapid cele mai fiabile strategii de marketing pentru afacerea ta
  • Vei putea evalua obiectiv succesul firmei tale.

4. Content Marketing

Fie ca ii zici content marketing, content development sau content creation, crearea si promovarea continutului tau, in diferite formate, joaca un rol esential in influentarea deciziilor potentialilor tai clienti.

Pentru a face content marketing, trebuie sa fii creativ, flexibil si versatil, astfel incat sa oferi oamenilor ceea ce au nevoie sau sa ii surprinzi, in locul potrivit, la momentul potrivit. Insa chiar daca ai deja toate aceste calitati, probabil stii ca realizarea si promovarea continutului necesita foarte mult timp, pe care tu nu il ai la dispozitie.

Cel mai bun sfat pe care ti-l pot da este sa cauti un om sau o agentie specializata care sa se ocupe de task-urile de content marketing in locul tau. De ce?

  • Continutul tau ajunge la o audienta mai extinsa

In principiu, agentiile specializate au fiecare baza lor cu bloggeri, influenceri sau diverse site-uri relevante pentru industria in care activezi, site-uri pe care poate aparea continutul tau. Folosind aceste canale, audienta catre care te adresezi se va extinde, cuprinzand oameni la care nici nu te-ai gandit pana acum.

  • Continut de calitate si performanta

Agentiile au resurse pentru a crea, a corecta, a optimiza si a verifica orice tip de continut, pentru ca in final sa iti puna la dispozitie un continut de calitate. Au experienta si oameni care au trecut deja de greseli si stiu sa creeze texte, imagini, video-uri, prezentari sau orice tip de continut pentru o multime de domenii.

5. Blogging

Blogul de companie este o arma cu bataie lunga pentru afacerea ta online. Este o sursa de continut actualizat pe care il trimiti periodic catre audienta (newslettere), un instrument util de SEO si vizibilitate dar si o baza cu informatii pretioase pentru utilizatorii tai.

Pe langa partea de continut, pe care am discutat-o anterior, externalizeaza si alte task-uri legate de blogul sau blogurile tale catre asistenti virtuali sau agentii:

  • Moderarea comentariilor si filtrarea spam-ului
  • Raspunsul la comentarii
  • Cercetarea si analizarea nisei pentru a descoperi noi idei de articole
  • Brainstorming pentru generarea de idei si postari
  • Programarea articolelor
  • Optimizarea SEO a continutului
  • Crearea si actualizarea unei baze de date cu postari si cuvinte cheie folosite
  • Verificarea ortografica si gramaticala a textelor
  • Crearea de link-uri interne
  • Descoperirea oportunitatilor de guest-posting
  • Monitorizarea si analiza comportamentului cititorilor

6. SEO

SEO este un subiect sensibil despre care se vorbeste mult si, de cele mai multe ori, degeaba. Multi discuta insa prea putini pun in practica o strategie corecta, care ii poate feri de penalizarile Google si distrugerea experientei utilizatorilor.

Din acest motiv, SEO nu este un simplu task de marketing pe care sa il faci intre doua postari pe Facebook. Mai mult decat alte strategii de marketing, tehnicile de SEO au nevoie de o perioada mai indelungata pentru a fi aplicate si pentru a-si face vizibile rezultatele. Uite doar un exemplu, in procesul de link building sau link earning: daca obtii link-uri catre site-ul tau prea rapid, Google le interpreteaza ca si un semnal de manipulare a rezultatelor si te penalizeaza.

De ce ar trebuie sa externalizezi task-urile de SEO?

  • Ai nevoie de o analiza SWOT, o analiza a pietei, a competitorilor si a potentialului public tinta

In acest scop, trebuie sa stii cum se fac aceste analize si ce instrumente folosesti pentru a obtine rezultate obiective. O agentie specializata nu va incepe niciodata sa lucreze la proiectul tau inainte sa treaca prin pasul analizarii acestor elemente.

  • Experienta si cunoasterea bunelor practici

Agentiile sau specialistii SEO cu experienta au trecut deja prin era in care manipularea link-urilor aducea rezultate extraordinare, rapid. Totodata, au trecut prin revolutia instituita de Google prin penalizari si au simtit pe propria piele la ce poate duce spam-ul si incalcarea regulilor Google. Pe langa respectarea bunelor practici, specialistii SEO stiu cum sa le adapteze la specificul business-ului tau, tinand cont de sezonalitate, Buyer persona, tehnicile folosite de concurenta etc.

  • Accesul la instrumente si platforme specializate

Unele agentii chiar si-au dezvoltat propriile tool-uri, astfel incat sa faciliteze accesul la rezultate pentru clientii de care se ocupa.

In acelasi scop, la SilkWeb, am dezvoltat un instrument special de monitorizare SEO si Social Media, ce monitorizeaza evolutia cuvintelor cheie, a traficului si a diverse alte metrice, numit MintMetrics. Pe langa acest instrument, folosim alte platforme si tool-uri care ne ofera o imagine completa asupra business-urilor de care ne ocupam.

servicii seo

Citeste si: Rolul Clientului In Relatia Sa Cu Agentia SEO

7. Analytics

Orice marketer sau proprietar de business online ar trebui sa isi ia deciziile pe baza datelor din Google Analytics. Insa, daca nu cunosti inca acest tool, Google Analytics poate fi inselator. Aici ai nevoie sa setezi contul de Analytics, sa implementezi codul de tracking, sa generezi rapoarte, sa monitorizezi datele, sa le analizezi, sa vezi ce poti invata si ce decizii strategice de marketing iei pe baza acestor date.

Exista o multime de secrete care te pot ajuta insa, pentru a le descoperi, a le pune in aplicare si a obtine rezultatele este nevoie de timp. Ce se intampla daca apelezi la o agentie specializata pentru a se ocupa de contul tau de Google Analytics?

  • Contul tau este analizat si structurat de specialisti certificati

De exemplu, la SilkWeb, toti membrii echipei de marketing sunt certificati in Google Analytics Individual Qualification si lucreaza in permanenta cu conturile de Analytics ale clientilor de care ne ocupam. Tot aici cream filtre, obiective, adnotari etc. pentru a obtine date statistice vitale pentru dezvoltarea proiectelor.

  • Datele din Analytics iti sunt prezentate intr-un format mult mai simplu

Agentiile stiu cum sa genereze rapoarte complete cu o structura cat mai intuitiva astfel incat tu intelegi din start care este performanta metricelor monitorizare, a site-ului, comportamentul vizitatorilor in site si date legate de locatii, dispozitive folosite, surse de trafic etc.

  • Primesti sugestii de optimizare si creare campanii in functie de datele din Analytics

Agentiile specializate folosesc datele din contul tau de Analytics pentru a optimiza si ajusta campaniile in derulare dar iti ofera si sugestii pentru crearea de noi campanii si actiuni de marketing, in concordanta cu aceste date.

Important! Sugestia mea este sa ai propriul cont de Google Analytics, al carui proprietar sa fii tu si nu agentia sau oricine altcineva. Sigur nu vrei sa iti pierzi toate datele si sa o iei de la inceput, asa ca ai grija sa fii in control.

8. Optimizarea ratei de conversie

Cand vorbim despre optimizarea ratei de conversie, discutam despre obtinerea mai multor micro si macro conversii cu acelasi trafic. Insa munca de imbunatatire constanta, testare si optimizare a site-ului tau cere timp si resurse. Poti alege sa te ocupi de optimizarea ratei de conversie insa tine cont de faptul ca vei avea mai putin timp sa faci task-urile de logistica, marketing, vanzare, suport pentru clienti, parteneriate etc.

De ce sa externalizezi task-urile de CRO?

  • Obtii un site mai performant cu investitii mai putine

Noi avem o experienta de peste 10 ani, timp in care am optimizat peste 500 de proiecte, si conform multor proprietari de business-uri, ne-am respectat promisiunile si am livrat rezultatele asteptate. Investitia in serviciile unei agentii te va costa intotdeauna mai putin decat angajarea unui om intern.

  • Agentia are deja acces la instrumente si platforme de CRO

Vorbim aici despre instrumente de A/B Testing, crearea de landing page-uri, heatmap-uri, surveys, marketing automation etc., unele gratuite (pentru maxim 30 de zile) insa cele mai multe, premium. Agentiile investesc inca de la inceput in aceste instrumente, deoarece sunt vitale pentru ca procesele de optimizare sa aiba succes. Tu cat esti dispus sa investesti in astfel de instrumente?

  • Experienta si bune practici

Referitor la bunele practici, stii bine ca solutia nu este sa le urmezi orbeste ci trebuie sa testezi inainte de a face modificari permanente in site-ul tau. Noi spunem asta din experienta si stim deja care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurgem obligatoriu in scopul optimizarii ratei tale de conversie.

optimizare conversii

9. Email Marketing

Email Marketing functioneaza excelent impreuna cu strategia de Lead Generation dar si cu optimizarea. In speta, toate task-urile de marketing despre care am discutat in articolul de fata, trebuie sa fie unitare, sa transmita acelasi mesaj, pentru ca experienta utilizatorului sa nu aiba de suferit.

Gandeste-te, cat timp investesti pentru crearea newsletter-elor? Cat timp petreci cu segmentarea bazei cu adrese de email? Care este secventa ta de email-uri care duc la un procent important de conversii?

Daca raspunsul tau este mult sau deloc (pentru ca nu folosesti email marketing) sfatul meu este sa apelezi la o agentie specializata, capabila sa iti livreze rezultate performante, sa iti mentina o reputatie cat mai buna atat in fata utilizatorilor cat si a providerului de servicii de emailing si sa nu faca spam.

10. Design creativ

Nu conteaza cat de abil esti in Photoshop, Indesign sau orice alt program de editare foto si video. De exemplu, chiar si pentru a crea o imagine de titlu pentru un articol pe blog, ai nevoie de timp. Iar acesta creste mult cand vine vorba de crearea unui infografic. Nu mai vorbim despre ghiduri sau alte materiale, mai complexe.

Cand angajezi un om pentru design-ul creativ, de fapt ai nevoie de doi oameni: unul care se ocupa de cercetarea subiectului si crearea de continut text pentru materialele tale si inca unul, ce se ocupa de partea de design.

Insa in momentul in care apelezi la o agentie, aceasta dispune deja de personalul necesar pentru a-ti oferi servicii de calitate, a pune la bataie experienta specialistilor si a identifica abordari cat mai creative, care sa inspire utilizatorii ce ajung in site-ul tau. De acolo, daca site-ul le asigura o experienta placuta, vei obtine mai multe conversii si vanzari.

Citeste si: Vrei Mai Mult ROI? Ai Nevoie De O Infrastructura De Marketing

In articolul de astazi ai descoperit 10 task-uri de marketing pe care sa le externalizezi chiar azi si care sunt beneficiile acestei actiuni.

Dupa cum spuneam si mai sus, strategia ta de marketing ar trebui sa fie una unitara si, indiferent de tehnica pe care o folosesti, ai grija la experienta finala a utilizatorilor tai.

Acesta e si motivul pentru care, la SilkWeb, am realizat un plan de actiune complet, ce cuprinde 7 strategii esentiale de marketing pentru cresterea afacerii tale online. Pana acum, peste 150 de magazine online s-au bucurat de rezultatele acestui plan iar numarul proiectelor e in crestere. Descopera beneficiile planului nostru de actiune si lasa-ne sa iti oferim timpul de care ai nevoie pentru a te ocupa de task-uri mai importante legate de dezvoltarea afacerii tale.

Iar daca ai nelamuriri legate de serviciile si planul nostru de actiune, te invit sa ne contactezi, pentru a afla raspunsuri direct de la sursa.

Cosmin Daraban

Comments

comments