Aproximativ 7 minute timp de citire

Faptul ca Google devine din ce in ce mai selectiv si mai riguros in ceea ce priveste modul de utilizare al serviciului sau de publicitate – Google AdWords, nu mai e un secret pentru multa lume.

De-a lungul timpului, Google a facut tot felul de modificari in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera, insa fara indoiala AdWords a ramas un instrument de publicitate puternic, cu impact, atata timp cat este folosit in mod corect.

Daca pana astazi am discutat despre modul de folosire a serviciului in concordanta cu obiectivele afacerii tale online, incepand de la informatii de baza si pana la tactici avansate, azi vom aborda o alta situatie potentiala de care se lovesc utilizatorii AdWords: respingerea reclamelor.

Vei afla cateva dintre motivele pentru care reclamele iti sunt respinse dar si sugestii pentru a indrepta situatia, astfel incat sa nu te trezesti ca Google iti suspenda contul.

De ce ar trebui sa iti pese de reclamele respinse in contul de Google AdWords?

Dupa cum spuneam si mai sus, cei care calca in strachini de prea multe ori (au prea multe reclame respinse) sunt pasibili de suspendarea contului. Evident, efectul imediat e ca reclamele nu iti mai sunt afisate iar Analytics iti va arata o scadere drastica in lead-uri si conversii (atentie mare, ma ales daca Google AdWords este principala strategie pe care te bazezi in promovarea afacerii tale).

Problema e si mai grava daca lucrezi cu o agentie de servicii AdWords si, ca si client, te trezesti cu un mail din partea Google prin care esti anuntat de suspendarea contului. Nu cred ca mai trebuie sa iti aduc argumente pentru a inceta lucrul imediat cu agentia respectiva (si sa te interesezi atunci cand vine vorba de alegerea unei agentii daca unii dintre clientii lor au avut aceleasi probleme).

Daca vrei sa investesti corect si profitabil in reclame PPC cu Google Adwords si vrei sa apelezi la servicii profesioniste, alege o agentie cu experienta, partenera Google si cu o echipa certificata in utilizarea serviciului de reclama.

Ce ai de facut atunci cand reclamele iti sunt respinse?

Majoritatea afacerilor cu volum mic si mediu nu au timp pentru a se ocupa si de strategia PPC cu Google AdWords. Stim cu totii profilul acestui tip de antreprenor, in care poate te regasesti si tu. Resursele sunt limitate iar reclamele respinse nu fac decat sa consume si mai multe resurse, timp si efort.

reclama-respinsa

Cel mai bun plan e sa rezolvi reclamele respinse imediat ce acestea apar. Iar daca una sau mai multe dintre reclamele oprite temporar iti sunt semnalate drept respinse, recomandarea mea este sa le stergi de tot din cont.

Ideea e ca ti-e mai simplu sa rescrii reclamele respinse, din moment ce acestea nu au fost rulate pana acum si, practic, nu ai pentru ele niciun istoric de date.

Mai jos, hai sa vedem impreuna cele mai frecvente motive care duc la respingerea reclamelor tale Google AdWords:

1. Reclamele tale afirma ca esti “cel mai bun din bransa” / “numarul 1”

In afara situatiei in care dispui de o terta parte care sa confirme ca “esti cel mai bun”, “numarul 1” si alte expresii de acest tip, astfel de declaratii nu sunt permise in textul reclamelor. Pana la urma, daca tot vrei sa dovedesti ca esti cea mai buna optiune din piata, mai bine folosesti o recenzie pe care ti-a oferit-o benevol unul dintre clientii tai.

2. Reclamele tale mentioneaza teme pe care Google nu le agreeaza

Cu siguranta stii deja ca Google este destul de strict in ceea ce priveste teme precum continut pentru adulti, industria jocurilor de noroc, metode de imbogatire rapida, continut ofensiv sau produse periculoase (pocnitori si artificii etc.).

Daca ai o afacere online intr-una dintre industriile de mai sus, este posibil ca reclamele tale sa fie respinse mai des decat in mod obisnuit.

3. Ai probleme in ceea ce priveste drepturile de autor

Este foarte important sa nu folosesti continut (texte, logo-uri, elemente de brand etc.) ale altor firme in afara de simbolurile reprezentative pentru afacerea ta. Daca tot vrei sa te referi la acelasi tip de produse, incearca sa gasesti sinonime pentru cuvintele cu drept de autor. Din moment ce fac parte din acelasi camp semantic, reclamele tale vor fi afisate la cautare fara probleme.

4. Reclamele tale contin in text un numar de telefon

Pana la urma, e mai eficient sa folosesti extensii de apel, create tocmai cu scopul de a furniza un numar de telefon utilizatorilor. In special daca reclamele tale sunt afisate utilizatorilor de dispozitive mobile, acestora le e mai usor sa te sune imediat.

5. Textul reclamelor tale este prea lung

Daca tot vrei sa transmiti un mesaj cat mai complet utilizatorilor tai cu ajutorul reclamelor PPC, Google AdWords a venit in intampinarea nevoii tale prin implementarea expanded text ads: 2 titluri a cate 30 de caractere fiecare, o descriere de maxim 80 de caractere si doua linii a cate 15 caractere pentru URL.

anunt-respins-adwords

Citeste mai multe despre subiect aici: Noutati AdWords: Google Anunta Expanded Text Ads

6. Textul reclamelor tale este scris in intregime cu litere de tipar

Stiu ca vrei reclame AdWords cat mai impunatoare, care sa iasa in evidenta si sa capteze atentia utilizatorilor din prima. Insa folosirea CAPS LOCK nu te va ajuta sa ajungi aici, ci mai degraba sa te trezesti cu reclama respinsa. Pune accent mai degraba pe forta de persuasiunea a mesajului creat si foloseste literele de tipar doar in cazul in care vrei sa afisezi un cod de discount (care, in cele mai multe cazuri, este format din litere de tipar).

7. Reclamele tale contin expresii care “pacalesc” utilizatorul sa dea click

Reclamele ce contin expresii de genul “click aici” sunt pasibile de respingere. Asadar ai grija la alegerea expresiei de call-to-action; foloseste mai degraba “cumpara acum”, “rezerva-ti un loc”, “descarca ghidul” etc.

8. Textul reclamelor tale contine prea multe semne de exclamare

Nu te entuziasma intr-atat incat sa folosesti semne si simboluri in mod exagerat!!!!!!!!! De asemenea, aminteste-ti ca iti este permis sa folosesti doar un semn de exclamare per reclama si niciunul in titluri. Gandeste-te ca lucrurile functioneaza la fel ca si la email: prea multe simboluri folosite in subiect iti trimit mesajul in spam.

9. Exista diferente intre URL-ul afisat si URL-ul de destinatie

Din fericire, noul sistem expanded text ads iti preia automat URL-ul afisat din URL-ul de destinatie deoarece Google mentine o politica stricta in ceea ce priveste root domain – acesta trebuie sa fie acelasi.

De exemplu, nu poti avea pisicilesuntcelemaitari.ro ca si URL afisat si sa folosesti apoi cateiisuntceimaitari.ro in URL-ul de destinatie 🙂 .

10. Ai probleme in landing page

Si daca tot vorbeam de pagina de destinatie, tine minte ca si neregulile in landing page pot duce la respingerea reclamelor tale.

In primul rand, Google nu te va lasa sa trimiti trafic intr-o pagina in constructie sau intr-o pagina 404. De fapt, nu iti iese nimic daca trimiti trafic intr-o pagina nefunctionala.

Pe langa aceste reguli, mai sunt cateva in ceea ce priveste un landing page:

  • Acesta nu trebuie sa contina pop-up-uri
  • Landing page-ul trebuie sa functioneze impecabil indiferent de dispozitivul folosit de utilizator, indiferent de browser sau locatie
  • Iar daca ceri informatii confidentiale in schimbul unui beneficiu, ai face bine sa ai o pagina securizata si o politica de confidentialitate (securizeaza-ti site-ul cu un certifical SSL)

eroare-404

Ce trebuie sa fac pentru ca reclamele mele sa fie aprobate dupa ce au fost respinse?

Din fericire, Google este foarte binevoitor si iti va acorda o a doua sansa sa faci lucrurile in mod corect. Odata ce rezolvi motivul pentru care reclama sau landing page-ul tau a fost respins, iti poti trimite proiectul inapoi pentru a fi analizat.

Daca problema a fost legata de reclama, tot ce trebuie sa faci este sa modifici reclama si sa o salvezi (va fi trimisa automat pentru a fi analizata). Aprobarea, in mod normal, poate dura si o zi.

Daca problema a fost legata de landing page, va trebui sa trimiti o cerere pentru o analiza manuala.

Citeste si: Campaniile Dynamic Search Ads – un must have in contul Adwords

Da, stiu, e frustrant sa intri in contul de Google AdWords si sa vezi ca ai o reclama sau mai multe respinse. Insa stai linistit, nu e chiar sfarsitul lumii. Daca identifici si rezolvi rapid cauza respingerii, rezolva problema, retrimite reclama, obtine aprobarea si intoarce-te la situatia normala.

Folosirea inteligenta a reclamelor PPC cu Google AdWords presupune o investitie de timp, efort si necesita o anumita experienta pentru ca lucrurile sa functioneze ca la carte.

Timpul tau e valoros asa ca ai grija sa il investesti in lucrurile care chiar conteaza pentru tine. Lasa grija strategiei de Google AdWords in seama profesionistilor certificati. Contacteaza-ne acum si permite-ne sa iti oferim o mana de ajutor.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments