Cu peste 8.8 milioane de utilizatori romani, Facebook este o retea pe care nu iti permiti sa o ignori. Partea si mai tare este sistemul de publicitate platita al retelei, ce presupune costuri mult mai mici decat Google AdWords dar si o colectie diversificata de tipuri de reclama, in functie de obiectivul pe care il urmaresti.
Unul dintre cele mai recente tipuri de reclama este Facebook Lead Ads, lansat in 2015 si imbunatatit constant pana acum.
Daca nu esti familiarizat cu numele, Facebook Lead Ads sunt reclame specializate in captarea de lead-uri si, daca pana anul acesta erau afisate doar utilizatorilor de mobil, acum sunt afisate si pe desktop.
Practic, au fost create pentru a reduce timpul necesar conversiei: lead-ul nu mai este dus in site-ul tau ci poate face conversia din 2 click-uri. Cea mai tare parte e ca unele din informatiile pe care le ceri se completeaza automat in formular – poti selecta atunci cand creezi reclama ce informatii se completeaza astfel: numele, adresa de email, numarul de telefon, locatia, interesele etc.
Te-am facut curios? Vrei sa stii cum se folosesc Facebook Lead Ads in mod eficient? Astazi iti voi arata cum sa creezi o campanie pentru captare de lead-uri dar si cum sa o optimizezi, pentru a-ti scadea costurile la minimum.
Cum faci o campanie de lead generation pe Facebook?
Incep prin a presupune ca ai deja un cont de Business Manager si ai facut cel putin o reclama Facebook pentru afacerea ta deci esti familiarizat cu numele diferitelor elemente specifice unui cont.
Daca pana aici ai spus “ok, da, stiu cu ce se mananca reclamele Facebook si ce exista in contul meu”, hai sa trecem la treaba.
Facebook Lead Ads se pot crea doar din Power Editor, si pentru ca se presupune ca nu ai mai realizat o campanie de colectare lead-uri pana acum, mergi direct la adaugarea unei campanii noi.
In pop-up-ul afisat alege obiectivul campaniei “lead generation” si stabileste un nume pentru campanie, grupul de reclama si reclama in sine.

Iar de aici, incepe greul. Ce trebuie sa faci este sa stabilesti cine este audienta in fata careia va aparea reclama ta, care sunt parametrii de targetare, suma de licitat, intervalul de timp de afisare, plasarea reclamei etc.
Nu o sa incep sa iti explic fiecare element deoarece acestea sunt diferite pentru fiecare afacere in parte si tu esti cel mai in masura sa stabilesti detaliile in contul tau.
Citeste si: Cum Sa Folosesti Facebook Ads Pentru A Castiga O Lista Solida De Email
Ei, mai departe, va trebui sa creezi un formular, pe care, ulterior il vei mai putea folosi in alte reclame. Totusi, recomandarea mea este sa nu folosesti mereu acelasi tip de formular, mai ales daca in viitor vei targeta aceeasi audienta.

Facebook iti pune la dispozitie o multime de posibile campuri pentru formularul tau, campuri ce se completeaza automat cu informatiile disponibile in profilul lead-ului tau. Ceea ce e important sa retii este ca formularele care cer cat mai putin efort din partea utilizatorilor, au cele mai multe sanse de conversie. Din acest motiv, pentru campaniile de abonare la newsletter, de exemplu, iti recomand sa te limitezi la numele complet al utilizatorului si adresa sa de email.

Apoi creeaza un text convingator pentru reclama ta. Spune-le oamenilor cine esti, cu ce te ocupi si ce beneficii au de castigat daca fac conversia. Completeaza urmatorul pas cu link-ul spre pagina cu politica de confidentialitate a site-ului tau si link-ul spre landing page-ul in care vrei sa directionezi lead-ul (aici ii poti prezenta informatii suplimentare si motiva sa faca inca o conversie).
Unde vezi lead-urile captate in campania ta Facebook Lead Ads?
Pentru a vedea si a descarca lead-urile captate mergi la sectiunea Publishing Tools din pagina ta de Facebook conectata la contul de reclama. Apoi da click pe Lead Ads Forms si Forms Library.

O alta metoda este integrarea contului tau cu MailChimp – daca folosesti acest instrument pentru strategia ta de email marketing. Integrarea presupune si existenta unui cont premium Zapier. Mai multe detalii poti afla aici.
Cum iti optimizezi reclamele pentru lead generation?
Vestea buna e ca, acum, stii cum sa folosesti Facebook Lead Ads. Vestea proasta e ca, foarte posibil, si competitorii tai o fac. Deci cum te diferentiezi? Cum sa iti optimizezi reclamele pentru a plati mai putin si a fi mai relevant pentru lead-uri?
1. Creeaza audiente asemanatoare cu clienti platitori
Sfatul meu este sa folosesti parametri caracteristici ai clientilor platitori pentru a stabili un target, nu cei ai potentialilor clienti (oameni care iti doresti sa cumpere).
E adevarat ca audientele asemanatoare cu lead-urile ajung la un public mai vast insa sansele ca acesta sa converteasca sunt mici. Foloseste mai degraba caracteristicile clientilor care au cumparat o data pentru ca, in acest fel, reclama ta va ajunge la oameni mai calificati sa cumpere.
2. Foloseste targetarea in profunzime
Cred ca Facebook are mai multe optiuni de targetare decat insasi utilizatori. Asadar, foloseste-te de acest avantaj si targeteaza cat de fragmentat posibil: varsta, sex, locatie, interese, hobby-uri, educatie, statut, castiguri, limba, preferinte etc.
De exemplu, daca vinzi flori online, poti ajunge sa targetezi cu una dintre campaniile tale doar oamenii proaspat intrati intr-o relatie. Sau daca ai o frizerie, poti targeta doar logodnicele, pentru a-si programa din timp coafura visata pentru nunta.
3. Ajusteaza intervalul de timp de afisare a reclamelor
Daca vinzi servicii de consultanta in domeniul dezvoltarii personale, m-as mira ca audienta ta sa fie treaza marti noaptea, la ora 3. Pe de alta parte, daca vinzi jocuri si ai targeta gamerii sau studentii de facultate, este posibil ca reclamele tale sa fie eficiente.
Ceea ce trebuie sa intelegi e ca ajustarea reclamei la timpul in care are mai multe sanse de conversie, nu doar ca va scadea costul pe care esti nevoit sa il suporti ci si o face mai relevanta pentru audienta.
4. Aliniaza continutul reclamei la call-to-action
Si daca tot vorbeam de relevanta, ai grija sa aliniezi continutul reclamei (atat text cat si cel vizual) la butonul de call-to-action. Contextul are o influenta mai mare decat crezi deci iti recomand sa ii spui clientului ce va primi odata ce da click.
5. Ofera discount-uri pentru a stimula conversia
Discount-urile sunt un subiect sensibil. Nu toti pot oferi discount-uri insa acestea raman in continuare unul dintre cele mai puternice impulsuri ce stimuleaza conversia si vanzarea.
Unii oameni nu vor da click pe reclama ta, oricat de relevanta, optimizata sau frumoasa ar fi. Acestia au nevoie de un impuls, in functie de stadiul in care se afla in palnia de vanzari atunci cand pleaca fara a actiona.
Daca lead-urile tale cad din palnie la inceput, in partea de sus sau undeva pe la mijloc, iti recomand sa le oferi informatie gratuita sub forma unui ghid. In schimb, daca te parasesc in partea de jos a palniei, cel mai ok e un discount, o reducere sau o perioada de gratuitate.
- Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Facebook Ads [Infografic]
- Vezi infografic: Tot ce trebuie sa stii despre lead generation
Astazi ai descoperit ce sunt Facebook Lead Ads, cum sa creezi o campanie pe obiectivul de a colecta lead-uri si cum sa iti optimizezi campaniile, pentru relevanta sporita si diferentiere de competitori.
Echipa noastra specializata in instrumente PPC gestioneaza bugete de Facebook Ads in valoare de peste 2000 de dolari lunar. Clientii nostri au incredere in experienta si cunostintele noastre iar daca si tu ai nevoie de ajutor, ti le punem la dispozitie.
Lasa-ne sa iti oferim lead-uri pe tava prin intermediul unor campanii de Facebook Lead Ads eficiente.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019
