Stiai ca te poti folosi de blogul firmei tale pentru a sustine pagina de Facebook? Si viceversa, stiai ca poti folosi pagina de Facebook pentru a castiga mai multa vizibilitate pentru articolele din blogul tau?

Content marketing-ul integrat cu Social Media Marketing este o strategie puternica pe termen lung pentru orice afacere online. Strategia, folosita corect, te poate pozitiona mai sus in preferintele audientei targetate, conferindu-ti autoritate, vizibilitate si impact sporit asupra fanilor.

Vestea proasta e ca Facebook a inceput sa scada reach-ul organic al postarilor inca din ianuarie 2015, aruncand intr-un con de umbra paginile care se concentreaza exclusiv asupra postarilor tranzactionale. Vestea buna este ca daca inveti sa folosesti corect content marketing-ul si creezi postari educationale, cu plus valoare pentru fanii tai, ai o sansa sa le captezi atentia si sa ii determini sa realizeze actiunea dorita: sa interactioneze mai des cu pagina ta, sa spuna si altora despre afacerea ta, sa ajunga in site si, in final, sa cumpere.

In articolul de astazi vei descoperi 9 ponturi eficiente care te vor invata cum sa folosesti continutul publicat pe blogul companiei pentru a creste engagementul fanilor pe pagina ta de Facebook.

1. Creeaza imagini personalizate in jurul continutului

Nu cred ca mai e nevoie sa repet cat de important este continutul vizual in Social Media, in special imaginile. E suficient sa iti spun ca, potrivit BuzzSumo, postarile cu imagini obtin de 2.3 ori mai mult angajament fata de postarile text iar continutul vizual are de 40 de ori mai multe sanse sa fie distribuit pe retelele sociale, comparativ cu orice alt tip de format.

Chiar daca ai cel mai bun continut, in momentul in care nu il promovezi si nu il ambalezi cum trebuie, acesta nu are absolut nicio valoare. Pentru ca, indiferent de cate ori am nega acest lucru, aspectul exterior conteaza si afecteaza prima impresie.

Postarile sunt exact la fel ca si cadourile: nimeni nu se va simti minunat daca primeste un cadou intr-o punga de plastic de la magazinul din colt. Dar daca il impachetezi frumos, cu hartie speciala si o fundita, entuziasmul si aprecierea cadoului creste cu pana la 70%.

In acelasi sens, revenind la postarile pe Facebook, rata de angajament a fanilor tai va creste in momentul in care creezi imagini personalizate pentru fiecare articol publicat pe blog si distribuit pe pagina.

Utilizatorii adora acest tip de imagini. Sunt percepute drept calitative si demonstreaza ca ai depus macar putin efort pentru a le oferi ceva de valoare. Gandeste-te ca imaginea personalizata pentru articol joaca rolul copertei pentru articolul tau.

Pentru a-ti personaliza imaginile, exista o multime de programe de editare foto, dintre care astazi iti voi spune cate ceva doar despre Canva.

Acest instrument te lasa sa alegi dintr-o baza imensa cu imagini de fundal, stickere si peste 120 de fonturi diferite, pe care trebuie doar sa dai click si sa le tragi in cadrul imaginii.

Aici gasesti atat elemente vizuale gratuite, cat si foarte multe premium, targetate. Cand vrei sa descarci imaginea, va trebui sa platesti doar in cazul in care ai folosit elemente platite in procesul de creare al acesteia.

Un alt beneficiu tare al Canva? Iti pune la dispozitie sabloane de imagini cu dimensiuni pre-setate pentru aproape toate retelele de socializare. Prin urmare, nu mai trebuie sa faci munca in plus, decupand sau ajustand imaginea pentru a respecta dimensiunile impuse de Facebook.

exemplu-canva

2. Articolele distribuite pe Social Media ar trebuie sa contina intotdeauna o imagine

Cateodata, poate nu ai timp sa te ocupi de crearea unei imagini personalizate care sa reprezinte continutul articolului. Ei, chiar daca se intampla asta, trebuie sa stii ca ai neaparata nevoie de un element vizual care sa poata fi preluat atunci cand postezi link-ul articolului pe pagina de Facebook.

Partea buna daca publici cu WordPress este ca poti sa alegi exact imaginea care vrei sa insoteasca link-ul la distribuire.

3. Limiteaza descrierea pentru articol in postare

Chiar nu este nevoie sa scrii o prefata de doua pagini in momentul in care distribui continut din blog pe Facebook. Stii de ce? Deoarece postarile scurte au o rata de engagement si de click mult mai mare comparativ cu postarile foarte lungi.

Sfatul meu este sa limitezi postarea sub 250 de caractere. Incearca sa surprinzi in cadrul acestora exact esenta mesajului tau, pentru a fi mai usor de scanat si inteles de audienta.

4. Promoveaza-ti postarile

Poate nu iti place, insa e timpul sa recunosti faptul ca Facebook ofera prea putina vizibilitate organica postarilor pe care le faci pe pagina ta. Prin urmare, daca vrei sa ajungi la o audienta cat mai larga, este necesar sa folosesti sistemul de advertising al platformei.

Cel mai simplu este sa folosesti postarile sponsorizate: alege postarea dorita, seteaza bugetul, selecteaza audienta potrivita pentru specificul afacerii tale si gata. Partea buna e ca Facebook iti ofera un sistem avansat de targetare al publicului, astfel incat daca selectezi exact audienta dorita, te asiguri ca investesti inteligent, cu rezultate concrete.

Pont! O strategie buna este sa creezi o audienta personalizata, incarcand lista cu adresele de email ale lead-urilor tale. Drept urmare, postarile sponsorizate vor fi afisate unui grup de indivizi care a interactionat deja cu afacerea ta si carora le-ai castigat increderea (altfel nu ti-ar fi oferit benevol adresa de email, nu-i asa?)

Bonus, de fiecare data cand un utilizator interactioneaza cu reclama ta, actiunea sa va genera vizibilitate organica in fata retelei sale de prieteni.

5. Scrie pe teme intens dezbatute de audienta

Sistemul folosit de Facebook, se concentreaza pe promovarea celor mai discutate subiecte cat mai sus in News Feed. Ce rezulta de aici?

Pentru a obtine mai multa vizibilitate organica, este nevoie sa investesti putin mai mult efort pentru a crea si distribui continut pe subiecte interesante, intens discutate de audienta targetata.

Poate ti se pare complicat, mai ales daca business-ul tau este situat pe o nisa tehnica sau mai putin cunoscuta. Insa in momentul in care te concentrezi sa oferi continut nou, pe teme actuale si atragatoare pentru segmentul tau de public, acesta va fi interesant sa il citeasca si sa il distribuie pe propriile profiluri.

Evident ca nu poti multumi pe toata lumea, la fel cum nu e ok sa targetezi pe toata lumea cu reclamele tale. Pana la urma, o studenta interesata de tehnici de dezvoltare personala, este prea putin probabil sa fie interesata de ultima tehnica de ventilare a unui acoperis.

6. Posteaza continut destinat exclusiv fanilor de pe Facebook

Fa o postare destinata exclusiv fanilor de pe Facebook (mentioneaza acest lucru in postare) si vei obtine mai multa atentie in raport cu restul postarilor. Toata lumea vrea sa se simta importanta iar in momentul in care aplici aceasta tehnica de fidelizare a fanilor tai, acestia vor simti ca apartin de un grup special ce obtine beneficii suplimentare.

Citeste si: Emotii Care Vand – Apartenenta

7. Promoveaza continutul important creand o imagine de cover dedicata

black-friday-2016

Poate ai depus efort pentru a crea un articol sau alt tip de continut de care esti cu adevarat mandru si crezi ca va avea un impact foarte puternic asupra traficului si vanzarilor tale. Daca te regasesti in aceasta situatie, nu te sfii sa il faci cat mai vizibil creand o imagine de cover dedicata.

Luand in considerare modul in care oamenii scaneaza o pagina, elementele situate in partea de sus obtin mereu cea mai mare proportie din atentia utilizatorilor.

8. Evita sa faci prea multe postari tranzactionale

Facebook a declarat un adevarat razboi postarilor comerciale, scazand reach-ul business-urilor care publica doar astfel de postari. Daca o faci si tu prea des, nu vei scapa nepedepsit. Prin urmare, daca vrei sa iti promovezi direct produsele sau serviciile, iti sugerez sa te limitezi la promovarea prin Facebook Ads.

Aceasta regula este perceputa negativ in special de micile afaceri, care dispun, in cele mai multe cazuri, de un buget limitat. Insa, daca te numeri si tu printre proprietarii de mici afaceri, trebuie sa intelegi ca, pe Facebook, oamenii nu isi doresc sa cumpere si nici nu sunt pregatiti sa o faca.  

Retelele de socializare sunt locuri in care oamenii vin ca sa discute cu prietenii, sa se relaxeze si sa consume un continut informational sau educativ.

Daca tot vrei sa faci postari tranzactionale, iti recomand sa le folosesti cat mai rar si, in loc sa incerci sa vinzi direct pe Facebook, creeaza-ti o strategie pentru a-ti educa fanii, a-i fideliza si a-i pregati pentru achizitie. Una dintre strategiile recomandate de specialisti este regula de 30/60/10:

  • 30% dintre postarile tale ar trebui sa fie constituite din continut original, creat si detinut de catre tine: link-uri spre articolele din blog, imagini, video-uri si prezentari.
  • 60% din postari ar trebui sa provina din surse variate: articole de pe alte bloguri pe nisa ta, stiri, imagini, fotografii care sa surprinda cultura ta organizationala, infografice etc. Este important sa insotesti orice astfel de postare cu propriul punct de vedere asupra subiectului.
  • 10% ar putea fi postari tranzactionale, ce includ si butoane de call-to-action: inregistreaza-te pentru o perioada de proba gratuita, aboneaza-te la newsletter-ul nostru, profita de oferta exclusiva pe Facebook si castiga 20% reducere etc.  

9. Nu uita sa testezi

Postarile care functioneaza pentru un magazin online IT&C, nu merg si pentru un magazin de fashion. Cele potrivite pentru un site care vinde cursuri de dezvoltare personala, nu functioneaza cu postarile facute de pe pagina unui magazin ce vinde acoperisuri.

Asadar, nu exista o reteta universal valabila, pe care sa o urmaresti si sa obtii rezultate garantate. Experimenteaza, testeaza, vezi ce merge si ce nu merge cu audienta ta. Vezi care este cel mai potrivit timp pentru postare, care este frecventa postarilor, cum reactioneaza la anumite tipuri de continut etc. In momentul in care descoperi o formula eficienta pentru postarile pe pagina de Facebook a afacerii tale, aplica-o in repetate randuri.

Citeste si: Dimensiunile Corecte Ale Imaginilor din Facebook

Facebook, la fel ca si Google, incearca incontinuu sa imbunatateasca experienta utilizatorilor sai – asa ca pune pe primul loc postarile informationale si educationale, care atrag atentia si aprecierea oamenilor prezenti pe platforma.

Una dintre cele mai la indemana metode prin care sa oferi acest tip de postari este sa distribui corect si eficient continutul publicat pe blogul companiei.

In articolul de astazi ai descoperit cum sa te folosesti de blogul de companie si de pagina de Facebook a business-ului tau, pentru a le face sa se sustina reciproc. Daca folosesti imagini personalizate, limitezi lungimea statusurilor si ai grija sa iti educi clienti, in loc sa incerci sa le vinzi produse sau servicii, ai sansa sa obtii mai multa vizibilitate si angajament.

De asemenea, nu uita sa te folosesti de sistemul de analytics al acestei platforme, deoarece iti pune la dispozitie o multime de informatii unice despre comportamentul si reactiile publicului tau.

Tu cum te folosesti de pagina ta de Facebook? Reusesti sa respecti normele Facebook si sa oferi continut calitativ?

Sau nu ai timp sa te ocupi eficient si corect de strategia Social Media Marketing? Daca te regasesti in aceasta situatie, nu dispera. La SilkWeb oferim servicii integrate de marketing digital si daca ne lasi sa te ajutam, iti putem oferi continut optimizat corect pentru motoarele de cautare pe care il vom promova eficient atat pe pagina ta de Facebook cat si pe alte canale de social potrivite.

Vrei sa discutam? Contacteaza-ne si hai sa discutam despre cum iti vom creste afacerea online pe termen lung.

Cosmin Daraban

Comments

comments