Prin A/B testing poti identifica relativ rapid cele mai bune optiuni pentru site-ul tau, care te ajuta la cresterea ratei de conversie. Astfel testand culoarea butoanelor de call to action, modul de afisare al imaginilor, bannerele utilizate, mesajele transmise vizitatorilor tai, culoarea textelor, a preturilor etc. vezi exact impactul acestor schimbari asupra comportamentului celor care iti viziteaza magazinul si mai exact, asupra vanzarilor generate.

Ce se poate testa prin A/B testing ?

Tot, practic orice informatie ai, pe care o masori o poti imbunatati, iar cel mai corect mijloc de a realiza acest lucru este testarea. Este incorecta afirmatia “daca fac asta in site-ul meu 100% va merge” , ti-am mai spus, cei care cumpara de la tine sunt clientii, nu tu, nu colegii, asociatii, echipa, deci ai grija cum si pentru cine iei anumite decizii si pe ce baza o faci.

Practic prin AB testing imbunatatesti performanta paginilor testate si prin urmare a intregului site, scopul si impactul final fiind cresterea vanzarilor.

In mod normal, vanzarea propriu zisa este formata dintr-un intreg proces care incepe chiar din momentul in care utilizatorul ajunge pe site cu intentia de cumparare.

Acum prin A/B testing putem optimiza super ok partea de micro conversii, mai exact: cresterea numarului de persoane care acceseaza produsele / categoriile din prima pagina, accesarea produselor din pagina de categorie sau dupa utilizarea filtrelor, adaugarea produselor in cos si finalizarea comenzii.

Ia ghici ce se intampla daca reusesti sa cresti procentele celor care fac toate aceste actiuni enumerate mai sus !

Citeste despre micro si macro conversii in e-commerce.

Cine poate beneficia de A/B testing ?

In mod normal testarea ipotezelor de imbunatatire sunt adresate oricarui site sau magazin online, chiar daca rezultate mai rapide se pot observa acolo unde traficul este mai mare.

bill-gates-ab-testing

Daca esti la inceput si ai inceput sa investeti in trafic platit prin PPC fie prin Google AdWords fie prin Facebook Ads, iti recomand sa incepi un A/B test inca de acum. Pentru fiecare reclama creata, mai fa-i o versiune la care sa-i modifici textele si mesajul de actiune, lasa-l o perioada de cateva zile, in care fiecare varianta de reclama sa primeasca un numar suficient de click-uri si afisari, pe urma urmareste rata de click, CTR-ul.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

In continuare poti opri reclama cu un CTR mai mic si poti face inca o varianta de reclama pentru noul test… si tot asa in mod continuu. Testarea practic nu se opreste niciodata si poate fi aplicata in foarte multe cazuri.

Incearca acest lucru si la bannerele afisate in Google GDN, poti schimba imaginile folosite, culoarea butoanelor de call to action sau chiar mesajul de pe buton.

Citeste ghidul adwords pentru a genera mai multe vanzari.

Eu am testat acest lucru si pe Facebook, iar studiul de caz poate fi accesat aici.

In anumite cazuri se pot face heatmap-uri pentru anumite pagini care primesc un trafic mai mare in urma campaniilor de PPC pentru a vedea mai concret comportamentul celor care ajung acolo.

heatmap lading

Ipoteze gresite in web design

Da, poti spune ca am eu o problema cu cei care isi fac / isi comanda site-urile dupa bunul lor plac sau dupa o idee, chiar mai multe, imprumutate de la concurenta, care, de obicei, sunt lideri in domeniu sau de la producatorii produselor pe care la vand.

Ok, mai are rost sa intreb unde iti este originalitatea si diferentierea si acel lucru “wooow” pentru care clientii trebuie sa vina la tine ? Acum intelegi de ce pur si simplu nu merge treaba asta ? Daca nu ai inteles, citeste in continuare.

Azi, cand internetul este plin de informatii, cand gasesti aproape orice te intereseaza chiar daca e nevoie de mai multe click-uri si mai multe ore de analiza, merita sa-ti faci un studiu despre clientii produselor tale sau poti cere asta agentiei cu care lucrezi.

Culorile utilizate in marketing transmit foarte multe sentimente si au un rol important in gradul de achizitie, pentru asta este important sa ai grija cum combini acest lucru cu produsul pe care doresti sa-l vinzi.

culorile in marketing

Sursa imaginii este un infografic kissmetrics.com unde poti vedea mai multe informatii.

Despre emotia culorilor si cum folosesc anumite brand-uri acest lucru poti vedea informatia in urmatoarea imagine. Analizeaza atent culorile, mesajele si brand-urile care le folosesc.

Color Emotion

Ce parere ai ? Au sens ? Transmit companiile prin logo-uri cu culoare mesajul dorit ? Imagine preluata de pe thelogocompany.net

Exemple practice in A/B testing

Cunoscand anumite informatii despre vizitatorii unui magazin si analizand intregul flux de comanda, s-a incercat optimizarea acestui funnel de vanzare.

4 aplicatii recomandate si testate pentru A/B testing:

  1. http://www.marketizator.com/
  2. http://www.convert.com/
  3. https://www.optimizely.com/
  4. http://www.visualwebsiteoptimizer.com/

Astfel s-a imbunatatit procentul utilizatorilor inregistrati, care au accesat campaniile din site:

vezi campanii

Dupa care s-a imbunatatit si procentul celor care adauga produsul in cos:

vezi campanii

Sunt mici exemple de rezultate obtinute pentru clientii din portofoliul SilkWEB. Da, avem site-uri care sunt intr-o continua testare, acum intelegi de ce iti spun ca nu este cea mai buna solutie “imprumutarea” de idei ?

Daca tot am vorbit de performanta in vanzari, uite mai jos si un exemplu. (analizeaza datele cu atentie)

rezultate ab testing

Testarea culorilor este doar o parte dintr-un intreg proces de optimizare, cel mai simplu, dar se poate extinde prin modificarea afisarilor de imagini, schimbarea anumitor pozitii a elementelor din site, textelor, USP-ului (unique selling proposition) etc.

Concluzia de azi legata de A/B testing

Tot ce masori poate fi imbunatatit in mod continuu. Fie ca urmaresti abonarea la newsletter, cresterea vanzarilor, timpul petrecut in site, costul cosului de cumparaturi etc., e important sa-ti pui intrebarile corecte, sa stabilesti ipoteze de raspunsuri, sa le testezi dupa care sa implementezi cele mai bune rezultate.

Citeste si despre:

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments