Cel mai cunoscut rol al unui pop-up este de a incuraja vizitatorii unui site sa devina parte a unei baze de date de email.

Stim ca bazele de date de email sunt extrem de valoroase; cu ajutorul lor, putem sa construim o legatura foarte apropiata cu cei interesati de produsele si serviciile pe care dorim sa le promovam si sa le vindem iar persoanele din spatele adreselor de email au o probabilitate mai mare sa devina clienti.

Dar, pentru a obtine cea mai buna rata de conversie posibila, trebuie sa realizam captarea leadurilor intr-un mod cat mai natural. Cum putem face asta?

Popup-urile au, intr-un fel, un renume negativ, asta tocmai din cauza ca foarte multi s-au folosit de ele prea agresiv si au exagerat, frustrand vizitatorii. Dar, de fapt, daca sunt folosite corespunzator, pop-up-urile de abonare isi recompenseaza faima aducand leaduri valoroase.

Statisticile arata ca prin pop-up se colecteaza mult mai multe leaduri decat prin formularele obisnuite de abonare. Potrivit rezultatelor unui experiment realizat de AWeber, pop-up-urile convertesc de peste o mie de ori mai bine decat clasicele formulare. Pe langa asta, mesajele generice de genul “Aboneaza-te la newsletter”, fara prezentarea vreunui beneficiu, ar fi de evitat atat in formulare, cat si in pop-up. In aceasta idee, sunt multe alte variante de continut care maximizeaza capacitatea unui pop-up de a converti.

Citeste si acest articol: Cum Transformi Traficul De Pe Site In Clienti

La un pop-up de colectare de adrese de email conteaza doua lucruri: timing si continut.

Timing

Momentul in care i se afiseaza popup-ul vizitatorului e foarte important, pentru ca acesta trebuie sa coincida cu momentul in care vizitatorul are nevoie de o oferta.

Continut

Continutul trebuie sa fie cat mai simplu si concis, scurt si la obiect, astfel incat sa il determine pe vizitator sa iti ofere adresa de email si sa apese pe butonul de call to action.

Aplicam pop-up-urile in functie de timpul petrecut pe site de catre vizitator, numarul de pagini vizitate de acesta sau comportamentul vizitatorului, dar si de multe alte criterii. Nu vrem ca pop-up-ul sa deranjeze vizitatorii, asa ca trebuie sa incercam sa prelungim cat mai mult intervalul de timp pana la afisarea acestuia.

O aplicatie excelenta pentru aplicarea de pop-up-uri este OptinMonster, insa aceasta nu e doar un tool de creat si aplicat popup-uri, ci un adevarat sistem de generare de leaduri. Datorita faptului ca OptinMonster are template-uri de design prestabilite si optimizate pentru conversie, pop-up-urile realizate si aplicate cu ajutorul acestui tool sunt mai eficiente (colecteaza mai multe leaduri decat cele realizate cu alte aplicatii).

Unde si cand afisam pop-up-ul? La intrarea in site (dar cu intarziere), la exprimarea intentiei de parasire a site-ului, la scroll, pentru a nu deranja vizitatorul atunci cand iti studiaza produsele sau ofertele. Poti aplica si un hellobar cu numaratoare inversa in cazul in care ai o oferta cu limita de timp.

Posibilitatile oferite de OptinMonster sunt numeroase.

Citeste si acest articol: Pop-up: Le Folosesti In Site-ul Tau Sau Nu?

Acum, hai sa vedem mai exact ce metode poti folosi la crearea continutului pentru popup-uri, astfel incat ele sa fie cat mai eficiente.

  1. Exclusivitate

O metoda simpla dar eficienta de a determina vizitatorii sa isi lase adresa de email este sa ii faci sa se simta speciali. De exemplu, poti sa le transmiti un mesaj de genul “Fii primul care primeste ofertele noastre” sau “Fii primul care are acces la noutati”. 

pop up exclusivitate

  1. Oferirea unui lucru gratuit

Oamenii se bucura intotdeauna cand primesc ceva gratuit. Poti folosi aceasta nevoie psihologica in favoarea ta si ai de castigat si tu, dar si vizitatorii. Creeaza un ghid care sa corespunda cu specificul site-ului sau chiar un ebook si ofera-l doar celor care iti lasa adresa de email.

pop up ghid

Nu trebuie sa fie foarte lung, dar trebuie sa fie un text util. De exemplu, pentru un magazin online de mobila, un titlu bun de ghid ar suna cam asa: “Cum iti amenajezi bucataria. 8 Secrete pe care le stiu doar profesionistii”.

  1. Oferirea unui discount

Chiar daca gasesc produsul cautat intr-un magazin online, de multe ori, clientii nu sunt multumiti de pret. Uneori, se gandesc ca poate, daca ar fi macar cu 15% mai ieftin, l-ar cumpara azi.

Aici poti sa intervii cu un pop-up prin care oferi un discount de 15% (mai mult sau mai putin) tuturor celor care isi lasa adresa de email, sau un discount doar la prima comanda.

pop up discount

Pentru site-ul de prezentare al unui dentist sau alt tip de servicii, continutul popup-ului ar suna putin diferit. De exemplu: “15% reducere pentru prima vizita la cabinet”, doar pentru cei care isi lasa adresa de email, evident.

  1. Urgentare

Se poate folosi o combinatie intre discount si urgentare, pentru a alimenta senzatia de FOMO. In acest caz oferta devine limitata. De exemplu, se ofera un discount de 30% la orice produs, celor care isi lasa adresa de email, oferta fiind valabila doar pana la sfarsitul lunii in curs sau pana la sfarsitul saptamanii. Tot pentru urgentare poti folosi un hellobar cu timer, pe care il poti crea si aplica tot cu OptinMonster. Un exemplu putem vedea in imaginea urmatoare: 

hello bar urgentare

 

Poti urgenta abonarea si in mod indirect, apeland la emotii, ca de exemplu frica de a nu pierde ceva, pe care o poti alimenta folosind un pop up cu un mesaj de genul celui din imaginea de mai jos. Acest pop up l-am folosit intr-un proiect de al nostru, un site de imobiliare:

pop up urgentare

  1. Folosirea unui progress bar

Stim ca oamenilor nu le place sa lase lucrurile neterminate, iar de acest aspect poti profita din plin. Foloseste un design care sa permita aplicarea unei bare de progres ce se afiseaza la 50% complet, iar pentru a atinge 100%, vizitatorul trebuie sa completeze un mic formular, doar cu numele si adresa de email / doar adresa de email.  In Imaginea urmatoare se observa un exemplu de pop up in care am folosit o combinatie de ghid si progress bar.

  1. Continut amuzant

Continutul amuzant functioneaza intotdeauna, iar ca sa intelegi cum, iata urmatorul exemplu. Sa zicem ca ai un magazin online cu mancare pentru caini.

Aplica un pop-up la exit (il afisezi atunci cand vizitatorul isi arata intentia de a iesi din site), cu poza unui catelus care implora vizitatorul sa nu plece, cu puppy eyes si tot pachetul. Eventual ii poti da si un link spre cele mai bune oferte, sa aiba un motiv sa mai stea putin pe site. Poti pur si simplu sa folosesti o imagine amuzanta si un mesaj simplu, dar de efect, ca in exemplul de mai jos:

pop up funny

 

  1. Social proof

Prin social proof, poti demonstra vizitatorilor ca in jurul afacerii tale s-a constituit o adevarata comunitate. Daca ai deja o lista cu adrese de email colectate sau ai oameni care sunt interesati de pagina ta de social media, poti compune un mesaj de tipul: “Alatura-te altor 2000 de oameni care sunt interesati de afacere” .

  1. Sansa unui castig

Oamenilor le place sa castige, iar castigurile fizice sunt cele mai atractive. Un exemplu foarte bun este sa oferi sansa celui care isi lasa adresa de email sa castige un tricou, o sapca sau orice altceva, cu conditia sa fie un obiect palpabil aflat in legatura cu afacerea ta, nu doar un ebook.

pop up castig

Citeste si: 30 De Trucuri Prin Care Sa Obtii Mai Multi Abonati

Evident, mai sunt si alte metode eficiente. Acestea sunt doar 8 dintre cele mai productive.

Cum stii care dintre ele functioneaza mai bine in cazul tau? Testezi. Testezi nu doar continut diferit, ci si cate un design diferit, astfel incat sa afli care este cea mai buna modalitate de a colecta adrese de email, pentru cazul tau particular.

O varianta mai complexa a folosirii unui pop-up este combinarea a doua, trei sau chiar mai multe tactici dintre cele enumerate mai sus intr-un singur pop-up. Astfel, poti da posibilitatea vizitatorului sa aleaga ce isi doreste, de exemplu un discount, un ebook sau posibilitatea de a castiga un tricou.

Chiar daca unii sunt de parere ca moda pop-up-urilor a cam trecut, acestia sunt poate cei care au vazut sau chiar folosit instrumentul intr-un mod prea agresiv. Lucrurile trebuie facute cat mai natural, pentru ca exact asta ne dorim, sa obtinem adresele de email ale persoanelor interesate in mod real de ceea ce vrem sa oferim.

Daca vrei sa plasezi un pop-up de abonare pe site folosind metode precum cele de mai sus, fa-o natural. Lasa sa treaca macar 20 secunde pana la afisarea pop-up-ului, ba chiar lasa vizitatorul sa rasfoiasca si cateva pagini in site.

Cosmin Daraban

Comments

comments