Ai un magazin online, un site de prezentare, o afacere locala, un marketplace sau chiar un simplu blog si vrei mai multe conversii si vanzari? Din pacate, mediul competitiv din ziua de astazi nu iti permite doar sa existi, pentru a atrage atentia oamenilor. Ai nevoie de marketing si nu orice strategie de promovare este potrivita pentru site-ul tau.

Tocmai din acest motiv, alaturi de o multime de alti factori (lipsa timpului, lipsa cunostintelor in domeniu, avantajele concurentei etc.), una dintre cele mai populare alegeri in randul antreprenorilor mici, mijlocii si mari sunt agentiile de marketing digital.

O agentie de marketing te poate scuti de greseli, te poate scoate din anonimat rapid si iti poate construi si consolida brandul prin intermediul unor actiuni mai mult sau mai putin complexe. Un alt plus pentru tine este ca, desi este nevoie sa platesti o anumita suma pentru serviciile alese, acestea iti permit sa si castigi mai mult si sa iti atingi obiectivele mult mai rapid.

In acest sens, astazi discutam despre informatiile pe care trebuie sa le furnizezi agentiei tale de marketing si ma voi folosi chiar de exemplul clientilor si agentiei noastre. Hai sa vedem despre ce e vorba.

La inceputul colaborarii dintre compania ta si SilkWeb, va fi nevoie sa ne furnizezi anumite informatii si date generale despre firma ta si istoricul acesteia. De ce?

Deoarece nu avem cum sa obtinem datele afacerii tale din alta parte.

Pentru inceput, va fi necesar sa raspunzi intrebarilor unui scurt brief.

Dar ce este un brief?

Brief-ul este un document completat de catre client si cerut de catre agentie, in care sunt mentionate obiectivele colaborarii, publicul tinta, date despre competitie, calendarul si bugetul campaniilor de marketing. Practic, cuprinde toate datele de care noi, ca si agentie, avem nevoie pentru a crea o campanie viabila, cu rezultatele dorite. Nu putem gasi informatiile privitoare la firma ta in alta parte, ci doar daca ni le furnizezi tu.

Ce informatii cuprinde un brief?

1. Organizatia si brandul

Aici treci datele generale ale firmei tale: numele complet, obiectul de activitate, informatii detaliate despre produsele sau serviciile comercializate, misiunea/viziunea, industria in care activezi, data la care a aparut firma, aspecte importante din istoricul companiei etc. Nu trebuie sa creezi povesti, ci doar spune punctual, pe scurt, cine este si cu ce se ocupa afacerea ta.

Pe langa aceste date, avem nevoie de numele unei persoane de contact si datele de contact ale acesteia. Prin respectiva persoana, vom intretine comunicarea.

2. Motivul proiectului

Spune-ne motivul pentru care apelezi la agentia noastra. De exemplu, poate fi cresterea numarului de vanzari si conversii, lansare de brand, proces de branding (sa iti faci mai cunoscuta marca pe piata), orientarea spre alte piete, gestionarea contului de AdWords etc.

Vrei mai mult Trafic si Vanzari?

Pentru asta am realizat un plan de actiune unic in Romania, care cuprinde 7 elemente esentiale pentru afacerea ta online. Peste 100 de clienti l-au implementat deja. Vrei si tu?

plan actiune

3. Care este publicul tinta si ce se stie despre acesta?

Fiecare afacere are un avatar de client, un Buyer Persona, si e normal ca si afacerea ta sa aiba un astfel de profil. Ar fi ideal sa stii deja din cine este format publicul tau tinta si sa ai un profil al clientului ideal.

In acest profil ar trebui sa incluzi toate informatiile despre publicul targetat: caracteristici demografice (varsta, sex, stare civila, etnie, religie, studii, ocupatie, statut social), obiceiuri generale, trasaturi generale (e energic, e somnoros, e obosit, e dinamic, sportiv etc.), ce nu ii place sa faca, ce canale de comunicare foloseste, care sunt cuvintele cheie care il atrag (gratis, oferta, reducere, distractie, familie etc.).

La acest punct, daca nu ai toate informatiile necesare, e util sa ne furnizezi macar informatiile generale (demografice) si vom face research pe baza acestor date.

ghid avatar silkweb

Daca nu ai inca un Buyer Persona si vrei sa stii cum iti construiesti unul, aboneaza-te chiar acum la blogul nostru si iti vom trimite ghidul Avatarului de Client, special conceput pentru membrii comunitatii noastre.

4. Ce mesaje au mai fost transmise?

Arata-ne istoricul tuturor mesajelor pe care le-ai transmis pana acum in campaniile tale, ce rezultate au dat acestea dar si notorietatea pe care o avea firma in momentele respective. Gandeste-te bine, exista o diferenta intre cum iti vezi tu firma si cum o vad clientii tai.  

Spune-ne in ce scopuri ai creat campanii in trecut si cum au functionat acestea: campanii de responsabilizare sociala? Lansare de produs? Campanii de sarbatori? etc.

5. Care este comunicarea concurentei?

Spune-ne care este pozitia ta actuala pe piata, cine sunt competitorii tai, ce campanii desfasoara, ce mesaje transmit etc. Poate nu ai toate informatiile despre competitorii tai, si in acest caz vom folosi MintMetrics dar si alte aplicatii, pentru a vedea cum stai la capitolul cuvinte cheie, in raport cu concurentii tai, cum arata profilul lor de backlink-uri, ce stil folosesc pe Facebook si Social Media etc.

6. Pe ce canale comunici tu, fata de concurenta?

Spune-ne ce tipuri de canale de comunicare foloseste de obicei concurenta, pentru a-si transmite mesajele: Facebook, AdWords, blog, video-uri pe YouTube, reclame TV etc. si fa o comparatie cu mediile in care comunici tu.

7. Care este bugetul campaniei?

Inca de la prima discutie, trebuie sa stim clar cat esti dispus sa investesti pentru promovarea afacerii tale. Trebuie sa iti stabilesti bugetul in functie de obiectivele stabilite, marimea firmei dar si canalele pe care vrei sa le folosesti. De exemplu, daca vrei AdWords, trebuie sa stii de la inceput sa un buget mic nu va aduce rezultate extraordinare. De asemenea, daca vrei SEO si vrei rezultate rapid, nici noi si nici altcineva nu te va putea ajuta. SEO da rezultate vizibile de-abia dupa 3-4 luni de munca sustinuta.

In ceea ce ne priveste, trebuie sa stim bugetul de la inceput pentru a-ti face o oferta cat mai potrivita; avem atat pachete de servicii la preturi mai mult decat decente dar si servicii individuale, cu o gama extinsa de preturi.

8. Elemente obligatorii de design

Ideea e ca nimeni nu cunoaste mai bine elementele de branding (logo-uri, slogan, culori, fonturi), decat tine. Trebuie sa cunoastem de la inceput aceste informatii, pentru a nu incalca drepturi de autor sau a realiza materiale care nu se potrivesc cu afacerea ta.

9. Termene limita

Propune din start un termen limita pentru campanii. Daca esti o persoana foarte ocupata dar nu poti numi o alta persoana de contact, stabileste zile, o zi sau o data anume, in care putem sa iti cerem feedback-ul si sa ne dai raspunsuri.

De exemplu, iti vom trimite rapoarte, articole sau iti vom face sugestii la care avem nevoie de raspunsuri rapide, pentru a le implementa. Daca iti trimitem un mail si nu raspunzi pentru 1 saptamana, doua, nu suntem responsabili in cazul in care campania ta nu da rezultatele dorite.

Citeste si: Rolul Clientului In Relatia Sa Cu Agentia SEO

Pe langa informatiile din brief, la inceputul colaborarii vom avea nevoie de:

  • Acces la Google Analytics si Google Webmaster Tools
  • Acces la conturile de pe retelele de socializare
  • Informatii despre audituri si penalitati anterioare, daca este cazul.
  • Acces in Google AdWords
  • Acces in contul de MailChimp sau alt sistem de emailing
  • O adresa de email pe baza careia sa iti cream conturi, daca nu exista deja.

Important de retinut!

Echipa noastra nu face modificari decat in platforma Gomag. Daca ai o alta platforma, va fi nevoie sa implementezi (tu ori programatorul tau) anumite coduri in site. De asemenea, daca facem optimizari sau alte tipuri de continut, va trebui sa te ocupi personal de publicarea respectivului continut sau sa atribui aceste sarcini altor persoane. Daca ai o afacere online pe platforma Gomag, ne ocupam noi de aceste aspecte.

Desigur, exista si cazuri in care clientii nu ne pot furniza nici jumatate din informatiile pe care le-am enumerat mai sus insa in astfel de situatii discutam pentru a crea anumite conturi, folosim aplicatii de analiza si te ajutam sa descoperi tot ce nu stiai despre afacerea si site-ul tau.

Acest articol ne va ajuta reciproc, atat pe tine, in postura de client, cat si pe noi, ca agentie. Pe baza acestor date, echipa SilkWeb iti va furniza continut si materiale de promovare personalizate pe specificul afacerii tale si, prin urmare, vor avea un impact mai puternic asupra publicului tinta.

Informatiile din articolul de astazi se aplica si in cazul altor agentii de marketing. De fiecare data, cand clientul vine cu o colectie mai vasta si relevanta de informatii, munca incepe mai rapid iar rezultatele sunt vizibile si satisfacatoare, inca din primele luni.

Vrei mai multe vanzari? Mai multi clienti si mai multe comenzi? Spune-ne totul despre tine si iti vom convinge publicul ca merita sa cumpere si mai mult, sa iti devina fidel.

Pentru rezultate maxime, incearca combinatia platforma eCommerce Gomag + pachetele de marketing digital SilkWeb si lasa-ne sa dezlantuim adevaratul potential al afacerii tale!

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments