Aproximativ 8 minute timp de citire

Cele mai tari titluri pentru reclamele tale PPC sunt exact ca si vitrinele super atragatoare pe langa care poate treci in fiecare zi. Ele sunt acolo sa te opreasca din drumul tau, sa te faca sa iti imaginezi cum te-ai simti daca ai cumpara produsele pe care le prezinta si sa te convinga, indiferent de contra-argumente, sa treci pragul magazinului.

Evident vitrinele magazinelor fizice sunt o cale de a atrage atentia oamenilor insa, in online, treaba cade pe umerii reclamelor PPC, fie ca vorbim de Google AdWords sau Facebook Ads.

Chiar daca ai cele mai bune produse sau servicii de cand s-a inventat painea feliata, asta nu va conta daca oamenii nu sunt tentati sa dea click pe reclame.

Acum, sigur ai auzit despre importanta titlurilor pentru ad-uri. Citeste orice statistici si vei descoperi ca doar 2 din 10 oameni dau click pe anunturi si numai daca textul acestora este destul de convingator incat sa determine actiunea.

Prin urmare, nu e cu nimic de mirare ca atunci cand te pregatesti sa creezi textele… te blochezi. Poate esti panicat la gandul ca cea mai mica greseala poate arunca pe apa sambetei banii pe care ii investesti in PPC.

Dar ce-ai zice daca ti-as spune ca exista strategii si formule ce te ajuta sa creezi din start titluri atragatoare?

Ei bine, aici le gasesti. In articolul de astazi vom discuta despre cum sa creezi cele mai tari titluri pentru reclamele tale PPC cu ajutorul a 10 idei si formule care iti aduc sanse maxime de click.

Lucruri pe care trebuie sa le stii despre titlurile reclamelor tale PPC

Inainte sa vorbim concret despre cele 10 formule, hai sa dezbatem putin rolul pe care il are titlul intr-o reclama PPC. Vezi tu, rolul sau nu se limiteaza doar la a atrage atentia utilizatorilor.

In plus trebuie sa seteze un ton pentru restul anuntului si sa creeze asteptari in privinta acestuia, mai ales in privinta a ceea ce are de castigat odata ajuns in landing page.

atentie la context si Buyer Persona cand folosesti reclame PPC

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

De aceea este atat de important sa creezi o experienta constanta, incepand din reclama si pana la finalizarea actiunii pe care o ceri utilizatorului in landing page.

Atunci cand creezi reclama trebuie, intotdeauna, sa ai consumatorul in minte:

  • Cel care are nevoie de produs
  • Cel care are banii necesari pentru a plati
  • Cel care se afla in pozitia potrivita pentru a cumpara.

Ai nevoie de un avatar al clientului ideal. Neaparat. In cazul in care nu ai deja unul, te invit sa te abonezi la blogul SilkWeb si iti trimitem direct pe email ghidul tau de creare a propriului Buyer Persona.

Revenind la subiectul articolului nostru, o reclama creata specific pentru tine (sau care da impresia asta) intotdeauna va avea o performanta mai crescuta.

E important sa ii dai de inteles consumatorului ca intelegi cum se simte si ce nevoie are.

Cu aceste lucruri in minte, hai sa trecem la treaba.

1. Titluri directe

Nimic nu are o impresie mai puternica decat adevarul. Cateodata prezentarea ofertei sau simpla propunere de vanzare are un impact mai bun asupra publicului targetat.

Principalul beneficiu al acestor tipuri de titluri e ca nu il preseaza pe utilizator sa se gandeasca foarte mult deoarece vorbesc direct la subiect. Vezi de exemplu:

  • Tricouri noi Batman disponibile acum
  • Vezi ghidul tau pentru o viata mai sanatoasa
  • Cabinet Stomatologic Brasov – Reducere 10%
  • Scaune speciale pentru birou – Gama variata de la 150 RON/buc

reclama-ppc-bewater

Direct si simplu. Utilizatorul stie de la prima vedere ce va afla daca da click pe reclama.

2. Titluri indirecte

Aceste tipuri de titluri targeteaza curiozitatea naturala a oamenilor si au rolul de a ridica intrebari in mintea lor ale caror raspunsuri trebuie sa se regaseasca in restul reclamei.

De exemplu:

Titlu: Investeste mai mult timp, nu bani

Corp: Afla cum sa iti decorezi casa asa cum visezi, la costuri mici.

Sau

Titlu: Ce asteptari sa ai de la Google AdWords

Corp: Un curs despre Google AdWords din care vei descoperi cele mai eficiente strategii

facebook-ads-f64

3. Titluri jurnalistice

Acest tip de titluri se bazeaza pe nevoia oamenilor de a fi mereu la curent cu noutatile. Aceasta este si explicatia viabilitatii ziarelor, revistelor si a presei in general.

Prin urmare, daca ai noutati de anuntat, nu ezita sa le transmiti inca din titlu. Exemple:

  • Lansezi un nou produs in catalogul tau
  • Lansezi o aplicatie
  • Adaugi o noua functionalitate sau o imbunatatire unui produs existent.

Toate acestea pot forma un titlu atragator:

  • Filtre de apa Cleansui acum in oferta [nume magazin]
  • Comanda mai usor cu noua aplicatie [nume]
  • Cosmetice [marca]. Acum in formula imbunatatita

Titlurile stire functioneaza cel mai bine atunci cand restrangi audienta reclamei pentru a fi afisata doar clientilor existenti, care au cumparat cel putin o data din site si care te cunosc deja.

4. Titluri “cum sa”

Titlurile de tipul “how-to” sunt, practic, cel mai usor de creat si merg foarte bine pentru Facebook Ads. In plus, aceasta e o formula care atrage garantat atentia.

De ce functioneaza atat de bine? Deoarece ofera o promisiune si o solutie completa utilizatorilor. Uite si cateva exemple:

  • Cum sa cuceresti o femeie (ex. Pentru magazin de fashion, accesorii pentru barbati, frizerie etc.)
  • Cum sa slabesti 5 kg in 5 zile
  • Cum sa iti asortezi hainele la culoarea parului

De asemenea, titlurile “cum sa” au un impact mai puternic daca te aliniezi la problemele si intrebarile clientului tau ideal. Cu un astfel de titlu atragi atentia nu numai pentru reclamele tale ci si asupra articolelor de pe blogul de companie sau in subiectele newsletter-elor pe care le trimit.

5. Titluri intrebare

Intrebarile declanseaza o reactie naturala in mintea oamenilor, stimulandu-i sa caute si un raspuns pentru acestea. Nu numai ca trezesc curiozitatea dar si atrag atentia.

Bineinteles, nu te poti arunca inainte cu orice intrebare ci trebuie sa identifici intrebari existente deja in mintea clientilor tai sau lucruri despre care esti sigur ca sunt interesati.

De exemplu:

  • Te-ai saturat de aceeasi destinatie de vacanta?
  • Platesti prea mult pentru asigurarea auto?
  • Ce faci cu catelul tau intr-o zi ploioasa?
  • Vrei consultanta financiara? Noi te putem ajuta

ads-intrebare

Citeste si: Cum Castigi Maximum De Conversii Cu Facebook Ads

6. Titluri imperative – comanda

Titlurile imperative spun utilizatorilor exact ce sa faca. Acestea incep cu un verb puternic de actiune si continua cu descrierea actiunii pe care trebuie sa o realizeze. Vezi cateva exemple:

  • Incearca platforma gratuit chiar astazi
  • Fa-ti revizia auto azi si scapa de griji maine
  • Descarca ghidul [nume] acum

7. Titluri testimonial

Vezi tu, foarte putini pot sa vanda la fel de bine ca si clientii tai. Mai specific, propriile cuvinte ale clientilor multumiti.

Acestea sunt deseori cel mai bun stimulent de care au nevoie utilizatorii deoarece ofera dovada de incredere ca afacerea ta este una reala, care ii poate ajuta si pe ei.

Prin urmare, poti folosi citate ale clientilor direct in titlul reclamei tale PPC pentru un boost de credibilitate:

  • “Dieta [nume] a functionat pentru mine. Incearca-o si tu”
  • “Prima carte de finante pe care am inteles-o cu adevarat.”
  • “Cu [nume] cifra noastra de afaceri a crescut la 1.2 mil euro”

Atentie mare la folosirea testimonialelor. Acestea trebuie sa fie intr-adevar credibile altfel vor afecta negativ performanta reclamelor. Ce iti recomand e sa testezi inainte.

8. Titluri beneficiu / rezolvare problema

Inainte sa scrii titlul pentru reclama ta, nu uita ca oamenii vor sa stie CUM ii va ajuta produsul tau sa aiba o viata mai buna, sa castige sau sa scape de o problema / durere.

Nu degeaba un guru in vanzari va discuta intotdeauna cu un potential client avand permanent in minte intrebarea “eu ce castig?”.

Rezista tentatiei de a spune in titlu cat de minunat e produsul tau ci, mai degraba concentreaza-te pe rezultatele pe care le ofera folosirea acestuia: sanatate, siguranta, siguranta financiara, frumusete, confort, faima etc.:

  • Comanda cadoul favorit si ti-l impachetam noi
  • Dinti mai albi in 15 zile
  • [nume] iti apara casa de pericole
  • [nume produs] pentru o piele ce respira sanatate

fb-ads-beneficiu

9. Titluri FOMO

Accentul pe reactiile emotionale ale oamenilor precum frica, suspiciunea sau indoiala e o metoda excelenta de a atrage atentia si a mentine interesul.

Insa ai grija sa nu exagerezi cu presiunea asupra gandirii emotionale, mai ales daca nu iti cunosti prea bine publicul tinta.

ppc-ad-emotie

Exemple:

  • [produse la reducere] – [COUNTDOWN]
  • Iti aratam cum sa te feresti de investitiile periculoase

10. Titluri cu accent pe numere

Folosirea unui numar (de idei, sugestii, pasi, obiecte, actiuni etc.) in titluri este o tactica des utilizata mai ales in blogging si e potrivita pentru continutul de tip lista.

ppc-ad-numar

Totusi, poti folosi tactica si in crearea titlurilor pentru reclamele tale PPC, in special daca vrei sa promovezi un magnet de lead-uri (un ghid, o reducere etc.).

Multi utilizatori reactioneaza bine la dovezile pragmatice, in special pentru ca numerele comanda incredere in mintea lor. Vezi cateva exemple:

  • 5 Motive sa cumperi acum o casa
  • Servicii traduceri 45 RON / pagina
  • Cazare 5* – Confort ca acasa

Citeste si: Cum Sa Optimizezi Campanii Google AdWords Cu Buget Mic

Cand creezi cele mai tari titluri pentru reclamele tale PPC nu uita de limita maxima de caractere – acum cu expanded text ads ai doua titluri a cate 30 de caractere fiecare in Google AdWords, iar la Facebook Ads depinde de tipul reclamei pe care o creezi.

Sper ca articolul de astazi ti-a fost util pentru crearea de titluri puternice in reclamele PPC dar si pentru alte tipuri de continut (postari pe blog, subiecte pentru email-uri, titluri pentru ghiduri si magnet de lead-uri etc.).

Insa trebuie sa intelegi ca, daca vrei sa ai rezultate maxime cu reclamele tale PPC, nu e suficient doar sa creezi continut sau titluri. Performanta acestora depinde o multime alti factori: organizarea contului, cuvintele cheie alese, calitatea landing page-ului, scorul de calitate, targetare, ajustarea campaniilor, folosirea extensiilor, monitorizare si analiza.

Pe langa bani, aici e foarte mult timp si efort de investit. Ti-ar placea, mai bine, sa investesti aceste resurse pentru cresterea afacerii tale online?

Nimic mai simplu. Contacteaza-ne astazi pentru servicii profesioniste de reclama PPC iar echipa noastra certificata va incepe munca imediat, cu analiza afacerii tale si apoi implementarea de tactici profitabile.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments