Aproximativ 9 minute timp de citire

Toate lumea stie vechiul proverb – cu cat ai mai multe adrese de email, cu atat te simti mai bine, convinge oamenii sa se aboneze si fa-le o oferta buna!

Stai, n-ai mai auzit proverbul acesta pana acum? Ceva despre micro-conversii? Hmm, asta nu e bine…

Adresele de email ale abonatilor tai reprezinta de fapt lead-uri super valoroase care, cu volumul potrivit de mesaje si abordarea corecta, intr-o zi se vor transforma in clienti platitori si cumparatori fideli.

Din acest motiv, pentru astazi ti-am pregatit 30 de trucuri geniale prin care sa obtii mai multi abonati, mai multe adrese de email cu sanse maxime de conversie deoarece sunt interesate de ceea ce vinzi.

Esti pregatit sa iti cresti vanzarile si conversiile? Iata cum:

1. Miza pe stimulente

Potrivit raportului GPeC pentru 2016, indiferent de ocazia cu care se desfasoara campaniile de reduceri, acestea aduc cresteri in vanzari de aproximativ 30%.

Asadar, nu e de mirare ca discount-urile, reducerile, codurile de reduceri si promotiile sunt un stimulent puternic pentru cumparatorii romani. Foloseste acest tip de stimulente pentru a obtine atat micro conversii cat si macro conversii: vanzari dar si adrese de email.

Exemplu: Aboneaza-te si esti primul care afla cele mai recente noutati, reduceri si oferte exclusive din partea magazinului nostru!

pop-up-abonare

2. De la branding la abonati

Atunci cand oamenii iti cunosc brandul si le place de acesta, ai cu 40% mai multe sanse sa iti ofere de buna voie adresa de email si sa fie interesati sa iti deschida email-urile. Daca vrei mai multe lead-uri, ai grija sa iti consolidezi in acelasi timp si brandul. Pentru ca numele de brand vinde intotdeauna mai bine decat crezi.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

3. Foloseste formulare de abonare direct in site

Un link spre pagina de abonare ar insemna ca utilizatorul sa iasa din site, sa adauge in formular informatiile personale si sa ti le trimita. Acesti pasi multipli ii scad nivelul de concentrare; fiecare pas in plus scade sansele de conversie.

In schimb include un formular de abonare direct in pagina in care se afla utilizatorul.

abonare-autohut

4. Organizeaza un concurs / giveaway

Indiferent de tipul de concurs pe care il organizezi, conditioneaza participarea cu un formular de completat cu adresa de email.

5. Pastreaza formularul de abonare foarte scurt

Serios, foarte scurt. Informatia de care ai nevoie o reprezinta adresa de email si, eventual, prenumele abonatului (pentru a personaliza adresarea din email-uri). Nu te arunca inainte sa ceri informatii precum data de nastere, numar de telefon, aroma preferata, culoarea ochilor sau numele cantaretului preferat. N-ai nevoie (inca) de aceste detalii.

terratourism-abonare

6. Adauga o optiune de abonare la comentarii

Multe sectiuni de comentarii cer utilizatorului adresa de email pentru a adauga un comentariu (in mare masura pentru a preveni spam-ul). Din moment ce deja adauga adresa de email, de ce sa nu adaugi si un checkbox aboneaza-te la newsletter langa? Orice loc ce presupune adaugarea unei adrese reprezinta pentru tine o oportunitate de obtinere a unui lead.

7. Ai grija la plasarea formularului de abonare

Rezultat al bunelor practici, exista deja cateva locuri din site in care expertii recomanda plasarea formularelor de abonare. Ai putea urma bunele practici sau, daca vrei sa obtii maximum de adrese, mai bine testezi plasarea exclusiv pentru afacerea ta si publicul targetat.

Poti plasa formularul in:

  • Partea de sus a barei laterale
  • In antetul paginii
  • Dupa o postare
  • In subsolul paginii
  • Intr-un pop-up

8. Foloseste exit pop-up

Si daca tot vorbeam de pop-up-uri, o optiune utila il reprezinta exit pop-up-ul, afisat la exprimarea intentiei de parasire a site-ului. Recupereaza-ti banii investiti in trafic si nu lasa utilizatorul sa plece fara sa faca nicio actiune in site. Cere-i cel putin adresa de email in schimbul unui beneficiu.

exit-pop-up

9. Foloseste un hello bar

Acest instrument este afisat in antetul paginilor site-ului tau si promite utilizatorului un beneficiu in schimbul adresei de email. Acest beneficiu poate lua forma unui discount, a unei resurse de informatie, acces la informatii exclusiviste etc.

kiddoboxtoys-hellobar

10. Publicitatea prin afiliere

Ai auzit pana acum de marketing-ul afiliat. Pentru a maximiza vanzarile prin afiliati le poti furniza bannere ce explica beneficiile abonarii la newsletter-ul tau si conduc utilizatorii intr-un landing page cu formular de abonare. Ideea e ca daca vrei sa vinzi mult poti combina forta influencer marketing-ului cu email marketing pentru a pregati mai bine lead-ul pentru achizitie.

11. Ofera un ghid / curs din mai multe parti

O metoda eficienta de a stimula mai multe abonari la newsletter-ul tau fara sa tai din pretul produselor (fara sa oferi discount-uri) este sa creezi un ghid/curs din mai multe parti pe care sa il oferi utilizatorilor in schimbul adresei de email.

Iti recomand sa faci continutul ghidului evergreen (valabil pentru o perioada nelimitata de timp) astfel incat acesta sa poata fi folosit multa vreme ca si magnet de lead-uri.

12. Foloseste un teaser

Creeaza un teaser pentru ghidul tau si publica-l pe blogul de companie. De exemplu, poti scrie un articol cu 5 moduri de folosire a produsului tau (sau un video) si, la final, sa oferi un link prin care, in schimbul adresei de email, abonatul primeste ghidul complet de folosire a produsului/tutorial complet etc.

13. Aminteste utilizatorilor de beneficiile abonarii

Pentru a stimula inscrierile la newsletter, intotdeauna subliniaza 2-3 beneficii de care se bucura doar abonatii: poate fi vorba de oferte / informatii exclusive, resurse gratuite etc.

ecadou-abonare

14. Ia in considerare dovezile sociale

Odata ce ai un numar decent de abonati, poti impulsiona captarea mai multor adrese de email afisand numarul acestora: “Alatura-te unei comunitati de peste 500 de (catre cine vinzi) si primesti (beneficii).”

Atentie! Asigura-te ca testezi mai intai abordarea, deoarece unele studii au indicat faptul ca pot afecta negativ rata de abonare.

15. Adauga optiuni de abonare in paginile Social Media

Unele platforme sociale iti ofera optiuni de adaugare a unei optiuni de abonare la newsletter direct in pagina ta. De exemplu, Facebook are numeroase aplicatii cu terte parti (ex. MailChimp, Aweber etc.) care iti permit sa afisezi tab-uri custom de abonare in pagina.

Citeste si: Cum Folosesti Facebook Lead Ads Eficient

16. Posteaza pe Facebook oferte in schimbul adresei de email

Creeaza postari despre ofertele tale pe Facebook si cere adresa de email a utilizatorilor pentru a conditiona accesul la acestea.

17. Creeaza oferte instant pentru abonatii noi

Incearca sa pregatesti doar pentru abonatii noi un cod de reducere, discount sa alt beneficiu, pentru a-i convinge mai repede sa iti ofere adresa de email si sa iti asiguri o viitoare comanda.

discount-eboda

18. Organizeaza webinarii

Webinariile te ajuta sa iti creezi un nume de specialist in domeniul tau si iti consolideaza brandul. Daca esti intr-o industrie in care ti-e usor sa gasesti subiecte si public pentru webinarii, foloseste formularul de inregistrare pentru a colecta noi adrese de email.

19. Plaseaza formularul de abonare la sfarsitul articolelor pe blog

Poate nu chiar la finalul fiecarui articol postat dar cel putin la cele cu plus de valoare pentru utilizatori. Aliniaza beneficiile abonarii la subiectul articolului.

20. Organizeaza concursuri exclusive pentru abonati

Organizeaza concursuri doar pentru abonati dar ai grija sa le promovezi public, in locuri cat mai vizibile pentru a incuraja si alti utilizatori sa iti ofere adresele de email.

21. Foloseste la maximum semnatura din email

Plaseaza un link spre pagina de abonare la newsletter in semnatura ta de email si spune-le si angajatilor / colegilor tai sa faca acest lucru.

22. Adauga pop-up-uri de abonare in site

Este o strategie eficienta, mai ales atunci cand faci textul rapid de citit, cu un singur camp de completat (adresa de email) si un “x” mare, perfect vizibil, pentru cei care nu se lasa convinsi.

pentruanimale-abonare-blog

23. Adauga optiuni de abonare in pagina de finalizare comanda

De exemplu, atunci cand clientul isi face cont in site pentru a finaliza comanda, plaseaza sub si un checkbox cu “vreau sa primesc noutati de la magazinul [numele site-ului tau]” sau “vreau sa primesc informatii despre viitoarele promotii si noutati [numele site-ului tau]”.

Procedand in acest fel, nu interferezi cu experienta utilizatorului ci te asiguri ca procesul de comanda decurge, in continuare, fluent.

checkbox-abonare

Citeste si: Lead Generation Pentru B2B Si B2C: Marele Adevar

24. Adauga optiuni de abonare in paginile de multumire

Daca nu afisezi o optiune de abonare la newsletter in pagina de checkout, incita clientul la o viitoare conversie dupa ce a finalizat comanda, in pagina de multumire. Cere-i adresa de email si explica-i beneficiile abonarii.

25. Afiseaza un formular de abonare fix la scroll in pagina

Unele site-uri folosesc un formular de abonare la newsletter fix, ce urmareste utilizatorul chiar daca acesta da scroll in pagina. In acest fel, se asigura ca optiunea de abonare ramane vizibila tot timpul. Poti incerca si tu acest lucru, dar nu fii agresiv.

26. Redenumeste cat mai creativ newsletter-ul

Poti folosi o abordare mai creativa pentru a stimula abonarile, prin faptul ca dai newsletter-ului un alt nume, personalizat. De exemplu: buletin, [nume site] Times, Jurnalul de [nume site], Alerta [nume site] etc. Iar atunci cand inviti la abonare, nu trebuie sa folosesti exact acest cuvant: ex: intra in comunitatea, familia etc.

27. Fii clar in ceea ce priveste frecventa newsletter-elor

O alta metoda prin care poti stimula abonarea la newsletter este sa fii sincer de la inceput cu utilizatorul. Spune-i din start de cate ori pe luna / in ce zi va primi newslettere-le si asigura-l ca nu il vei bombarda cu discursuri de vanzare.

28. Incearca sa folosesti cuvantul “gratuit”

Un newsletter este, prin definitie, un material pe care oamenii il primesc gratuit dar cuvantul in site poate fi destul de atragator. Testeaza folosirea cuvantului “gratuit” si vezi ce efect are asupra ratei de abonare in site-ul tau.

29. Cere-le partenerilor sa includa optiuni de abonare la newsletter-ul tau in email-urile pe care le trimit

Daca ai parteneriate cu diversi furnizori sau organizezi impreuna cu o alta firma/persoana un eveniment, recomanda-le sa includa in email-uri o optiune de abonare la newsletter-ul tau, impreuna cu beneficiile acestei actiuni.

30. Testeaza

Desi nu este in sine o metoda prin care sa obtii adrese de email, testele te vor ajuta sa identifici abordarea potrivita, numarul de campuri in formular, plasarea acestuia etc. astfel incat sa iti maximizezi sansele de conversie. Nu face nimic orbeste ci creeaza-ti propriul magnet de adrese de email.

Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Lead Generation [Infografic]

Esti pregatit sa obtii mai multe adrese de email de la utilizatorii tai? Esti pregatit sa alimentezi pofta de vanzari a site-ului tau cu lead-uri pe care sa le pregatesti pentru cumparare?

In articolul de astazi ai primit 30 de trucuri prin care sa obtii mai multi abonati, sa iti maresti lista de lead-uri si sa iti impresionezi viitori clienti pentru a se transforma in clienti platitori si clienti fideli.

Stim ca timpul tau este pretios asa ca vrem sa te ajutam sa il investesti in lucrurile care conteaza cu adevarat pentru tine. Alege serviciile noastre de lead generation si lasa echipa SilkWeb sa iti propulseze vanzarile spre top.

Vrei mai mult de la afacerea ta online? Contacteaza-ne chiar astazi.

Cosmin Daraban

Comments

comments