Aproximativ 5 minute timp de citire

Ce instrumente folosesti pentru a face A/B Testing?

De ce sa analizezi rata de conversie intr-un site si cum faci asta?

Unde trebuie sa faci A/B Testing?

Sunt doar 3 intrebari la care iti ofer raspunsuri in cadrul articolului (si a video-ului) pe care ti l-am pregatit pentru azi. Asa ca, astazi discutam despre optimizarea ratei de conversie prin A/B Testing la nivelul site-ului tau, mai exact in landing page.

Stim, A/B Testing iti permite sa analizezi elementele dintr-o pagina, sa le schimbi, pentru a vedea ce si cum declanseaza conversia, care elemente distrag atentia si care ajuta utilizatorii sa faca ceea ce vrei tu – sa cumpere, sa se aboneze etc.

Cam la asta se rezuma. Si ai la dispozitie mai multe tool-uri. Ei bine, astazi o sa iti vorbesc despre Omniconvert, un tool pe care eu il recomand si il folosesc, despre Hotjar si Analytics.

Poti urmari in continuare video-ul sau, daca materialele video nu sunt neaparat preferatele tale ti-am pregatit mai jos si un sumar.

Sunt 3 tool-uri pe care ma bazez atunci cand fac o analiza, cand vreau sa imbunatatesc conversia pe o pagina, pe un magazin online, pe procesul de checkout, pe procesul de adaugare in cos, pe partea de lead generation si asa mai departe.

De ce sa folosesti aceste 3 tool-uri? De ce sa nu folosesti doar un tool de A/B testing sa vezi care elemente functioneaza?

Pentru ca, in primul rand, tu trebuie sa vezi cu ce elemente interactioneaza sau nu utilizatorii din pagina ta. De aceea ai nevoie de Hotjar, ai nevoie de acel heatmap pentru a vedea si a interpreta datele specifice site-ului tau.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Analizezi, in primul rand, landing page-ul respectiv si vezi unde da lumea click, cat de mult da scroll in pagina.

De ce? Vezi tu, am dat peste multe sugestii si texte care spuneau sa faci A/B Testing pe elemente la care oamenii nu sunt atenti.

Pe care oamenii nici nu le vad… pentru ca pe pagina nu toata lumea da scroll pana jos. In majoritatea cazurilor, toata magia se intampla in primul ecran, fie ca vorbim de partea de desktop, fie ca vorbim de partea de mobile.

Ei bine, acolo trebuie sa fie focusata atentia ta sau elementele de conversie trebuie sa fie neaparat in primul screen, fie ca vorbim de adaugare in cos, fie ca vorbim de checkout, call to action, formulare de lead generation – totul.

Daca le ai asa e foarte bine, analizeaza, vezi ce se intampla sau, daca nu, optimizeaza.

De ce am inclus si Analytics? Pentru ca analizezi aici orice obiective. Cum faci asta?

In primul rand, trebuie sa ai un thank-you page sau event-uri. Dar cel mai simplu sa iti faci un setup de obiective in Google Analytics este acest thank you page. Cum poti vedea asta?

Daca vorbim de captarea de adrese de email, ai intrat in formularul respectiv, completezi tu datele si vezi ce URL se schimba in partea de sus. Acela este thank you page pe care il setezi tu in Google Analytics si tot aici il masori la nivelul ratei de conversie.

Daca datele nu iti plac foarte mult si crezi ca pot fi imbunatatite, incepi sa te uiti la landing page, vezi ce crezi ca ar deranja oamenii. Intre timp, ar fi bine sa ai o campanie de generare trafic care pagina si sa ai setat Hotjar pentru a intelege, a vedea, a colecta date.

Citeste si: A/B Testing in Landing Page

Dupa care incepi sa te joci cu elementele respective in tool-ul tau de A/B Testing – in cazul de fata Omniconvert.

Vezi daca trebuie sa elimini anumite elemente, vezi daca trebuie sa adaugi altele – elemente de trust, de social proof sau limbajul folosit de tine este prea profesional.

E important sa ai un limbaj cat mai normal, pentru utilizatorii tai, nu pentru competitorii tai – ti-am spus, greseala asta am facut-o si eu mai demult.

Analizand poti sa descoperi cele mai bune variante pentru tine.

Uite o sa iti spun si un exemplu recent. Pentru Gomag Virtual Summit 2018 am avut 15 versiuni pentru partea de sus de la landing page-ul de inregistrare. Am facut mai multe A/B Test-uri si am modificat 15 versiuni pana sa avem o varianta castigatoare.

In cazul tau poate nu va fi nevoie sa ajungi la acest numar.

Insa e important sa intelegi asta: nimeni nu iti poate spune ce functioneaza 100% pentru site-ul tau. Poti sa descoperi reteta perfecta doar pe baza testelor, a istoricului si a actiunilor propriu-zise ale utilizatorilor si clientilor tai in site.

Daca vrei sa imbunatatesti si mai mult, incepi sa optimizezi campaniile de trafic, campaniile de Facebook si de Google dar despre acest subiect discutam altadata.

Citeste si: 8 Greseli pe care le fac incepatorii cu A/B Testing

Sper ca acest articol te va ajuta sa faci primul pas – sa demarezi primul test in site-ul tau. Tine cont ca acesta are un potential imens sa iti aduca rezultatele pe care ti le doresti. Incepe sa il descoperi prin teste, vezi ce se intampla pe parcurs.

Vrei sa completezi articolul cu opinia ta sau vrei sa imi spui ce ti-a placut (sau nu)? Lasa-mi un comentariu!

PS. Nu uita, pentru a obtine rezultate trebuie sa aplici ceea ce ti-am spus astazi. Asa ca haide, alege un landing page care nu performeaza chiar atat de bine pe cat ti-ar placea si incepe sa testezi!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments