Exista o legenda urbana care spune ca SEO si Adwords nu se ajuta si sustin reciproc. In momentul in care ai oprit robinetul cu buget catre Adwords, traficul scade instant si ramai pe aceleasi pozitii pe care le aveai in rankarea organica. Deci nu exista nici un impact de crestere in rankarea organica datorat traficului din Adwords.
Visul oricarui client ar fi ca efectele adwords, rankarea buna si cresterea traficului sa continue si cand a oprit bugetul. Dar asta nu se va intampla din pacate niciodata. Cu toate acestea un marketer smart va stii sa imbine cele doua strategii de promovare in avantajul clientului.
SEO + PPC – din punctul meu de vedere este o combinatie castigatoare. Ambele au la baza cuvintele cheie si au ca obiectiv sa aduca trafic relevant pe site. Pornind de la aceasta premisa va prezint cateva modalitati prin care cele doua strategii, imbinate, vor creste performantele campaniilor.
In primul rand, prin campanii SEO si PPC iti vei dubla vizibilitatea si increderea online.
2x Vizibilitate si incredere
Daca esti prezent pe ambele canale, iti vei creste vizibilitatea online. Daca folosesti doar SEO, vei ranka doar organic pe anumite cuvinte cheie. Dar daca vei adauga si PPC, vei avea expunere extra in sectiunea de reclame si site-ul tau va aparea de doua ori la o cautare: in top prin reclama platita si mai jos in rezultatele organice iar asta va duce la mai multa vizibilitate si credibilitate
Multi clienti prefera sa nu isi promoveze platit produsele care se pozitioneaza bine organic, pentru a economisi bugetul, insa aceasta strategie se poate dovedi foarte eficienta, practic sunt doua sanse in loc de una ca utilizatorul sa ajunga in magazin.
Creeaza campanii de brand, axeaza-te pe promovarea categoriilor pe care nu rankezi bine dar nu ezita sa pomovezi cu un buget mai redus si categoriile care rankeaza bine organic. O dubla expunere are un impact mai mare asupra vizitatorilor.
Dupa aceea, prin campanii SEO si PPC iti poti dubla Datele
2x Date valoroase
Atat SEO cat si PPC genereaza multe date prin care iti poti imbunatati strategia de marketing. Bineinteles, datele trebuie analizate si astfel identificate niste tipare, care scalate la un buget mai mare sa aduca un ROI ma bun.
Iata cateva exemple cum poti sa folosesti datele din PPC in SEO sau invers:
- Ia cele mai performante cuvinte din adwords, adica cele care aduc cele mai multe conversii sau cereri de oferta si foloseste-le in SEO – in continutul de pe site.
- Sau poti face in Adwords o campanie de test pentru a gasi cele mai bune cuvinte cheie pe care sa le folosesti ulterior in SEO, pentru o strategie pe termen lung. Asa te asiguri ca nu investesti efort si bani in niste termeni irelevanti.
- Mai mult decat atat, Un PPC Specialist poate sa ia din datele de trafic organic multe informatii despre publicul tinta care a ajuns pe site organic. Audienta aceasta este mai de calitate si converteste mai bine si astfel publicul tinta din PPC trebuie construit dupa chipul si asemanarea vizitatorului organic.
A treia strategie presupune folosirea anunturilor PPC in SEO. Astfel, in momentul in care nu mai poti investi in PPC, raman cele mai bune practici ca model pentru strategia SEO. Nimic nu se pierde, totul se transforma 🙂
Anunturi PPC in SEO
Vezi care sunt cele mai performante anunturi, care aduc cele mai multe conversii si care au o rata de click foarte buna. Daca anunturile sunt accesate des inseamna ca mesajul este foarte relevant pentru utilizator. Foloseste cele mai bune anunturi PPC ca metadescrieri si meta-titluri in procesul de optimizare al site-ului.
Sau fa o campanie cu doua anunturi in A/B test, vezi ce mesaj functioneaza mai bine in anunturile platite (rata de click mai mare, conversii, pozitie mai buna etc) si foloseste acel text in landing pages sau in meta descrieri.
A patra strategie este despre Remarketing – promovarea produselor sau serviciilor tale din nou vizitatorilor site-ului tau. De cele mai multe ori un vizitator nu devine client printr-un singur click, ci trebuie sa ii arati de mai multe site-ul tau si sa ii oferi motive sa revina si sa cumpere.
Remarketing
Daca rankezi destul de bine organic, insa nu ai un numar mare de conversii poti sa faci remarketing si sa targetezi foarte specific utilizatorii care ti-au vizitat site-ul. Prin PPC poti sa le aduci aminte tuturor vizitatorilor de ofertele de pe site, sau si mai bine, poti sa te adresezi specific celor care au adaugat un produs in cos, au stat pe site un timp indelungat sau au vazut un anumit produs.
Prin remarketing te asiguri ca vizitatorii site-ului tau isi vor aduce aminte de tine (branding) si vor cumpara.
Citeste aici articolul meu despre 5 Tipuri Speciale de Remarketing
Dupa aceea, pentru optimizarea bugetului poti sa folosesti cuvintele mai scumpe din Adwords in SEO.
Foloseste cuvinte PPC scumpe in SEO
Cateodata cuvintele folosite in Adwords sunt prea scumpe, costul pe click este prea mare pentru bugetul tau. Atunci e momentul sa le folosesti in SEO – pune-le in continutul de pe site si astfel, da, intr-un timp mai indelungat vei ranka pe acel termen. In nisele foarte competitive, daca bugetul tau e mic, nu ai alta solutie.
In concluzie, daca te gandesti in ce serviciu sa investesti pentru promovarea afacerii tale, sugestia mea este sa imbini cu tact ambele strategii si sa tii cont de aceste sfaturi pentru a optimiza rezultatele de trafic si vanzari. SEO si PPC nu sunt strategii de promovare care intra in competitie una cu cealalta, ci sunt complementare, iar eu nu cred intr-un plan de marketing pe termen lung care nu le cuprinde pe amandoua.
Urmareste prezentarea video pe acest subiect in Academia de eCommerce!
Alte articole care te-ar putea interesa:
- Palnia de Vanzari – Primul Pas in Cresterea Conversiilor
- Setup Campanie Google Adwords – 8 Pasi Catre Vanzari Prin PPC
- SEO pentru Vanzari cu Google Analytics si Google Search Console
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019